asp_leden_2013

QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Téma: Pro a proti žluté SPZ

12.11.2014   16:02

grigri grigri Město: Praha 1-Hradčany
IP:89.102.228.xxx
Offline 9/23

AHOJ
jaké je pro a proti žluté spz hodlám si sní koupit kolku prý se nemusí na stk což je výhoda ale mužu sní třeba do zahraničí nebo jaké to má omezení bez toh že by to mělo jet max 40km? a případně jak to řeší policajti když mě ve městě zastaví a nebo pojedem na ní dva?

předchozí 1 | 2 | 3 | 4

Odpovědi: Pro a proti žluté SPZ

25.08.2022   05:35   #91 Téma: Pro a proti žluté SPZ

mariodevil mariodevil Město: Jablonec nad Nisou
IP:82.145.211.xxx
Offline 2/4822
Can-Am Renegade 800

Tomasino> Ano, stroj má již homologaci danou a tak si musíš vybrat z toho co prodejce nabízí. Vesměs všechny čínské stroje mají žlutou a 2 místa. Jen pozor na to pozlátko ,,nového čínského stroje", není to zárukou spokojenosti.

Citace | Odpovědět

25.08.2022   08:55   #92 Téma: Pro a proti žluté SPZ

JURA JURA Město: Krásná Lípa
IP:109.81.243.xxx
Offline 0/10756
Can-Am Outlander 1000R

Nechci dělat chytrého, ale není to úplně pravda. Už o homologaci a o výhodách a nevýhodách psal Karel Volavý. Já mám Outlandera na žlutých značkách. Je přihlášený jako Ostatní vozidlo, nemusí na STK a tudíž ani na emise. Nemusím mít helmu, tudíž když si vezmu helmu, která není u nás schválená, nic se neděje. (Ale v helmě zásadně jezdím) Otypován je pro dvě osoby. Podle TP má nějaká omezení a to v max. rychlosti a jízdě po dálnici a na silnici první třídy, ale jezdím už hodně roků a ještě jsem se nesetkal s tím, že by mě nebo někoho s kým jezdím kontrolovali. Ještě zkusím najít článek od K.Volavého:
Poradna - Kupujeme traktor
I když třeba BRP už od roku 2017 nedělá u čtyřkolek jinou homologaci jak traktor (T3), neustále mi chodí dotazy jak to vlastně s těmi traktory je nebo jak je to se zvyšováním výkonu u T3 570.
Traktory - přes různé výklady zákona, a to i v případě, že vám to tvrdí policista, který vás právě zastavil, tak opravdu pro řízení čtyřkolky kategorie T platí řidičský průkaz skupiny B, tedy osobní auto. Protože ale policista je ten nejchytřejší a třeba nebude chtít ustoupit od svého tvrzení, nechte ho vykecat, ovšem s tím, že nesouhlasíte s přestupkem a chcete to řešit ve správním řízení - nic jiného někde na silnici stejně dělat nemůžete. No a dále už je to na komunikaci s odborem dopravy a na to se dá odborně připravit.
T3 - nejběžnější kategorie čtyřkolek, traktor kolový do 650 Kg, verze A je rychlost do 40 Km/h, B znamená rychlost vyšší ale současně od května 2018 povinnost ABS. Samozřejmě máme dle váhy i jiné kategorie Téček, například Traxter HD8, který nabízím, je traktor kategorie T1B - tedy rychlost vyšší jak 40 Km, ale protože byl schválen před 5/2018 má povolenou rychlost 60 Km/h a nemusí mít tedy ABS.
Obecně traktory mají tzv. žluté značky, ale na rozdíl od kategorií Z a SS (jedná se o národní schválení a dodatečnou přestavbu) musí u nás (a také na SK) vozidla kategorie T na STK a to i napříč tomu, že v celé EU je zemědělec chráněným druhem a se svými traktory tak na STK povinnost jezdit nemá.
Traktory a silnice 1. třídy - uff, vyhláška někde z 50. let, kdy ještě nikdo netušil, že budeme lítat s malými traktory až 105 Km/h. Ale platí, že poslední den před pracovním klidem (nejčastěji v pátek) a v poslední den pracovního klidu (nejčastěji neděle) platí od 15. dubna do 30. září zákaz jízdy od 13 - 21 hodin pro traktory. Jenže tato vyhláška rovněž říká, že je povoleno užít tyto komunikace v době sklizně a nebo pokud vozidlo převáží poštu. Chápu to tak, že pokud povezete balík slámy, nebo dopis v obálce se známkou, tak můžete kdykoliv - no jo no, vyhláška z 50. let....
Traktory a přílba - prý ne, nebo alespoň u T3A (do 40 Km), jenže - v momentě, když jedeš bez přílby, tak jsi nejen vítaným dárcem pro transplantační centrum, ale také jakýkoliv frustrovaný městský policajt s mastnou brašnou si na tobě bude chtít udělat úkon....a tak se budeš zase hádat, prokazovat....proč? Jezděte s blembákem a je to!
Traktory a vozík - no konečně něco, kde padnou veškeré argumenty zastánců "bílých" značek. Je to vždy kus od kusu, ale třeba na obrázcích zmíněné oranžové eLko má schváleno v TP 335 Kg nebrzděný a 750 Kg brzděný vlek - a jede se na čundr! Malý brzděný karavan o váze do 750 Kg jde sehnat!!!
Homologace Outlander 570 - jak jsem již psal, v roce 2017 nám skončily staré homologace kategorie Le (bílá značka - čtyřkolový motocykl) a tak BRP namísto nového schvalování opustil tuto kategorii a čtyřkolky pro Evropu začal schvalovat v kategorii T. Jenže ruku na srdce, Evropský trh nepatří svým objemem k preferovaným trhům, v USA, Kanadě a Rusku se prodává jaksi více a tak je Evropa se svými neustále se měnícími předpisy chápána v BRP spíš jako nutné zlo. Z toho důvodu fabrika již nechtěla utrácet za homologaci celé produktové řady a tak pro Evropu vyhodila ze svého portfolia motorizace 570 a 850 ccm. Jenže zemědělec je tvorem chráněným a tak je nutno mít pro něj i ty levné 570 - jak z toho? A tak BRP v roce 2018 uvedl na trh Outlandery s obchodním označením 570, kde však je motor 650 ccm s omezením na řídící jednotce. Nutno podotknout, že tyto stroje jsou na dynamiku horší jak klasické 570 ccm čtyřkolky. Ale v tento moment přichází malý český člověk, který se tak dlouho hrabal v diagnostice a jednotkách, až dokáže překonat programování fabriky a pustit tyto stroje v plném režimu šestsetpadesátkového Rotaxu a to už je oheň! Tyto 650 ccm stroje mají na rozdíl od původních L 570 variant stejnou cenu, ale silnější poloosy a tak je rám a přenosová soustava totožná s klasickými G2 litrovými verzemi. Je to alespoň taková malá náplast za chybějící 850 ccm verze. Bohužel ale nikdo neví, jak se bude BRP dále bránit přepisování softwaru a tak, kdo o podobném stroji uvažujete, nenechávejte nákup až na někdy, šestsetpadesátka za cenu pětsetsedmdesátky tady nemusí být věčně. No a pro uživatele, kteří tento stroj už vlastní (570) - rozhodující je údaj v TP. Pokud máte uveden typ motoru Rotax 660 (objem 649,56 cm3) a zdá se vám odpich nevýrazný - lze provést softwarovou úpravu výkonu a to i u modelů 2018 s plynem "kachní zobák".
Pokud ale máte uvedený motor 570 ccm - nezbývá než odlehčit, zhubnout, dát malá kola a nebo stroj prodat!
Pěkný podzim v sedle vašeho traktoru vám přeje Karel Volavý

Citace | Odpovědět

25.08.2022   09:44   #93 Téma: Pro a proti žluté SPZ

paul44 paul44 Město: Trnava
IP:194.228.79.xxx
Offline 0/1147
Čína LYDA203, Linhai ATV 260 LH, Goes 520 Max, Journeyman Gladiator X8, Journeyman Gladiator X8

JURA> Nevím jak tvůj outík-ale momentálně prodávané nové stroje(u céefka to vím určitě) s traktorovou homologací na STK a emise musí!!!!

Citace | Odpovědět

25.08.2022   10:32   #94 Téma: Pro a proti žluté SPZ

paul44 paul44 Město: Trnava
IP:194.228.79.xxx
Offline 0/1147
Čína LYDA203, Linhai ATV 260 LH, Goes 520 Max, Journeyman Gladiator X8, Journeyman Gladiator X8

JURA> Jo-a ještě.Velký Ká prodává jenom žluté značky,takže je musí vychválit.

Citace | Odpovědět

25.08.2022   15:03   #95 Téma: Pro a proti žluté SPZ

JURA JURA Město: Krásná Lípa
IP:109.81.243.xxx
Offline 0/10756
Can-Am Outlander 1000R

Možná se časem a tím, že spějeme k zářným zítřkům, situace změnila. Outika jsem kupoval nového v r. 2019. Jak jsem psal, tak mám v TP Ostatní vozidlo, speciální terénní přepravník a je to kategorie vozidla Z. Nemá ABS a nechodím na technickou. Nevím, jak je to u ostatních značek, nesleduji to. Ještě abych trochu popíchnul ostatní, je to CanAm 1000R XXC a po malých úpravách neznám lepší čtyřkolku (aspoň pro moje účely a zábavu). Tímto zdravím Karla, který tento stroj dodal.

Citace | Odpovědět

26.08.2022   23:40   #96 Téma: Pro a proti žluté SPZ

Tomasino Tomasino Město: Brandýs nad Labem
IP:90.182.63.xxx
Offline 2/13

Jinak dotaz mimo trochu ještě a možná mě sežerete za neznalost.. Všichni tu haní Linhai, je tu něco kvalitnějšího v podobné relaci?
Nová Linhai je třeba 150 tisic.. dá se třeba do 170 sehnat něco kvalitnějšího?
Koukal jsem například na CF moto 2018-2019, je to rozumější než nová Linhai i když se nedá zjistit jak se k tomu kdo choval?

Citace | Odpovědět

27.08.2022   07:32   #97 Téma: Pro a proti žluté SPZ

ready650 ready650 Město: Karolinka
IP:185.69.68.xxx
Offline 1/90

Tomasino> je to věc názoru...linhai 500efi na bílých od fungláče mám a jsem plně spkojený. Bral jsem ho na lehkou práci jako doplněk k traktorům,hodit pily na nosič a dojet si až na místo,vytáhnout palivo z míst,kde jinak dojet nejde,svážím s ním seno z míst,kde nikdo nikdy nedojel a pod a šlape na výbornou,2100 km a 163 mth. Jediné,co bylo opravdu třeba,přivázat a lépe chránit elektriku,ta je hnus. Jinak OK,údržba samodomo,krom olejů a filtrů nebylo třeba zatím nic. Na větší výletování to není,pro dva málo místa a je pomalý,ideál tak do 60-70 km/hod.

Citace | Odpovědět

13.09.2022   15:20   #98 Téma: Pro a proti žluté SPZ

Tomasino Tomasino Město: Brandýs nad Labem
IP:37.188.156.xxx
Offline 2/13

Ještě dotaz ohledně STK. Mám pujcenou 4kolu, zlute spz, nevim co ma v technicaku napsane, ale na technické chodit musí. Má i nálepku na spz.

Na co vše koukají na stk kdyz ma zlute spz?
Momentálně jsou sjeté pneu cca 0,5cm a nejde uzávěrka předku.

Řešim to za majitele který mechce nic delat navic, tak prosim je odpovedi primo k dotazu😁
Díky



Naposledy editováno 13.09.2022 18:41:23

Citace | Odpovědět

Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.

předchozí 1 | 2 | 3 | 4


English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.09s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce