Civilní RZR XP 900:
Ještě před výstavou jsem se zastavila v hlavním sídle
Polaris pro ČR. Na prodejně stojí tři zbrusu nové modely, které tu u nás ještě nikdo neprojel. První monstrozní novinkou je civilní verze
RZR XP 900, s označením RZR XP900 EPS INTL v černo bílém barevném provedení. Tato novinka se od sportovního RZR XP 900
liší zásadními prvky, které z RZR dělají civilnější vozidlo, připravené pro cestování a pohodlné šplhání terénem. Takže, jak je to s novinkami u této 2012, první zásadní rozdíl je v
ruční brzdě. Táhlo podobné automobilovým parkovačkám je umístěné doprostřed mezi sedačky řidiče a spolujezdce.
Druhý zásadní rozdíl je v přidání
uzávěrky diferencionálu, no a třetí velmi podstatná inovace je
posilovač řízení, ten z RZR dělá pohodlného terénního rabijáka. O bílém provedení kapoty a prošitých sedadlech mluvit nemusíme, tyto detaily jsou už jen pro oko. Pro tuningáře se budou k této novince dodávat i zajímavé dveře, neobvyklé pojetí proniklo i k nám na ČR trh, což je jen přínosem do budoucna.
Polaris RZR XP 900 RZR 4:
Polaris nám na živo představil další SidexSide, tentokrát se jedná o čtyřmístné
RZR 4 XP 900. Čtyřmístné RZR přináší Xtreme výkon pro čtyři a zároveň dokonalou kombinaci odpružení a agility. Motor, který byl postaven speciálně pro extrémně výkonné SidexSide, je přizpůsoben pro rychlou odezvu na plyn a adekvátní zrychlení, v srdci RZR XP 4 900 je
88 koňských sil ProStar ™. Abych se přesvědčila o této síle, nelenila jsem RZR potahat za pedál plynu. Ač jsem nebyla oblečena na testování, zasedla jsem za volant čtyřmístného provedení a už se drandilo. Odpich má syrová novinka dost příjemný, na silnicích se s dlouhánem dalo i příjemně driftovat. O pohon se stará 4 taktní řadový dvouvál
se vstřikováním. Limitovaná edici, kterou jsem vodila je vybaven
posilovačem řízení, tento drobný detail je u tak dlouhého provedení docela podstatný.
Už se těším až tuto novinku pořádně otestuji v terénu. Troufám si říct, že se tento model spíše hodí někam na pláž, pro cestování po šotolinových cestách s rodinkou vedle a za sebou, třeba i nějaké té menší jachtičky, pěkně zapřažené na tažné kouli. Nebo jako horské taxi. Ale nebudu tu předbíhat myšlenky, dokud řádně novinku neotestujeme v terénu, hlavně se těším na
FOX tlumiče, které v terénu hravě prozradí svůj charakter. Vrátím-li se k naší bezstarostné jízdě městským spletencem, ocenila jsem živý motor, dokonale pracující posilovač řízení, dostačující brzdy a třeba i uzamykatelnou přihrádku u spolujezdce.
Naopak co se mi nelíbilo, bylo víčko nádrže, kterému chybí uzamykání a tím si říká o snadné odcizení. Ohledně prosvíceného
displeje tady se jedná o klasiku, vše je dostatečně viditelné a jakmile vjedete do míst kde je tma, v mém případě to byly garáže, hned se displej podsvítí. Podsvícení nebije do očí, jeho měkčí tón je adekvátní i k nočním toulkám, k tomu přispívají i světlomety těm se snad ani nedá nic vytknout. Proč jen ten Polaris cpe všude jen tříbodové pásy, i ve čtyřkolém provedení by se víc šikl čtyřboďák…
Ranger RZR 570:
Letem světem k nejmenší novince ze trojice noviců, tím je červený
Ranger 570. V 4 taktním srdci Ranger RZR 570 je zcela nový jednovál
ProStar 570, DOHC, s elektronickým vstřikováním paliva. Jedná se o druhý motor v rodině ProStar, tento je vyroben speciálně pro Side-by-Side vozidlo RZR 570. První ProStar motor byl použit v
Ranger RZR 900 XP. Prodejce udává zrychlení 0-35 mph za 4,0 sekundy, což je určitě možné s ohledem na malou hmotnost stroje s vysokým točivým momentem.
Polaris Ranger RZR vybavil 570 novou
převodovkou, která byla navržena pro optimální ProStar 570 sílu. Zcela nové nezávislé zadní odpružení (IRS), sedí na tlumičích Sachs. Od zahájení Ranger RZR 800 v roce 2007 se nyní může Polaris pochlubit snad nejrozrostlejší modelovou řadou Side-by-Side. Stejně jako původní RZR 800, má i nové RZR 570 umístěný motoru za sedadly, což napomáhá dát stroji nízké těžiště. Co se týče
komfortu funkcí, přichází Ranger RZR 570 vybaven naklápěcím volantem, stejně jako nastavitelným sedadlem. Ochrana řidiče a spolujezdce je certifikována ochrannou konstrukcí (
ROPS). I tuto novinku budeme moct ochutnat v terénu a okusit její přednosti, třeba i na Hummer Tvrzi, kde se Polaris prezentuje každý poslední čtvrtek v měsíci.
- Polaris modely lze vyzkoušet na pravidelných demo jízdách poslední čtvrtek v měsíci v Praze v Hummer centru. Registrace jízd na info@polariscz.cz