22.11.2009 21:05 Can-am Outlander Max 800 XT
Dud
Město: Sušice I
IP:88.101.140.xxx
Offline 4/116
Can-am Outlander Max 800 XT
Při pomalejší jízdě na out.800 se mi hodně často spíná ventilátor,někdy mám poci že běží stále.Podle prodejce je to při tomhle stylu jízdy normál,kolka je nová,ale pokud je to pracák tak jedete málokdy meltu.mám strach o ten ventilátor,ani radši nechci vědet kolik stojí.Na léto tam namontuji ještě jeden pomocný chladič.Jak jste na tom s ventilátorem ostatní?Podle mne je chladič nedostačující.
Naposledy editováno 19.07.2010 10:46:27
19.07.2010 15:20 #61 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:62.44.18.xxx
Offline 4/3072
19.07.2010 15:26 #62 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Cali
Město: Kroměříž
IP:90.176.149.xxx
Offline 5/15301
19.07.2010 15:32 #63 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
caprighia
Město: Praha
IP:85.160.33.xxx
Offline 3/2602
Polaris Sportsman 800 EFI, Journeyman Stormer LC320
19.07.2010 15:41 #64 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
rychlejjezdec
Město: Praha 9-Kyje
IP:82.100.43.xxx
Offline 6/2529
Can-am Renegade 800 X
já bych to tak uplně neviděl, automaty sou víceméně neefektivní tudíž vy na danou rychlost třeba 50km/h musíte motor vytáčet víc než kdyby ste měli fofr klacek a v terénu to platí neůměrně víc,ikdyž dnes sou varia i automaty hodně vymakaný, motory se musí stejně vytáčet víc protože je to ztrátovej převod, tudíž do kopce variátor určitě neschladíš a v terénu tuplem ne ale my na to máme speciální systém,vždy zastavíme a příjemně pokecáme a ono to mezi tim trochu vychladn
19.07.2010 15:45 #65 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Cali
Město: Kroměříž
IP:90.176.149.xxx
Offline 5/15301
19.07.2010 15:48 #66 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Dud
Město: Sušice I
IP:88.101.140.xxx
Offline 4/116
Can-am Outlander Max 800 XT
Jirka-KTM>Haasan> Takže se nakonec ukáže, že je to ještě konraproduktivní. Jaký si myslíš, že může být úbytek tepla na 1 metru hadice. Podle mě je to zanedbatelná hodnota, nzhledem k celému systému, který je třeba ochladit.
Kdyby jste Vy dva chytrolíni četli celou diskusi,dozvěděli by jste se, že je to trubka nerezová kompletně,bez žádné vnitřní gumové vložky,vnitřní průměr je stejný jako u té gumové,a trubka by po natažení zdvojnásobyla svojí délku,pokud je stráta tepla mizivá,tak proč se izolují vodovodní trubky,byť jen několik cm dlouhé,trubka vede za chladičem,a pod blatníky,kde se chladí po celé délce 1 metru,a to náporem i vrtulí.Také cena cca.240kč za 1 metr je parádní.19.07.2010 15:54 #67 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Xawerius
Město: Libočany
IP:194.228.40.xxx
Offline 3/900
T vrapová trubka nebo hadice nebo co to je má právě díky tomu vrapování daleko větší plochu pro chlazení a je kovová takže teplo odvádí účinněji než guma. A toho že by tam vadili "výstupky" bych se nebál, protože vnitřní průměr se počítá na tom "zálisu"... a turbulence negativně ovlivňující proudění v té hadici při zatížení (rychlost a tlak proudění) jaké produkuje chladící kapalina fakt nehrozí
19.07.2010 15:56 #68 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
marek.sm
Město: Praha
IP:85.160.223.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
19.07.2010 16:07 #69 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
rychlejjezdec
Město: Praha 9-Kyje
IP:82.100.43.xxx
Offline 6/2529
Can-am Renegade 800 X
já myslim že je to hodně chytrý řešení, protože akorát vyměníte to co už tam je za něco efektivnějšího.neumim si představit že na rena musim někam namontovat eště jeden chladič.tohle je proti tomu paráda. Navíc tim že se často spíná větrák určitě neznamená že k dochlazení to potřebuje zase eště kapacitu dalšího celýho chladiče, třeba ty trubičky stačí. a co vzimě s dalšim chladičem?budete to furt montovat?ty trubky stačí jen izolovat izolací na vodovodní trubky a stáhnout páskou,tohle je fakt chytrý řešení
19.07.2010 16:21 #70 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
caprighia
Město: Praha
IP:85.160.33.xxx
Offline 3/2602
Polaris Sportsman 800 EFI, Journeyman Stormer LC320
rychlejjezdec : no jasně, že vario je podstatně méně účinné, než mechanika a točí víc (obvykle) Ale bavíme se o variátorové kolce, tuším. Tím že vario podřadí (pro Caliho - on to opravdu udělá sám, díky nastavení pružin a válečků event. jiných systémů reagujících na otáčky a sílu - čistě teoreticky by šel udělat variátor ovládaný manuálně, třeba lankem, ale proč, že...) tak odlehčí motoru, tomu ani tak nevadí otáčky, jako zátěž. A jakýkoliv tvar potrubí či hadice nijak neovlivňuje množství kapaliny, která jím protéká - to je dáno čerpadlem. Pouze se bude měnit rychlost a ztráty (které jsou tak jako tak vždy dotovány čerpadlem). Takže tvarovaná či žebrovaná trubka dá trochu víc práce čerpadlu (odebere malinko výkonu z motoru) a zcela jistě coby výměník s lepšími vlastnostmi než hadice odvede nějaké to teplo navíc. A v bahně a vedru každý joule dobrý, ne ?
19.07.2010 16:42 #71 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Dud
Město: Sušice I
IP:88.101.140.xxx
Offline 4/116
Can-am Outlander Max 800 XT
Jirka-KTM>Haasan> Tak je to pravděpodobně k hovnu, navíc gumová hadice, je pružnější. Tato je sice tvarovatelná, ale pokud se nechá chytit nějaký klacek, určitě se zdeformuje (nevratně). Proto co-nedoporučujeme!
Tu trubku jsi zjevně v životě neviděl,ztěží jí zdeformuješ kleštěma,netvrď,že je to k hovnu,když o tom to hovno víš.Chtěl jsem pouze pomoct.19.07.2010 16:42 #72 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
rychlejjezdec
Město: Praha 9-Kyje
IP:82.100.43.xxx
Offline 6/2529
Can-am Renegade 800 X
caprighia>to samozřejmě máš pravdu, jen podotýkám že u vario stroje bude chlazení probíhat hůř a pomalejš než jsme zvyklí z auta nebo z něčeho co má mechanickou getriebe ,protože se motor musí víc točit, ty ho musíš na ty otáčky víc krmit a při většim spalování vzniká víc tepla.prostě je lepší to píchnout po blatníky do potoka, schladí se motor i pilot a eště je u toho sranda
19.07.2010 17:22 #73 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Milda72
Město: Strakonice
IP:212.20.73.xxx
Offline 1/190
EMU Alltrack 700 Vario
Ta na to jsem tady čekal až se tu objeví nějakej chytrák,v tomto případě Jirka-KTM a Haasan.Oba o daném tématu ví úplný ho..o ale nápadů mají jak čuba blech.A ve finále budou schopni tvrdit že je to vlastně ještě horší a že ventilátor spíná častěji než předtím.Vidím asi nejůčinější řešení.Oba mudrce vzít zbytkem trubky po palici aby se jim snad už konečně roužlo a přestali debatit o něčem o čem nemají ani páru.Jejich příspěvky to jen potvrzují!!!
19.07.2010 18:17 #74 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Aligator.avs
Město: Zlín
IP:88.100.70.xxx
Offline 12/12416
Journeyman Gladiator X8, Journeyman Gladiator X8
19.07.2010 19:45 #75 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
větvičkář_Rox
Město: Lomnice nad Lužnicí
IP:90.176.242.xxx
Offline 7/3549
Journeyman Gladiator X6-A Efi
19.07.2010 20:18 #76 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
hops01
Město: Praha
IP:83.208.114.xxx
Offline 1/303
Dud>
http://img842.imageshack.us/img842/4126/p1000851.jpg
19.07.2010 20:54 #77 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
pštros
Město: Tisová
IP:85.160.52.xxx
Offline 3/509
EMU Alltrack 700 Vario
19.07.2010 21:13 #78 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Haasan
Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT
rychlej jezdec a caprighia: vy si rádi hrajete se slovy že?! kdyby jste si to přečetly cele bylo tam napsáno za minutu ve spojení se slovy průtok a objem!!průtokem nebyla myšlena rychlost proudění nýbrž obsah vody proteknuvší potrubím za jednu minutu průměrný debil to pochopí nikoliv však osoba toužící někoho ponížit nechcete se tady zase jako minule seskupit do útočné pětky??!!! ještě vám chybí Mrtvola a jste komplet
19.07.2010 22:07 #79 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Dud
Město: Sušice I
IP:88.101.140.xxx
Offline 4/116
Can-am Outlander Max 800 XT
19.07.2010 22:12 #80 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
caprighia
Město: Praha
IP:85.160.31.xxx
Offline 3/2602
Polaris Sportsman 800 EFI, Journeyman Stormer LC320
Haasan : Nevšiml jsem si, že bych tu někde komentoval tvé příspěvky. Ani jsem dosud nikoho nenapadl a neurazil a nebudu tak činit ani teď. Je každého věcí jak se svým projevem definuje a reprezentuje. Coby průměrného debila mně jen kapku mrzí, že se další vlákno zvrtlo. A jen na okraj - průtok neboli množství cirulující kapaliny se opravdu změnou světlosti trubky nezmění, jen ta rychlost proudění bude jiná a za to fakt nenesu žádnou odpovědnost.
19.07.2010 22:37 #81 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
hops01
Město: Praha
IP:83.208.114.xxx
Offline 1/303
19.07.2010 23:08 #82 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Haasan
Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT
caprighia> Nezvrtlo neboj,mě to ale fakt štve něco tady napíšeš ještě si dávám schválně pozor abych se někoho nedotkl ale stejně se najde "stádo" které tě zesměšňuje a k tomu komentování měl jsem pocit že jsis postěžoval že tě rychlejjezdec předběhl s tvrzením o rychlosti kapaliny takže reakce na můj příspěvek
19.07.2010 23:14 #83 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
caprighia
Město: Praha
IP:85.160.31.xxx
Offline 3/2602
Polaris Sportsman 800 EFI, Journeyman Stormer LC320
19.07.2010 23:26 #84 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
marek.sm
Město: Praha
IP:188.95.127.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
caprighia> teoreticky máš pravdu, ale myslím že prakticky se zmenšením průřezu zmenší i objem co čerpadlo protlačí. Vem si když napouštíš kbelík samotnou hadicí a pak na konec nasadíš zorprašovač, tak to bude rozdíl. To je, ale extrém a ta nerozová trubka protečený objem nezmenší a je to dobrý nápad.
19.07.2010 23:38 #85 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
caprighia
Město: Praha
IP:85.160.31.xxx
Offline 3/2602
Polaris Sportsman 800 EFI, Journeyman Stormer LC320
Dovolím si zčásti nesouhlasit - zahradní hadice je napojena na řád s nějakým tlakem a ty to vlastně reguluješ. (rozprašovač je extrém, ale když nasadíš koncovku s menším průřezem, tak stříkáš dál - čili proudí to rychleji, nebo stačí přicpat prstem) Naopak čerpadlo v motoru svojí konstrukcí dodává nějaké množství - řekněme za otáčku - a když to začneš škrtit, narůstá tlak, ale množství zůstává. Tedy bavíme se o změně průřezu do desítek procent, samozřejmě, že když to ucpeš, tak je to jinak...předpokládám, že tam není pístové ani zubové čerpadlo Jinak nápad s žebrovanou trubkou je fajn, koukal jsem jak to mají udělané a jediný problém vidím ve vzpříčeném klacku - ale ten může škubnout i gumovou hadici. Problém s teplotou mně také tíží...
19.07.2010 23:42 #86 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
rychlejjezdec
Město: Praha 9-Kyje
IP:82.100.43.xxx
Offline 6/2529
Can-am Renegade 800 X
Haasan>rychlej jezdec a caprighia: vy si rádi hrajete se slovy že?! kdyby jste si to přečetly cele bylo tam napsáno za minutu ve spojení se slovy průtok a objem!!průtokem nebyla myšlena rychlost proudění nýbrž obsah vody proteknuvší potrubím za jednu minutu průměrný debil to pochopí nikoliv však osoba toužící někoho ponížit nechcete se tady zase jako minule seskupit do útočné pětky??!!! ještě vám chybí Mrtvola a jste komplet
19.07.2010 23:49 #87 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
rychlejjezdec
Město: Praha 9-Kyje
IP:82.100.43.xxx
Offline 6/2529
Can-am Renegade 800 X
19.07.2010 23:52 #88 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
marek.sm
Město: Praha
IP:188.95.127.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
19.07.2010 23:57 #89 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
marek.sm
Město: Praha
IP:188.95.127.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
19.07.2010 23:59 #90 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
rychlejjezdec
Město: Praha 9-Kyje
IP:82.100.43.xxx
Offline 6/2529
Can-am Renegade 800 X
a co se týče trubky a klacku,tak sem vždycky viděl roztržený akorát gumový věci.jako manžeta hadice a jiný gumičky.a ti co ví něco o nerezu vědí že nerez je houževnatější než normální steel.navíc je ta trubka zpevněná tou harmonikou, takže do tý trubky určitě při normální jízdě díru neuděláte a že by se splácla tak že by byla neprůchodná na to dám krk že se to nestane.takže podle mýho je to lepší než originál
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.11s