Mitchz
Město: Vsetín
IP:194.228.13.xxx
Offline 12/76
Už mám vybranou kolku Gladiator X450, ještě se rozhoduji, zda-li jít do staršího typu s rozvodkou nebo s diferenciálem? Můžete mi ze svých zkušeností napsat jaké mají oba typy výhody a jistě mají i nevýhody?
Jen vím, že diferák je super na cesty, že se nesjíždí kola a jedu jak v autě prostě. V terénu to uzavřu, ale jistě bude mít i negativa?
25.08.2017 10:04 #1 Téma: Rozvodka nebo diferenciál?
mariodevil
Město: Jablonec nad Nisou
IP:107.167.105.xxx
Offline 2/4822
Can-Am Renegade 800
25.08.2017 10:44 #2 Téma: Rozvodka nebo diferenciál?
Zadek13
Město: Míčov-Sušice
IP:89.24.99.xxx
Offline 0/143
Journeyman Gladiator X8
25.08.2017 11:08 #3 Téma: Rozvodka nebo diferenciál?
Bob9
Město: České Budějovice 6
IP:178.255.168.xxx
Offline 4/543
Co ja jel na X550 s tou L7 homologaci,tak mela na kazde strane riditek ovladac na jeden diferak.Az na tom nekdo najede 10tic km,tak se muze mluvit o tom jaky to je.Osobne by mi asi s.alo,furt to zapinat,vypinat.kazdymu ale vyhovuje neco jinyho,podle toho co jezdi.Osobne rozvodovku,kdybych mohl vybirat.
25.08.2017 12:45 #4 Téma: Rozvodka nebo diferenciál?
Mitchz
Město: Vsetín
IP:194.228.13.xxx
Offline 12/76
To mám zjištěné, že se dá zapnout zvlášt předek a zadek, jen dotaz, proč bych to měl pořád zapínat, vypínat? Když nechám zaplý zadek na cestě, tak hrozí ještě něco kromě toho, že to je zbytečné a budu sjíždět gumy? Jako když budu chtít přejet třeba 2km po cestě, vypínat je nutnost?
A naopak, když nezapnu v lehčím terénu, spíše na poli, bahně atd, tak můžu to nějak posrat? Kromě toho, že si asi moc nezadriftuju?
25.08.2017 12:46 #5 Téma: Rozvodka nebo diferenciál?
Mitchz
Město: Vsetín
IP:194.228.13.xxx
Offline 12/76
25.08.2017 13:37 #6 Téma: Rozvodka nebo diferenciál?
Bob9
Město: České Budějovice 6
IP:178.255.168.xxx
Offline 4/543
hele v opravdu lehkým terénu,louka,polnačky,projíždka to s otevřeným diferákem dáš a nic nepoznáš,když nejedeš palici a je to jen projíždka.Ject s otevřeným difem na tvrdým,trochu ostřejc,je to o hubu,viděl jsem na vlastní oči.Zkušenost nejen moje.
Kdybych neměl výběr,a mělo by to dif,,výlety s otevřeným difem,ale v terénu furt uzavřenej,hejbat s tím(zastavovat)každý 2km by mi mrdlo.
Udržba vyjde nastejno olej ven-olej dovnitř,ale konstrukčně je to o fous složitější,plus další elektronika k přiřazování,takže se má teoreticky co podělat,ale to ukáže čas a najeté km jak jim to drží.
25.08.2017 13:46 #7 Téma: Rozvodka nebo diferenciál?
Zadek13
Město: Míčov-Sušice
IP:89.24.99.xxx
Offline 0/143
Journeyman Gladiator X8
Třeba nová X8 má samosvorný zadní diferenciál což mě osobně vadí.
Když za ní zarveš tak se zamkne a okamžitě se změní chování kolky.
Ale je to jen asi o zvyku, já na té půjčené s dif. jel cca jen 20km.
Za mě zlatá rozvodovka, po 5500km mám teprve zajeté ABUZZY (sježděné vystouplé kraje na špalkách).
Z toho cca 4500km po silnici.
S údržbou to bude stejné - Jen olej
25.08.2017 13:58 #8 Téma: Rozvodka nebo diferenciál?
Mitchz
Město: Vsetín
IP:194.228.13.xxx
Offline 12/76
Ok borci, tak když pojedu vyloženě z města do města atd po hlavní, max po poli, nechám otevřené, jakmile se pojedu projet do lesa, zapnu. Ale bavíme se pořád jen o komfortu jízdy? Zkazit bych diferák neměl ani kdybych to dělal zcela naopak?
Předek to je jasné, ten uzavírat pouze v případě, že jedu rovně, nějaký kopec, bahno atd...
25.08.2017 14:06 #9 Téma: Rozvodka nebo diferenciál?
Zadek13
Město: Míčov-Sušice
IP:89.24.99.xxx
Offline 0/143
Journeyman Gladiator X8
25.08.2017 21:53 #10 Téma: Rozvodka nebo diferenciál?
Mitchz
Město: Vsetín
IP:194.228.13.xxx
Offline 12/76
Jak mohu ovlivnit, aby se obě přední kola protáčely stejně, když budu třeba uvízlý v nějaké koleji s bahnem a třeba levé kolo bude hodně zablokvané a pravé volné?
Omlouvám se za stupidní dotazy, nejsem zkušený kolkář, měl jsem dříve SMC Jumbo 300 a tam nic takového nebylo, jen tlačítko zapnout/vypnout :)
Tady bude 2/4wd přepínač, zadní diferák, přední diferák, jízda do pomala, tak jsem z toho trochu posraný, abych něco nepodělal.
Je něco, na co bych si měl obvlášt dávat pozor? Nemyslím ani tak, že by to třeba snižovalo komfort jízdy, ale spíš abych to neodrovnal? Vím jen o tom, že přední uzávěrku smím dávat jen při výzejdu nějakého kopce a nesmím zatáčet. A pomalý převod podobně, zkrátka s ním nemůžu jezdit pořád.
Moc díky
29.08.2017 22:20 #11 Téma: Rozvodka nebo diferenciál?
PetrHuska
Město: Most
IP:176.107.123.xxx
Offline 1/263
Linhai Dragon Fly 400 4x4
Mitchz> No,hochu,když budeš řešit "předek+uzávěrku"až budeš stát v bahně,tak je něco špatně mezi řidítkama a sedadlem... Musíš předvídat a předek+uzávěrku
dávat ještě když jedeš a pak je tam můžeš dát bez obav i za jízdy,ale když už se kolo bude hrabat a "dáš to tam",tak máš zaděláno na pořádnej problém. Určitě tomu systému víc neublíží ani delší jízda na "dáš to tam",než pozdní přiřazení k už hrabajícímu kolu/nápravě...
A zase jsme u toho,co už dlouho tvrdím-čím víc sračiček na ovládání,tím větší potenciální zdroj poruchy
15.01.2018 00:01 #12 Téma: Rozvodka nebo diferenciál?
Zolike17
Město: Kiarov
IP:178.143.35.xxx
Offline 0/6
Cavte viete mi poradit ? :) ... mam Linhai Dragonfly 400ccm 4x4 a predok nezapnem bez toho aby som nerozhojdal štvorkolku proste prepnem na 4WD a nedeje sa nič pokym nerozhojdam štvorkolku a niektorym ked pozeram videa aj 300 vky linhai zapadne prepne 4wd a už mu to ide ... čo stym ? :)
15.01.2018 06:27 #13 Téma: Rozvodka nebo diferenciál?
mariodevil
Město: Jablonec nad Nisou
IP:107.167.109.xxx
Offline 2/4822
Can-Am Renegade 800
15.01.2018 08:15 #14 Téma: Rozvodka nebo diferenciál?
PetrV
Město: České Budějovice 5
IP:88.103.247.xxx
Offline 1/14
Journeyman Gladiator X450
Ahoj,
chci přispět k diskuzi z 08/2017 ohledně rozvodovky/diferenciálu. Mám Glad X450 s diferenciálem a půl roční zkušenost. Jsem spokojený, je třeba pohon čtyřkolky využívat tak jak je nevržen:
- levná jednoduchá konstrukce = musíš být opatrný v zapínání 2WD/4WD a uzávěrek. Po zapnutí 4WD opatrně popojet nejlépe s natočeným rejdem až se rozsvítí kontrolka, pak mu můžeš naložit plný knedlík. Protáčí se Ti jedno př. kolo? Zastavit uzavřít př. dif. a opět trochu popojet až se rozsvítí kontrolka, pak plný knedlík.
Kdo chce víc, musí si připlatit za kolku se samosvorným dif.
Prakticky používám kolku :
- na asfaltu vždy jen s otevřeným zad. dif.,
- na louce a polňačce nebo při tažení přívěsu - s uzavřeným zad. dif. (driftování na sněhu je bomba )
- před výjezdem těžký terén do kopce - přiřadím ještě 4WD
- při opravdu masakr terén, hluboké bláto těžký kopec s bahnem -přidám uzávěru př. dif. (to jsem použil snad jen 2x) - kolka by pak vylezla snad i na strom
- prostě je to funkčnost převodovky a obou diferenciálů - musí se vždy řadit jen za klidu stroje !!!
Chceš-li víc, poohlédni se po jiných, dražších kolkách.
Hodně radosti při jízdách přeje
PetrV
15.01.2018 10:45 #15 Téma: Rozvodka nebo diferenciál?
DJPepik
Město: Jihlava
IP:165.225.72.xxx
Offline 3/215
CF Moto X520
Já jsem si z těch diskuzí tady odnesl následující shrnutí (pro nové Gladiatory):
A) verzi s rozvodkou - zvolit, pokud chci jezdit brutálnější terén, případně mám kolku na těžkou práci do lesa
b) verzi s diferenciálem - zvolit, pokud mám stroj na lehké projíždění po loukách a budu často jezdit po silnici. Náročný terén jen občas...
Tzn. dif je více pohodlný a pravděpodobně (zatím neověřeno) náchylnější k poruše při hrubém zacházení.
Shrnuto: pro mě osobně by byla vhodnější verze difem (ač mám rozvodovku)
15.01.2018 20:03 #16 Téma: Rozvodka nebo diferenciál?
Dzejar
Město: Miličín
IP:84.244.117.xxx
Offline 1/931
15.01.2018 20:26 #17 Téma: Rozvodka nebo diferenciál?
Bob9
Město: České Budějovice 6
IP:178.255.168.xxx
Offline 4/543
Dzejar-super nick Jel jsem to samé místo s dvěma X8 se samosvorem a svojí X8 s rozvodovkou.prostě je to divný,je to jiný a myslet na to -zavřel jsem to,nebo ne...Pokud si chceš mašinu malinko utrhnout do strany plynem...Nemluvím o kontrukci dif vs rozvodovka.Tím neříkám,že bych si nezvykl,zvykne si člověk na vše,a asi najde i pozitiva(na tvrdým a někde na místě je to fakt znát),ale pokud je možnost volby,šel jsem pro mě jednodušší cestou-absence diferáku,žádné další elektro.
Je to ale story typu,co je lepší žlutá nebo bílá RZ,blondýna nebo bruneta,vždy má něco svýho a každý má svoje požadavky a nároky
16.01.2018 17:10 #18 Téma: Rozvodka nebo diferenciál?
Dzejar
Město: Miličín
IP:84.244.117.xxx
Offline 1/931
16.01.2018 20:10 #19 Téma: Rozvodka nebo diferenciál?
leos2
Město: Moravské Budějovice
IP:82.144.159.xxx
Offline 44/2795
Can-Am Spyder RS, Can-Am Outlander 800R Max XT-P, Can-Am Outlander 800R Max XT-P, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, Access Motor Max 250, Polaris Sportsman X2 500 EFI
17.01.2018 12:19 #20 Téma: Rozvodka nebo diferenciál?
Dzejar
Město: Miličín
IP:84.244.117.xxx
Offline 1/931
17.01.2018 17:10 #21 Téma: Rozvodka nebo diferenciál?
mkovi
Město: Plzeň 26
IP:88.146.98.xxx
Offline 1/22
17.01.2018 17:26 #22 Téma: Rozvodka nebo diferenciál?
Sobol
Město: Znojmo 5
IP:194.213.237.xxx
Offline 0/2839
17.01.2018 19:53 #23 Téma: Rozvodka nebo diferenciál?
Dzejar
Město: Miličín
IP:84.244.117.xxx
Offline 1/931
17.01.2018 20:13 #24 Téma: Rozvodka nebo diferenciál?
mariodevil
Město: Jablonec nad Nisou
IP:89.176.158.xxx
Offline 2/4822
Can-Am Renegade 800
17.01.2018 21:06 #25 Téma: Rozvodka nebo diferenciál?
Bob9
Město: České Budějovice 6
IP:178.255.168.xxx
Offline 4/543
TWL to jsou věci,ABS rozdělení výkonu na kolo,atd...Chápu a rozumím tomu,že prostě pokrok nezastavíš a že nejde stále říkat"jo to bylo starý-dobrý",ale požitek ze syrovosti zážitku,když prostě berou natvrdo všechny 4kola ve stejném poměru,se nějak vytrácí.Je to stejně jako ve světě velkých 4x4,elektronika,čidla,sensory,řídící jednotky na všechno a všude.
17.01.2018 22:50 #26 Téma: Rozvodka nebo diferenciál?
mkovi
Město: Plzeň 26
IP:88.146.98.xxx
Offline 1/22
Kupoval jsem sportsmana 1000 pred koncem roku, kdy sel jeste prihlasit na zlutou spz bez stk, po novem roce uz pak T3b. Na bile spz uz ted asi taky pujde, uz by s diferencialem taky meli byt k dodani, ale cena bude vyzsi. Uz pred koncem roku jsem videl u nemeckych prodejcu na fotkach pridane tlacitko na zamceni diferaku.
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.31s