asp_leden_2013

QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Téma: Životnost 4kolek

15.12.2009   18:12 Kawasaki KVF 750 4x4

Z.E.D. Z.E.D. Město: Uherské Hradiště 5
IP:77.48.59.xxx
Offline 3/32
Kawasaki KVF 750

Zdravím kolegové,

mám jeden nepříjemný dotaz. Jak vidíte po Vašich zkušenostech životnost našich strojů, myslím všechny značky od A až do Z.
Mám v plánu neměnit svůj stroj, ale je to dobrá volba, nebo po určitém počtu km je vhodné stroj nahradit z důvodu finančních nákladů?

Předem díky za Vaše názory

Naposledy editováno 15.12.2009 18:56:46

Odpovědi: Životnost 4kolek

15.12.2009   18:17   #1 Téma: Životnost 4kolek

Xawerius Xawerius Město: Libočany
IP:217.75.217.xxx
Offline 3/900

Řekl bych, že při řádné údržbě by neměl být žádný problém 50.000 km. Alespoň u značkových strojů

Citace | Odpovědět

15.12.2009   18:17   #2 Téma: Životnost 4kolek

bozkovak bozkovak Město: Bozkov
IP:86.63.211.xxx
Offline 8/349
CF Moto 530 RX - A

osobne mam ted dojem, ze ten muj max 10 mesicu

Citace | Odpovědět

15.12.2009   18:24   #3 Téma: Životnost 4kolek

cort cort Město: Havlíčkův Brod
IP:84.21.123.xxx
Offline 28/2946

Tak záleží co a jak jezdíš a jakou tomu dáváš údržbu. Já mám 12 400 km, měním jen spotřebák a dvacku ještě snad dá. Ale jezdím spíš cesty, bahnu a vodě na cestě se však nevyhýbám.

Citace | Odpovědět

15.12.2009   18:38   #4 Téma: Životnost 4kolek

pštros pštros Město: Tisová
IP:85.160.3.xxx
Offline 3/509
EMU Alltrack 700 Vario

psal jsem to ve vláknu http://www.quadmania...id=3&pgr=1#goto95336

jen pro info v servisnim manuálu Hsun 700 se píše:
6.1.2 Požadavky výkonu
f) Spolehlivost
Dostatečná doba servisní je po 6000KM. Testovací metoda GB/T5374-1995.
g) Životnost
Servisní doba životnosti 16000KM, testovací metoda GB/T4570-1995.
(To je ofic překlad který jsem dostal do rukou)

Origoš v anglině
6.1.2 Performance Requirement
f) reliability
The reliable travelled distance is 6000km.It may be tested by GB/T 5374-1995
g) durability
The durability distance travelled distis 16000km, It may be tested by GB/T 5374-1995

Citace | Odpovědět

15.12.2009   19:05   #5 Téma: Životnost 4kolek

Z.E.D. Z.E.D. Město: Uherské Hradiště 5
IP:77.48.59.xxx
Offline 3/32
Kawasaki KVF 750

pštros> přiznám se, že manuálům vůbec nevěřím je to taková rada jak na to, ale nikdo z nich netestoval 4kolku do maxima co ten stroj vlastně vydrží.

cort: jeden kolega říká, že má 35tisíc a zatím zásadní investice cca 25tis kč za komplet generálku motoru, tak uvidíme no

Citace | Odpovědět

15.12.2009   19:37   #6 Téma: Životnost 4kolek

pštros pštros Město: Tisová
IP:85.160.3.xxx
Offline 3/509
EMU Alltrack 700 Vario

Z.E.D.> no u značkovejch by celkem věřil že jim dávaj co proto když je testujou před uvedením na trh

když si jen vzpomenu na polygon u Mladoboleslavský Škodovky kde testujou auta který sjedou z linky
http://www.mapy.cz/#...096@y=137151840@z=17
nebo Tatry kopřivnice
http://www.mapy.cz/#...352@y=134348800@z=14

vim neni to výroba kolek ale myslim že kolky testujou taky

Citace | Odpovědět

15.12.2009   19:53   #7 Téma: Životnost 4kolek

Charliedk Charliedk Město: Dvůr Králové nad Labem
IP:90.183.239.xxx
Offline 0/178
Yamaha YFM 660 Raptor

mam raptora 2004, takze po 5 letech jsem letos udelal investici.. novy valec / ten nebyl potreba chtel jsem jen zvednout vykon / vybrus, rozvody, nejaky simeringy, retez /ten menim kazdy 2 roky / baterka, gripy, dotazeni a promazani rizeni.. kolik mam najeto - kdyz si tak promitnu kolik cca najedu na jednu vyjizdku, tak odhad 20-30k .. maklady na servis byly 13k vcetne prace .. do servisu nejezdim, davam to kamosovi, co jezdi cross, mam za to ze v servise to neni ono, proste jim neverim. Jinak jen leju benzin a to je vse.. Suma sumarum mam za to ze dalsich 5 let nebudou vazne problemy, pak zase novy stroj.

Citace | Odpovědět

15.12.2009   20:04   #8 Téma: Životnost 4kolek

quattromas quattromas Město: Česká Lípa 1
IP:88.103.182.xxx
Offline 2/151
Journeyman Gladiator 510 RX-A

vivat russia na tom mým traktoru budou jezdit ještě moje vnoučata,pokud nezakážou 2-takty.
je sice ošklivej,moc nejede,na kvalitu si soudruzi taky nepotrpěli,ale i teď v mrazu -7°C mu dám nacucat,prošlápnu,sytič a jde na první šlápnutí.tenhle stroj bude na věčné časy(jako se Sovětským svazem )

Citace | Odpovědět

15.12.2009   20:17   #9 Téma: Životnost 4kolek

Z.E.D. Z.E.D. Město: Uherské Hradiště 5
IP:77.48.59.xxx
Offline 3/32
Kawasaki KVF 750

No, já to počítám za rok a náklady cca 20tis, ale to beru i s doplňkama, jinak když vynechám mou chybu, tak to šlape určitě dodnes

Každý koníček je drahý a to jsem navíc i rybář což žere ještě více

Citace | Odpovědět

15.12.2009   21:13   #10 Téma: Životnost 4kolek

pštros pštros Město: Tisová
IP:85.160.3.xxx
Offline 3/509
EMU Alltrack 700 Vario

Pokud budu servisovat se stejnou intenzitou jako jezdit tak vydrží každej stroj dlouho .

"dlouho" je proměná která která nabývá hodnot dle konkrétního stroje a jezdce



Naposledy editováno 15.12.2009 21:14:16

Citace | Odpovědět

15.12.2009   21:23   #11 Téma: Životnost 4kolek

Z.E.D. Z.E.D. Město: Uherské Hradiště 5
IP:77.48.59.xxx
Offline 3/32
Kawasaki KVF 750

pštros> v tom případě máš štěstí, protože máš servis



Naposledy editováno 16.12.2009 13:05:29

Citace | Odpovědět

15.12.2009   22:03   #12 Téma: Životnost 4kolek

koncak koncak Město: Strančice
IP:85.160.34.xxx
Offline 1/3965

zivotnost 4kolky je dost zaimava vec,uz jenom z duvodu ze ji pouzivame k ucelum pro ktere neni stavena.mit ranc a vozit kolkou slamu konim nebo tahat vozicek s hnojem tak ji mam s minimalnim servisovani tricet let.s cehoz vypliva ze primo ovlivnujem svym zachazenim jak dlouho a jak moc kolka bude vyzadovat investice spojene s dalsim provozem,[tet mluvim o strojich ktere nejsou vyrobeny a alobalu a neserouse uz jenom diky tomu ze na ne sviti slunicko]
u sportek je to jine,u tech se nepocita s velkou zivotnosti,je stavena na pouziti na trat,zavody a tak coz s sebou prinasi zasahy do ponobych jednotek po kazdym zavodu.a tudis se neda pocitat jako dlouhou zivotnost pac se na tom pracuje nepretrzite,jasne spousta z vas je ma doma a jezdi stim rekreacne ale to sme zase u pouziti mimo urceni.



Naposledy editováno 15.12.2009 22:06:02

Citace | Odpovědět

16.12.2009   07:07   #13 Téma: Životnost 4kolek

pštros pštros Město: Tisová
IP:194.228.236.xxx
Offline 3/509
EMU Alltrack 700 Vario

koncak> "uz jenom z duvodu ze ji pouzivame k ucelum pro ktere neni stavena"
na co podle tebe neni stavěná - koupil jsem ji na práci a na vyblbnutí jako většina
je určená do terénu co by jsi s kolkou chtěl dělat ještě jinýho
nebo je podle tebe na zaparkování do prosklený garáže - sousedi kukněte jakou mám novou leštěnku

z manuálu :
- terénní čtyřkolka pro provoz na nezpevněných površích vhodná pro pracovní i rekreační účely
- část technika jízdy která má deset stránek obsahuje Jízdu po vrstevnici traverzování, sjíždění vyjíždění svahů, brodění vodou, jízda v náročném terénu, jízda smykem a skluzem

Citace | Odpovědět

16.12.2009   08:31   #14 Téma: Životnost 4kolek

KTMatěj KTMatěj Město: Kladno
IP:62.77.78.xxx
Offline 7/629
KTM 525 XC

pštros> Použití má samozřejmě velký vliv, ale v zásadě je pravda, že lidé s ATV dělají věci, na které opravdu nejsou postavené. Například diferenciály pracovních čtyřkolek nejsou postaveny na skákání, nebo jak je u nás mnohdy zvykem jízdu desítek kilometrů se zapnutým pohonem 4x4... Záleží tedy především na přístupu majitele. Mám v plánu udělat článek o této problematice...

Citace | Odpovědět

16.12.2009   08:35   #15 Téma: Životnost 4kolek

zmizík_zaks zmizík_zaks Město: Bezno
IP:78.110.210.xxx
Offline 5/6226
Journeyman Gladiator X8, Linhai ATV 260 LH

Pštros> Brodění podle manuálu je ošplejchávání gum, protože každý manuál brodí jenom po stupačky

Citace | Odpovědět

16.12.2009   09:09   #16 Téma: Životnost 4kolek

Pulli Město: Zlín
IP:212.71.157.xxx
Offline 3/74

Jezdí k nám zakazník má SYM QUTLANDER 250 a má najeto 35.000 km a měnila se pouze zadní osa a pak samozřejmě bežné věci jako baterka, řetěz atd a zatím mašina jezdí bez větších problému. Jo je 4 roky stará

Citace | Odpovědět

16.12.2009   09:14   #17 Téma: Životnost 4kolek

prezYdent prezYdent Město: Praha 7-Bubeneč
IP:85.71.68.xxx
Offline 1/386

KTMatěj>pštros> .....jak je u nás mnohdy zvykem jízdu desítek kilometrů se zapnutým pohonem 4x4....


Tak tohle by mne docela zajímalo, proč by se nemohlo jezdit se zapnutým pohonem 4x4 desítky kilometrů?
Je fakt, že to tahá ruce, aly ty diferenciály jsou na to stavěný a navíc odlehčuješ zadnímu náhonu. Samozřejmě mám na mysli jízdu v terénu, ve sněhu a pod.
Jinak nejslabší místo u čtyřkolek, co se týče životnosti, je asi motor, jehož stav indikuje spotřeba oleje. Je třeba si uvědomit, že čepy, ložiska, gufera, aku, brzdy, řemeny, výfuk atd. je spotřební materiál a nejdál jsou s kvalitou asi opravdu ti japonci.
Jinak si myslím, že čtyřkolka, která má po pěti letech najeto cca 30tis.km je neprodejná - tedy za dobrej peníz.
Životnost je ale hodně individuální, záleží opravdu na každým, jak s kolkou zachází..

Citace | Odpovědět

16.12.2009   09:28   #18 Téma: Životnost 4kolek

marek.sm marek.sm Město: Praha
IP:85.161.157.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.

prezYdent> S tím olejem jsem si to myslel stejně jako Ty, ale podle toho co tady čtu na fóru tak asi každá i úplně nová kawa žere olej, takže spotřeba oleje asi o stavu motoru u kolky moc neříká.

Citace | Odpovědět

16.12.2009   10:40   #19 Téma: Životnost 4kolek

JumboCZ JumboCZ Město: Volyně
IP:85.132.177.xxx
Offline 6/374
Kawasaki KFX 700

marek.sm> tak s tím bych si dovolil nesouhlasit. Mám jí teda zatím 1,5 roku, ale od výměny k výměně jsem olej jenom kontroloval.

ŤUK ŤUK ŤUK

Citace | Odpovědět

16.12.2009   10:52   #20 Téma: Životnost 4kolek

marek.sm marek.sm Město: Praha
IP:188.95.127.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.

JumboCZ> OK věřím. Jen vycházím z toho co jsem četl.

Citace | Odpovědět

16.12.2009   10:56   #21 Téma: Životnost 4kolek

dick dick Město: Milíkov
IP:90.182.34.xxx
Offline 2/779
Kawasaki KVF 650

prezYdent> Předpokládám, že to bude tím, že schází mezinápravový diferenciál a při zatáčení mají přední a zadní kola jiné otáčky. Přední diferenciál řeší pouze rozíl otáček předních kol. Záleží samozřejmně na typu povrchu. Na asfaltu by si s tím nemněl jet vůbec - mimo Polaris.

Citace | Odpovědět

16.12.2009   11:26   #22 Téma: Životnost 4kolek

KTMatěj KTMatěj Město: Kladno
IP:62.77.78.xxx
Offline 7/629
KTM 525 XC

dick> Přesně tak, pohon 4x4 je postaven na situace, kdy ho opravdu potřebuješ, zapneš před brodem, projedeš, vypneš, atd.

Citace | Odpovědět

16.12.2009   11:37   #23 Téma: Životnost 4kolek

Pulli Město: Zlín
IP:212.71.157.xxx
Offline 3/74

dick>prezYdent> Předpokládám, že to bude tím, že schází mezinápravový diferenciál a při zatáčení mají přední a zadní kola jiné otáčky. Přední diferenciál řeší pouze rozíl otáček předních kol. Záleží samozřejmně na typu povrchu. Na asfaltu by si s tím nemněl jet vůbec - mimo Polaris.


Jo a tyky CECTEK má oba diferáky

Citace | Odpovědět

16.12.2009   11:50   #24 Téma: Životnost 4kolek

marek.sm marek.sm Město: Praha
IP:85.161.52.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.

Pulli> Cectek má mezinápravový diferenciál?

Citace | Odpovědět

16.12.2009   12:44   #25 Téma: Životnost 4kolek

Pulli Město: Zlín
IP:212.71.157.xxx
Offline 3/74

marek.sm> Nemá má přední a zadní s možností uzavření

Citace | Odpovědět

16.12.2009   13:02   #26 Téma: Životnost 4kolek

marek.sm marek.sm Město: Praha
IP:85.161.52.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.

Pulli> Tak to by na asfaltu neměl jezdit v režimu s připnutým předkem, jak píše Dick.

Citace | Odpovědět

16.12.2009   13:25   #27 Téma: Životnost 4kolek

prezYdent prezYdent Město: Praha 7-Bubeneč
IP:85.71.68.xxx
Offline 1/386

KTMatěj>dick> Přesně tak, pohon 4x4 je postaven na situace, kdy ho opravdu potřebuješ, zapneš před brodem, projedeš, vypneš, atd.


A co se tedy stane, když ten přední diferák nebudu vypínat? Je to pomaloběžné zařízení vyrobené z velmi kvalitních materiálů a pokud v něm není voda, tak se tam nemá co posrat, tedy pokud to není nějakej "zmetek". Ani se během jízdy neohřeje, tak jako zadní rozvodovka. Nedokážu si představil, že bych třeba na sněhu jezdil bez předku, máš-li všechna 4 kola ve smyku, je to mnohem větší adrenalin, než když ti ustřeluje jen zadek. Dost často zapínam předek i při brzdění, neboť stačí zmačknout kteroukoliv brzdu a brzdí všechna kola.
Jinak kolku s mezinápravovým diferenciálem nebo něčím podobným bych rozhodně nechtěl - nevěřil bych jí..



Naposledy editováno 16.12.2009 13:31:52

Citace | Odpovědět

16.12.2009   14:09   #28 Téma: Životnost 4kolek

mirolinek mirolinek Město: Český Těšín
IP:80.82.146.xxx
Offline 5/433
SMC Jumbo 720 R 4x4, Kawasaki KVF 750 4x4, Access Motor Warrior 450

prezYdent> měl jsem linhaie bez předku a na sněhu uplně v pohodě sice měl jsem nové zadní gumy ale předek jsem neměl!!!potom sem měl glada atam pokud jsem nutně nepotřeboval tak jsem ho taky nezapínal nebyl důvod.Jo podivej se na závodní mašiny od JM tam natěch gladech ten diferak není vůbec

Citace | Odpovědět

16.12.2009   14:38   #29 Téma: Životnost 4kolek

marek.sm marek.sm Město: Praha
IP:85.161.223.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.

prezYdent> Krátkodobě se nestane nic, ale při trvale zapnutém předku na nekluzkém povrchu v zatáčkách zbytečně zvyšuješ zátěž motoru, převodovky, kardanu a difu atd. takže se asi rychleji opotřebovávají. Otázka je jestli u kolky, které je relativně lehká to má nějaký zásadní vliv na životnost nebo to nestojí za řeč.

Citace | Odpovědět

16.12.2009   14:52   #30 Téma: Životnost 4kolek

dick dick Město: Milíkov
IP:90.182.34.xxx
Offline 2/779
Kawasaki KVF 650

Přesně, na nekluzkém povrchu se všechno dříve opotřebí. Na sněhu to neřeším a jezdím taky 4x4, protože tam to klouže pořád.

Citace | Odpovědět

Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.



English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.10s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce