06.01.2012 13:30 Čína Jinling
1elias
Město: Libčice nad Vltavou
IP:83.208.206.xxx
Offline 1/12
SMC Razeer 300
Tuto kolku jsem koupil k vánocům za malý peníz pro kluka, aby se na ni učil jezdit a pokusil se ji udržet v provozuschopném stavu. Moc dobrá volba. Myslím že bude mít stále co dělat.))
Zatím si dal nové pneu na zimu. Aby z kolky taky něco měl. Myslím, že to byl krok v před. Také olej a svíčka nezůstaly původní. Kompletní dotažení všech šroubků a matiček a udělaná geometrie také prospěly. Ted asi zjistíme lépe, jaké šroubky a matičky budou potřeba měnit za lepší.
Také experimentujem s myšlenkou, kde sehnat a jakou zadní rozetu aby se nám vrátil původní poměr převodu. Tím, že jsme daly větší kola, ztratí kolka sílu a tachometr bude ukazovat bludy, zato z kopce by se mohla rozutíkat . Ještě jsem zapoměl na řetěz, ten bych taky dal asi lepší.
To je asi tak vše z mého postřehu o kolce Jinling. Pokud by někdo na něco přišel a mohl by se podělit o tom jak kolku vylepšit a zdokonalit, byl bych moc vděčný.
09.05.2014 22:55 #481 Téma: Jinling 250 JLA-21B
michalnero
Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250
10.05.2014 00:49 #482 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Mulyšhuliš
Město: Olomouc
IP:90.180.26.xxx
Offline 0/912
Maxxx>
ještě bych potřeboval dořešit geometrii.. to asi zítra ale mám problém se zadním kotoučem jak jsem to protáčel na heveru tak jsem si všiml jak lítá ale jako LÍTÁ!pravá levá a pochopitelně stím chodí i třmen a vůbec se mi to nelíbí přemejšlel jsem že by možná pomohlo dát mezi matku osy a náboj kotouče měděný kroužek který by se rozmačknul v místě největšího stiku a že by to bylo opřený všude a ne jen v jednom bodě s matkou... nevim ale něco zkusim.
10.05.2014 15:40 #483 Téma: Jinling 250 JLA-21B
michalnero
Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250
Tak, nová rozeta na mé čtyřkolce namontována
První dojmy ...nejisté, snad i trochu zklamání ..ale dám tomu šanci a časem uvidím. V případě trvalé nespokojenosti není nic snažšího přejít zpět na původní převody.
Každopádně, pozitivní věc by určitě byla. První tři rychlosti mají větší účinnost, jsou rychlejší, živější. čtyřka je ...divná ..jiná ..líná, nevím jak to pojmenovat výstižně. Co se mi zamlouvá, brblá si to kolem těch 5-6 tis ot/min, jede to svižně a neřve to
Předtím to bylo na čtyřku jiné, mělo to zrychlení..z 50 km/h byl cítit ...něco jako tah, zrychlení (když přivřu obě oči) , když jsem přidal, to tam teď zmizelo.
Další negativum ..velmi obtížně jsem ladil délku nového řetězu, ale to bude možná moje hloupost, nejsem si jistý.
Otázka: "jak správně nastavit vhodnou délku řetězu?"
Povolil jsem vzadu na ose "napínák" řetězu, dal ho na minimum. Rozpojený řetěz jsem dal na ozubená kola, volné konce přitáhl k sobě, napnul co to šlo, abych ho mohl spojit, ubral přebytečné články a spojil. Po spojení byl řetěz dost volný. Napínákem na ose jsem otáčel, napnul ...sice jsem ho napnul, jen tak tak ..ale jsem na dorazu. Takže jestli se teď vytahá, povolí, už ho nenapnu
Nemám s tímto zkušenosti, napadá mě, zda jsem nezvolil špatný postup. Možná, ubrat o článek, spojit ho aniž by byl řetěz na ozubených kolech a teprve pak, už spojený řetěz nasadit na zadní rozetu a spolu s předním řetězovým kolečkem nasadit na hřídel z převodovky ???
Nemáte s tím někdo více zkušeností než já ???
10.05.2014 18:16 #485 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Mulyšhuliš
Město: Olomouc
IP:90.180.26.xxx
Offline 0/912
[quote]dolsen>Michalnero : Čoveče taky jsem si užil s řetězem, napínák povolil, řetěz spojil a dopnul... Ale opatrně, rád se přetrhne...
quote]
Myslíš tím napínáním ??? nebo jak kolikrát se ti už přetrhl ????
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Jinak k tomu napínání řetězu není tam ŽÁDNÝ PROBLÉM !!! napínák má dostatečnou vůli aby se dal řetez napínat mnohonásobně a opakovaně.Teď to je od oka,ale možnosti napínáku dělají 4 až 6 článků řetězu rozdíl od povoleného k napnutému.
Pokud se napínák natočí tak aby byl "jakoby povolený" a nasadíte tam řetěz tak ten řetěz může být prověšený jako kšanda a pořád se dá řetěz napnout !!!!
!!!UVĚDOMTE SI že napínák se dá štelovat až doté míry,že je potřeba vyšroubovat čidlo tachometru aby šel napínák povolit na max. !!!
10.05.2014 18:28 #486 Téma: Jinling 250 JLA-21B
michalnero
Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250
Mulyšhuliš>
..zdarec
Jasný, čidlo jsem vytáhl ..řetěz je napnutý, ale teď už jsem vážně téměř na doraz s napnutím. Pokud se řetěz vytahá, napnu ho už jen minimálně.
Ale v poho, s tím se musí počítat, pokud do toho takto zasahujem. Každopádně, akorát se chystám na delší zkušební jízdu, tak jsem zvědav, pak dám vědět
10.05.2014 18:48 #487 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Maxxx
Město: Držovice
IP:85.70.55.xxx
Offline 0/82
tak jsem se na všechno vykašlal (protože jsem musel zas trochu zabrat kolem baráku a aut) a jel jsem se projet jakože asi mám problém jel jsem s mojí polovičkou (nějak se jí to líbí i když potom vždy říká jak má naklepanou zadnici možná má sklon k SM ) a ve městě dobrý ale vyjeli jsme za město vzal jsem za to a na tacho 110 krásně a je tam táhlá rovinka a už před půlkou to začlo padat 105-100-95-90 pak je táhlej kopec a ten jsem se šunul 3,4,3,4,3,4 70 +- pak je to trochu z kopce a na 110 jsem se nedostal maximálně tak 100 pak jsme zastavili u známích pokeceli a za 20min jsme vyrazili a letělo to jak kamen 4ku dokopce zkopce kdykoliv jsem zatáhl tak 110 i výjezd z obce jsem nechal 4ku a hned tam bylo 90 pak jsme sice zase zastavovali ale až domu dobrý možná to ke konci zase začlo vadnout ale ve městě to moc poznat není
jediná změna že hned po odjezdu z baráku jsem tankoval (před tím tam byl starý benzín +- 3 roky) a ted jsem dal na OMW 95ku tu jejich lepší...
10.05.2014 20:20 #488 Téma: Jinling 250 JLA-21B
michalnero
Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250
...byl jsem to projet, najel jsem 30km. 1 - 2 - 3 - dobrý, příjemné zrychlení, prodloužily se rychlosti. - 4 mimo město, bublá to 6-7 tis ot/min , rychlost 80-90 km/h +/- ...ale víc to nejede ani prd ..ani z mírného kopce dolu, nepřesáhnu 7000/min, jel jsem sám, bylo trochu větrno. Předtím to točilo bez problému 10-10 500/min.
Na rovině jsem se nechal změřit radarem ..plnej plyn ..7000/min a rychlost dle radaru 86 km/h. Vůči otáčkám se to určitě zrychlilo, ale maximálka velmi podobná jako předtím ...je to divný
10.05.2014 20:32 #489 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Mulyšhuliš
Město: Olomouc
IP:90.180.26.xxx
Offline 0/912
Maxxx> pak jsme zastavili u známích pokeceli a za 20min jsme vyrazili a letělo to jak kamen 4ku dokopce zkopce kdykoliv jsem zatáhl tak 110 i výjezd z obce jsem nechal 4ku a hned tam bylo 90
a je tam táhlá rovinka a už před půlkou to začlo padat 105-100-95-90 pak je táhlej kopec a ten jsem se šunul 3,4,3,4,3,4 70 +- pak je to trochu z kopce a na 110 jsem se nedostal maximálně tak 100
10.05.2014 21:07 #490 Téma: Jinling 250 JLA-21B
michalnero
Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250
10.05.2014 21:18 #491 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Maxxx
Město: Držovice
IP:85.70.55.xxx
Offline 0/82
já nepsal neřeš vyřešené, je fakt že po příjezdu ke známím jsem to asi minutu po zastavení nechal cvakat protože šla vrtule ale kdyby to bylo přehříváním tak se to v tom kopcy 100% kouslo protože tam to bylo opravdu KRITICKÝ (reakce na plný plyn nulová) já mám si myslím že je problém se zásobováním karburátoru už tehdy jak jsem jí koupil udělala něco podobnýho ale to bylo se starýma rozetama tak to nebylo tak markatní a tehdy když jsem zastavil tak jsem měl úplně prázdnej ten malej filtr co je od nádrže do karbce a viděl jsem jak po vnitřní stěně teče benzín a tak za 2 minuty už se naplnil tak jsem tehdy myslel že je něco ucpaný a když odpojím tu hadičku za filtrem tak to z nádrže crčí úplně v pohodě... myslím ho vyhodím úplně nebo ho píchnu párkrát jehlou a bude...
zapomněl jsem ... po vyvážení kol je z toho úplně jinej stroj.
10.05.2014 21:39 #493 Téma: Jinling 250 JLA-21B
michalnero
Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250
Maxxx>
Já bych si ho spočítal sám, ale přetrhl se mi a nejsem si jistý, kolik mi ho chybí. Kdybych tam měl původní převody, asi bych to zjistil, ale teď už je pozdě, mam to předělané. Na tom, co mi zbylo mi zůstalo 112 článků. Předpokládám, že se mi roztrhl jen na jednom místě a bude mi chybět jen jeden.
Počítá se každý článek ..jsou tam dva druhy ..články s čepama a články s dírou, střídají se. Stačí spočítat jeden druh a pak krát 2
Koupím novej řetěz 520, a spolu s původníma rozetama to budu mít jako zálohu, pro případ dalšího roztrhnutí.
10.05.2014 21:49 #494 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Mulyšhuliš
Město: Olomouc
IP:90.180.26.xxx
Offline 0/912
10.05.2014 21:59 #495 Téma: Jinling 250 JLA-21B
JenndaArt
Město: Dobříš
IP:77.240.97.xxx
Offline 0/35
Access Motor Tomahawk 400, EMU Alltrack 650 manuál, Jinling JLA 250
Taky jsem zvědavý, jak to bude jezdit po vyvazeni kol a geometrii...ale mam problem, nikdo mi ta kola nechce vyvazit...nikdo to neumí, az na jednoho cloveka a ten stale nema cas....tak snad se mi ho podari uhnat... jinak co se tyce toho, ze to nejdede pres kilo po výměně rozet? Me to jede, ani jsem maximalku nezkousel, protoze jsem se bal...
10.05.2014 22:36 #496 Téma: Jinling 250 JLA-21B
michalnero
Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250
10.05.2014 22:51 #497 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Maxxx
Město: Držovice
IP:85.70.55.xxx
Offline 0/82
Mulyšhuliš>Maxxx> To mi chceš tvrdit že to takhle lítá i ve dvou lidech ???
10.05.2014 22:53 #498 Téma: Jinling 250 JLA-21B
JenndaArt
Město: Dobříš
IP:77.240.97.xxx
Offline 0/35
Access Motor Tomahawk 400, EMU Alltrack 650 manuál, Jinling JLA 250
10.05.2014 22:54 #499 Téma: Jinling 250 JLA-21B
JenndaArt
Město: Dobříš
IP:77.240.97.xxx
Offline 0/35
Access Motor Tomahawk 400, EMU Alltrack 650 manuál, Jinling JLA 250
11.05.2014 08:03 #500 Téma: Jinling 250 JLA-21B
michalnero
Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250
JenndaArt>
Ano, originál řetěz je 520. Předek ok, ale vzadu budeš myslím mít více zubů. Soudím dle velikosti, průměru, máš nezbroušené šrouby na rozetě a ještě ti dost místa zbývá k řetězu a já mam 27 zubů, jako Maxxx od Mulyše
Ptám se proto, že mě zajímá, jak ti to jede. Je fajn, že tu jsou i jiné varianty, než ta naše 17-27 zubů. Jen by to chtělo se všichni setkat s těma našema pekelnýma strojema a porovnat to
Dle toho, co mám já mi něco říká, volit střední cestu, něco jako budeš mít ty. Zachovat přední řetězové kolečko originál 13 zubů a dát menší rozetu vzadu.
11.05.2014 08:21 #501 Téma: Jinling 250 JLA-21B
michalnero
Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250
...chlapi, budu přemýšlet nahlas, a jestli to mam blbě, opravte mě
Originál převodový poměr je 13-31 (pro řetěz 520) Pokud vyměním přední hnací kolečko za větší, řekněme 15 zubů, bude to převod do rychla. Hnané kolo se bude točit rychleji, na úkor síly. Zmenší se síla, akcelerace. Nebo je to přesně obráceně ???
Kurňa, čím víc nad tím přemýšlím, tím větší hokej v tom mam, teď jsem z toho uplnej jelen.
11.05.2014 10:11 #503 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Maxxx
Město: Držovice
IP:85.70.55.xxx
Offline 0/82
JenndaArt>Maxxx> ty kjávo...ty jsi primo vedec....tohle jsme snad ani na vs nepocitali...
11.05.2014 10:21 #504 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Mulyšhuliš
Město: Olomouc
IP:90.180.26.xxx
Offline 0/912
michalnero>...chlapi, budu přemýšlet nahlas, a jestli to mam blbě, opravte mě
Originál převodový poměr je 13-31 (pro řetěz 520) Pokud vyměním přední hnací kolečko za větší, řekněme 15 zubů, bude to převod do rychla. Hnané kolo se bude točit rychleji, na úkor síly. Zmenší se síla, akcelerace. Nebo je to přesně obráceně ???
Kurňa, čím víc nad tím přemýšlím, tím větší hokej v tom mam, teď jsem z toho uplnej jelen.
"a to už je na hraně má to co dělat aby to jelo"
11.05.2014 10:23 #505 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Maxxx
Město: Držovice
IP:85.70.55.xxx
Offline 0/82
michalnero>JenndaArt>
Ano, originál řetěz je 520. Předek ok, ale vzadu budeš myslím mít více zubů. Soudím dle velikosti, průměru, máš nezbroušené šrouby na rozetě a ještě ti dost místa zbývá k řetězu a já mam 27 zubů, jako Maxxx od Mulyše.
11.05.2014 10:23 #506 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Mulyšhuliš
Město: Olomouc
IP:90.180.26.xxx
Offline 0/912
11.05.2014 10:41 #507 Téma: Jinling 250 JLA-21B
michalnero
Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250
Mulyšhuliš>
co se otáček týká ..s původníma převodama a řetězem mi to na čtyřku točilo přes 10000 ot/min. V tuhle chvíli mi to nepřesáhne 7000 ot/min ani na rovině, ani z kopce dolů ..v zásadě, je to pozitivum ..protože mám velmi podobnou rychlost jako předtím, ale s výhodama které jsi popsal ..menší otáčky motoru, lepší kvalty 1-2-3 méně vybrací atd
Co mě zklamalo je, že by to bylo schopné valit přes 100 km/h ..což jsem očekával, ale v tuhle chvíli ani omylem.
Uvidíme, budu s tím laborovat, zda není něco špatně
11.05.2014 10:43 #508 Téma: Jinling 250 JLA-21B
michalnero
Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250
11.05.2014 10:45 #509 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Maxxx
Město: Držovice
IP:85.70.55.xxx
Offline 0/82
michalnero>...chlapi, budu přemýšlet nahlas, a jestli to mam blbě, opravte mě
Originál převodový poměr je 13-31 (pro řetěz 520) Pokud vyměním přední hnací kolečko za větší, řekněme 15 zubů, bude to převod do rychla. Hnané kolo se bude točit rychleji, na úkor síly. Zmenší se síla, akcelerace. Nebo je to přesně obráceně ???
Kurňa, čím víc nad tím přemýšlím, tím větší hokej v tom mam, teď jsem z toho uplnej jelen.
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.38s