Text: Honza Zajíček | Foto: Yamaha | Datum: 15.12.2020 | Zobrazeno: 4020×
Yamaha před nedávnem představila svou velkou novinku v segmentu side-by-side, ke které právě spustila online rezervační systém. A když říkáme, velkou, tak tím myslíme opravdu velkou. Litrový dvouválec, až 4 místa pro posádku, korba na 272 kilogramů nákladu nebo tažné téměř na jednu tunu, přitom všem to ale není čistý pracant, myslelo se i na zábavu.
Yamaha určitě patří mezi velmi významného hráče na poli čtyřkolek a SxS strojů, i když u nás není zase tak moc vidět. Třeba její YXT1000R s litrovým tříválcem dokázala před lety udělat na poli čtyřkolek se sedadly vedle sebe pořádný rozruch. Čistě sportovní náčiní ale není pro každého, většina lidí od takového stroje chce i trochu praktičnosti, ale zároveň se nechce zbavit výkonného víceválcového motoru. Pro ně má Yamaha řadu Wolverine, kam vstupuje novinka v provedení RMAX 2 1000 a RMAX 4 1000, obě provedení navíc obohacené o možnost objednat je ve vymazlenější verzi SE. Jak už množství a názvy modelů naznačují, budeme mít k dispozici jak kratší dvoumístné provedení s korbičkou, tak delší čtyřsedadlovou, která ale není ochuzená o přepravní kapacitu. Jednoduše sklopíte a posunete zadní sedadla a máte k dispozici úložný prostor s ocelovými oky s nosností až 272 kilogramů. Odvezete tedy to samé, co v případě kratšího stroje s tím rozdílem, že jakmile doděláte svou práci, můžete naložit ženu a děti a vyrazit na adrenalinový rodinný výlet.
To ale není ta hlavní pecka, která dělá nového Wolverina tak zajímavým, tohle totiž uměla i předchozí osmsetpadesátka, která mimochodem s upravenou řídící jednotkou zůstává v nabídce i pro rok 2021. Jedním z hlavních vylepšení je motor, když paralelní dvouválec navýšil objem na superbikový objem 999 cm3. Jeho přesné parametry výrobce tradičně neuvádí, že ale rozhodně nepůjde o dýchavičný agregát, naznačuje červené pásmo začínající až v 8500 otáčkách. Velkou novinkou související s motorem je pak volba jízdních režimů D-Mode, která nabídne hned tři varianty. V základu ji ale dostanete jenom s lépe vybavenými verzemi SE, standardní jimi můžete dovybavit na přání. Tři režimy Trail, Sport a Crawl dokáží přizpůsobit odezvu na plyn a intenzitu brždění motorem různým situacím od obyčejného ježdění přes pomalé technické až po čistě sportovní. S motorem a samotným pohonem je úzce spojený také variátor, který je v podstatě stejný jako u předchozí „osmpade“, jen je optimalizovaný pro větší výkon.
Z X2 a X4 vychází také podvozek, jenže tady je všechno větší a lepší. Celkové rozměry jsou větší, brzdy mají víc síly a odpružení nabídne vyšší zdvihy. A do o dost. Vpředu zdvihy poskočily z 221 milimetrů na 361 mm, vzadu je místo 226 mm nově 337 milimetrů. O odpružení se starají jednotky FOX QS3, k jejichž nastavení nepotřebujete nářadí a lepší průchodnost terénem zajistí i větší 14palcová kola s 30palcovými pneumatikami. Jelikož je celý stroj větší, nabídne logicky víc pohodlí a prostoru i pro posádku. Například jenom otvor dveří je o 63% širší než u předchozího Wolverina. Nová jsou také sedadla s širokou možností nastavení a obecně je interiér spíš automobilového než čtyřkolkového typu. Wolverine prokoukl samozřejmě také zvenku, kde zaujme hlavně nový předek s LED světly a odolným předním nárazníkem, ale na to už se podíváte sami. Verze SE pak kromě optického balíčku přijíždí hlavně s pneumatikami Maxxis a navijákem Warn VRX se silou 4500 liber.
Yamaha k prodeji novinky přistoupila s novou taktikou, kdy na speciálních webových stránkách vyplníte formulář, odešlete, následně obdržíte potvrzení o registraci a s tím doběhnete k vybranému dealerovi, kde si finálně plácněte. Systém rezervací končí 31. března a prodejní cena nového Wolverina začíná na 661 000,- včetně DPH.
31.05.2023, Novinky
Prezentace s možností osobního vyzkoušení několika modelů čtyřkolových vozidel Yamaha kategorie ATV a Side-by-Side....
16.08.2022, Novinky
Yamaha ATV TOUR poprvé v České republice. Jedinečná šance pro širokou veřejnost otestovat zdarma špičkové sportovní quad...
11.06.2018, Novinky
Japonská Yamaha uvolňuje detaily svých čtyřkolových modelů, připravených na příští sezónu. Na přetřes přišly užitkově-s...
První jízda na třetí generaci dvouválcových Gladia...
Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve...
TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.57s