Can-am Commander 800/1000
Sportovní UTV jsou čím dál populárnější záležitost a Can-amu už v modelové řadě pořádně
dlouho chyběly. Přes několik fotomontáží, které se objevovaly po internetu, jsme se konečně dočkali oficiálního představení. No a stojí to za to. Nový „velitel“ je k dispozici hned se dvěma motorizacemi,
73 koňovým V twinem o objemu 800 kubíků známého ze stávajících modelů a litrovým véčkovým dvouválcem, který má
83 koní! To je bezkonkurenčně nejsilnější motor v této kategorii. U osmistovky si můžete vybrat ze dvou a u litru hned ze tří verzí.
Obě motorizace jsou samozřejmě vybaveny vstřikováním. Přísun paliva je doplněn systémem inteligentního ovládání škrtící klapky (ITC), který by měl zaručovat
plynulý přísun směsi i při jízdě v terénu, kde jsou velké rázy.
Vynikající řešení nabízí nákladový prostor. Pod klasickou korbičkou najdete ještě jedny dveře do prostorného boxu, který je vodotěsný. V korbičce najdete drážky pro umístění
různých přepážek například pro převoz kanystrů, nebo krabic s vybavením. Dostatek odkládacích prostor je i v samotném interiéru. Pod sedačkami najdete boxy na nářadí a další drobnosti. Opět vodotěsné. Za zmínku stojí pevná
ocelová ochranná klec, světla s výkonem
240 W a tříbodové bezpečnostní pásy. Můžete si navíc nastavit sedačku podle sebe. To ale není nic proti nastavitelnému volantu! Dámy pak jistě ocení držák na pití.
Podvozek Commanderu je vybaven dvojitými A rameny se speciálními stabilizátory zabraňujícími potápění podvozku při prudkém brzděni. Na zadní nápravě je
speciální systém zavěšení vycházející ze závodních bugyn. Měl by zaručovat větší komfort jízdy a dobrou trakci. Stejně jako čtyřkolky je i Commander vybaven diferenciálem s
visco lock systémem, který dokáže uzavřít diferenciál až na 100 %. O brzdění se starají dvoupístky zakusující se do
214 mm velkých kotoučů.
Commander můžete koupit také v prémiových verzích. Ta první má označení
XT a mimo jiné obsahuje
14“ ráfky, naviják, palubní desku z modelu
Spyder s analogovým otáčkoměrem a tachometrem, heavy duty přední nárazník a luxusní
kožený volant.
Poslední variantou je sportovní
model X. ten má ještě o něco vyladěnější interiér, dvoubarevné sedačky, ale především podvozek od
FOXu, který je plně nastavitelný. Dále k verzi X získáte
sportovní sítě na bocích. Verze X je nabízena
pouze s litrovým motorem.
Can-am Outlander X xc
Can-am vyrábí cestovní Outlander a jako sportovní variantu model Renegade. Ptáte se tedy, proč vznikl tento „prasopes“ s podvozkem Renegadu a plasty Outlanderu? Odpověď je jednoduchá –
GNCC. V amerických Cross Country závodech smí v kategorii 4x4 startovat pouze stroje, které mají v sérii
namontované nosiče. Ty pochopitelně Renegade nemá. No a tak se vyrobila tato verze, která spojuje jízdní vlastnosti Renegadu se vzhledem pracovní čtyřkolky.
Outlander dostal kola s badlocky, pneumatiky
ITP Holeshot, plně nastavitelný podvozek
KYB, spodní ochranný rám a přední nárazník. Brzdové kotouče se od diferenciálu přesunuly do kol.
Can-am Outlander 800R X mr
Poslední novinkou je speciál pro bahenní závody. Už na první pohled jsou vidět obrovská kola s šípovitým vzorkem. Ta jsou na
zvýšeném podvozku. Před pracovištěm řidiče je umístěna kaplička s chladičem, který je na vzduchu, i když se čtyřkolka koupe celá v bahně. Nemůžou samozřejmě chybět
šnorchly. V bahně se jezdí předkem navrch a to není zrovna pohodlná poloha. Jezdci pomáhají k udržení na čtyřkolce
hliníkové ozubené plotny. Nesmíme samozřejmě zapomenout na čtveřici plnně nastavitelných tlumičů FOX. Čtyřkolka samozřejmě není homologovaná pro provoz na pozemních komunikacích a SPZ k ní opravdu nedostanete. No, a pokud máte na bahenní radovánky zálusk, vězte, že na jaře bude tahle hračka k dostání i u nás!
Ostatní modely se dočkaly více méně kosmetických změn. Renegade dostal nové barvy a stejně jako Outlander novou palubní desku s upravenými funkcemi.