Na základě populárního Kodiaku 700, představuje japonská Yamaha užitkovou čtyřkolku Kodiak 450, připravenou ve verzích EFI a EPS. Novinka je zaměřena na všechny zákazníky, ať už hledají čtyřkolku na lov, na práci, nebo prostě jen pro zábavu.
Nový Kodiak 450 je menší motorem, nikoliv však celkovou stavbou nebo ergonomií. Slabší model by měl nabídnout stejnou úroveň komfortu, praktičnosti a každodenní využitelnosti, ovšem při nižší ceně a nižším výkonu.
Hybnou silou celého stroje je jednoválcový, vodou chlazený motor o objemu 421 ccm, disponující vstřikováním paliva pro vysoký výkon a nízkou spotřebu. Agregát je dále spojen s bezestupňovou CVT převodovkou Yamaha Ultramatic, nabízející nízký nebo vysoký převod pro jízdu vpřed a také parkovací polohu. Stiskem jediného tlačítka potom jezdec volí, zda chce pohon pouze zadních kol, či pohon obou náprav.
Odpružení nezávisle zavěšených kol zajišťují tlumiče KYB, disponující 171 mm zdvihu na přední nápravě a 189 mm zdvihu na zadní. Díky nim má Kodiak optimální průchodnost terénem a v kombinaci s komfortním pěnovým sedlem se stává i dostatečně pohodlným pro celodenní ježdění. Společnost dělá řidiči i LCD přístrojová deska, zobrazující základní údaje o rychlosti, stavu paliva a dalších záležitostech.
Co se praktického použitý týče, přední nosič unese 40 kilogramů nákladu, ten zadní potom 80 kilogramů. Za sebou menší Kodiak utáhne 600 kilogramů a v pracovišti řidiče nechybí zásuvka na 12 voltů. Pro výlety do opravdového terénu lze čtyřkolku dovybavit ještě navijákem WARN Pro Vantage 2500.
Již v úvodu bylo zmíněno, že se Kodiak 450 objeví na trhu ve dvou variantách. Ta s přídomkem EPS se od základní verze liší specialitou v podobě elektrického posilovače řízení. Ten drasticky sníží odpor řídítek, ale zároveň zachová přirozený pocit a odezvu jako systémy bez posilovače.