22.11.2009 21:05 Can-am Outlander Max 800 XT
Dud
Město: Sušice I
IP:88.101.140.xxx
Offline 4/116
Can-am Outlander Max 800 XT
Při pomalejší jízdě na out.800 se mi hodně často spíná ventilátor,někdy mám poci že běží stále.Podle prodejce je to při tomhle stylu jízdy normál,kolka je nová,ale pokud je to pracák tak jedete málokdy meltu.mám strach o ten ventilátor,ani radši nechci vědet kolik stojí.Na léto tam namontuji ještě jeden pomocný chladič.Jak jste na tom s ventilátorem ostatní?Podle mne je chladič nedostačující.
Naposledy editováno 19.07.2010 10:46:27
21.07.2010 18:04 #181 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
myslivecek
Město: Lednice
IP:85.161.107.xxx
Offline 3/98
Yamaha Grizzly 660
21.07.2010 18:20 #182 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Haasan
Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT
myslivecek>Haasan> Haasane,ty se živíš už 17let opravou aut,motorů a teď i čtyřkolek?no podle fotek Je Ti sotva dvacet,to jsi docela machr
21.07.2010 19:54 #183 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Dud
Město: Sušice I
IP:88.101.140.xxx
Offline 4/116
Can-am Outlander Max 800 XT
JirkaKTM:Můžeš mi říct,proč po mne stále chceš,abych Tě o něčem přesvědčoval?Nikdy jsem o zázraku nemluvil,pouze o pomoci byť malé chladícímu systému,ale Ty jsi to hned na začátku zavrhl,aby si to někdo montoval,dokonce si napsal že to bude horší,viz Tvé příspěvky č.50 a 53,Řekl jsem že to funguje už 2 měsíce,co chceš více,že jsi kokot jsem já nikdy neřekl,ani nikdo jiný,s tou trubkou jsem se sral(jak píšeš) pouze několik minut,i kdyby to systému pomohlo i o pár stupňů,a zkrátilo to běh ventilátoru,tak je to super.Jinak já jsem mechanik dieselových motorů os.vozů přes 20 let.Ale Ty jsi zřejmě plný lepších nápadů,tak sem s nimi.Po desáté: TU TRUBKU NIKOMU NENUTÍM,ale funguje to.
21.07.2010 20:11 #184 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Haasan
Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT
21.07.2010 20:15 #185 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Dud
Město: Sušice I
IP:88.101.140.xxx
Offline 4/116
Can-am Outlander Max 800 XT
Haasan>Omlouvám se. Už jsem to opravil. Ty O.T.fotky samo Tobě, nevím co jimi chceš sdělit.Za chvíli tady na sebe budem tasit fotky z vojny nebo ze svatby?Jak můžeš tvrdit,ž jsi tady v technice zdaleka nejzdatnější,nikoho neznáš,jen jestli neblafuješ.
21.07.2010 20:30 #186 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Haasan
Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT
Dud> no já jenom že příspěvek 51 jsem psal já né Jirka KTM a 54 psal roxteedy maš v tom bordel,a ty fotky nebyly k tématu měla to být jen ukázka zlomku toho co dělám aby se někteří střelci uklidnily a ještě jedna věc k tomu chlazení,ta trubka(dejme tomu že chladí jak čert)ochlazuje vodu mimo kontrolu (čidlo teploty) tedy i potom co jednotka uznala že voda je už ochlazená a vypla ventilátor tudíš tam jde ještě chladnější voda a rozdíl teplot mezi výstupem a vstupem by neměl překročit 10 stupňů spíš míň kvůli vnitřnímu pnutí materiálu někomu se může zdát že je to zanedbatelné ale je to dlouhodobý proces únavy materiálu který poškozuje motor.Takže přemíra chlazení mimo kontrolu je taky na škodu
21.07.2010 20:31 #187 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Haasan
Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT
21.07.2010 23:01 #188 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Dud
Město: Sušice I
IP:88.101.140.xxx
Offline 4/116
Can-am Outlander Max 800 XT
Haasan>Dud> no já jenom že příspěvek 51 jsem psal já né Jirka KTM a 54 psal roxteedy maš v tom bordel,a ty fotky nebyly k tématu měla to být jen ukázka zlomku toho co dělám aby se někteří střelci uklidnily a ještě jedna věc k tomu chlazení,ta trubka(dejme tomu že chladí jak čert)ochlazuje vodu mimo kontrolu (čidlo teploty) tedy i potom co jednotka uznala že voda je už ochlazená a vypla ventilátor tudíš tam jde ještě chladnější voda a rozdíl teplot mezi výstupem a vstupem by neměl překročit 10 stupňů spíš míň kvůli vnitřnímu pnutí materiálu někomu se může zdát že je to zanedbatelné ale je to dlouhodobý proces únavy materiálu který poškozuje motor.Takže přemíra chlazení mimo kontrolu je taky na škodu
22.07.2010 05:15 #189 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Milda72
Město: Strakonice
IP:212.20.73.xxx
Offline 1/190
EMU Alltrack 700 Vario
Jirka-KTM>Milda72> Milý Mildo, když se tak oháníš teorií, myslíš si, že ta voda postupuje po vypnutí motoru sama os sebe systémem? Nevadí tomu v cestě lopatky čerpadla?
Když čtu Tvé odvážné teorie, tak myslím, že je dle Tvého rozboru zcela zbytečné vůbec umísťovat čerpadlo do oběhu. Podle Tebe by stačila samotíž?! Co? Teplá nahoře-studená dole!
22.07.2010 05:34 #190 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Milda72
Město: Strakonice
IP:212.20.73.xxx
Offline 1/190
EMU Alltrack 700 Vario
Haasan>Milda72> Tak hele Borče uber páru na tebe jsem vůbec nereagoval ale reagoval jsem na příspěvek 149 od Petra T30 který zase reagoval na tebe !!To že to diskuze spojila že to vypadá jako bych to spojoval já zato opravdu nemůžu tak neosočuj A co se týká technických znalostí bud klidný tady s těch lidí o tom vím daleko nejvíce a to že to nezapadá do vašich vyčtených názorů to je mi fakt líto já už se 17 let totiž živím opravou aut,motorů,a teď i čtyřkolek takže zatím co řeknu je praxe a zkušenosti, né fyzikalní teorie která funguje při ideálních (laboratorních) podmínkách.Nikdy jsem nenapsal že kov. trubka místo hadice je pi.ovina pouze jsem napsal že to nebude mít valný účinek a to je můj názor a proto jsem kokot? ale jinak je to skvělí web ta quadmanie!!plná skvělých lidí!! kdo má zájem muže se podívat na moje rajče http://haasan.rajce.idnes.cz/
22.07.2010 05:47 #191 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Milda72
Město: Strakonice
IP:212.20.73.xxx
Offline 1/190
EMU Alltrack 700 Vario
Haasan>Dud> no já jenom že příspěvek 51 jsem psal já né Jirka KTM a 54 psal roxteedy maš v tom bordel,a ty fotky nebyly k tématu měla to být jen ukázka zlomku toho co dělám aby se někteří střelci uklidnily a ještě jedna věc k tomu chlazení,ta trubka(dejme tomu že chladí jak čert)ochlazuje vodu mimo kontrolu (čidlo teploty) tedy i potom co jednotka uznala že voda je už ochlazená a vypla ventilátor tudíš tam jde ještě chladnější voda a rozdíl teplot mezi výstupem a vstupem by neměl překročit 10 stupňů spíš míň kvůli vnitřnímu pnutí materiálu někomu se může zdát že je to zanedbatelné ale je to dlouhodobý proces únavy materiálu který poškozuje motor.Takže přemíra chlazení mimo kontrolu je taky na škodu
22.07.2010 08:16 #192 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
prezYdent
Město: Praha 7-Bubeneč
IP:85.71.68.xxx
Offline 1/386
Myšlenka, že kolem lopatek kol vodního čerpadla není žádná vůle a tudíž nemůže chladící kapalina po vypnutí motoru "samotížně" cirkulovat, mě vedla k následujícímu pokusu:
Na jednu nejmenovanou kolku jsem namontoval do série ještě jeden chladič z jiné nejmenované kolky. Pak jsem jel kolku "prohřát". No byl to velký problém, chlazení bylo až moc učinné, takže jsem musel oba chladiče zakrýt hándrou. Pak se kolka konečně začala hřát a zapínal i ventilátor. Po neustálém tůrování jsem dorazil domů, zadek kolky jsem hodil na špalky, chcíp jsem motor, vyndal svíčku, zařadil kvalt a světe div se - zadní kola se daly do pohybu........
22.07.2010 08:59 #193 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
větvičkář_Rox
Město: Lomnice nad Lužnicí
IP:90.176.242.xxx
Offline 7/3549
Journeyman Gladiator X6-A Efi
22.07.2010 10:50 #194 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Jirka-KTM
Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557
prezYdent> Já jen žasnu, kam se tato debata zase posunula. Připomíná mi to trochu Wankela.
Fakt je ten, že trubka je z kovu, lepší odvod tepla, jak velký úbytek to je velice diskutabilní, vzhledem k tomu, že si představím rozloženou plochu chladiče a teď si před očima rozmotám metr trubkky , tak je zřejmé, že je to veliký nepoměr.
Nikdy jsem nezpochybnil, že se efekt nezlepší, zlepší, jen jsem polemizoval nad tím jak moc. Dle mého minimálně.
22.07.2010 10:55 #195 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Haasan
Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT
22.07.2010 10:58 #196 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Haasan
Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT
22.07.2010 11:05 #197 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Jirka-KTM
Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557
Milda72> Milý Mildouši, jde vidět, že si s technikou doopravdy nerozumíš. Haasan to popsal svým svérázným způsobem, ale měl pravdu, že jezdit se studeným motorem je větší zlo, jak s teplým, tak pozor na to.
To, že máš nějaký subjektivní pocit při jízdě na vzdálenost 60 km přeci nemůžeš myslet vážně!!!
pokud chceš doložit skutečný rozdíl, musel by jsi absolovovat několik testů, za přesně daných podmínek, kdy by jsi porovnávací metodou dospěl ke skutečnému výsledku. Toto Tvé vyjádření nemá žádnou hodnotu. Když mi tady budeš tvrdit cokoli, přeci nechceš abychom Ti to všechno sežrali.
Je to to stejné, jako když Ti řeknu, že v zimě nenosím ponožky a není mi zima. Rozumíš mi.
Kde je ten člověk, co byl ochoten spočítat tep. ztrátu té metr dlouhé trubky !!!
22.07.2010 11:15 #198 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
marek.sm
Město: Praha
IP:85.161.130.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
Chladiči změna teplot určitě nemůže vadit, protože v ústředním topení taky do studenejch trubek a radiátorů čerpadlo žene vodu co má 80 nebo třeba 90 stupňů a vydrží to takhle fungovat x let bez nějakýho poškození. Ale nějaký pnutí tam určitě je, protože v tom pěkně lupe jak se to rychle ohřívá.
22.07.2010 11:16 #199 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Haasan
Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT
22.07.2010 11:16 #200 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
mrtvolka
Město: Beroun-Město
IP:193.85.207.xxx
Offline 7/891
TGB Blade 550
22.07.2010 11:17 #201 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Haasan
Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT
22.07.2010 11:19 #202 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Haasan
Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT
Milda72> No tak konečně jsem to našel a dokonce na netu je tam kapitola Vodní chlazení tak si to přečti
http://mechmes.websn...palovacichmotoru.pdf
22.07.2010 11:19 #203 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Haasan
Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT
22.07.2010 11:22 #204 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Haasan
Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT
22.07.2010 11:25 #205 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Milda72
Město: Strakonice
IP:85.162.94.xxx
Offline 1/190
EMU Alltrack 700 Vario
Haasan>Milda72> já to snad jen kvůli tobě najdu v knížce co mi zbyla z učnáku aby ti už konečně sklaplo myslím to o tom pnutí a rozdílu teplot jouzo
22.07.2010 11:25 #206 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:195.113.151.xxx
Offline 4/3072
Jirka-KTM>Milda72> Milý Mildouši, jde vidět, že si s technikou doopravdy nerozumíš. Haasan to popsal svým svérázným způsobem, ale měl pravdu, že jezdit se studeným motorem je větší zlo, jak s teplým, tak pozor na to.
22.07.2010 11:44 #207 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Milda72
Město: Strakonice
IP:85.162.94.xxx
Offline 1/190
EMU Alltrack 700 Vario
[quote]Jirka-KTM>Milda72> Milý Mildouši, jde vidět, že si s technikou doopravdy nerozumíš. Haasan to popsal svým svérázným způsobem, ale měl pravdu, že jezdit se studeným motorem je větší zlo, jak s teplým, tak pozor na to.
To, že máš nějaký subjektivní pocit při jízdě na vzdálenost 60 km přeci nemůžeš myslet vážně!!!
pokud chceš doložit skutečný rozdíl, musel by jsi absolovovat několik testů, za přesně daných podmínek, kdy by jsi porovnávací metodou dospěl ke skutečnému výsledku. Toto Tvé vyjádření nemá žádnou hodnotu. Když mi tady budeš tvrdit cokoli, přeci nechceš abychom Ti to všechno sežrali.
Tajemství proč tam tu trubku mám jsem napsal Haasanovi,tak si přečti.A pokud se ti plocha jak psal Mrtvolka 628cm zdá na sražení teploty malá,je to pouze tvůj subjektivní pocit.Já to narozdíl od tebe mám vyzkoušené. Někdy mám pocit že vaši měly radši udělat metr dřeva navíc-byla by to záslužnější práce. A končím s diskuzí,protože jak píše Martinur-když máš na něco konkrétně odpovedět,tak uhneš a začneš blekotat o něčem jiném.
22.07.2010 11:46 #208 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Jirka-KTM
Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557
mrtvolka> Pěkně jsi spočítal plochu, to máš recht, ale je třeba spočítat tep. ztrátu. Vezmi v úvahu okolní teplotu, teplotu vody na vstupu do tohoto pasivního chladiče a teplotu na konci. Tento údaj potřebujeme. Jestli Tě to baví, tak spočítej plochu chladiče.
U trubky Ti vyšlo pár decimetrů čtverečních a až sečteš plochu chladiče, tak Ti vyjdou řádově jednotky, nebo desítky metrů čtverečních.
Proto to přirovnání, že je plocha trubky zanedbatelná.
22.07.2010 11:59 #209 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:195.113.151.xxx
Offline 4/3072
22.07.2010 11:59 #210 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
prezYdent
Město: Praha 7-Bubeneč
IP:85.71.68.xxx
Offline 1/386
Jirka-KTM>.....jezdit se studeným motorem je větší zlo, jak s teplým, tak pozor na to....
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.30s