06.01.2012 13:30 Čína Jinling
1elias
Město: Libčice nad Vltavou
IP:83.208.206.xxx
Offline 1/12
SMC Razeer 300
Tuto kolku jsem koupil k vánocům za malý peníz pro kluka, aby se na ni učil jezdit a pokusil se ji udržet v provozuschopném stavu. Moc dobrá volba. Myslím že bude mít stále co dělat.))
Zatím si dal nové pneu na zimu. Aby z kolky taky něco měl. Myslím, že to byl krok v před. Také olej a svíčka nezůstaly původní. Kompletní dotažení všech šroubků a matiček a udělaná geometrie také prospěly. Ted asi zjistíme lépe, jaké šroubky a matičky budou potřeba měnit za lepší.
Také experimentujem s myšlenkou, kde sehnat a jakou zadní rozetu aby se nám vrátil původní poměr převodu. Tím, že jsme daly větší kola, ztratí kolka sílu a tachometr bude ukazovat bludy, zato z kopce by se mohla rozutíkat . Ještě jsem zapoměl na řetěz, ten bych taky dal asi lepší.
To je asi tak vše z mého postřehu o kolce Jinling. Pokud by někdo na něco přišel a mohl by se podělit o tom jak kolku vylepšit a zdokonalit, byl bych moc vděčný.
27.05.2014 21:02 #631 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Otas43
Město: Hradec Králové
IP:93.153.62.xxx
Offline 0/892
28.05.2014 10:48 #632 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Mulyšhuliš
Město: Olomouc
IP:90.180.26.xxx
Offline 0/912
fofrař>Mulyšhuliš- Můžu se zeptat co tam máš na tom tachometru ty tlustý čárky ?
Děkuji.
28.05.2014 17:14 #633 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Otas43
Město: Hradec Králové
IP:93.153.62.xxx
Offline 0/892
28.05.2014 22:11 #634 Téma: Jinling 250 JLA-21B
imarektomas
Město: Nový Hrádek
IP:88.208.111.xxx
Offline 1/87
Jinling JLA 250
Otas43>Koukal jsem na ta různá vylepšení. Docela mne zaujal diferák vzadu. Že bych místo řetězu pak dal kardanku ? Je to další třecí síla a nbaprosto zbytečná. Ale má předělané brzdy. Také jsem chtěl dát dozadu 2. A dost vcážně přemíšlím o ABS
Navbíc, a to nikde není, válií se mi tu několik turbodmychadel. Tak o tom přemíšlím .....ono to dá stejně tak jednu atmosféru, aqle při brutálním převodu to dost pomůže.
Budu kutit a kutit..a bude z toho raketoplán :)
29.05.2014 19:30 #635 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Otas43
Město: Hradec Králové
IP:93.153.62.xxx
Offline 0/892
Doporučuji také vyměnit spínací skřínku. je to plast, kabely letované. Uklepou se, cín nevydrží. Také se sype vnitřek. Já koupil tuto : http://aukro.cz/spin...ice-i4275183836.html
Ale spíše tam dám něco třeba z favorita s tyčkou, takže to bude zamykat řídítka a startér bude součást klíčku.
29.05.2014 20:24 #636 Téma: Jinling 250 JLA-21B
imarektomas
Město: Nový Hrádek
IP:88.208.111.xxx
Offline 1/87
Jinling JLA 250
Otas43>Doporučuji také vyměnit spínací skřínku. je to plast, kabely letované. Uklepou se, cín nevydrží. Také se sype vnitřek. Já koupil tuto : http://aukro.cz/spin...ice-i4275183836.html
Ale spíše tam dám něco třeba z favorita s tyčkou, takže to bude zamykat řídítka a startér bude součást klíčku.
29.05.2014 20:33 #637 Téma: Jinling 250 JLA-21B
fofrař
Město: Praha
IP:78.45.184.xxx
Offline 0/43
Dobrý den
Tak jsem se dočkal a dnes mi od Mulyše přišel chladič a hned jsem ho také namontoval.
Zatím je mizerné počasí,ale jak se oteplí tak to naplno otestuji a podám reference.
V pondělí jsem byl u automechanika s dotazem na spínání ventilátoru během jízdy a protože zde bylo psáno,že je to
zcela normální věc tak mi bylo řečeno,že pokud během jízdy sepíná ventilátor tak to je špatně !!!
Ventilátor má spínat jen při drobném popojíždění nebo stání,ale né při klasické jízdě.
Motor při špatném chlazení se může začít velice jemně zadírat aniž by to bylo poznat,ale postupen času dochází k opotřebování
kroužků,spatné těsnosti ke snižování komprese a následně k snížení výkonu
A také jsem tu četl,že teplota 105°C a víc je normální tak prý není optimum je 80°C - 90°C vše co jde nad hranici techto teplot
je velmi nepříznivé pro motor.
Takže se omlouvám,ale budu raději věřit mechanikovy¨,který v oboru dělá už 20let nerad bych si zničil motor.
30.05.2014 06:13 #639 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Otas43
Město: Hradec Králové
IP:93.153.62.xxx
Offline 0/892
fofrař>
Kolego, je to zcela normální. I u aut. Tady jde o to umístění chladiče. Zcela nevhodné. Proud vzduchu do něho je snížen vším možným. Ono stačí udělat jen náporový vzdušník - takový trychtýř- ze slabého plechu aby šlo do chladiče více vzduchu za jízdy. Motorka má poněkud více otáček, než automobil, a to hned o několik tisíc, což asi automechanikovi uniklo, tedy i vyšší teploty zde probíhají a velice rychle dochází k jejím změnám. Má velmi malé množství vody v motoru a maličký okruh chlazení.
Vem si, než ohřeješ auto na nějakou tu provozní teplotu a porovnej to s jinlingem.Ten ji má v podstatě ihned. Vyšší otáčky plus maličký chladič, nevhodné umístění a malá rychlost..zkus jezdit autem na jedničku ve vysokých otáčkách rychlostí 80km/hod a uvidíš i s automechanikem, jak poběží vrtule chladiče u auta. A nejen to, i vodu to vykope :D. Navíc dnes mnoho aut má předchladiče, intercooler, chladiče olejů atd...takže to zkus se škodovkou, které měly tento problém také. nejlépe škoda 120
Kupříkladu náklaďáky. Tam se točí vrtule neustále. Je to opět a rychlosti, zátěži, umístění chladiče a jeho velikosti a otáčkách.
Také dolévání obyčejné vody není moc dobré. Obsahuje příliš mnoho kamence a kyslíku, který zplynuje.
Tady pomůže jedině vyměnit místo a způsob chlazení a hlavně automechanika s praxí :D !.
Nebo zkus použít tot : http://cs.wikipedia....etrick%C3%A1_rovnice
Mě se třeba loňské horké léto zcela utavila vrtule od hřídele. Oprava pomocí plechu a je to.
30.05.2014 06:19 #640 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Otas43
Město: Hradec Králové
IP:93.153.62.xxx
Offline 0/892
imarektomas>Otas43>Doporučuji také vyměnit spínací skřínku. je to plast, kabely letované. Uklepou se, cín nevydrží. Také se sype vnitřek. Já koupil tuto : http://aukro.cz/spin...ice-i4275183836.html
Ale spíše tam dám něco třeba z favorita s tyčkou, takže to bude zamykat řídítka a startér bude součást klíčku.
asi co kus, to originál... já se spínačkou nemám problém... o spínačce z auta jsem taky uvažoval, bylo by to fajn, ale byla by to složitá implementace s tím zamykáním :D a startování ze spínačky bude dost neohrabaný... přece jen občas musíš trochu přidat plyn a když budeš chtít nastartovat se zařazenou rychlostí, tak jednou rukou budeš držet spojku, druhou rukou startovat a plyn už nepřidáš...
30.05.2014 06:21 #641 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Otas43
Město: Hradec Králové
IP:93.153.62.xxx
Offline 0/892
Maxxx>zajímaví je že například škoda fabia si jen tak zprdele přepíná do nějakýho režimu kdy nechává motor ohřívat na 103-107°C a na budíku stále ukazuje 90...
30.05.2014 11:25 #642 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Mulyšhuliš
Město: Olomouc
IP:90.180.26.xxx
Offline 0/912
Maxxx>zajímaví je že například škoda fabia si jen tak zprdele přepíná do nějakýho režimu kdy nechává motor ohřívat na 103-107°C a na budíku stále ukazuje 90...
Otas43
Tady jde o to umístění chladiče. Zcela nevhodné. Proud vzduchu do něho je snížen vším možným.
30.05.2014 13:36 #643 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Otas43
Město: Hradec Králové
IP:93.153.62.xxx
Offline 0/892
Mulyšhuliš> no to kolego přidej s těmi procenty. stačí se podívat na foto, kde je. K tomu odpočítej vrtuli s lopatkama atd, takže co do něho jde, je fakt minimum. opravdu stačí udělat náporový vzdušník, hezky do barvy a tvaru a vše se rapidně zlepší. Přehřívání není problém jen Jinlingů. S tím si láme hlavu celý svět. Proto jsou chladiče na motorky, jako máš ty. Na motorkářských forech jich je. Jsou také k dispozici přídavné chladiče různých tipů http://www.tipmoto.c...idavny-chladic.html. I malé vodní. O něm jsem přemýšlel. 10 cm na šířku a asi 20 na délu. A maličký ventilátorek. Dá se také použít topení do auta někde z vrakáče. Ale myslím, že dostatečně stačí chladit ty hadice. Přemýšlel jsem, že kus té gumové nahradím kovovou tenkostěnou trubkou a použiji jen kousek gumy pro spojení. A pak tu trubku chladit. Dala by se použít měděněá topenářská s kolínkama. je lehká a dá se docela běžně spájet doma do tvaru. udělat pěkně pod chladič smyčku s tím chladičem, co máš ty. nebo před chladič to dát, ale udělat ten vzdušník..tedy pořádné nasávání vzduchu pro chladič. Takové esíčko a pak teprve by to šlo do chladiče. Jenže co na to vodní čerpadlo. Aby to pojmulo.
30.05.2014 14:44 #644 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Mulyšhuliš
Město: Olomouc
IP:90.180.26.xxx
Offline 0/912
Otas43>Mulyšhuliš> no to kolego přidej s těmi procenty. stačí se podívat na foto, kde je. K tomu odpočítej vrtuli s lopatkama atd, takže co do něho jde, je fakt minimum..
Přemýšlel jsem, že kus té gumové nahradím kovovou tenkostěnou trubkou a použiji jen kousek gumy pro spojení.
30.05.2014 15:14 #645 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Otas43
Město: Hradec Králové
IP:93.153.62.xxx
Offline 0/892
Mulyšhuliš>
Prdlačky. Optimista je ten borec, co má automechanika s praxí a nedokáže mu poradit co a jak .
Ale těch 75% je faskt úlet . Možná, že právě tolik procent je odporu pro vzduch. Nemělo to být tak ?
Stále nemohu přijít na to, jak tomu udělat tvat. Kvůli bltníkům. kolka má hrany ostré, žádné zaobliny. Trochu jako V zepředu. tak to dodržet. Onu přísnost. Ostatně blatníky se nemusí otáčet za koly, mohou být pevné. Něco jako okopírovat původní "čumák, jen ho dát dolů, rozšířit nad kola.
30.05.2014 16:48 #647 Téma: Jinling 250 JLA-21B
imarektomas
Město: Nový Hrádek
IP:88.208.111.xxx
Offline 1/87
Jinling JLA 250
Otas43>Nic jednoduššího . Jen kolem řídítek udělat "děrovaný" věnec aby zaskočila hřídelka zámku.
To samo nemůže být v originálním místě, ale u řídítek.
A to startování může být a bude paralelní.buď klíček, nebo knoflík. půjde oboje. Mě se už stalo, že mi zaskočilo špínou tlačítko starteru.
Jestli jsi viděl tu elektriku, čeká tě to taky to její pálení. nevhodné řešení průměru kabelů. proto se hřejí. a stačí drobný zkrat a jde to do háje.
31.05.2014 19:36 #648 Téma: Jinling 250 JLA-21B
fofrař
Město: Praha
IP:78.45.184.xxx
Offline 0/43
Dobrý den
Tak dnes bylo už hezky tak jsem vyrazil na delší jízdu a musím zdělit,že ten chladič je parádní věc
Po celou dobu jízdy mi ani jednou nesepnul větrák což v minulích jízdách bylo právě naopak větrák po určité době jízdy
běžel skoro pořát.
Doporučuji všem si okruh o přídavný chladič obohatit je to velmi užitečné udělatko né nadarmo je to na netu doporučováno.
Nemusí to být chladič zrovna od Mulyše stačí třeba ty krátké co jsou na netu,ale chce to alespoň 3 kousky aby chladící efekt
byl co největší.
Mulyši ještě jednou děkuji !!
31.05.2014 20:54 #649 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Maxxx
Město: Držovice
IP:85.70.55.xxx
Offline 0/82
taky jsem byl jezdit s mojí polovičkou bylo na výběr trasa A Držovice-Lutín-Olomouc-sv.kopeček(olomocká ZOO)- šantovka-a zpět. trasa B Držovice Kroměříž a zpět na super dobrou zmrzku. Nakonec jsem vybral ZOO je to trochu blíž a takovou dálku jsem v tahu ještě nejel tak pro jistotu. Vyvrbyl se z toho krásný den za který doufám bude moje polovička zase chvilku štastná
Včera si mi v práci pod ruku dostal filtr na vodu do ostřikovačů konstrukčně je trochu větší a hlavně je to jen strašně jemné sítko takže filtruje hůř ale průtok lepší ale už při výměně (odpojení hadičky za původním fitrem) jsem podle proudu benzinu tušil že to asi nebude ono...
jelo to pěkně dokonce se mi konečně povedlo umístit řetez (přemístil jsem lekarničku z prostoru nad baterkou úplně dozadu pod sedlo a řetěz jsem dal na baterku )takže ho moje nemusela mít v batůžku.. za cestu tam furt jsem kontroloval filtr a dobrý.... ani žádný pokles výkonu až jsem zastavil u zoo a nechal jsem to klapat aby vyfoukal větrák najednou koukám že hladina ve filtru klesá a klesá (měl jsem teorii že jak to klapalo na volnoběh vzduch se nehýbal a sálá na to teplo že se v tom filtru odpařuje benzín a proto tam vzniká ta bublina) pak jsem to neřešil absolvoval zoo před odjezdem jsem opravoval vyvlíklou stupačkovou hadru (a filtr byl víc jak z 3/4 plnej) a cesta zpět dobrý v Lutíně už se tomu nechtělo přes 100KM/H kouknu na filtr a sucho! za jízdy mě napadlo.. co když se dělá v nádrži podtlak tak jak jsem se tak šunul povolil jsem víčko od nadrže kouknu na filtr a hned tam byla 1/4 a zachvilku 114km/h takže jsem na to asi přišel zítra odvdušním filtr a s povolenou nadrží to otestuju pokud to bude tak jak říkám tak vyměním zpět origo filtr a budu řešit tu nádrž..
BTW: koumal nějdo čeho je to záslepka vedle výfuku?
BTW2: Mulyšhuliš kolik vyjde chladič... řekněme v černé? a jak jsi daleko se soustružníkem co se zvýšení výkonu týká??
01.06.2014 01:49 #650 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Mulyšhuliš
Město: Olomouc
IP:90.180.26.xxx
Offline 0/912
Maxxx>
BTW2: Mulyšhuliš kolik vyjde chladič... řekněme v černé?
a jak jsi daleko se soustružníkem co se zvýšení výkonu týká??
02.06.2014 05:11 #652 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Otas43
Město: Hradec Králové
IP:93.153.62.xxx
Offline 0/892
02.06.2014 05:16 #653 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Otas43
Město: Hradec Králové
IP:93.153.62.xxx
Offline 0/892
02.06.2014 05:24 #654 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Otas43
Město: Hradec Králové
IP:93.153.62.xxx
Offline 0/892
Miškul, prosím tě, nemohl by jsi mi udělat bár detailních fotek motoru a jeho umístění ? Ze všech možných úhlů. A nějaký ty rozměry k tomu. třeba výšku od bodu A do bodu B atd...budu vařit držáky, aby to bylo OK. Moc dík, pošli mi to pak na mail: otas43@gmail.com
v životě jsem na ničem nedělal tolik oprav co na týhle hračce, ale vyplatí se to. stal se z ní mazel. :D
03.06.2014 11:40 #657 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Otas43
Město: Hradec Králové
IP:93.153.62.xxx
Offline 0/892
03.06.2014 11:42 #658 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Otas43
Město: Hradec Králové
IP:93.153.62.xxx
Offline 0/892
Mám to vše rozebrané. Beru šupleru a co nezjišťuji. Šrouby oriinální jsou na prd. Vzadu doporučuji vyměnit a stejně tak i ve předu. Vibruje motor ? No bodejť ne, když jsou šrouby do průměru úzké. Kupuji právě potřebné ve Fabory, tvrdost 2 a ještě zalepím. Ale nepatrná vůle asi zůstane. chce to mosazné pouzdro přidat, al nemám.
03.06.2014 12:05 #659 Téma: Jinling 250 JLA-21B
imarektomas
Město: Nový Hrádek
IP:94.230.148.xxx
Offline 1/87
Jinling JLA 250
03.06.2014 12:55 #660 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Otas43
Město: Hradec Králové
IP:93.153.62.xxx
Offline 0/892
imarektomas> O tom jsem přemýšlšl dávno, ale ne-e. já jen, že šroub 8 v díře 10,5 nemá co dělat :D. Když povysuneš motor, tak tam silentblok je. původní. Chce to jen přepouzdřit.
Šrouby se zdají být originál, ale o pár milimetrů jsou menší. Takže moptor si tam může poskakovat podle svého. Pak ty držáky je jasné, že urazí.
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.20s