21.12.2012 22:54 Journeyman Gladiator X8
pirda
Město: Děčín I-Děčín
IP:46.135.37.xxx
Offline 9/8173
Can-Am Renegade 800, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4
Vyjádření těch co jí nemají a těch co jí mají,nebo měli a nebojí se napsat pravdu
21.12.2012 22:55 #1 Téma: názory na X8 od těch co jí nemají
pirda
Město: Děčín I-Děčín
IP:46.135.37.xxx
Offline 9/8173
Can-Am Renegade 800, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4
21.12.2012 22:55 #2 Téma: názory na X8 od těch co jí nemají
Bahňák
Město: Swords
IP:212.67.82.xxx
Offline 2/7130
21.12.2012 22:57 #3 Téma: názory na X8 od těch co jí nemají
pirda
Město: Děčín I-Děčín
IP:46.135.37.xxx
Offline 9/8173
Can-Am Renegade 800, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4
21.12.2012 22:58 #4 Téma: názory na X8 od těch co jí nemají
viki
Město: Hodonín
IP:212.96.165.xxx
Offline 8/2987
Kawasaki KVF 750, Kawasaki KVF 650, Polaris Sportsman X2 500 EFI, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, Kawasaki KVF 750, Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring, Kawasaki KVF 750
21.12.2012 23:00 #5 Téma: názory na X8 od těch co jí nemají
Bahňák
Město: Swords
IP:212.67.82.xxx
Offline 2/7130
21.12.2012 23:03 #6 Téma: názory na X8 od těch co jí nemají
Cali
Město: Kroměříž
IP:89.24.19.xxx
Offline 5/15301
21.12.2012 23:05 #7 Téma: názory na X8 od těch co jí nemají
Samec
Město: Mladá Boleslav I
IP:81.25.16.xxx
Offline 2/10218
Can-Am Outlander 800 Max XT LTD, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4
21.12.2012 23:07 #8 Téma: názory na X8 od těch co jí nemají
Beli
Město: Šardice
IP:89.190.63.xxx
Offline 0/2009
21.12.2012 23:07 #9 Téma: názory na X8 od těch co jí nemají
Jarin4X4
Město: Týn nad Vltavou
IP:178.255.168.xxx
Offline 9/4530
Can-Am Outlander 1000R, Can-Am Renegade 500, Can-Am Outlander 1000, Can-Am Outlander 800R XT-P, Polaris Sportsman 500 H.O.
21.12.2012 23:07 #10 Téma: názory na X8 od těch co jí nemají
Jarin4X4
Město: Týn nad Vltavou
IP:178.255.168.xxx
Offline 9/4530
Can-Am Outlander 1000R, Can-Am Renegade 500, Can-Am Outlander 1000, Can-Am Outlander 800R XT-P, Polaris Sportsman 500 H.O.
21.12.2012 23:07 #11 Téma: názory na X8 od těch co jí nemají
pirda
Město: Děčín I-Děčín
IP:46.135.37.xxx
Offline 9/8173
Can-Am Renegade 800, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4
21.12.2012 23:09 #12 Téma: názory na X8 od těch co jí nemají
Jarin4X4
Město: Týn nad Vltavou
IP:178.255.168.xxx
Offline 9/4530
Can-Am Outlander 1000R, Can-Am Renegade 500, Can-Am Outlander 1000, Can-Am Outlander 800R XT-P, Polaris Sportsman 500 H.O.
21.12.2012 23:20 #13 Téma: názory na X8 od těch co jí nemají
pirda
Město: Děčín I-Děčín
IP:46.135.37.xxx
Offline 9/8173
Can-Am Renegade 800, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4
21.12.2012 23:23 #14 Téma: názory na X8 od těch co jí nemají
JARDAQUAD
Město: Český Brod
IP:77.78.110.xxx
Offline 1/2376
21.12.2012 23:24 #15 Téma: názory na X8 od těch co jí nemají
pirda
Město: Děčín I-Děčín
IP:46.135.37.xxx
Offline 9/8173
Can-Am Renegade 800, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4
21.12.2012 23:24 #16 Téma: názory na X8 od těch co jí nemají
zmizík_zaks
Město: Bezno
IP:213.168.185.xxx
Offline 5/6226
Journeyman Gladiator X8, Linhai ATV 260 LH
21.12.2012 23:28 #17 Téma: názory na X8 od těch co jí nemají
Jarin4X4
Město: Týn nad Vltavou
IP:178.255.168.xxx
Offline 9/4530
Can-Am Outlander 1000R, Can-Am Renegade 500, Can-Am Outlander 1000, Can-Am Outlander 800R XT-P, Polaris Sportsman 500 H.O.
zmizík_zaks> Půjčeno od Zmizíka Tak jelikož se mezi lidmi mísí různé názory na nového Gladiatora X8, řekl jsem si, že si udělám svůj vlastní názor jaká to je čtyřkolka. No ale k tomu jsem samozřejmě potřeboval Glada. Ve Stránčicích mi vyšli vstříc a Glada mi na víkend půjčili.
Vyzvedával jsem si ho u Tytáče v Quadpointu, tak jsem mu to tam rovnou okouknul, to by bylo ale na samostatné vyprávění
Začnu trochou teorie, kdyby snad ještě někdo nevěděl co je ta X8 zač. Pohání ho dvouválcový motor s objemem válců 800 ccm. Motor čtyřtakt, 8 ventilů, SOHC s výkonem 46 kW. Na něj navazuje převodovka s klasickými kvalty P, R, N, H a L, odtud se kroutící moment přenáší na zadní rozvodovku a když je potřeba tak i na přední diferenciál který má plnohodnotnou uzávěrku.
Původně jsem myslel že dostanu toho asi už všem známého červeného Glada, který vymetl snad všechny předváděcí akce a seděla na něm celá Quadmanie a minulý týden i Dan Pejzl s pohárem v Rumunsku. Realita byla jiná, dostal jsem jeho bílého brášku s najetýma 220 km, verze Standard. Ještě to vonělo novotou a nebylo to skoro ani zaprášené, natož ušpiněné. Cesta domů činila 100 km (vzal jsem to oklikou) po silnici, to byl jediný úsek kde jsem tak nějak „měřil“ spotřebu a vyšlo mi to na nějakých 14 l/100 km. Už při této cestě jsem zjistil, že pneumatiky Abuzz jsou vyrobené nikoliv na asfalt, nýbrž do lesa. Hučí celkem dost a při rychlostech nad 80 km/h už docela znatelně mrdlají řídítky. Takže pokud si někdo chcete pořídit Glada na silniční ježdění (což je ale škoda) tak si je nechte určitě aspoň vyvážit, nebo úplně nejlíp tam dejte silniční pneumatiky.
No ale na silnici to není, takže už raději sjedeme mimo cestu. Vzal jsem to na trať kterou jsme si vyjezdili Linhaiem, chvíli jsem jezdil a hned bylo znát jaký je mezi těmito čtyřkolkami kromě výkonu rozdíl – asi tak 200 kg a půl metru délky. Glad s plnou nádrží váží podle manuálu 400 kg, což už je sakra znát když to máte vodit takovou stopou aby jste se neocitli mezi ptáky, v koruně stromu. Posilovač by to určitě sneslo, nicméně ohledně EPS mám v sobě doteď takové smíšené pocity, chvíli mi připadalo že se to vodí úplně lehce jak koloběžka a chvílemi jsem zase naopak v řídítkách cítil mírný odpor, takže jestli by bylo vyloženě nutné ho tam namontovat nebo ne, to nejsem schopný říct. Na trati mě to nebavilo, takže jsem se vypravil do Milovického vojenského prostoru. Nejdříve vyzkoušet podvozek, k tomu je vojenský prostor ideální. Rolety pro tank (to pro čtyřkolku znamená vlastně takové hupy) byly naprosto v klidu, žádné kopance do řídítek nebo do páteře, pak jsem ale přehlédl jednu díru a dostal jsem přes pazoury takovou ránu jak kdybych v sámošce ukradl žvýkačky Nevím jak vy ostatní, ale právě kvůli tomuhle nechápu nový trend dávat na čtyřkolky 14“ kola, s normálníma dvanáctkama by si tohle vyžrala pneumatika. No aspoň mě to trochu probralo a začal jsem pořádně koukat na cestu, což vedlo k tomu že už jsem namláceno nedostal, ale jen jsem se tam tak houpal jak s jachtou na moři, to jsem si fakt užíval, jezdil jsem tam takhle snad třičtvrtě hodiny
No ale vzhledem k tomu, že čtyřkolka byla stále nějaká moc bílá, bylo na čase vjet do bláta, takže hurá k tůni, po cestě je přece bahna dost. První kaluž byla vlastně taková zatopená díra a já si za boha nemohl vzpomenout jak to tenkrát bylo hluboký, takže jsem se chvíli rozmýšlel, pak jsem ale se slovy „No co, kdyžtak mám naviják“ zmáčkl ten červený knoflík na třetím pultu (prostě jsem zapnul 4x4) a vjel jsem do kaluže. Chvilka bahnité clony a baf, jsem venku. Hahaha, to byla sranda, jedu hned na další. Takhle jsem jezdil bahnem asi půlhodinku až jsem usoudil, že na to, že to mám doma tři hodiny je to už špinavé až až. Takže hurá domů. Po silnici? Ani omylem, pěkně lesem a loukou. Na louce první nesmělé pokusy o jízdu bokem napřed, později i smělé s jistotou. To mě bavilo asi nejvíc, prostě si jen tak v 80 km/h na louce lehce „hejbnout zadkem“, vysednout kousek na druhou stranu, přidat plyn a užívat si dlooooouhou jízdu řízeným smykem. Nicméně k tomu vysedávání – Glad má dost širokou sedačku, což jistě oceníte po celodenním ježdění páč vás večer nebolí zadek, ale budete to proklínat když Glada vezmete na nějakou tu MX trať. Pod širokou sedačkou jsou stejně široké plasty a menší čtyřkolkáři (nebo čtyřkolkářky) by s tím mohli mít problém. Já mám 185 cm a v pátek večer jsem měl levé koleno z vnitřní strany omlácené od plastů protože jsem si prostě nedal říct a kravil jsem. Točení na místě, ježdění na té zmiňované trati atd. Prostě vyžadovalo pořádně vysednout a jak já na čtyřkolkách a motorkách sedávám dost vzadu tak jsem se tam mlátil.
No ale vzít za plyn umí kde kdo, teď je na čase taky brzdit. Co mě překvapilo už po cestě z Quadpointu domů bylo, jak Glad brzdí motorem, na H zabrzdí až do úplného zastavení a to poměrně rychle. Takže pokud je někdo z vás zvyklý se za jízdy pravou rukou šťourat v nose, uchu, nebo nedejbože telefonovat, tak tady ne-e, hned stojíte na místě S motorovou brzdou se plynule přesuneme do soboty, kdy jsem se opět vydal do Milovic protože v Bělé pod Bezdězem kam jsem měl v plánu jet původně se konal festival „České hrady“ a neměl jsem zájem o to, aby mi někdo pomáhal, či mě dokonce chránil. Bylo na čase sevřít půlky a zkusit jak Glad dává výjezdy. Takže Boží Dar a hangáry... První, druhý, třet, čtvrtý, hm, dobrý, nemá to snahu se překlopit, teď to zkusím v sedě. A znovu: první, druhý, třetí,... A furt ani náznak toho, že by se přední kola odlepovala. No ale proč jsem tuhle část zařadil k brzdám, při sjíždění těch svahů z hangárů jsem nemusel ANI JEDNOU použít brzdu, naopak jsem používal plyn, protože občas ta motorová brzda až blokovala zadní kola. Obecně jsem brzdu používal málokdy, ale používal, takže také něco k ní. Páčka ruční brzdy jde krásně zlehka, což člověk jako já, který k brždění používá jeden až dva prsty a ostatní nechává na heftu ocení. Nožní brzda mi připadala dost vepředu a než jsem si zvykl, tak se mi parkrát stalo, že jsem šlápl do prázdná, resp. do stupačky. Pro moje potřeby bych si ji určitě zkrátil. Funkčnost brzd nebudu nijak zdlouhavě rozepisovat, tady není co řešit, buďto fungují nebo ne. A u Glada fungují. Po chvilce ježdění, když získáte trochu citu se i pěkně dávkují, především na tu nožní je třeba si zvyknout, má krátký krok a dokáže velice rychle šprajcnout všechny kola když na to někdo hamtne jak v Liazce.
Po odjezdu z letiště jsem nějakou dobu jezdil po Milovických lesích a víceméně se jen kochal, žádné extrémy, žádné bahnění. Ale to mě samozřejmě nemohlo bavit celý den, takže zpět k tůni a per to do mě. První kaluž měla pevný podklad, takže vody bylo těsně pod stupačky, chtěl jsem si najet k druhé kaluži přes uschlé bláto, ale ejhle, ono až tak úplně uschlé nebylo... Bylo to takové to máslovité bahno. No zabořil se mi do něj celý předek, levé přední kolo durch, ale hlavně se mi čtyřkolka podvozkem přicuclado toho bahna. 4X4, později i uzávěrka předku, ale houby platné to bylo. Po vystoupení ze čtyřkolky jsem zjistil proč – zapadl jsem do toho bahna po kolena. Vytáhnout nohu z toho sajrajtu nebylo úplně jednoduché a nemít MX boty tak jedu domů bos Tak naviják, to je dost že na něj taky došlo. Hm, kde je ten hák? Tak Zaksi, nedá se nic dělat, musíš šmátrat. Ruce skoro po lokty v bahně a šmátrám, šmátrám, šmátrám... Našel jsem, vytáhl jsem hák ke stromu, hupnul na čtyřkolku, zmáčknul „IN“ na ovládání navijáku, přidal plyn a už se frčí ven. Podařilo se, sundávám hák, navíjím zbytek lana a jedu dál. No daleko jsem nedojel, maximálně tal šest metrů, kousek dál to bláto bylo zas. Zkusil jsem nejdřív couvnout, vypadalo to že by to i možná šlo, tak jsem čtvrthodinku lomcoval čtyřkolkou dopředu a dozadu a houpal s ní do stran s naivní vírou že odtamtud vyjedu. Nevyjel jsem. Takže helma letí do křoví a Zaks zpátky do bláta. Naviják ven, zaháknout, vytáhnout, hotovo. Při pohledu na čtyřkolku mi proběhlo hlavou, že takhle to snad ani nemůže dojet domů. Chladiče zabetonované, kola zaplněná jílovitým bahnem. Beru flašku od Rajecu, jdu si jí naplnit do nejčistší kaluže a umývám alespoň světla a pokouším se o umytí chladičů. No chladiče jsem to vodou maximálně tak poprskal, takže tudy cesta nevede. Ze zoufalosti jsem pětkrát projel tu první kaluž s pevným podložím ve větší rychlosti aby se aspoň trochu opláchli brzdy, podvozek a ty chladiče a vyrážím domů. Tentokrát ze strachu potupně po silnici. Doma následovala necelá hodinka mytí.
Neděli jsem vzal jako takový rozlučkový den a Glada jsem netrápil. Nejdřív jsem vykoušel hodinovou ostřejší jízdu loukami a lesními cestami, to abych vyzkoušel jestli mě kočírování té těžké bestie unaví k nehybnosti. Čekal jsem že ano, ale když pominu svalovou bolest která přijde vždycky s nějakým výkonem po dlouhém nicnedělání, tak mi vlastně ani nic nebylo. Cítíš se neunavený? Dobře, zapřáhneme valník a jedem na dříví brouku. Říznul jsem jeden akát, nametroval ho a naskládal na vozík. Bylo tam něco málo přes 1 prm čerstvého akátu a ta mrcha Čínská ani nepoznala že něco táhne, to kdybych tušil, vzal bych si větší valník
No a přišel čas to pořádně vypulírovat, aby to u Journeymanů měli čisté. K tomu bylo potřeba sundat kryt podvozku a část přední masky, aby se pořádně opláchly chladiče. Sundání těhlech čtyř plastů (kryt podvozku se skládá ze tří dílů) je otázka deseti minut a šestnácti šroubů. Při té příležitosti jsem si prohlédl čtyřkolku zespoda. No není tam vcelku nic extra Prostě motor, převodovka, rozvodovka, diferák, kardany, brzdy, zkrátka klasika Jediné co by asi stálo za zmínku je, že Čínští inženýři nezapomněli na výpustný šroub variátoru – to kdyby jste to snad někdo někde vypláchl. Je vpředu na spodní straně variátoru.
Na závěr bych chtěl jen varovat, že pokud by jstě někdo dostal nápad jet s touhle čtyřkolkou po dálnici, nedělejte to. Někteří řidiči špatně nesou že je předjíždí něco, co ani nemá střechu a cesta se rázem stává dosti nebezpečnou.
Tak, to je asi zatím vše, nejspíš jsem asi i na něco zapomněl, takže pokud budete chtít, klidně se ptejte. Nebráním se diskuzi ať už o kladech nebo záporech Gladiatora X8, ale prosím vás, slušně, bez rejpání, bez narážek a urážek a v klidu
No a samozřejmě bych chtěl poděkovat firmě Journeyman, že mi čtyřkolku na víkend poskytla, díky.
21.12.2012 23:33 #18 Téma: názory na X8 od těch co jí nemají
JURA
Město: Krásná Lípa
IP:85.70.144.xxx
Offline 0/10756
Can-Am Outlander 1000R
21.12.2012 23:34 #19 Téma: názory na X8 od těch co jí nemají
zmizík_zaks
Město: Bezno
IP:213.168.185.xxx
Offline 5/6226
Journeyman Gladiator X8, Linhai ATV 260 LH
21.12.2012 23:35 #20 Téma: názory na X8 od těch co jí nemají
Jarin4X4
Město: Týn nad Vltavou
IP:178.255.168.xxx
Offline 9/4530
Can-Am Outlander 1000R, Can-Am Renegade 500, Can-Am Outlander 1000, Can-Am Outlander 800R XT-P, Polaris Sportsman 500 H.O.
21.12.2012 23:37 #21 Téma: názory na X8 od těch co jí nemají
Jarin4X4
Město: Týn nad Vltavou
IP:178.255.168.xxx
Offline 9/4530
Can-Am Outlander 1000R, Can-Am Renegade 500, Can-Am Outlander 1000, Can-Am Outlander 800R XT-P, Polaris Sportsman 500 H.O.
21.12.2012 23:40 #22 Téma: názory na X8 od těch co jí nemají
mirazmiraz
Město: Mladá Boleslav I
IP:81.25.19.xxx
Offline 15/926
Je to démonická démon. Projekt 4x4 tajne v Cinske laboratoři kosmické technologie z ušlechtilých materialu co na ni nemá nic a všechno. Magická zalezitost v bravurním provedeni porazí vsechny ctyrkolky světa i kdyby se spojili dohromady. Je démonická a s nasazením pasu přepákuje i jawu po zadním trhá drny v 5cm zavějích vhodná "na houby" "straní myslivců" "pracovni tábory za hrst rejže". Démon dá na zadek všem a všem ukazuje zadek tím svým dvouvalem uvali i hovno v zatáčce. Majitele jsou šťastni (co to leští v garáži) ty co po démonu touží jsou vsteklí, protože už konečně chtějí mít dospělou a velkou skoroamerickou ctyrkolku. Ale zpět k tematu, energie stříká i z fotografii, protože inženýři designéři a komunisti jsou nejhodnejsi lidi společně s Mart´any tady vládnou na QM, démonicky démon démonem ... To je x8 pánové smekám! Úf
21.12.2012 23:41 #23 Téma: názory na X8 od těch co jí nemají
zmizík_zaks
Město: Bezno
IP:213.168.185.xxx
Offline 5/6226
Journeyman Gladiator X8, Linhai ATV 260 LH
21.12.2012 23:41 #24 Téma: názory na X8 od těch co jí nemají
Jarin4X4
Město: Týn nad Vltavou
IP:178.255.168.xxx
Offline 9/4530
Can-Am Outlander 1000R, Can-Am Renegade 500, Can-Am Outlander 1000, Can-Am Outlander 800R XT-P, Polaris Sportsman 500 H.O.
21.12.2012 23:45 #25 Téma: názory na X8 od těch co jí nemají
pirda
Město: Děčín I-Děčín
IP:46.135.37.xxx
Offline 9/8173
Can-Am Renegade 800, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4
21.12.2012 23:54 #26 Téma: názory na X8 od těch co jí nemají
fischpis
Město: Tachov
IP:90.180.7.xxx
Offline 3/403
Journeyman Gladiator X550
21.12.2012 23:56 #27 Téma: názory na X8 od těch co jí nemají
Jindřiška
Město: Teplice
IP:89.102.154.xxx
Offline 0/3728
Can-Am Commander 1000/XT
22.12.2012 00:01 #28 Téma: názory na X8 od těch co jí nemají
Jarin4X4
Město: Týn nad Vltavou
IP:178.255.168.xxx
Offline 9/4530
Can-Am Outlander 1000R, Can-Am Renegade 500, Can-Am Outlander 1000, Can-Am Outlander 800R XT-P, Polaris Sportsman 500 H.O.
22.12.2012 00:25 #29 Téma: názory na X8 od těch co jí nemají
mirazmiraz
Město: Mladá Boleslav I
IP:81.25.19.xxx
Offline 15/926
Tady se píše o jumbu 720r
--------------
Take mi nikdo neřekl pri prodeji ze Jumbo se nesmí používat za vlhka a na hrbolech. Ale začínám chápat jak mi všichni psali do pm, ze na ježdění po silnici a po cestách je úplne jedno co si koupím, ale na poradne ježdění to chce pořádnou kolku. Myslím ze znacka je znacka a mužem se všichni chlacholit ze samsung je jako sony a hyundai jako bmw. Nikdy to tak nebude. Nejvíc me na tom štve, ze jsem vždy byl pro značkový a ted jsem udělal takovouto chybu. Jsem vůl jak anděl! No za chybná rozhodnuti se platí!
Za ty prachy ano. Ale ne všechny zajímají jen prachy. Někdo třeba chce i menší vibrace, lepší motor, výš saní, navijak co neodejde po 3 měsících. To nemluvě o 2x variator, vypadávání rychlosti z kopce, stale upadnuty airbox, chcipani, 2x čidlo na řazení, střílení jak kdyz jede wartburg. No to je výčet vad za 2 mesice a 1300Km. Jinak za ty prachy dobry
---------------
Kdyz za 5 let si dam dohromady zkušenosti mých kamarádů co měli čínu a přešli ke kvalitě, tak doopravdy je ve finale levnější kazda jina kvalitni dražší ctyrkolka...
Ale ta x8 bude určitě jinak .... Jedina věc by stačila, kdyby si to na co nema nehrálo na to na co nema... Pak by si tyto stroje kupovali pouze lidi co jezdí po polních cestách a lestenkari... Ne lidi co pak jedou s partou do rumunská, kde te pak jebka nechá v brutálním výjezdu a to už smrdí pruserem ... Nehledě na to, ze ted přemýšlí jak se toho zbavit a prodělat co nejméně... Tak hlavně, že je to levne
Porad dokola tyto nazory mažou, které by desítkám lidi mohli ušetřit penize, čas a starosti... To nejdůležitější co v podstatě potrebujeme...
Ve finále z nás udělají arogantní, nadřazené blázny ... A ze sebe ukřivděné chudáčky.... To zase bude litostivejch kydů...
Hloupost a honba za ziskem vládne na QM.
Pardon
22.12.2012 08:22 #30 Téma: názory na X8 od těch co jí nemají
figi
Město: Ústí nad Orlicí 3
IP:213.191.98.xxx
Offline 1/317
Journeyman Gladiator 510 RX
pirda>říkal mi jeden štastný majitel,že mu bylo vysvětleno jak se vyjadřovat,aby mohl uplatnovat bezproblémové reklamace.Jméno bohužel neprozradím a je to člověk,který není tady z fora.
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.13s