Oba
závoďáky se od sebe liší motorem, podvozkem.
RZR-S, které vyhrálo v posledních dvou letech seriál Offroadmaratonů je více
civilnější s
univerzálním využitím
od komfortní pohodové jízdy, práce taky pro sport. Kdežto
RZR XP 900 je primárně určen pro adrenalinové sportovní využití. Toto vozidlo už dobře známe několikadenní
Španělský dril do nás vlil kvantum informací, které jsme vám přinesli v
tomto článku:
Nyní se nacházíme v Hummer centru, kde na nás čeká celodenní lítání v RZR XP 900, spolu se zpestřením jízd na Polarisu Sportsman X2 850.
RZR je zatím zabrané, sedám na Sportsmen, jedná se o vyloženě pracovní 4kolku, která má stejné šasí jako Touring jenže se sklopnou korbičkou. Novinka roku 2011 má své klady i zápory, k záporům připadá zacvakávací sedlo/korbička, mechanizmus je oproti minulému modelu fórovější. Místo kovového držáku tu je komplet plastový mechanizmus. Ke kladům připadá výbava, sklopná korbička, přední boxy, vyladěnější zadní sedačka s příjemnějším úchopem madel pro spolujezdce, ADC a systém brzdění Motorem EBS, nezávislé zavěšení zadních kol IRS, pohon všech kol On-Demand True…

Objem 850 ccm s výkonem 85 HP je jednou z nejvíce vyhledávanějších 4kolek pro práci okolo koní. Sklopná korbička s dostatečným místem pro jezdce i spolujezdce, zaručuje komfortní jízdu kdekoliv. Tento pracant si v Hummer tvrzi vychutnával jízdu driftem - i s nezávislým zavěšením zadních kol se dá jezdit v kontrolovaném driftu. Po driftech do sjíždění kopců s funkcí brzdění motoru při jízdě z kopce. Tato funkce se samostatně přepíná u ovladače přepínání 4x4 a 2x4. Jakmile se jede z kopce se zařazeným brzděním motorem, 4kolka jede krokem a doslova se dá řídit jednou rukou. I po puštění řídítek oběma rukama kolka držela směr a bezstarostnou jízdu vedla sama. Tohle opravdu fungovalo. Pracant má výkonu dost na kraviny, ale to u tohoto stroje není primární, tudíž jezdíme v boulích, z kopce do kopce, popojíždíme na pomalý chod zařazení, couváme a rozebíráme.

Při rozborce a sborce integrovaného sedla do korbičky jde vše na pohodové frekvenci, až na to nešťastné plastové provedení zacvakávacího mechanizmu. (Co asi bude plast říkat v zimě?) Oprostím-li se od tohoto mínusu, celkově byla X2 prvotřídně připravená pro zapřažení do práce. Zpřevodování motoru je řádné, s respektem do práce i na zábavu, jedinečně lehké ovládání je typické pro Polaris stroje. Měkké sedadlo s důmyslně pořešenou opěrkou pro spolujezdce je oproti minulému modelu dotaženější.