Zdroj P&L spol. s r.o.:
UTV Mechron je ideální řešení pro majitele velkých pastevních areálů v méně přístupných terénech, majitele horských hotelů a chat, lyžařských areálů, myslivců a vůbec všech lidí, kteří ať už profesně nebo v rovině využití svého volného času se chtějí "
pohodlně a účelně" přemisťovat terénem v létě i zimě. V období vánočních svátků jsem prováděl zátěžový test
UTV Kioti. Zkoušky probíhaly v krásném zasněženém prostředí Vysočiny u Žďáru nad Sázavou. Vozidlo bylo vybaveno vytápěnou kabinou a pásovými podvozky od firmy Tatou.
Cílem bylo ověřit chování stroje na pásech v terénu a
spotřeby nafty – jako jedno mála na trhu jezdí na naftu, pohání jej stejný motor jako v traktoru řady CK 22. Tedy tříválec o objemu 1000 cm3 a výkonu 22 PS. Nafta byla měřena systémem plná nádrž na začátku – jízda – dolití nafty odměrným válcem do plné nádrže a čas na mobilním telefonu.
První test: jízda ve sněhové pokrývce 25 cm hluboké – po loukách, oranici, lesem, extrémní místa.
Poznatky:
- obrovská dostupnost a průjezdnost terénem – nenašel jsem místo, kde bych neprojel (závodní strany hrází rybníků,podmočené lesní cesty s hlubokými kolejemi po těžbě dřeva
- měrný tlak pásů je 90 g.cm-2 – pro srovnání dospělý člověk 150 g.cm-2
- vynikající kabina – prostorná, topení téměř okamžitě topí
- střídal jsem jak silniční rozsah převodovky, tak redukci
- při hlubším sněhu, závěji, "ostrém" terénu, ale i jízdě do mírného kopečku jsem využíval redukce z důvodu menšího opotřebení hnacího řemene variátoru
- pásový podvozek snížil max. pojezdovou rychlost na cca 28 km.h-1, při zařazení redukce odhaduji kolem 12 km.h-1.
- Spotřeba nafty: 2,6 l na hodinu provozu
Druhý test: hodinová jízda podélně v závějích kolem sněženek u silnice – na redukci, plný plyn
- Poznatky:
- potvrdilo se, že projede opravdu všude – závěje vysoké místy až 150 cm
- jezdil jsem po "hřebenech" závějí podélně a místy měl opravdu strach
- Spotřeby nafty v plné zátěži: 3,3 l za hodinový test
- Závěr: udělejte si každý sám…