Design/zpracování
V podstatě se tento model vzhledem neliší od větších sourozenců a jde o pracovní
ATV, takže člověk zde ani žádné umělecké kreace nečeká a spíše požaduje solidnost a především funkčnost, která by měla podpořit vysokou užitnost stroje. Přesto vše je předek hodně sympatický a mně se velmi zamlouvá.
Velké blatníky překrývají všechna kola a nikde nic moc nevyčnívá. Ale převisy nejsou téměř žádné, takže se můžete pokusit zdolat i hodně příkrý nájezd.
Sedlo je pohodlné, příjemně tuhé a kupodivu jsem z něj měl lepší pocit než dříve otestované čtyřipade této značky. Rozložením posazu jakoby
stroj patřil spíše k
větší kategorii. Každopádně i řídítka lépe padla do ruky a rozdíl váhy je patrný hned od prvního seznámení s tímto strojem. Zde bych také vyzdvihl kvalitní zpracování stroje a vzhled rámu. Nikde nenajdete ledabyle odbytý svár nebo nezačištěnou plochu spoje. Vše lícuje, hadice a lanka jsou přichycena sponkami, nikde nic zbytečně neplandá. Plasty jsou slícované a nikde nejsou větší spáry či mezery, které by vám mohly vadit.
Jen větší otvory v plastech na tunelu mezi nohama nasvědčují, že je zde potřeba odvést přebytečné teplo z motoru, protože tento motor je chlazen vzduchem.
V podstatě jsem také prošel každý detail podvozku a čekal jsem aspoň někde drobnou pihu na kráse a s uznáním konstatuji, že nemám , co bych tady vytknul. Tlumiče jsou nastavitelné a na hnacím aparátu i dvojitém A zavěšení je vidět, že je bohatě dimenzované.
Přístrojová kaplička je jednoduchost sama. Mechanický tachometr s počítadlem a pár kontrolkami ukazuje, jaký směr máte předvolený. Vedle jsou tři kontrolky, které signalizují použitou uzávěrku a další červená signalizuje případné přehřátí agregátu
Na řídítkách najdete vše co potřebujete vč. dvou přepínačů pohonu kol - můžete zvolit náhon jen na zadní kola
2WD nebo klasický stav
4WD + stav uzávěrky 4LOCK. Řadící páka je na vrchní hraně levé kapoty a poskytuje „jen“ tři polohy: vpřed, neutrál a vzad. Z počátku se mi zdálo, že je tu uživatel ochuzen minimálně o parkovací polohu, ale záhy jsem zpozoroval malý obrácený U profil na páčce zadní brzdy, která se po zmačknutí dá zaaretovat touto pojistkou na pružině a po větším zamáčknutí páčky pojistka zase sama vyskočí. Přední i zadní nosič je trubkový svařenec, který unese
40 resp. 80 kg. Vše je pevně přišroubováno k rámu a nad nosností bych se nepozastavil, protože vím, co se dá na toto naložit. Přední ochranný rám je připraven na montáž navijáku a vše je připraveno i na další doplňky, které se k tomuto stroji dají koupit. Ač jsem stroj prolezl důkladně, nenašel jsem ani náznak nekvalitní práce a nezbývá mi než jen chválit.
Technika
Motor je vzduchem chlazený čtyřtaktní SOHC pracant s
obsahem 348 ccm. K jeho oživení slouží jak startér, tak možnost ručního startu, pokud by startér někde začal stávkovat.
Pohon je firemní On-command 2WD/4WD a diff-lock, který zajišťuje přenos pohonu na kola i pod zátěží a dá se změnit stlačením příslušného přepínače na řidítkách.
Chytré a účinné. Stroj by měl mít dle výrobce suchou váhu
262 kg, což se mi zdálo až příliš, protože působil příliš lehce až vzdušně a původně jsem to odhadoval na nějakých 220 kg. Opravdu nevím, kde se ta hmotnost bere…
Přední brzdy jsou
hydraulické kotoučové a zadní je utěsněná v olejové lázni. U té je to trochu horší s účinností a po celou dobu se mi zdálo, že moc nereaguje. Světlá výška nezatíženého podvozku je
245 mm. Po dosednutí cca. 90 kg jezdce se tato hodnota sníží asi na 200 mm, ale dá se pohrát s tlumiči a vyšponovat stroj o 20 mm výš při stejném zatížení. Bohužel se pak z podvozku stane dost tuhý kus, který nepobírá všechny nerovnosti a dává řidiči skrze řidítka signály, že toto právě není ono. Nádrž by měla mít
13,5 L, ale nikdy se mi do ní nepovedlo dát víc jak 12 L, a to už v ní jednou benzín nebyl ani cítit… Spotřeba při plném zatížení a plynu na doraz se zastavila na hodnotě 8,5 L. Při jemnějším zacházení se dá určitě tahle hodnota minimálně o
dva litry snížit, ale kdo by v terénu měřil kilometrovou spotřebu. Přední pneu jsou rozměru AT25 x 8-12 a zadní AT 25 x 10-12, obuty z výroby jsou do značky
Maxxis, podle zběžné kontroly byly nafouklé na hodnotu 0,5 Atm.