asp_leden_2013

QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


banner

Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

22.11.2009   21:05 Can-am Outlander Max 800 XT

Dud Dud Město: Sušice I
IP:88.101.140.xxx
Offline 4/116
Can-am Outlander Max 800 XT

Při pomalejší jízdě na out.800 se mi hodně často spíná ventilátor,někdy mám poci že běží stále.Podle prodejce je to při tomhle stylu jízdy normál,kolka je nová,ale pokud je to pracák tak jedete málokdy meltu.mám strach o ten ventilátor,ani radši nechci vědet kolik stojí.Na léto tam namontuji ještě jeden pomocný chladič.Jak jste na tom s ventilátorem ostatní?Podle mne je chladič nedostačující.

Naposledy editováno 19.07.2010 10:46:27

předchozínásledující 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 ... 11

Odpovědi: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

19.07.2010   15:20   #61 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:62.44.18.xxx
Offline 4/3072

rychlejjezdec> Máš s prouděním chl. kapaliny pravdu a Caprighia také .
Zajímalo mne, jak to s odborností "znalců" ve skutečnosti je. Jistě na mou otázku ještě kvalifikovaně odpoví.

Citace | Odpovědět

19.07.2010   15:26   #62 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Cali Cali Město: Kroměříž
IP:90.176.149.xxx
Offline 5/15301

a do kopca je lépe podřadit aby se motor ochladil ale u variátoru to pujde špatně

Citace | Odpovědět

19.07.2010   15:32   #63 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

caprighia caprighia Město: Praha
IP:85.160.33.xxx
Offline 3/2602
Polaris Sportsman 800 EFI, Journeyman Stormer LC320

U variátoru to půjde dobře, ten si podřadí sám, neb je to variátor...bože

Citace | Odpovědět

19.07.2010   15:41   #64 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

rychlejjezdec rychlejjezdec Město: Praha 9-Kyje
IP:82.100.43.xxx
Offline 6/2529
Can-am Renegade 800 X

já bych to tak uplně neviděl, automaty sou víceméně neefektivní tudíž vy na danou rychlost třeba 50km/h musíte motor vytáčet víc než kdyby ste měli fofr klacek a v terénu to platí neůměrně víc,ikdyž dnes sou varia i automaty hodně vymakaný, motory se musí stejně vytáčet víc protože je to ztrátovej převod, tudíž do kopce variátor určitě neschladíš a v terénu tuplem ne ale my na to máme speciální systém,vždy zastavíme a příjemně pokecáme a ono to mezi tim trochu vychladn

Citace | Odpovědět

19.07.2010   15:45   #65 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Cali Cali Město: Kroměříž
IP:90.176.149.xxx
Offline 5/15301

caprighia> hmm a jak si variátor sám podřadí???

Citace | Odpovědět

19.07.2010   15:48   #66 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Dud Dud Město: Sušice I
IP:88.101.140.xxx
Offline 4/116
Can-am Outlander Max 800 XT

Jirka-KTM>Haasan> Takže se nakonec ukáže, že je to ještě konraproduktivní. Jaký si myslíš, že může být úbytek tepla na 1 metru hadice. Podle mě je to zanedbatelná hodnota, nzhledem k celému systému, který je třeba ochladit.

Kdyby jste Vy dva chytrolíni četli celou diskusi,dozvěděli by jste se, že je to trubka nerezová kompletně,bez žádné vnitřní gumové vložky,vnitřní průměr je stejný jako u té gumové,a trubka by po natažení zdvojnásobyla svojí délku,pokud je stráta tepla mizivá,tak proč se izolují vodovodní trubky,byť jen několik cm dlouhé,trubka vede za chladičem,a pod blatníky,kde se chladí po celé délce 1 metru,a to náporem i vrtulí.Také cena cca.240kč za 1 metr je parádní.
Vrapování průtok nezpomaluje,už roky se vyrábí univers.hadice vrapované do aut.Jak by asi potom mohl fungovat kupř.vysavač.Trubka je navíc lehčí,než ta gumová,a když je motor horkej,tak s té trubky sálá teplo,až se kolem ní vlní vzduch.U mne,a u Mildy72 to funguje dobře.
Vůbec nikomu tuhle úpravu nevnucuji,ale myslím,že to špatné řešení není.



Naposledy editováno 20.07.2010 00:09:27

Citace | Odpovědět

19.07.2010   15:54   #67 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Xawerius Xawerius Město: Libočany
IP:194.228.40.xxx
Offline 3/900

T vrapová trubka nebo hadice nebo co to je má právě díky tomu vrapování daleko větší plochu pro chlazení a je kovová takže teplo odvádí účinněji než guma. A toho že by tam vadili "výstupky" bych se nebál, protože vnitřní průměr se počítá na tom "zálisu"... a turbulence negativně ovlivňující proudění v té hadici při zatížení (rychlost a tlak proudění) jaké produkuje chladící kapalina fakt nehrozí

Citace | Odpovědět

19.07.2010   15:56   #68 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

marek.sm marek.sm Město: Praha
IP:85.160.223.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.

Dud> Mě to přijde chytrý řešení a hlavně levný, protože nechci ani pomyslet kolik by stála origo gumová hadice na polaris nebo can am.



Naposledy editováno 19.07.2010 15:56:52

Citace | Odpovědět

19.07.2010   16:07   #69 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

rychlejjezdec rychlejjezdec Město: Praha 9-Kyje
IP:82.100.43.xxx
Offline 6/2529
Can-am Renegade 800 X

já myslim že je to hodně chytrý řešení, protože akorát vyměníte to co už tam je za něco efektivnějšího.neumim si představit že na rena musim někam namontovat eště jeden chladič.tohle je proti tomu paráda. Navíc tim že se často spíná větrák určitě neznamená že k dochlazení to potřebuje zase eště kapacitu dalšího celýho chladiče, třeba ty trubičky stačí. a co vzimě s dalšim chladičem?budete to furt montovat?ty trubky stačí jen izolovat izolací na vodovodní trubky a stáhnout páskou,tohle je fakt chytrý řešení

Citace | Odpovědět

19.07.2010   16:21   #70 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

caprighia caprighia Město: Praha
IP:85.160.33.xxx
Offline 3/2602
Polaris Sportsman 800 EFI, Journeyman Stormer LC320

rychlejjezdec : no jasně, že vario je podstatně méně účinné, než mechanika a točí víc (obvykle) Ale bavíme se o variátorové kolce, tuším. Tím že vario podřadí (pro Caliho - on to opravdu udělá sám, díky nastavení pružin a válečků event. jiných systémů reagujících na otáčky a sílu - čistě teoreticky by šel udělat variátor ovládaný manuálně, třeba lankem, ale proč, že...) tak odlehčí motoru, tomu ani tak nevadí otáčky, jako zátěž. A jakýkoliv tvar potrubí či hadice nijak neovlivňuje množství kapaliny, která jím protéká - to je dáno čerpadlem. Pouze se bude měnit rychlost a ztráty (které jsou tak jako tak vždy dotovány čerpadlem). Takže tvarovaná či žebrovaná trubka dá trochu víc práce čerpadlu (odebere malinko výkonu z motoru) a zcela jistě coby výměník s lepšími vlastnostmi než hadice odvede nějaké to teplo navíc. A v bahně a vedru každý joule dobrý, ne ?

Citace | Odpovědět

19.07.2010   16:42   #71 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Dud Dud Město: Sušice I
IP:88.101.140.xxx
Offline 4/116
Can-am Outlander Max 800 XT

Jirka-KTM>Haasan> Tak je to pravděpodobně k hovnu, navíc gumová hadice, je pružnější. Tato je sice tvarovatelná, ale pokud se nechá chytit nějaký klacek, určitě se zdeformuje (nevratně). Proto co-nedoporučujeme!

Tu trubku jsi zjevně v životě neviděl,ztěží jí zdeformuješ kleštěma,netvrď,že je to k hovnu,když o tom to hovno víš.Chtěl jsem pouze pomoct.



Naposledy editováno 19.07.2010 16:47:56

Citace | Odpovědět

19.07.2010   16:42   #72 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

rychlejjezdec rychlejjezdec Město: Praha 9-Kyje
IP:82.100.43.xxx
Offline 6/2529
Can-am Renegade 800 X

caprighia>to samozřejmě máš pravdu, jen podotýkám že u vario stroje bude chlazení probíhat hůř a pomalejš než jsme zvyklí z auta nebo z něčeho co má mechanickou getriebe ,protože se motor musí víc točit, ty ho musíš na ty otáčky víc krmit a při většim spalování vzniká víc tepla.prostě je lepší to píchnout po blatníky do potoka, schladí se motor i pilot a eště je u toho sranda

Citace | Odpovědět

19.07.2010   17:22   #73 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Milda72 Milda72 Město: Strakonice
IP:212.20.73.xxx
Offline 1/190
EMU Alltrack 700 Vario

Ta na to jsem tady čekal až se tu objeví nějakej chytrák,v tomto případě Jirka-KTM a Haasan.Oba o daném tématu ví úplný ho..o ale nápadů mají jak čuba blech.A ve finále budou schopni tvrdit že je to vlastně ještě horší a že ventilátor spíná častěji než předtím.Vidím asi nejůčinější řešení.Oba mudrce vzít zbytkem trubky po palici aby se jim snad už konečně roužlo a přestali debatit o něčem o čem nemají ani páru.Jejich příspěvky to jen potvrzují!!!

Citace | Odpovědět

19.07.2010   18:17   #74 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Aligator.avs Město: Zlín
IP:88.100.70.xxx
Offline 12/12416
Journeyman Gladiator X8, Journeyman Gladiator X8

Velmi kvalitní zlepšováček který bude zajisté levnější jak hliníkový chladič co se vkládá do oběhu myslím tyto potvůrky

Citace | Odpovědět

19.07.2010   19:45   #75 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

větvičkář_Rox větvičkář_Rox Město: Lomnice nad Lužnicí
IP:90.176.242.xxx
Offline 7/3549
Journeyman Gladiator X6-A Efi

Aligator-max> no a to právě myslím, že kucí s tou hadicí udělali eště líp Tady máš spoustu přechodek a úchytů. Mně se ta nerez hadice moc líbí

Citace | Odpovědět

19.07.2010   20:18   #76 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

hops01 hops01 Město: Praha
IP:83.208.114.xxx
Offline 1/303

Dud>

http://img842.imageshack.us/img842/4126/p1000851.jpg


no chlape to je dobrej nápad stou nerez hadicí, mám KQ a taky mi to pořád spíná saharu, dal jsem tam i ten přídavnej chladič a stejně je to skoro pořád stejný, ale ta hadice se chladí po celé dílce, no dost dobrý
chlape Sušici znám dost dobře, v minulím století sem se tam narodil a docela dlouho sem tam bydlel, klidně bych ci tam stebou zajezdil, až bych tam měl někdy cestu, co ty na to

Citace | Odpovědět

19.07.2010   20:54   #77 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

pštros pštros Město: Tisová
IP:85.160.52.xxx
Offline 3/509
EMU Alltrack 700 Vario

nezkoušel někdo přídavnej chladič oleje s vlastním termostatem připojuje se pod filtr oleje?

Citace | Odpovědět

19.07.2010   21:13   #78 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Haasan Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT

rychlej jezdec a caprighia: vy si rádi hrajete se slovy že?! kdyby jste si to přečetly cele bylo tam napsáno za minutu ve spojení se slovy průtok a objem!!průtokem nebyla myšlena rychlost proudění nýbrž obsah vody proteknuvší potrubím za jednu minutu průměrný debil to pochopí nikoliv však osoba toužící někoho ponížit nechcete se tady zase jako minule seskupit do útočné pětky??!!! ještě vám chybí Mrtvola a jste komplet

Citace | Odpovědět

19.07.2010   22:07   #79 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Dud Dud Město: Sušice I
IP:88.101.140.xxx
Offline 4/116
Can-am Outlander Max 800 XT

hops01> Rozumné lidi,vždycky rád uvítám.Janovice u Dlouhé Vsi.Sušice 1.

Citace | Odpovědět

19.07.2010   22:12   #80 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

caprighia caprighia Město: Praha
IP:85.160.31.xxx
Offline 3/2602
Polaris Sportsman 800 EFI, Journeyman Stormer LC320

Haasan : Nevšiml jsem si, že bych tu někde komentoval tvé příspěvky. Ani jsem dosud nikoho nenapadl a neurazil a nebudu tak činit ani teď. Je každého věcí jak se svým projevem definuje a reprezentuje. Coby průměrného debila mně jen kapku mrzí, že se další vlákno zvrtlo. A jen na okraj - průtok neboli množství cirulující kapaliny se opravdu změnou světlosti trubky nezmění, jen ta rychlost proudění bude jiná a za to fakt nenesu žádnou odpovědnost.



Naposledy editováno 19.07.2010 23:11:23

Citace | Odpovědět

19.07.2010   22:37   #81 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

hops01 hops01 Město: Praha
IP:83.208.114.xxx
Offline 1/303

[quote]Dud>hops01> Rozumné lidi,vždycky rád uvítám.Janovice u Dlouhé Vsi.Sušice 1.[/qu
no jasně v dlouhej vsi mám ségru, tam jezdím dost často

Citace | Odpovědět

19.07.2010   23:08   #82 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Haasan Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT

caprighia> Nezvrtlo neboj,mě to ale fakt štve něco tady napíšeš ještě si dávám schválně pozor abych se někoho nedotkl ale stejně se najde "stádo" které tě zesměšňuje a k tomu komentování měl jsem pocit že jsis postěžoval že tě rychlejjezdec předběhl s tvrzením o rychlosti kapaliny takže reakce na můj příspěvek

Citace | Odpovědět

19.07.2010   23:14   #83 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

caprighia caprighia Město: Praha
IP:85.160.31.xxx
Offline 3/2602
Polaris Sportsman 800 EFI, Journeyman Stormer LC320

Pardon - akorát jsem editoval výše napsaný příspěvek - ještě jednou tedy : změnou průřezu trubky se nezmění množství kapaliny protlačené systěmem za nějaký čas - pouze rychlost. Objem je daný čerpadlem a otáčkami.

Citace | Odpovědět

19.07.2010   23:26   #84 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

marek.sm marek.sm Město: Praha
IP:188.95.127.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.

caprighia> teoreticky máš pravdu, ale myslím že prakticky se zmenšením průřezu zmenší i objem co čerpadlo protlačí. Vem si když napouštíš kbelík samotnou hadicí a pak na konec nasadíš zorprašovač, tak to bude rozdíl. To je, ale extrém a ta nerozová trubka protečený objem nezmenší a je to dobrý nápad.

Citace | Odpovědět

19.07.2010   23:38   #85 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

caprighia caprighia Město: Praha
IP:85.160.31.xxx
Offline 3/2602
Polaris Sportsman 800 EFI, Journeyman Stormer LC320

Dovolím si zčásti nesouhlasit - zahradní hadice je napojena na řád s nějakým tlakem a ty to vlastně reguluješ. (rozprašovač je extrém, ale když nasadíš koncovku s menším průřezem, tak stříkáš dál - čili proudí to rychleji, nebo stačí přicpat prstem) Naopak čerpadlo v motoru svojí konstrukcí dodává nějaké množství - řekněme za otáčku - a když to začneš škrtit, narůstá tlak, ale množství zůstává. Tedy bavíme se o změně průřezu do desítek procent, samozřejmě, že když to ucpeš, tak je to jinak...předpokládám, že tam není pístové ani zubové čerpadlo Jinak nápad s žebrovanou trubkou je fajn, koukal jsem jak to mají udělané a jediný problém vidím ve vzpříčeném klacku - ale ten může škubnout i gumovou hadici. Problém s teplotou mně také tíží...

Citace | Odpovědět

19.07.2010   23:42   #86 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

rychlejjezdec rychlejjezdec Město: Praha 9-Kyje
IP:82.100.43.xxx
Offline 6/2529
Can-am Renegade 800 X

Haasan>rychlej jezdec a caprighia: vy si rádi hrajete se slovy že?! kdyby jste si to přečetly cele bylo tam napsáno za minutu ve spojení se slovy průtok a objem!!průtokem nebyla myšlena rychlost proudění nýbrž obsah vody proteknuvší potrubím za jednu minutu průměrný debil to pochopí nikoliv však osoba toužící někoho ponížit nechcete se tady zase jako minule seskupit do útočné pětky??!!! ještě vám chybí Mrtvola a jste komplet


nemám touhu nikoho zesměšnovat,pouze reaguju na příspěvek a vy dva s jirkouktm ste se pustili do toho chudáka vynálezce tak odborně a tak posměšně že mi z toho jasně vyšlo na co jsem upozornil, a to že si fyziku minul obloukem,pokud máš pocit že tě snad někdo zesměšnuje ta k si to ty sám kdo se z výšky smál někomu za snahu a při tom ses svou sečtělostí zesměšnil sám.až vyprodukuješ nákej rozumnej nápad, nebo aspon názor, tak ti rád dám za pravdu.caprighia je šílenej humanista,ten se s tebou o názor hádat nebude, ale já si to klidně užiju

Citace | Odpovědět

19.07.2010   23:49   #87 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

rychlejjezdec rychlejjezdec Město: Praha 9-Kyje
IP:82.100.43.xxx
Offline 6/2529
Can-am Renegade 800 X

marek.sm> samozřejmě souhlasim s caprighiou.rozprašovač rozprašuje proto, že si zmenšil průměr a zrychlil tok. zdá se ti že to teče pomalejš protože to cáká všude kolem a ne jen do odměrnýho válce.fyziku neukecáš

Citace | Odpovědět

19.07.2010   23:52   #88 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

marek.sm marek.sm Město: Praha
IP:188.95.127.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.

caprighia> asi máš pravdu, u vodovodu je tlak cca konstantní, u oběhovýho čerpadla asi poroste, takže jsem nedal analogický příklad.

Citace | Odpovědět

19.07.2010   23:57   #89 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

marek.sm marek.sm Město: Praha
IP:188.95.127.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.

rychlejjezdec> jak píšu dal jsem blbý příklad, ale tu hadici mám vyzkoušenou a bez koncovky to nateče nejrychleji, ale je to jak píše Capri.

Citace | Odpovědět

19.07.2010   23:59   #90 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

rychlejjezdec rychlejjezdec Město: Praha 9-Kyje
IP:82.100.43.xxx
Offline 6/2529
Can-am Renegade 800 X

a co se týče trubky a klacku,tak sem vždycky viděl roztržený akorát gumový věci.jako manžeta hadice a jiný gumičky.a ti co ví něco o nerezu vědí že nerez je houževnatější než normální steel.navíc je ta trubka zpevněná tou harmonikou, takže do tý trubky určitě při normální jízdě díru neuděláte a že by se splácla tak že by byla neprůchodná na to dám krk že se to nestane.takže podle mýho je to lepší než originál

Citace | Odpovědět

Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.

předchozínásledující 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 ... 11


English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.10s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce