QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Výfuk Sharon pro Access Tomahawk 300

Text: Matěj Oliva | Foto: Jiří Jevický | Datum: 02.09.2010 | Zobrazeno: 18284×

Výfuk Sharon pro Access Tomahawk 300 Laďáky pro sportovní čtyřipade, nebo velké pracovní čtyřkolky dnes vyrábí každá druhá firma, pokud ale chcete naladit jednu z nejpopulárnějších hobby čtyřkolek u nás, máte smůlu, nebo spíš měli jste smůlu. Nově totiž přichází na trh nejen koncovka, ale dokonce celý výfukový systém od Sharonu.


Kapitoly článku

  1. Test
  2. Kompletní fotogalerie

K testu nám byla dovezena osvědčená třístovka Tomahawk, která kromě namontovaných blasterů byla naprosto v sérii, tedy s černou plechovou koncovkou a svodem. Ta po startu sice něžně ševelí, ale bohužel tím v sobě dusí taky tolik potřebné koníky, kteří skrz restrikci na koncovce nemají kudy ven. Třístovka se sériovým výfukem sice nejede špatně, ale chybí jí především výbušnost. O tom se přesvědčuji záhy na jedné z dlouhých rovinek milovického tankodromu, kde se mi daří tříkilo dotlačit až k devadesátce, ale trvá to opravdu dlouho. Námi testovaný kousek navíc jeho majitel používá především k přemísťování po silnici, kde je občas potřeba předjet auto a akcelerace je dost důležitá. Silniční nastavení je patrné i na podvozku, který jde hodně tvrdě, na druhou stranu se se čtyřkolkou dá dobře jezdit po dvou a krásně se trhá do driftů.
Jako další test kromě rovinky jsem si vybral jízdu po zadních. U třístovky je třeba samozřejmě zařadit pomalý chod a kleknout si na zadní sedačku, což zaručuje zvednutí předku do vzduchu, ale není to ono, motoru se moc nechce a na dlouhé jízdy po zadních to není. Vracím se k mechanikovi, který během pěti minut přehazuje koncovky. Chvíli ale před námi leží oba dva systémy vedle sebe a rozdíl je patrný. Na laděném výfuku je nádobka pro zachování krouticího momentu a celý svod je samozřejmě vyveden v nerezu. Místo plastového krytu u levé nohy je tu karbonová náhražka, která vypadá opravdu moc pěkně. Celý systém je vyvinut přímo pro tuto třístovku, takže by měl mít ideální délku i parametry, samotný svod je totiž často stejně důležitý jako samotná koncovka. Tu si může jezdec objednat podle barvy svého stroje, tělo je vždy nerezové a na konci najdete probarvený karbon, v našem případě červený, můžete objednat i další barvy a duhově zabarvený nerez.
Montáž je na první pohled opravdu jednoduchá a podle mechanika jí zvládne i opravdový laik. Vše je dotaženo a připraveno, oblékám se a startuju třístovku na druhou jízdu, motor naskakuje okamžitě a hodně mě překvapuje zvuk. Ten je hluboký a motor najednou zní minimálně jako půllitr, po přidání plynu mě ale nepřekvapil žádný jekot, ale stále příjemné bublání. Už přidání plynu na neutrál je znát, že motoru se lépe dýchá a vytáčí se podstatně volněji než se sériovou koncovkou. Po zařazení a prvním rozjezdu mě překvapuje úžasný točivý moment už od nejnižších otáček, což byl jeden z cílů při výrobě tohoto výfuku. Špičkový výkon se ve výsledku o moc nezvýšil, ale jeho průběh je se Sharonem dokonale hladký a mnohem hutnější než se sériovou koncovkou.
Při prvním testu na rovince se nestačím divit. Maximálka se o moc nezvýšila a usadila se na hodnotě lehce pod stovkou, co je zajímavější je čas, za jaký se na ní dostanete, neměli jsme k dispozici žádné přesné měření, ale k dosažení stejné rychlosti jsem potřeboval cca o třetinu kratší vzdálenost než se sériovou koncovkou. Celkově se hodně zlepšila i reakce na plyn, kdy nemusíte mít páčku stále na doraz, ale s plynem se dá mnohem lépe pracovat. To dokázal i druhý test jízdy po zadních kolech. Po zvednutí předku si jezdec může v klidu přidáváním a ubíráním plynu regulovat míru náklonu, vše ale zůstává díky linearitě průběhu hodně předvídatelné.
Celkově je tedy laděný systém pro Access rozhodně velkým plusem, za 8 650 korun dostanete koncovku v krásném designu, který si navíc můžete sami zvolit a především kompletní laděný svod z nerezu, který je optimalizovaný pro dobrý průběh výkonu. Celý komplet si navíc dokážete bez problémů sami namontovat. Nezanedbatelná je samozřejmě i hmotnost samotné koncovky.

Kapitoly článku

  1. Test
  2. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.25 Známkováno: 8x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Access Motor Tomahawk 300»

Další články sekce Access Motor

Access Shade 650 LT EPS Xtreme: Extrémní poměr cena/výkon?

22.03.2021, Redakční testy
Název Xtreme nevypovídá o šílených výkonech a rychlostech, absurdním objemu nebo nepřekonatelné přepravní kapacitě či ta...

Access Motor SHADE EXTREME 850i LT EPS: Pracant dvou tváří

12.03.2020, Redakční testy
Do rukou se nám dostala vlajková loď značky Access, tedy model Shade Extreme 850i LT EPS 4x4 v prodloužené verzi. I navz...

Access Max 650i Forest 4x4

12.06.2015, Redakční testy
Tentokrát jsme pod zadek dostali kapalinou chlazený jednoválec o objemu 650 ccm, celým názvem MAX 650i Forest 4x4. Hodně...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Goes G400S

14.09.2016, Redakční testy
Vyzkoušeli jsme Goes 400S v poměrně pozoruhodném provedení. Tato sportka je standartně dodávána ve sportovní výbavě; od...

Goes G300S

16.08.2016, Redakční testy
Značka Goes přidala do nabídky dvě sportovně koncipované čtyřkolky pro opravdový sportovní zážitek. Čtyřkolka Goes 400S ...

Yamaha Raptor 700

03.12.2015, Redakční testy
Po celá léta byl nejprodávanější model od Yamahy Raptor 700 poháněn silným a spolehlivým kapalinou chlazeným motorem o o...


Redakční testy





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.67s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce