parizek
Město: Zeleneč
IP:216.75.214.xxx
Offline 4/92
Honda TRX 400EX
Caute,
zatim jsem zde nenasel, ze by se letos nekdo nechystal treba do Rumunska nebo Albanie na cca tyden. Tomu se mi nechce verit. Libilo by se mi pridat k nejake amaterske parte se zkusenym pruvodcem koncem leta
Tak kdyby se nahodou nekdo chystal a chybel by vam clen do party, ozvete se
Uzavřeno 21.05.2015 v 13:00 uživatelem parizek
20.05.2015 22:04 #31 Téma: Jede nekdo letos Rumunsko, Albanie nebo podobne ?
parizek
Město: Zeleneč
IP:194.228.11.xxx
Offline 4/92
Honda TRX 400EX
20.05.2015 22:08 #32 Téma: Jede nekdo letos Rumunsko, Albanie nebo podobne ?
parizek
Město: Zeleneč
IP:194.228.11.xxx
Offline 4/92
Honda TRX 400EX
20.05.2015 22:12 #33 Téma: Jede nekdo letos Rumunsko, Albanie nebo podobne ?
lukasdroid
Město: Praha
IP:109.81.210.xxx
Offline 1/46
Journeyman Gladiator X8
20.05.2015 22:15 #34 Téma: Jede nekdo letos Rumunsko, Albanie nebo podobne ?
parizek
Město: Zeleneč
IP:194.228.11.xxx
Offline 4/92
Honda TRX 400EX
toni>parizek> taky jedem letos poprvé do Rumunska a sbírám info různě na netu...těšíme se jak malý kluci a samotná zkušenost je nejlepší učitel,takže osobně držím palce
20.05.2015 22:21 #35 Téma: Jede nekdo letos Rumunsko, Albanie nebo podobne ?
Deny1
Město: Praha
IP:89.177.4.xxx
Offline 5/85
Can-Am Outlander L 500
20.05.2015 22:25 #36 Téma: Jede nekdo letos Rumunsko, Albanie nebo podobne ?
Willi3288
Město: Rychnov nad Kněžnou
IP:46.13.35.xxx
Offline 0/1944
Journeyman Gladiator 510 RX
parizek> Nenech se odradit. V něčem mají pravdu, ale všechno je o partě a o tom, co chceš jezdit. Já jsem byl 2x s organizovanou skupinou, jak sám píšeš, a bylo to pohodlné. Nemusel jsem se starat o dopravu, nemusel jsem nic připravovat, mohl jsem jezdit jak první, tak poslední den bez obav, že budu utahanej na cestu. Cesty jsou tam různé a každý si vybere. Pokud je průvodce, tak je to jednodušší, protože volí cesty podle toho, koho doprovází. Určitě nedoporučuji jezdit jen ve dvou. Je to málo a nese to svá rizika. Ale to je na dlouhé povídání. A pokud jde o stroj, tak v loni na podzim absolvoval jeden ze známých na stařičkém Gladoši 510 pohoří Maramureš. Sice nestíhal v rychlosti, ale to co vyjeli ostatní, vyjel taky. Já to jel v loni také na 510 a letos na X8. S 510 jsem musel více vybírat cestu a dopředu přemýšlet, jak co jet.
20.05.2015 23:34 #37 Téma: Jede nekdo letos Rumunsko, Albanie nebo podobne ?
lukasdroid
Město: Praha
IP:109.81.210.xxx
Offline 1/46
Journeyman Gladiator X8
21.05.2015 03:18 #38 Téma: Jede nekdo letos Rumunsko, Albanie nebo podobne ?
Karelhonda
Město: Česká Lípa 1
IP:109.80.107.xxx
Offline 0/3495
kluci plošně odpovím Pařízkovi, ale i ostatním:
je tu jeden fenomén a ten je extrémně důležitej: SPOLEHLIVOST
nebudu tu rozvádět proč a nač, protože zkušenost je taková, samozřejmě limity finanční a další jsou silnej blok. Fšíchni jsme začínali na něčem jiným. Já tedy nikdy čínslou kolku neměl, ale většina z nás jo.
Pařízku seš zjevně zkušenej bajker takže - pokud pojedeš - začal bych Rumunskem s partou. Rumunsko se jezdí nalehko: denní návraty na základnu. Jedeš nenaloženej, můžeš se kochat a netejráš mašinu ani sebe zbytečnou nadváhou. Spíš vydrží než když jede přeložená.
My jezdíme natěžko, čili věci na 10 dní s sebou vč 50-60ltr kapalný zátěže (benzín,voda). Já protože sem starej (a ojetej) tak si vozím i štokrdle. Když jsem jel na kawí kolce dycky sem si zničil ruku. Každej rok. Posilovač nemaje . Podotýkám, že jezdíme kochací jízdu = vidět a dojet celej. To je zákon. I tak nebejvá nouze vo krizofky, loni jsem šel málem na búček protože si nestoupnu.
Je tu jedna ZCELA ZÁSADNÍ věc: mít spolehlivou mašinu. Jedeme tři. Kdyby se komukoliv z nás vysrala - je po expedici na kterou se všichni třeseme celej rok. Páč můžeme ject domů = než tu mrtvolu z hor dostaneme je po dofče.
To je důvod proč jezdíme tři. Starý endurácký pravidlo - jeden se zmrtví, druhej mu dává pomoc a třetí pro pomoc jede .
další pravidlo (Daníkovo) je: tři kolky práší míň než pět.
poslední akce kterou jsem pořádal před lety byl novoroční výjezd kdy jsem pozval vosum lidí. Přijelo jich 22. Zdechly 4kolky a jeden smrťák.
1) Acces 250 (řidič se vysral na vopravu ucpanej palivovej filtr tejden předtím jsem ho dotáh na provaze)
2) TGB Blade (rána díky diletantskýmu řidiči a slabejm brzdám)
3) Dinli 700 (ulomený rameno jen tak za jízdy a zlej úraz)
4) Acces 300 v prdeli přední brzdič a následek lehkovážný jízdy = smrt
5) několik defektů kdy jsem všem knotoval kolky nepočítám (tipněte si, kolik jich mělo knoty )
výčet značek a typů lidí co na tom jeli o čemsi vypovídá.Vod tý doby pořádám akce pouze omezeně, privátní a striktně pouze pro zvané. Další podmínka je vytvořit páry, aby každý měl zajištěno kdo koho odtáhne.
Mockrát sem byl u toho kdy nešťastníkovi ta jeho kolka v lese zdechla a 10 lidí tam čekalo až se "to" vopraví nebo se někdo slituje a toho chcípaka vodtáhne. Nebylo výjimkou že cestou k silnici zdechli voba . Dnes už se tomu směju, ale věř mi tehdy jsem byl fakt nasranej.
V mým životě je nejdražší komodita čas a nejsem ochoten těch pár urvanejch hodin strávit čekáním v oblaku prachu na chcípáka. Samozřejmě nadšenej majitel chcípáka to vidí jinak. Bohužel moje skepse to dost často vyhraje.
Kdybych tu měl zveřejnit seznam lidí který jsem vodtáh z lesa a tím pádem si zkurvil výjezda, byl by to slušně douhej seznam.
Zjednoduším to:
1)když pojedu do rumunska s TGB, Acces, Polaris nebo jinou mašinou nevalné pověsti ve čtyřech: jedna se pojebe a druhá ji odtáhne na základnu.
2)už jezdíme jen ve dvou a nemáme krytí. Když se převrátí kolka na mě, jeden ji ze mě nesundá.
3)další den ten nešťastník sedí doma a na zbytek výpravy je kyselej - kdo se na něj má koukat?
4)další den to nevydržím (je to kámoš) a udělám s ním GO kolky (ale to zas nebudu jezdit !!!!)
Všimněte si tedy všichni: neřeším výkon, rychlost nebo podvozek, to je totiž zcela nepodstatný. VŽDYCKY na sebe počkáme. Pravda, když čekám ten den po sedumadvacátý už mě to sere, a kdybych to měl dělat celej tejden tak radši pojedu sám. Ale to je problém zkušenejch harcovníků. Nováček to nemůže vědět. To mu ani nelze vyčítat. Horší je, že nadšenej nováček bytostně nesdílí skepsi starejch psů o spolehlivosti a zpravidla to během prvního roku zjistí. Bohužel ze starejch už nikdo nemá sílu bojovat s větrnejma mlejnama.
A Když nic netušící Pařízek napíše že místo Hondy nasál TGB tak se nemůže divit že se nikdo necpe ho vzít na expedici. A cítí se logicky blbě, když mu všichni píšou - kup si kamna.
Pařez, to nejni na tebe jen jsem tě použil jako příklad. Připadáš mi jako dobrej bajker, kdybych měl pocit že jsi kokot, ani ti nevodepisuju .
Nicméně shrnu to. Kdyby někdo chtěl začít = jeďte ve dvou s další partou. Rumunsko. Pokud možno dvě stejný kolky (díly) a dva lidi stejný výkonnosti. Albánie moc vhodná není. Tam se jezdí okruh na těžko a náklad na sportku dát nejde. Okruh má cca 800-1200km. Sebou vezeme i jídlo. Díly, každej svůj stan (protože ti dva kokoti hrozně chrápou).
Zásadní je možnost návratu na základnu do pár hodin (ůraz, kolka rozbitá). Na expedici kde na základnu je 500km a ošetření je v nedohlednu o jeho úrovni ani nemluvě je všechno jinak. Rumunsko je i podstatně blíž.
Tož tak kokútci.
Třeba vám to aspoň trošku pomůže v rozhodování.
S láskou Váš starej a ojetej Karl von Daubitz
21.05.2015 08:47 #39 Téma: Jede nekdo letos Rumunsko, Albanie nebo podobne ?
Willi3288
Město: Rychnov nad Kněžnou
IP:62.204.239.xxx
Offline 0/1944
Journeyman Gladiator 510 RX
Karel to popsal, tak jak to je. Opravdu bych pro začátek radil stejně jako on, aby jste se s někým zkušeným spojili a začali někde s trvalou základnou a z té vyráželi na cestu. Nezapomenout na pojištění, zejména na aktivní sport. Náhradní díly dle kolky a zkušenosti v partě. Je mi na nic řemen, když ho neumím já nebo někdo jiný z přítomných vyměnit. Stejné je to s manžetou apod. Potažmo na opravu manžety mi dnes stačí jen strečová folie a stahovací pásky. Horší je to s přepálenou hadici chlazení, když ji klacek narve na výfukové potrubí. Vulkanizační páska, lépe kus trubičky hliníkové či měděné trubičky a 2 spojky. Nasazení odražené pneu. A tak bych mohl pokračovat.
Pokud jde spolehlivost mašiny, tak bych neviděl jen v tom, že to musí být kolka mexické, kanadské či japonské výroby. Spíše je to o péči, kterou ji ten kolkař dá (nebo jeho mechanik). Myslet si, že budu jezdit terénem a pak se vrátím, vrazím kolku do garáže a vytáhnu ji až na další akci, je naprosto zcestné. Serou se všechny mašiny a dle mne je to většinou zanedbanou údržbou či přípravou. Jak je možné, že po 50 km v Ro u značkové kolky vypadne destička z brzdiče? No protože majitel si myslel, že na deskách má jen 1000 km, tak ještě něco vydrží. O knotech a základním vybavení u některých kolkařů ani nemluvně. Shánět olej či kapalinu někde v horách prostě nejde. A pod co bych se především podepsal, tak to je ta skupina nejméně 3 kolkařů, crossařů či bajkerů. A také o vzájemné spolupráci, hlídání se navzájem, ochotě si pomoci. Ne každý je hned ze začátku zkušený kolkař a tak je třeba, aby mu někdo poradil a on byl zase ochoten naslouchat. Zkušenosti jsou k nezaplacení.
Lukasdroid - Jezdí s námi v partě kluk, který na ní natočil již skoro 10 tis. km (zatím 2x Ro). Nikdy ji nešetřil a šetřit nebude. Nikdy ho nikde nenechala, pokud nepočítám případ, kdy to uvařil, páč měl totálně zasratý chladič po předchozím bahnění. Já na 510 nalétal za 2,5 roku cca 8500 km a vrátil jsem se zpět z vyjížďky pouze jednou dřív, když jsem sám (a ani v nejbližším pneuservise) nebyl schopen opravit díru v pneu (pozn. byla to značková, emerická, guma). Věřím, že stejné to bude i s X8 na které mám natočeno jen 1400 km s 90% jen v terénu. Proti 510 si sušňám na výkonu, protože tam kde jsem v loni musel přemýšlet co zařadit a jak to jet, abych to vyjel, tak tady nemusím. Snad jediný problém je - hmotnost celé kolky. Ta je trochu limitující .
21.05.2015 10:01 #40 Téma: Jede nekdo letos Rumunsko, Albanie nebo podobne ?
parizek
Město: Zeleneč
IP:216.75.214.xxx
Offline 4/92
Honda TRX 400EX
Ok, diky za nazory. Ad spolehlivost, mel jsem ruzne stroje, kdyz se budeme bavit o motorkach a POKAZDE jsem se vratil po svych. Jak pise Lukas, je to take podle me daleko vice o prubezne peci nez o znacce. To tu nechci dal rozebirat. Staci chlapi trochu googlit a mit vseobecny rozhled, videt, kde se co vyrabi a za par let to bude uplne jedno, vsechno bude Cina. Jen neco bude pod vetsi kontrolou = kvalitou a neco ne. Kdyz jsem vybiral pracku a cetl recenze, tak jsem napriklad ve spolehlivosti nenasel jediny rozdil mezi prackou za 30 a za 10k krom toho, ze kdyz nekomu ta za 30 odejde tesne po zaruce, je silene nas....
Nechci obhajovat znacku, jen pro upresneni, TGB neni Cina, ale Taiwan a je to v podstate Vespa, myslim, ze delaji i svoje variatory a dodavaji ostatnim vyrobcum, takze abyste se nedivili, ze mate ve svej znackovej stroji varos z "Ciny"
http://www.aspgroup.cz/znacka-tgb
Opet ale stresuji, ze to neznamena, pokud se kasle na udrzbu, ze masina je kvalitni. Ale tak to proste je. Snad tahle informace nenastve zdejsi zaryte znackare
Jinak souhlasim s nabizenym stylem jizdy, vracet se na misto, nemam s tim problem. Nemel bych problem jet treba i jen na par dni, jde mi o to si v klidu zajezdit nekde, kde na me nebudou koukat nasrany lidi.
Albanie jsem projel kousek na motorce a je to kus nadherny zeme, ale urcite bude lepsi to projet stylem kazdy den jinde a vse s sebou a souhlasim, ze s tim nemam na kolce zkusenosti. Chtel bych se tam podivat do Theth, tam jsme nedojeli, neb jsme toho meli plny zuby Ale to nekdy casem, mozna na stara kolena :)
Souhlasim i s poctem ucastniku, take se nam jelo nejlip ve 3, dva je minimum a na kolku asi malo pri pripadnem prevrzeni nebo zraneni. Od toho se odviji i rychlost a tim padem zde reseny vykon. Nechtel jsem akceptovat nazor, ze 500 ma malo vykonu. My jsme se vzdycky ve skupine ridili podle nejslabsiho a to bez vyjimky! Pokud nekam jedes, musis s tou partou vychazet a byt na to pripraven. Neexistuje nechavat posledniho kilometry za sebou. Tohle se nam malem jednou vymstilo a od te doby proste nikdy. Vedl nas mlady "perspektivni frajer" a moc nedbal na to, ze se vsichni musime videt, kdyby se neco stalo a tak ve Francii po hlavni ceste chudak posledni dohanel ztratu, tim padem musel jet rychleji, mel tam kolem 130 kdyz mu do cesty vjela dodavka. Nastesti se vse vymanevrovalo, ale skupina se ridi nejslabsim. Chapu, ze nekdo chce jet jinak, tim padem je ale spatne poskladana skupina a bud se muze rozdelit nebo se priste jede jinak.
Jedno odlehceni na zaver - Pote, co jsme projeli Albanii krasnym terenem kolem Vermoshe (snad kazdy zna :) ), kdy jsem si po ceste asi 10x loupnul spodkem na sutr (nastesti oplechovanym spodkem) a jen jsem cekal, kdy prorazim pneu jsme se vraceli domu a na Strakonicky, asi 100km od domova! jsem na rovne ceste zacal plavat...defekt.
Nastesti stesti preje pripravenym, mel jsem jak kompresor, tak Slime + jeste ten antipich v plechovce. Tak jsem s neduverou nasadil antipich v plechovce a on nejenze zalepil diru, ale dokazal vazne nahustit pneu asi na 2atm. Od te doby uz k nim nejsem tolik skepticky, ale stejne vozim vsechno
21.05.2015 10:23 #41 Téma: Jede nekdo letos Rumunsko, Albanie nebo podobne ?
paul44
Město: Trnava
IP:83.208.253.xxx
Offline 0/1146
Čína LYDA203, Linhai ATV 260 LH, Goes 520 Max, Journeyman Gladiator X8, Journeyman Gladiator X8
21.05.2015 10:36 #42 Téma: Jede nekdo letos Rumunsko, Albanie nebo podobne ?
mědvědgrizly
Město: Semily
IP:178.21.185.xxx
Offline 1/1959
21.05.2015 10:43 #43 Téma: Jede nekdo letos Rumunsko, Albanie nebo podobne ?
parizek
Město: Zeleneč
IP:216.75.214.xxx
Offline 4/92
Honda TRX 400EX
21.05.2015 11:02 #44 Téma: Jede nekdo letos Rumunsko, Albanie nebo podobne ?
barca
Město: Trutnov
IP:31.133.9.xxx
Offline 0/4911
21.05.2015 11:17 #45 Téma: Jede nekdo letos Rumunsko, Albanie nebo podobne ?
parizek
Město: Zeleneč
IP:216.75.214.xxx
Offline 4/92
Honda TRX 400EX
21.05.2015 11:29 #46 Téma: Jede nekdo letos Rumunsko, Albanie nebo podobne ?
Karelhonda
Město: Česká Lípa 1
IP:109.80.107.xxx
Offline 0/3495
parizek> s těma Thétama bych to moc neodkládal. Už předloni se tam zuřivě stavělo, gabiony, podklad pro asphalt,... za pár let je projedeš na skútru.
Že mám variátor TGB samozřejmě vím. CV-tech je lepší, ale pro turistu mýho ražení zcela vyhoví TGB.
TGB - ne že nemám rád, ale je to koncepčně nedořešená konstrukce:
1) slaboučkej motorek tahá těžkou boudu (u Bladů permanentní problémy s přehříváníma a problémy z toho plynoucími)
2) u targeta tvrdá zadní náprava
3) krátký zdvihy tlumičů
4) prasecká nadváha (jápci to umějí o 50kg lehčí)
5) neschopnost (neochota) osadit posilovačem
Jedinej (mě známej) plus je dostupnost dílů a servisní síť.
Ale většina servisáků není schopná shodit tykev a nechat ji vobrousit .
Přičemž většina problémů je za:
a) blbej styl jízdy
b) výsledkem trvalýho přehřívání motoru tepelný změny v odlitku (jak prosté)
když pak vidím na větším srazu vždycky stát nešťastnýho TBGčkaře tak si říkám jestli mám zastavit a činit osvětu, nebo se na to vysrat.
Plošně lze (až na vyjímky) říct, že osvěta je festival ztracenýho času protože ZKUŠENOST JE NESDĚLITELNÁ
SVĚT SE DĚLÍ NA DVĚ KATEGORIE: NA TY CO KAMNA MAJÍ A NA TY CO BY JE CHTĚLI
Tím se nechci nikoho dotknout, nedejbože ho urazit či ranit - ale; většina lidí co znám, a kdo chtějí jezdit trvale, relativně v klidu a jsou schopni vypotit nějaký prachy byť i za starší kamna, nakonec na nich taky vesměs skončili. Mě nevyjímaje. Tak to prostě je.
Barca: je to vždycky o kopmpromisu; pokud jezdíš tady a normálně = stačí ti čtyřplátna pro turistiku i dvouplátna (ale v lese jsem je ihned prorazil). Šestiplátno je pro extrémy a velký kolky. Já měl například výborný zkušenosti s Kenda Bounty-hunter 4PL. vpředu 8" a vzadu 10" na pětadvacítkách. Rozdíl oproti 26/9a12" Bighornům byl velikej. Jen sem se vždycky zahrabal v každý louži, nebo potůčku. V Albánii se mi kluci vždycky dosyta vysmáli a pak mě šli vynavijákovat. Ale supr sou ty slzičky na přejezdy po asphaltu; nejseš tak vytřesenej jako z Bighornů. Nejhorší sou šípáky. Ale na zimu nejlepší. Tak si vyber.
Na expedici kluci nazouvají Carlisle pro can-m. A jsou s nima spokojení.
21.05.2015 12:09 #47 Téma: Jede nekdo letos Rumunsko, Albanie nebo podobne ?
barca
Město: Trutnov
IP:31.133.9.xxx
Offline 0/4911
21.05.2015 12:28 #48 Téma: Jede nekdo letos Rumunsko, Albanie nebo podobne ?
machkarel3
Město: Mnichovo Hradiště
IP:81.201.61.xxx
Offline 0/361
Access Motor Tomahawk 250
21.05.2015 13:00 #49 Téma: Jede nekdo letos Rumunsko, Albanie nebo podobne ?
parizek
Město: Zeleneč
IP:216.75.214.xxx
Offline 4/92
Honda TRX 400EX
Pratele ja jsem asi tvrdohlavej, ale v zivote se mi to vyplatilo.
Uz jsem si i vzpomnel, co mi vlakno pripomina - kdyz se kdysi na motorkarich nekdo zeptal, jestli do zacatku 500ccm nebo 600ccm. Kazdy mu radil, at si radeji koupi 600ccm, ze by ho 500ccm hned omrzelo. Ja jsem ten, co si radeji koupil 500ccm (respektive jsem ji davno mel) a rozhodne toho nelituju a radil jsem to i ostatnim, byl jsem za blbce. Ale ten , kdo se poradne naucil na 500ccm dodnes zije, coz se neda rict o tech vykonejch strelcich.
Ale to uz se opravdu dostavame diametralne jinam. Vlakno zamykam, diky za dosavadni odpovedi, ale nechci v tomto duchu pokracovat. Kdo by chtel neco k tematu pridat - parta amateru jedouci s pruvodcem, rad se podivam na navrh, poslete mi zpravu.
Diky a mejte se fajn,
p
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.13s