01.12.2008 20:18
maartinek
Město: Praha 4-Kamýk
IP:84.42.204.xxx
Offline 6/203
Zdravím,
začátkem ledna se chystám koupit Glada 530 RX-A. Sice jsem měl původně vybranou Yamahu Grizzly 450, ale kvuli homologaci pro 2, výbavě v základu a nakonec i ceně jsem zvolil Glada. Prosím o zkušenosti, případně odkazy na recenze a testy.
Jen prosím bez spekulací a OT
Jinak jsem z Písku, ale pohybuju se i v Praze, tak kdyby někdo bydlel poblíž, byl bych rád, kdyby mě třeba nechal svézt a něco mi k tomu řekl. díky moc.
19.05.2009 22:55 #451 Téma: Journeyman Gladiator 530 RX-A
Bahňák
Město: Swords
IP:90.178.167.xxx
Offline 2/7130
tak já se přidám parkovací brzda nefunguje od prvního použití, gumy sjetý , žere olej ,propalená drzdová hadička od výfuku, nožní brzda samovolně brzdí, utržený držáky výfuku a nejaký držáky motoru, poslední díl výfuku totál deravej pořád ho nekde svářím a plátám aby držel,odešel spínač světel a stím my utavil pár kabelu a spojil ty čtyři pojistky v jednu,spinačka na klíč upadlo pár kabelu nutno spět přiletovat,tlumiče KO po třech tisících ,občas nefumguje startér, plasty radši nemluvím a takhle to vypadá u soudruhu v číně na montážví lince http://pavel83.rajce...alka_kolky_po_campu/
19.05.2009 23:10 #452 Téma: Journeyman Gladiator 530 RX-A
Petr_quad
Město: Praha 4-Háje
IP:85.160.29.xxx
Offline 3/1414
19.05.2009 23:18 #453 Téma: Journeyman Gladiator 530 RX-A
radik3
Město: Dětkovice
IP:213.192.34.xxx
Offline 3/35
19.05.2009 23:26 #454 Téma: Journeyman Gladiator 530 RX-A
NeedToSpeed
Město: Zell am See
IP:195.47.44.xxx
Offline 7/1497
Arctic Cat 700 TRV EFI
19.05.2009 23:30 #455 Téma: Journeyman Gladiator 530 RX-A
virtual
Město: Praha
IP:78.102.135.xxx
Offline 2/247
19.05.2009 23:41 #456 Téma: Journeyman Gladiator 530 RX-A
Bahňák
Město: Swords
IP:90.178.167.xxx
Offline 2/7130
20.05.2009 00:33 #457 Téma: Journeyman Gladiator 530 RX-A
pavelkr
Město: Mladá Boleslav I
IP:81.25.16.xxx
Offline 3/759
Dinli Centhor 700 4x4, Journeyman Gladiátor 510, Dinli Centhor 700 4x4
20.05.2009 08:07 #458 Téma: Journeyman Gladiator 530 RX-A
zmizík_zaks
Město: Bezno
IP:78.110.210.xxx
Offline 5/6226
Journeyman Gladiator X8, Linhai ATV 260 LH
20.05.2009 09:16 #459 Téma: Journeyman Gladiator 530 RX-A
větvičkář_Rox
Město: Lomnice nad Lužnicí
IP:90.176.242.xxx
Offline 7/3549
Journeyman Gladiator X6-A Efi
20.05.2009 11:57 #460 Téma: Journeyman Gladiator 530 RX-A
dick
Město: Milíkov
IP:194.108.35.xxx
Offline 2/779
Kawasaki KVF 650
20.05.2009 18:14 #461 Téma: Journeyman Gladiator 530 RX-A
Aligator.avs
Město: Zlín
IP:88.100.70.xxx
Offline 12/12416
Journeyman Gladiator X8, Journeyman Gladiator X8
20.05.2009 18:29 #462 Téma: Journeyman Gladiator 530 RX-A
NeedToSpeed
Město: Zell am See
IP:195.47.44.xxx
Offline 7/1497
Arctic Cat 700 TRV EFI
20.05.2009 20:07 #463 Téma: Journeyman Gladiator 530 RX-A
Aligator.avs
Město: Zlín
IP:88.100.70.xxx
Offline 12/12416
Journeyman Gladiator X8, Journeyman Gladiator X8
20.05.2009 20:12 #464 Téma: Journeyman Gladiator 530 RX-A
Lupíno
Město: Čestlice
IP:85.70.33.xxx
Offline 19/4881
CF Moto Gladiator X520
20.05.2009 20:21 #465 Téma: Journeyman Gladiator 530 RX-A
NeedToSpeed
Město: Zell am See
IP:195.47.44.xxx
Offline 7/1497
Arctic Cat 700 TRV EFI
20.05.2009 20:22 #466 Téma: Journeyman Gladiator 530 RX-A
Aligator.avs
Město: Zlín
IP:88.100.70.xxx
Offline 12/12416
Journeyman Gladiator X8, Journeyman Gladiator X8
20.05.2009 21:21 #467 Téma: Journeyman Gladiator 530 RX-A
NeedToSpeed
Město: Zell am See
IP:195.47.44.xxx
Offline 7/1497
Arctic Cat 700 TRV EFI
20.05.2009 21:25 #468 Téma: Journeyman Gladiator 530 RX-A
maartinek
Město: Praha 4-Kamýk
IP:89.176.4.xxx
Offline 6/203
20.05.2009 21:47 #469 Téma: Journeyman Gladiator 530 RX-A
NeedToSpeed
Město: Zell am See
IP:195.47.44.xxx
Offline 7/1497
Arctic Cat 700 TRV EFI
21.05.2009 00:18 #470 Téma: Journeyman Gladiator 530 RX-A
04.06.2009 10:47 #471 Téma: Journeyman Gladiator 530 RX-A
Drobek-Žižkov
Město: Praha 3-Žižkov
IP:194.228.51.xxx
Offline 0/81
Ahoj všichni!
Je to dlouhé, ale jinak to napsat nešlo…
Možná by si to měl přečíst někdo z Journeymanu, mohl by to být návod co a jak kde vylepšit. Ale je to subjektivní hodnocení a tedy to tak prosím berte.
Předem upozorňuji tu neobjektivní skupinu přispěvatelů do této konference, že jsem jezdil cca 5 let Grizzly 660, a nějakou dobu půjčenou G-530rx-A a x dalších pravda ty už jen na zkoušku. S žádným prodejcem NEJSEM nijak spřízněn Mohu tedy srovnávat a nemám důvod hanět nebo naopak vychvalovat cokoliv. Opravdu ne! Navíc jezdím s partou, kde jsou zastoupeny snad všichni výrobci, především Japonci. Grizzly je Špičkový stroj! To klidně podepíšu… Ale… I tyto stroje mají své nemoci… Ale o tom jindy a díky tématu vlákna i jinde.
Ještě podotek na téma Čína a její výrobky. Sám jsem patřil ke skupině co tvrdila že Čína mi nesmí do baráku! To se bohužel za poslední roky změnilo. Živím se IT a mohu klidně prohlásit, že většina tohoto se dnes v Číně vyrábí a to včetně některých špičkových serverů. Pokud jste mamutí výrobce něčeho a chcete přežít, nejspíš postavíte fabriku v Číně apod. Ekologie – nula, lidská práce za babku. Jen musíte udržet kvalitu a to se spoustě západním výrobcům daří! Prostě místo tisíce lidí z USA a spol. tam dám sto odborníků, co ten zbytek ohlídají a vyškolí – zjednodušeně řečeno. Navíc sami Číňané vám vyrobí kvalitu i shit. Jde o to co a za kolik chcete.
Gladiatora X5-A jsem nekoupil náhodou. Pořád tu byl ten vykřičník Čína!? Koupil jsme ho po cca roce pečlivého shromažďování údajů a zkušeností jiných uživatelů 530tek, protože X5 není v podstatě až na maličkosti nic jiného než facelift 530ky. Navíc mám tu výhodu, že znám strojaře-profesionála, který navrhuje mimo jiné rámy, převodovky a podobně. Tomuto pánovi jsem donesl SERVISNÍ manuál tohoto stroje a navíc jsem mu zařídil prohlídku odstrojeného modelu X5-A. Zhruba po týdnu jsem se dozvěděl cituji „Tohle klidně kup! Je to mohutný jak rám, tak konstrukce motoru – ten mi připomíná jednu Suzuki, nedovedu odhadnout variátor, ale vypadá taky slušně! Muj názor je, že pokud na ni nebudeš kašlat, dáš jí co potřebuje tak jak to má být, nebude problém!“
Tato čtyřkolka prošla vývojem a je to na ní hodně znát. Nebudu rozebírat co se dělá v ČR a co vymyslel výrobce. Pokud si prohlédnete servisní manuál CFMOTO kolující po internetu, zjistíte na fotografiích, že první brzdy budí dojem ze je odlil někdo na hrázi rybníka do jílu a trochu pobrousil pilníkem. To už DÁVNO NEPLATÍ! To samé platí o svárech a dalším zpracování. Prví co Vás na 530ce nakrklo byly tlumiče. Na X5-A mám již nové plynokapalinové. Nebe a dudy.Osobně si myslím, žetento stroj je určen pro ty, co mají rozum, základní znalosti a dovedou si občas nějakou maličkost doladit. Jedná se o maličkosti a nikoliv zásadní věci.
Ale mám rád fakta tak tedy fakta! TO CO DÁLE NAPÍŠU JE MÉ ZCELA SUBJEKTIVNÍ OHODNOCENÍ a pokud mi ho někdo vyvrátí prokazatelnými fakty, rád se tu omluvím stejně jako jsem to napsal nyní.
TECHNICKÉ A PROVOZNÍ KLADY X5-A CO JSEM OCENIL: RÁM – opravdu monstrum 340kg váha stroje – je to pracovní stroj, ne?, PŘEDNÍ SVĚTLOMETY – H4, tedy běžná žárovka a v noci je vidět. Bratr má na Suzuki LT-Z 400 nějaké podivné žárovky S-něco co se musí objednat a praská jedna za druhou (to nemusí být žárovkou) prostě na běžné pumpě si to nekoupíte! To by mi vadilo... PODVOZEK – strojař pochválil tuhost a dimenzování náprav i kloubů. Stabilizátor zadní nápravy. BRZDY – přední jsou přímá hydraulika, žádné přes lanko, čas ukáže, zatím spokojenost. ELEKTRIKA - vše dobře přístupné, čas ukáže co to vydrží. PALIVOVÁ SOUSTAVA – nádrž, filtr, hadice nemám výhrad. Karburátor Mikuni řady BSR je osvědčený provozem i roky co je vyráběn. Zde výrobce vsadil na jistotu. ZAPALOVÁNÍ – klasika přes cívečku na magnetu a CDI. Jednoduché CDI dle zapojení evidentně mění režim dle zvoleného převodu/poloze řadící páky, navíc je zde OverRide tlačítko, ale až na extrémní situace nevidím důvod jeho použití. Ale může se hodit… OVLÁDÁNÍ: Vše přehledné, jako na slušné motorce, nějaké výhrady v další části textu.
TECHNICKÉ A PROVOZNÍ ZÁPORY X5-A CO JSEM NEOCENIL NEBO CO MĚ OPRAVDU NAKRKLO: RUČNÍ STARTÉR: Kolik kamarádů s sebou vozíte normálně na jednom stroji? Podle síly nutné k pohnutí táhlem odhaduji tak 3 kamarády. Nicméně je tu grif ne chcete-li vychytávka Přetočte silou za hrní úvrať a poté máte otáčku na nastartování. Funguje to a poradil mi to pan Císař z JM. Mimochodem velice erudovaný a ochotný pán. DISPLEJ: V noci oslňuje, doporučuji Journeymanu snadnou úpravu – plynulou/skokovou regulaci jasu, modrá led dálkových je skutečně rána pod pás pokud chcete něco v noci vidět! . CVT (VARIÁTOR) - Po zabrždění se při rozjezdu (dost často) ozve z variátoru příšerný zvuk ohaduji guma-kov. Dle pana Cisaře je to po rychlejším zabrždění, kdy dojdek povolení řemenu variátoru a na škodu to prý není. SEDAČKA: V předním oblouku se dřou sponky o plast pod sedlem a za pár km vylítají. Byl pro výrobce problém tyto sponky přelepit pásem (materiál ala popruh od tašky na NoteBook)? Osobně jsem to vyřešil právě nastříhaným popruhem od NoteBooku a černým polyuretanovým tmelem firmy Wurth kterým se lepí nástavby kamionů . OVLÁDÁNÍ BLINKRŮ – Spínač je na ruce v rukavicích (obvzlášť zimních) moc citlivý. Stačil by nějaký s delším posuvem a zvuková signalizace blikačů. Vypínatelná, někomu to může vadit. KRYTY SVĚTLOMETŮ V PŘEDNÍM PODBĚHU – gumový klobouk s průchodkou na kabely – má většina ATV. Nedrží/nedosedá na moc velkém kusu a tedy podle mě může dojít stříkající vodou k průniku vody do světla – jen můj odhad. Vyřešil jsem to bezbarvým konzervačním sprejem na dutiny. Dosedací část jsem tím namazal a ta stále trochu lepí. Voda se tam nedostává. ZADNÍ BRZDA – moc ji nepoužívám, ale mohla by být tvrdší jak pedál tak ta ruční páka. Řešení brzdit kardan PŘED rozvodovkou je sice u pracovních ATV obvyklé, ale technicky trpí právě ta rozvodovka. TAŽNÉ ZAŘÍZENÍ: 1/ by si pracovní stroj zasloužil homologované, 2/ ten kdo vymýšlel ten plast u „koule“ nepočíta s tím, že na tu kouli taky něco dáváme, třeba přívěs.
ZÁVĚR: Osobně si myslím, že pokud se pochlapí JM s ručním startérem nemá X5ka žádné nemoci co by neměly i jiné stroje. Navíc jsem typ, kterého baví vylepšování stroje jako regulace jasu displeje a podobně. V záběhu musím říci, že“syrovina“ odeznívá každým dnem. Na garanci byl chlapík, co dělal již 1500km garanci a ten mi řekl, že po otevření (doporučeno v 1000km) je to úplně jiný stroj. Navíc se skutečně po dobu záběhu (zhruba tedy do 1000-1500km) stroj „ustaluje a oživuje“ a osobně pozoruji (prvních 500km garance byla v pondělí) že se stroj pomaleji zahřívá a poté teplota drží , což by svědčilo o záběhu a funkčním termostatu . Myslím si, že X5 (A) je výborný stroj s trochou drobností které trochu znalému uživateli vadit nebudou. Pokud doladí JM třeba ten displej projízdu v noci a zvětší průměr navijáku ručního startéru aby šel lehčeji, X5ka bude ještě silnějším hráčen na trhu než je dnes.
04.06.2009 11:50 #472 Téma: Journeyman Gladiator 530 RX-A
maartinek
Město: Praha 4-Kamýk
IP:62.168.26.xxx
Offline 6/203
No Drobku, hezky ses nám rozepsal já na X5 ještě nejel, ale v podstatě se vše opakuje z modelu 530 (světla, sedačka) Nicméně si také nemyslím, že je to špatný stroj a jsem spíš spokojený. Co mě trochu zaráží, je spotřeba. Nemám sice možnost srovnání s jinými stroji (napsat sem nějakou hodnotu může každý, ale okolnosti budou vždy jiné), ale spotřeba kolem 12 l /100km mi přijde hodně. Faktem je, že když jedu sám, tak palec z plyn páčky moc nesundávám Co jsem teď ale byl na výletě s přítelkyní, se kterou musím opatrně, tak po 94 kilometrech mi měrka pořád ukazuje dva bílé dílky, což zase nechápu, protože by spotřeba byla enormě nízká... když si vezmu, že nádrž je na 20 l, červená (rezerva) začíná blikat ve 12 litrech, jak tu někdo psal a bílých dílků je 7 a mě dva zbývají. znamená to tedy, že na jeden bílý dílek připadá cca 1,15 l * 5 = 5,75 l/100km. To mi přijde skoro nemožné.... nebo je celý tento výpočet zcela špatný?
04.06.2009 12:12 #473 Téma: Journeyman Gladiator 530 RX-A
Drobek-Žižkov
Město: Praha 3-Žižkov
IP:194.228.51.xxx
Offline 0/81
maartinek> Osobně těžko říci. Těch prvních 500 jsem jezdil především po běžných silnicích a je to ještě zavřené. Spotřeba okolo 10 litrů. Co se týká ukazatele, jednou se chystám k akci typu vylít nádrž a dolívat po litru abych měl určitou "kalibraci". Na X5ce myslím ukazuje dobře, ale měřák v nádrži bude podle mě stejný u X5 i 530ky...
04.06.2009 12:14 #474 Téma: Journeyman Gladiator 530 RX-A
Drobek-Žižkov
Město: Praha 3-Žižkov
IP:194.228.51.xxx
Offline 0/81
04.06.2009 12:52 #475 Téma: Journeyman Gladiator 530 RX-A
Dzejar
Město: Miličín
IP:85.70.120.xxx
Offline 1/931
04.06.2009 12:56 #476 Téma: Journeyman Gladiator 530 RX-A
Drobek-Žižkov
Město: Praha 3-Žižkov
IP:194.228.51.xxx
Offline 0/81
04.06.2009 12:56 #477 Téma: Journeyman Gladiator 530 RX-A
Drobek-Žižkov
Město: Praha 3-Žižkov
IP:194.228.51.xxx
Offline 0/81
04.06.2009 13:00 #478 Téma: Journeyman Gladiator 530 RX-A
Dzejar
Město: Miličín
IP:85.70.120.xxx
Offline 1/931
04.06.2009 13:10 #479 Téma: Journeyman Gladiator 530 RX-A
Drobek-Žižkov
Město: Praha 3-Žižkov
IP:194.228.51.xxx
Offline 0/81
Dzejar> Zatim ne a to muj nick napovida ze nejsem zrovna lehkej , ale hodnotit tlumice po prvnich 500 km asi nema smysl. Zatim se chovaji jak maji... Zkusil jsem i lesní cestu s kořeny co to dalo a bylo to OK. Co me spis krka je nedostupnost informaci na tema nastaveni techto tlumicu, uznavam, presnou pumpicku na odhaduji 5-20 Atm nemam. Tedy do toho nema cenu sahat ani beznam tlakomerem, protoze jeden psouk se tu rovna jeden blbej tlumic )
04.06.2009 13:11 #480 Téma: Journeyman Gladiator 530 RX-A
maartinek
Město: Praha 4-Kamýk
IP:62.168.26.xxx
Offline 6/203
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.10s