QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Yamaha Grizzly 350 4WD - IRS

Text: Marek Hrodek | Foto: Radek Žemlička | Datum: 15.12.2008 | Zobrazeno: 30175×

Jízdní výkony

Kdo by očekával od tohoto malého pracanta absenci zábavního potenciálu, je na špatné adrese. Tenhle grizzlík je tak hravý, že vás naprosto odzbrojí svým mrštným a lehkým průjezdem jakéhokoli terénu. Dá se bez problému užít si každý kousek cesty a když na to přijde, nemá problém pořádně zabrat a pracovně obsloužit potřebný úkon. Jeho poloměr otáčení je bez prokluzu kol opravdu perfektní a tak se klidně hodí do lesního porostu. Mezi kmeny jsem nemusel ani jednou couvat a to byly opravdu hustě rozrostlé.
Posaz je kupodivu velmi uvolněný a místa má i dvoumetrový jezdec tak akorát. Já se svými 183 cm jsem byl opravdu udiven, jak pohodlně se na tento stroj vejdu. Pouze řídítka jsou trochu nižší a při stání na plotnách stupaček se musíte lehce krčit nebo předklánět. Pokud startujete úplně studený stroj, je vždy potřeba použít sytič. Bez něj prostě tenhle „vzducháč“ neudržíte na naživu a vrkání do plynové páčky je neúčinné. Po pár minutách prohřátí, je to již bez větších problémů. Ohřátý motor pak chytá na otočení startéru bez sytiče. Samozřejmě, že je zde znát lehčí absence výkonového potencionálu, ale není to žádná katastrofa, jen rozjezdy musí být do příkrých svahů o chlup delší a řidič musí počítat s tím, že se od hrany vrchu jen tak neodpíchne a nesmí ubrat, protože mu hrozí s klesajícími otáčkami sklouznutí zpět pod výjezd. Ale není kopec v Milovickém lomu, co by tenhle stroj nezdolal. Brodivost bahnem jsme ozkoušeli v cca 60cm hlubokých loužích a stroj se přes ně jen převalil bez náznaku problému.
Snad jen sjíždění prudkých klesání grizzlíkovi dělalo lehký problém kvůli handicapu na zadní brzdě. Jen bloklá přední kola nedokázala stroj z klouzání po příkrém svahu zastavit. I přes to nemohu tvrdit, že by stroj výrazně špatně brzdil. Na rovinkách, lehčích svazích a s použítím obou brzdových páček bych považoval výkon brzd za solidní.
Tento stroj má prozatím nejlehčí řazení, co jsem kdy měl možnost ozkoušet. Požadované stupně chodu nebo neutrál tam šly skoro samy dvěma prsty. Jen lehce sešlápnout nožní páku brzdy a řadička chodila jak hodinky. Na rovinkách jsem dosáhl rychlosti kolem 55 km/h nemohu říci přesně, protože zvlněný povrch mi nedovoloval poslat rychlost ještě výše a ručička tachometru taky na místě chvíli nepostála, ale po pravdě už by to asi o moc víc nebylo, na silnici odhadem kolem sedmdesáti.
Podvozek jsme povolili na dva kliky od nejměkčího nastavení a to se jevilo jako ideální pro tento stroj a Milovický terén. S tímto nastavením jde o „univerzální“ použití a tlumení za vás pobere dost velké hrboly a nerovnosti. Na rovinkách bez problémů drží stroj ve zvoleném směru i při výše zmíněné rychlosti a je třeba jen nepatrných korekcí řidítky.
V těžkém terénu (bahně), nemá řízení tendenci se „zavírat“ k jedné straně pokud kolem najedete na hrbol do 15 cm výšky. Přes tuto výšku nerovností už musíte řidítka pevně držet a korigovat jejich výkyvy. Je pochopitelné, že tento stroj nemá v lásce příliš rychlé průjezdy rozbitých polňaček nebo snad motokrosové trati a prudkých rychlých změn směru, má lehkou tendenci se přes přední kolo i na lehkém svahu zhoupnout a převrhnout - ale to po něm asi nikdo chtít nebude. Ovšem záleží zde na tom, jak moc máte stroj „v ruce“ a dlouhodobý majitel si i zde najde tu přesnou hranici, kam až se může pustit.
Pokud se budete potřebovat prodrat lesním porostem, zdolat strmé stoupání, odtáhnout naložený vlek nebo na nosičích dopravit náklad na nepřístupné místo, jste na správné adrese. Motor jen přidušeně vrčí a vy se sunete na vytyčený bod. Stroj má své výkonové rezervy, ty však lze u tohoto objemu čekat. Pokud si budete chtít po práci trochu zařádit a vydovádět se v nějakém kališti, nenechá vás na holičkách a bude se snažit splnit vaše sportovnější či adrenalinovější požadavky.


Závěrečné resumé

Přívětivý, mrštný a překvapivě pohodlný stroj, který mě opravdu potěšil svým projevem. Designově a dílensky kvalitní, bez známky náznaku jakýchkoli problémových partií. Solidní pracant s lehkým nádechem pro adrenalinové kousky, pokud si o ně jezdec řekne.
Vyčítám mu jen slabší zadní brzdu a víc průchodu bahna či nečistot na vnitřní strany nohou od motoru z důvodu nutnosti dobrého chlazení. Čož někomu vůbec vadit nemusí, ale mě to jednou nepříjemně zaskočilo v keckách ….
Možná i cena je lehce nadprůměrná, ale pokud ji akceptujete, máte doma nadprůměrně poctivě odvedený kus práce na světové značce a spolehlivého společníka pro skoro jakékoli aktivity.

Pokračování článku: Video


Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: Známkováno: x

Další články sekce Yamaha

Yamaha Raptor 700

03.12.2015, Redakční testy
Po celá léta byl nejprodávanější model od Yamahy Raptor 700 poháněn silným a spolehlivým kapalinou chlazeným motorem o o...

Od nákupu po stavbu - Yamaha YFZ 450

01.08.2013, Redakční testy
Bude stejnou rodinou ikonou jako Yamaha 700? No, uvidíme. Tento test pojmeme celý naruby, nejdřív se zaměříme na koupi o...

Yamaha Grizzly 734 4x4

28.09.2011, Redakční testy
Píst Wiseco, ostřejší vačka, větší ventily se silnějšími pružinami. To vše sladěno s PwC páté generace s lambda sondou a...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

CFMoto X625-A: Pan Vyladěný

20.06.2024, Redakční testy
Je to čtyři roky, co na trh přišel největší jednoválec od CFMota, model X625. Ten přebral žezlo od pětistovky a v loňské...

Linhai 650L EPS Promax 4x4: Nová vlajková loď

29.05.2024, Redakční testy
Rychlost, s jakou Číňané mění své modely, nás Evropany nepřestane udivovat. Přijde mi, že každý rok jezdíme k ASP Group,...

První jízda na třetí generaci dvouválcových Gladiatorů od CFMoto

01.05.2024, Redakční testy
Čínský výrobce představil kompletně přepracovanou vlajkovou loď Gladiator X1000, kterou v nabídce doprovází o něco r...


Redakční testy





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.29s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce