22.11.2009 21:05 Can-am Outlander Max 800 XT
Dud
Město: Sušice I
IP:88.101.140.xxx
Offline 4/116
Can-am Outlander Max 800 XT
Při pomalejší jízdě na out.800 se mi hodně často spíná ventilátor,někdy mám poci že běží stále.Podle prodejce je to při tomhle stylu jízdy normál,kolka je nová,ale pokud je to pracák tak jedete málokdy meltu.mám strach o ten ventilátor,ani radši nechci vědet kolik stojí.Na léto tam namontuji ještě jeden pomocný chladič.Jak jste na tom s ventilátorem ostatní?Podle mne je chladič nedostačující.
Naposledy editováno 19.07.2010 10:46:27
20.07.2010 12:21 #121 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Milda72
Město: Strakonice
IP:212.20.73.xxx
Offline 1/190
EMU Alltrack 700 Vario
Jirka-KTM-Dle mého je pokles teploty minimální. Už jenom zjevným pohledem, nemůže jedna hadice (byť kovová) znamenat značný úbytek teploty v systému. Posuzovat tech. věc argumenty tipu-kluci říkali, že to spíná méně, mi připadne trochu mimo. Je to takový placebo efekt. Věříš, že to pomůže a ztrácíš objektivitu.
Nemám žádnou potřebu někoho nějakým způsobem přesvědčovat o tom jestli to funguje nebo ne.Sám jsem si to osobně vyzkoušel a vím že to FUNGUJE!!! Jak již zde také bylo řečeno,stačí na chladiči jen přicpané rohy a je to velmi znát na přehřívání motoru.Když už budeš v tom teoretickém vypočítávání odvodu tepla tak si nezapomeň také spočítat jak moc velká je plocha rohů chladiče (cca30cmx30cm). Dost malá oproti rozbalení plochy cca 1m vroubkované trubky. A přesto je to na uchlazení kolky velmi znát když máš ty rohy ucpané!! Není ti to divné.Tak už prosim tě přestaň mudrcovat a nepřemýšlej nad tím jestli se zlepší vložením trubky chlazení nebo ne. A hlavně neobjevuj objevené!!! Když ti řeknu že v těchto vedrech běžel ventilátor téměř nepřetržitě,pouze při rychlejší jíždě na chvilku vypínal a teď ten interval je póóódstatně delší,tak ti to nestačí???? Bohužel jsem to neměřil ani na stopkách ani desítkou teplotních čidel . A taktéž když zastavím a nechám klapat motor,tak ventilátor netočí tak dlouho a vypíná v kratší době. Toť vše co ti k tomu mohu říci.
20.07.2010 12:27 #122 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
rychlejjezdec
Město: Praha 9-Kyje
IP:82.100.43.xxx
Offline 6/2529
Can-am Renegade 800 X
Jirka-KTM>rychlejjezdec> Smím se zeptat, jak jsi došel k závěru, že by nějaké (zatím neexistující) čerpadlo vymlátilo brzy baterku??? Začínám se v těchto tech. odpovědích trochu topit, člověče!!!
20.07.2010 12:28 #123 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Jirka-KTM
Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557
20.07.2010 12:35 #124 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Jirka-KTM
Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557
rychlejjezdec> Jde viděž, že jsi úplně mimo. Za prvé, nic jsem takového nenavrhoval, tento dotaz položil Martiur jako myšlenku.
Za druhé nevím co tady plácáš o jakémsi odporu a silném elektromotoru. Když tu myšlenku přídavného motorku připustím, tak kde bereš přesvědčení, že se jedná o jakýsi silný elektromotor. Tu vodu by otočil motorek z akvária. Navíc by to dochlazování běželo pouze po dobu toho ventilátorku (1-2 minuty).
Tak kde Ti potom vybije baterku ????
Martinur správně pochopil, že po zastavení motoru necirkuluje voda v systému, proto nadhodil jestli by nešlo vložit do série druhý motorek (čerpadlo), který by suploval motor,ale přesto by protočil vodu i skrz motor.
20.07.2010 12:43 #125 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Jirka-KTM
Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557
Milda72> Nevím proč sem motáš ucpaný chladič? Absolutně nesouvisí s problematikou výměny gumové trubky za ocelovou. Na změření rozdílu dvou teplot nepotřebuješ desítku čidel. Stačí pouze jedno na začátku, druhé na konci. Rozdílem těchto dvou hodnou zlistíš tepelnou ztrátu na té metrové trubce.
Nic složitého.
Chápu Tvé rozhořčení. Dal jsi si s tím práci a teď se ukázalo, že přínos je minimální a Tvá sláva je pryč. A ten kokot který toto rozmáznul jsem já. Tak promiň.
20.07.2010 12:44 #126 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
rychlejjezdec
Město: Praha 9-Kyje
IP:82.100.43.xxx
Offline 6/2529
Can-am Renegade 800 X
Jirka-KTM>rychlejjezdec> Jde viděž, že jsi úplně mimo. Za prvé, nic jsem takového nenavrhoval, tento dotaz položil Martiur jako myšlenku.
Za druhé nevím co tady plácáš o jakémsi odporu a silném elektromotoru. Když tu myšlenku přídavného motorku připustím, tak kde bereš přesvědčení, že se jedná o jakýsi silný elektromotor. Tu vodu by otočil motorek z akvária. Navíc by to dochlazování běželo pouze po dobu toho ventilátorku (1-2 minuty).
Tak kde Ti potom vybije baterku ????
no dyt jo, a všechno co baterka táhne bez zapnutýho motoru jí zatěžuje
Martinur správně pochopil, že po zastavení motoru necirkuluje voda v systému, proto nadhodil jestli by nešlo vložit do série druhý motorek (čerpadlo), který by suploval motor,ale přesto by protočil vodu i skrz motor.
20.07.2010 12:46 #127 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:195.113.151.xxx
Offline 4/3072
zaks>Jirka-KTM> Jestli jsem ho správně pochopil, tak by chtěl s vypnutým motorem dochladit chladič větráčkama, a aby dochladil zároveň i motor, chtěl k motůrku větráčku napojit čerpadlo, které by nechávalo proudit kapalinu kanálkama v motoru.
Je to tak Martine?
20.07.2010 12:58 #128 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Milda72
Město: Strakonice
IP:212.20.73.xxx
Offline 1/190
EMU Alltrack 700 Vario
Jirka-KTM>Milda72> Nevím proč sem motáš ucpaný chladič? Absolutně nesouvisí s problematikou výměny gumové trubky za ocelovou. Na změření rozdílu dvou teplot nepotřebuješ desítku čidel. Stačí pouze jedno na začátku, druhé na konci. Rozdílem těchto dvou hodnou zlistíš tepelnou ztrátu na té metrové trubce.
Nic složitého.
Chápu Tvé rozhořčení. Dal jsi si s tím práci a teď se ukázalo, že přínos je minimální a Tvá sláva je pryč. A ten kokot který toto rozmáznul jsem já. Tak promiň.
20.07.2010 12:59 #129 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
rychlejjezdec
Město: Praha 9-Kyje
IP:82.100.43.xxx
Offline 6/2529
Can-am Renegade 800 X
Jirka-KTM>Milda72> Nevím proč sem motáš ucpaný chladič? Absolutně nesouvisí s problematikou výměny gumové trubky za ocelovou. Na změření rozdílu dvou teplot nepotřebuješ desítku čidel. Stačí pouze jedno na začátku, druhé na konci. Rozdílem těchto dvou hodnou zlistíš tepelnou ztrátu na té metrové trubce.
Nic složitého.
Chápu Tvé rozhořčení. Dal jsi si s tím práci a teď se ukázalo, že přínos je minimální a Tvá sláva je pryč. A ten kokot který toto rozmáznul jsem já. Tak promiň.
20.07.2010 13:28 #130 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
teda to sem si zase počet, diskuze skoro jak u 12ti taktního wankelova motoru. Změřte někdo tu nereztrubku, určitě něco zbylo a tu hadici ať to ten maník spočítá a máte jasno.
Já teda když zastavim a běží větrák tak vypínám motor až když se ventilátor zastaví, tak to i píšou v manuálech od většiny kolek. Přiletět a vypnout motor a dochladit jen to co je v chladiči je prasečina.
20.07.2010 14:02 #131 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Dud
Město: Sušice I
IP:88.101.140.xxx
Offline 4/116
Can-am Outlander Max 800 XT
JK.Honzik>čistě věcně: Tepelná vodivost hliníku je 2720 W/m.K; tepelna vodivost gumy (0-100°C) je cca 0,16 W/m.K, diky těmto údajům jsem objasnil veškeré dohady. Mimochodem ocel ma tep.vodivost pouze 40 W/m.K. Pokud chcete nekdo spocitat ubytek tepla, rad vam to spocitam.
Ve vší slušnosti,ale už ve škole nás učili,že tepelná vodivost hliníku je cca.trojnásobná(teploty 0-100°c) než železa,nevím,kde si vyčetl takový nesmysl,kolem2000 W/m.K má diamant,takže si objasnil velký kulový ty Einsteine,čistě věcně,přispívej pouze TO co je pravda,a né nesmysly. :- (http://www.tzb-info...=16&i=37&h=38&obor=120.07.2010 14:18 #132 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
marek.sm
Město: Praha
IP:85.160.184.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
20.07.2010 14:19 #133 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Lupíno
Město: Čestlice
IP:194.228.14.xxx
Offline 19/4881
CF Moto Gladiator X520
20.07.2010 14:20 #134 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Lupíno
Město: Čestlice
IP:194.228.14.xxx
Offline 19/4881
CF Moto Gladiator X520
20.07.2010 14:28 #135 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Lupíno
Město: Čestlice
IP:194.228.14.xxx
Offline 19/4881
CF Moto Gladiator X520
20.07.2010 14:37 #136 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Dud
Město: Sušice I
IP:88.101.140.xxx
Offline 4/116
Can-am Outlander Max 800 XT
Jirka-KTM>PAT-Hans> Ze všech příspěvků je toto jediný, který by mohl pomoci. Buď zvětšíte plochu k odvodu tepla (např. přídavný chladič), nebo se dá pomocí dalším ventilátorem, který zase pomůže většímu odvodu tepla s chladící plochy.
Nic jiného spolehlivě fungovat nebude.
Už jednou jsem napsal, že ta kovová trubka bude vždy lepší než gumová hadice (je to kov), pouze jsem dal k úvaze jestli je efekt dostatečný, nebo jak já myslím zanedbatelný (i když je).
Na tomto případě se jasně ukázalo, že zde nikdy nejde o relevantní diskusi, ale pouze o napadání ostatních účastníků, břatříčkování apod.
Pokud chce "vynálzce" něco doložit, je třeba měření jak navrhoval Haasan. Doložit skutečný úbytek tepla na 1 m hadice. Toto je jediné tech. správné. ˇUbytek tam bude vždy, je otázka jak velký a zda-li je toto ve srovnání k celému systému vůbec přínos.
Zbytek jsou pouze žvásty, že Jirka KTM a Haasan je kokot.
OK, pokud vám to takto vyhovuje, beru.
20.07.2010 14:40 #137 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Lupíno
Město: Čestlice
IP:194.228.14.xxx
Offline 19/4881
CF Moto Gladiator X520
20.07.2010 14:41 #138 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
marek.sm
Město: Praha
IP:85.160.184.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
20.07.2010 15:03 #139 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
mrtvolka
Město: Beroun-Město
IP:193.85.207.xxx
Offline 7/891
TGB Blade 550
Dud> nenech se otrávit ... naopak dobré vlákno ... milda - dobrý nápad ... určitě ta hliníková trubka bude odvádět teplo lépe a ostatně ty musíš vědět jak ti to fungovalo před a po úpravě ... naopak více takových vláken s nápady jak si něco vylepšit za malé náklady atd ..
20.07.2010 15:20 #140 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
PetrT30
Město: Jaroměř
IP:90.181.126.xxx
Offline 9/587
20.07.2010 15:31 #141 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
JK.Honzik
Město: Bílovec
IP:193.179.44.xxx
Offline 5/299
Dud> omlouvam se za mystifikaci, samozrejme mas pravdu, prepsal jsem se! Divam se do svych tabulek a misto tepelne vodivosti jsem opsal hustotu. mimochodem v te tabulce z odkazu je dukazem, ze jsem se prepsal, je tam i hustota hliniku. Ale osocovat me hned nemusis!
20.07.2010 15:46 #142 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
marek.sm
Město: Praha
IP:85.160.184.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
20.07.2010 16:03 #143 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Milda72
Město: Strakonice
IP:212.20.73.xxx
Offline 1/190
EMU Alltrack 700 Vario
Každopádně by se měla kolka před vypnutím motoru pokud točí ventilátor nechat běžet dokud ventilátor nevypne.Přesně tak jak píše Bulda.Nejen že je to prasečina ale hlavně to nepřidá celkově na životnosti kolky.(doufám že mě tu teď nikdo nenapadne že si myslím že když bude klapat na volnoběh že vychladne tak že bude studená)Ale právě proto že motor běží tak tím pádem čerpadlo prohání okruhem kapalinu kterou ventilátor schlazuje.A to je velmi důležité protože jak jistě všichni víme po vypnutí motoru ještě teplota kapaliny vzroste!!!
20.07.2010 16:08 #144 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Dud
Město: Sušice I
IP:88.101.140.xxx
Offline 4/116
Can-am Outlander Max 800 XT
JK.Honzik>Dud> omlouvam se za mystifikaci, samozrejme mas pravdu, prepsal jsem se! Divam se do svych tabulek a misto tepelne vodivosti jsem opsal hustotu. mimochodem v te tabulce z odkazu je dukazem, ze jsem se prepsal, je tam i hustota hliniku. Ale osocovat me hned nemusis!
JK Honzik:Také se Ti omlouvám,psal jsem to s trochu horkou hlavou,ale nahrál si tím negativistům. Chtěl jsem pomoct ostatním,a dostávám za to čoud.20.07.2010 16:14 #145 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Milda72
Město: Strakonice
IP:212.20.73.xxx
Offline 1/190
EMU Alltrack 700 Vario
A ještě něco: ono že by po vypnutí motoru voda necirkulovala není zas až tak pravda. Samozřejmě neproudí jako když s ní točí čerpadlo,ale jelikož je chladič výš než motor tak ta "teplejší" kapalina postupuje do chladiče.Sami to vidíte když vypnete motor(obzvláště v tomto horku) a ventilátor neběží,tak za půl minuty otočte klíčkem a ventilátor bude běžet.Určitě se v chladiči sama nezvedla teplota,ale je to tím že se tam protlačila teplejší z motoru.
20.07.2010 16:16 #146 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
caprighia
Město: Praha
IP:85.160.45.xxx
Offline 3/2602
Polaris Sportsman 800 EFI, Journeyman Stormer LC320
20.07.2010 18:12 #147 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Jirka-KTM
Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557
20.07.2010 18:15 #148 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Jirka-KTM
Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557
JK.Honzik> Počítat asi nebudeš, jak tak koukám, tak zkus alespoň kvalifikovaný odhad, kolik na té ocelové trubce délky 1 m můžeš ztratit tepla (počítej okolní teplotu 30 st. celsia). To žebrování je minimální, na té trubce slouží pouze ke tvarování, v žádném případě to není chladič.
20.07.2010 18:23 #149 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
PetrT30
Město: Jaroměř
IP:90.181.126.xxx
Offline 9/587
Milda72>A ještě něco: ono že by po vypnutí motoru voda necirkulovala není zas až tak pravda. Samozřejmě neproudí jako když s ní točí čerpadlo,ale jelikož je chladič výš než motor tak ta "teplejší" kapalina postupuje do chladiče.Sami to vidíte když vypnete motor(obzvláště v tomto horku) a ventilátor neběží,tak za půl minuty otočte klíčkem a ventilátor bude běžet
20.07.2010 18:27 #150 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Jirka-KTM
Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.12s