Již od půlky uplynulé sezony bylo jasné, že o titul poháru QUAD TR do 500 se bude bojovat mezi dvěma jezdci, a to vítězem Václavem Šancem a vícemistrem Radkem Šikulou. Oba rivalové se od třetího Dušana Partla odtrhli s 80 bodovým náskokem. Nakonec mezi oběma rozhodly pouhé dva body, a i když ve čtyřhodinovce v Ústí nad Labem Šanc odskočil od Šikuly o 6 bodů, stále nebylo nic jisté. Ani po Šancově vítězství v Ostravě titul neměl majitele, a tím pádem oba jezdci v Milovicích jeli na krev až do poslední minuty. Václav Šanc udržel nervy na uzdě, věděl, že když dojede těsně za Šikulou, titul bude ve stáji Polaris. A tak se i stalo.
Jak vodil Václav Sportsmana 500 v sezoně 2010:
KM Racing OffROAD Maraton Mohelnice - 10 umístění
Macík OffROAD Maraton Sedlčany 24hours – 1 umístění
OffROAD Maraton Dobřany – 4 umístění
OffROAD Maraton Přerov – 2 umístění
OffROAD Maraton Horažďovice – 1 umístění
OffROAD Maraton Ústí nad Labem – 1 umístění
OffROAD Maraton Ostrava – 1 umístění
GALAXY4BIKE Final OffROAD Maraton Milovice - 3 umístění
Jak dlouho jezdíš na čtyřkolce?
Začal jsem jezdit v roce 2009, a to poslední dva závody Offroadu v Ostravě a v Milovicích.
Než jsi přišel ke kolkám, prošel sis nějakou moto průpravou?
Jako malý kluk jsem dráždil Jawu Pionýra a postupně jsem přešel na silnější kubatury silničních motorek, taky se tam objevilo enduro...
V minulé sezoně ses věnoval crosscountry závodům, co letošní sezona? Koukáš i po jiných závodech než po ITP a Offku?
Nene, vše zůstane při starém!
Sama vím jak je namáhavá zimní příprava, co ty a příprava?
Po pravdě nic moc, přes zimu každý týden florbal a poslední měsíc jsem začal posilovat.
Děláš i jiné sporty krom čtyřkolek?
Žádný, není čas. Kromě zmiňovaného florbalu a sem tam zvednutí nějaké té činky…
A co dál, jak vidíš svoje pokračování v pěti stovkách?
V pětistovkách jet nemůžu, podle stanov off-maratonu musím přestoupit do třídy mistrů.
K tomu přestupu: Offroadmaraton má hloupě řešené postupy, jako šampion pětistovek musíš jít do kategorie mistrovské, co si o tom myslíš?
Je to hloupý, bral bych raději postup do třídy Pohár nad 750 a pak Mistři.
Na jaké kolce sis dojel pro absolutní prvenství celého seriálu offroadmaratonů a jak byla poladěná?
Polaris Sportsman 500. Dostala tlumiče HP Sporting, odpružená řidítka- Fassty, tlumič řízení – ten odešel na čtyřhodinovce v Ústí, a ještě rozšiřovací podložky, toť vše.
Jak bys zhodnotil celou sezonu pod křídly Polaris?
Servis byl zajištěn, co se dohodlo, to bylo splněno. Během závodu jsem si mnohokrát všiml, že naše zázemí patří k největším, mechanici a kolegové tak pomáhali nejen Polaris jezdcům. Prostě v Polarisu to klape!
A co závody? Který ti nejlépe sedl, který zase ne?
Nejlépe mi sedl určitě závod v Sedlčanech, pěkná trať byla v i Dobřanech, a nejhorší závod byl v Přerově – s offroadem to nemělo vážně nic společného.
Zranění se ti vyhýbají, nebo jsi už měl nějaký problém?
Musím to zaklepat, zatím bez zranění!
Podporují tě v závodění i doma?
Ano, podporují, a touto cestou bych chtěl poděkovat dětem a přítelkyni.
Servisuješ si kolku sám, nebo se ti o ní plně stará Polaris?
Tak částečně - něco zvládnu sám a ostatní musí dělat Polaris.
Během celé sezony sis určitě udělal obrázek o kolce, kterou si sedlal. Má tedy nějaké chyby?
Ne, držela celou sezónu, takže bez problému.
Jak na tebe působí atmosféra závodů?
Těsně před startem se mi sevře žaludek a dostaví se tréma, ale s odstartováním vše opadne a jede se, nejlépe na bednu.
Moc děkuji za rozhovor a ať se ti v nové sezoně daří stejně dobře jako v té uplynulé!
Polaris Sportsman Václava Šance:
MOTOR
typ: čtyřdobý jednoválec
zdvihový objem: 499 ccm High Output
karburátor: Mikuni 40cv
chlazení: kapalinou
startér: elektrický
výkon: 24 kW
SYSTÉM POHONU
variátor 2x4, 4x4
pohon zadní, připínatelný přední
převodovka:automat PVT P/R/N/L/H
ODPRUŽENÍ
přední zdvih: MacPherson, 208 mm
zadní zdvih: nezávislé zavěšení, 241 mm
BRZDY
kotoučové - hydraulické
PNEUMATIKY
přední: 25 x 8 - 12
zadní: 25 x 11 - 12
ROZMĚRY/HMOTNOSTI
rozvor: 1283 mm
hmotnost bez náplní: 316 kg
délka: 2108 mm
šířka: 1219 mm
výška: 1219 mm
výška sedla: 857 mm
nádrž: 15,5 l
nosnost předního nosiče: 40,9 kg
nosnost zadního nosiče: 81,8 kg
světlá výška: 286 mm
nosnost: 556 kg
bržděný vozík: 810 kg
BARVY
zelená Sage
červená Indy
CENA
verze CZ* 198 900 Kč
verze EU** 202 900 Kč
včetně homologační přestavby
cena včetně navijáku a před. kufru