QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


UTV Kioti Mechron 2200/2210

Text: Ollie Roučková | Foto: Jiří Jevický | Datum: 18.07.2012 | Zobrazeno: 18002×

Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Zimní Test „pásovce“ – (UTV) KIOTI Mechron 2200
  3. Video
  4. Kompletní fotogalerie

Zdroj P&L spol. s r.o.:

UTV Mechron je ideální řešení pro majitele velkých pastevních areálů v méně přístupných terénech, majitele horských hotelů a chat, lyžařských areálů, myslivců a vůbec všech lidí, kteří ať už profesně nebo v rovině využití svého volného času se chtějí "pohodlně a účelně" přemisťovat terénem v létě i zimě. V období vánočních svátků jsem prováděl zátěžový test UTV Kioti. Zkoušky probíhaly v krásném zasněženém prostředí Vysočiny u Žďáru nad Sázavou. Vozidlo bylo vybaveno vytápěnou kabinou a pásovými podvozky od firmy Tatou.
Cílem bylo ověřit chování stroje na pásech v terénu a spotřeby nafty – jako jedno mála na trhu jezdí na naftu, pohání jej stejný motor jako v traktoru řady CK 22. Tedy tříválec o objemu 1000 cm3 a výkonu 22 PS. Nafta byla měřena systémem plná nádrž na začátku – jízda – dolití nafty odměrným válcem do plné nádrže a čas na mobilním telefonu.
První test: jízda ve sněhové pokrývce 25 cm hluboké – po loukách, oranici, lesem, extrémní místa.

Poznatky:

  • obrovská dostupnost a průjezdnost terénem – nenašel jsem místo, kde bych neprojel (závodní strany hrází rybníků,podmočené lesní cesty s hlubokými kolejemi po těžbě dřeva
  • měrný tlak pásů je 90 g.cm-2 – pro srovnání dospělý člověk 150 g.cm-2
  • vynikající kabina – prostorná, topení téměř okamžitě topí
  • střídal jsem jak silniční rozsah převodovky, tak redukci
  • při hlubším sněhu, závěji, "ostrém" terénu, ale i jízdě do mírného kopečku jsem využíval redukce z důvodu menšího opotřebení hnacího řemene variátoru
  • pásový podvozek snížil max. pojezdovou rychlost na cca 28 km.h-1, při zařazení redukce odhaduji kolem 12 km.h-1.
  • Spotřeba nafty: 2,6 l na hodinu provozu

Druhý test: hodinová jízda podélně v závějích kolem sněženek u silnice – na redukci, plný plyn

  • Poznatky:
  • potvrdilo se, že projede opravdu všude – závěje vysoké místy až 150 cm
  • jezdil jsem po "hřebenech" závějí podélně a místy měl opravdu strach
  • Spotřeby nafty v plné zátěži: 3,3 l za hodinový test
  • Závěr: udělejte si každý sám…

Pokračování článku: Video

Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Zimní Test „pásovce“ – (UTV) KIOTI Mechron 2200
  3. Video
  4. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 1x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Kioti Mechron 2200»
Kioti Mechron 2210»

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Segway Snarler AT6 L EPS 2024: Zlatá střední cesta?

20.03.2025, Redakční testy
Čtyřkolka Snarler AT6, vybavená jednoválcovou šestistovkou, byla prvním ATV, s nímž americko-čínská značka Segway vstoup...

CFMoto Gladiator X1000 Overland G3 – létající koberec

20.02.2025, Redakční testy
Kdybych měl vybrat tu čtyřkolku, která mi za řídítky dá co největší pocit sucha a bezpečí, dost pravděpodobně to bude ak...

Goes Terrox 500: Levný pracant s prověřenou technikou

16.01.2025, Redakční testy
Dalo by se říci, že tahle čtyřkolka je vlhký sen českých chalupářů. Tedy lidí, kteří nejsou čtyřkolkáři, ale potřebují č...


Redakční testy





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.41s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce