asp_leden_2013

QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


banner

Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

22.11.2009   21:05 Can-am Outlander Max 800 XT

Dud Dud Město: Sušice I
IP:88.101.140.xxx
Offline 4/116
Can-am Outlander Max 800 XT

Při pomalejší jízdě na out.800 se mi hodně často spíná ventilátor,někdy mám poci že běží stále.Podle prodejce je to při tomhle stylu jízdy normál,kolka je nová,ale pokud je to pracák tak jedete málokdy meltu.mám strach o ten ventilátor,ani radši nechci vědet kolik stojí.Na léto tam namontuji ještě jeden pomocný chladič.Jak jste na tom s ventilátorem ostatní?Podle mne je chladič nedostačující.

Naposledy editováno 19.07.2010 10:46:27

předchozínásledující 1 ... 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11

Odpovědi: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

21.07.2010   18:04   #181 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

myslivecek myslivecek Město: Lednice
IP:85.161.107.xxx
Offline 3/98
Yamaha Grizzly 660

Haasan> Haasane,ty se živíš už 17let opravou aut,motorů a teď i čtyřkolek?no podle fotek Je Ti sotva dvacet,to jsi docela machr

Citace | Odpovědět

21.07.2010   18:20   #182 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Haasan Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT

myslivecek>Haasan> Haasane,ty se živíš už 17let opravou aut,motorů a teď i čtyřkolek?no podle fotek Je Ti sotva dvacet,to jsi docela machr


jj kážeš vodu a piješ víno co si jako myslíš že jsi teď udělal ???pokusil jsi se mě shodit a ty mě budeš poučovat?!!!! a pak se mi někdo divý že jsem sprostý když se tu vyjadřuje takové ho.ado! dvacet mi bylo před patnácti lety ty spratku

Citace | Odpovědět

21.07.2010   19:54   #183 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Dud Dud Město: Sušice I
IP:88.101.140.xxx
Offline 4/116
Can-am Outlander Max 800 XT

JirkaKTM:Můžeš mi říct,proč po mne stále chceš,abych Tě o něčem přesvědčoval?Nikdy jsem o zázraku nemluvil,pouze o pomoci byť malé chladícímu systému,ale Ty jsi to hned na začátku zavrhl,aby si to někdo montoval,dokonce si napsal že to bude horší,viz Tvé příspěvky č.50 a 53,Řekl jsem že to funguje už 2 měsíce,co chceš více,že jsi kokot jsem já nikdy neřekl,ani nikdo jiný,s tou trubkou jsem se sral(jak píšeš) pouze několik minut,i kdyby to systému pomohlo i o pár stupňů,a zkrátilo to běh ventilátoru,tak je to super.Jinak já jsem mechanik dieselových motorů os.vozů přes 20 let.Ale Ty jsi zřejmě plný lepších nápadů,tak sem s nimi.Po desáté: TU TRUBKU NIKOMU NENUTÍM,ale funguje to.



Naposledy editováno 22.07.2010 05:20:14

Citace | Odpovědět

21.07.2010   20:11   #184 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Haasan Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT

Tak teď si nejsem jistý komu to bylo adresováno

Citace | Odpovědět

21.07.2010   20:15   #185 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Dud Dud Město: Sušice I
IP:88.101.140.xxx
Offline 4/116
Can-am Outlander Max 800 XT

Haasan>Omlouvám se. Už jsem to opravil. Ty O.T.fotky samo Tobě, nevím co jimi chceš sdělit.Za chvíli tady na sebe budem tasit fotky z vojny nebo ze svatby?Jak můžeš tvrdit,ž jsi tady v technice zdaleka nejzdatnější,nikoho neznáš,jen jestli neblafuješ.



Naposledy editováno 21.07.2010 20:21:56

Citace | Odpovědět

21.07.2010   20:30   #186 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Haasan Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT

Dud> no já jenom že příspěvek 51 jsem psal já né Jirka KTM a 54 psal roxteedy maš v tom bordel,a ty fotky nebyly k tématu měla to být jen ukázka zlomku toho co dělám aby se někteří střelci uklidnily a ještě jedna věc k tomu chlazení,ta trubka(dejme tomu že chladí jak čert)ochlazuje vodu mimo kontrolu (čidlo teploty) tedy i potom co jednotka uznala že voda je už ochlazená a vypla ventilátor tudíš tam jde ještě chladnější voda a rozdíl teplot mezi výstupem a vstupem by neměl překročit 10 stupňů spíš míň kvůli vnitřnímu pnutí materiálu někomu se může zdát že je to zanedbatelné ale je to dlouhodobý proces únavy materiálu který poškozuje motor.Takže přemíra chlazení mimo kontrolu je taky na škodu

Citace | Odpovědět

21.07.2010   20:31   #187 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Haasan Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT

Dud> jasně že blafuju škoda že jsem nebyl na vojně



Naposledy editováno 21.07.2010 20:31:34

Citace | Odpovědět

21.07.2010   23:01   #188 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Dud Dud Město: Sušice I
IP:88.101.140.xxx
Offline 4/116
Can-am Outlander Max 800 XT

Haasan>Dud> no já jenom že příspěvek 51 jsem psal já né Jirka KTM a 54 psal roxteedy maš v tom bordel,a ty fotky nebyly k tématu měla to být jen ukázka zlomku toho co dělám aby se někteří střelci uklidnily a ještě jedna věc k tomu chlazení,ta trubka(dejme tomu že chladí jak čert)ochlazuje vodu mimo kontrolu (čidlo teploty) tedy i potom co jednotka uznala že voda je už ochlazená a vypla ventilátor tudíš tam jde ještě chladnější voda a rozdíl teplot mezi výstupem a vstupem by neměl překročit 10 stupňů spíš míň kvůli vnitřnímu pnutí materiálu někomu se může zdát že je to zanedbatelné ale je to dlouhodobý proces únavy materiálu který poškozuje motor.Takže přemíra chlazení mimo kontrolu je taky na škodu


Haasan: oprava:Příspěvky 50 a 53 psal Jirka KTM
Ta trubka je jako zvětšení chladiče,tzn.že je to,to samé jako větší,nebo přídavný chladič,čidlo je vždy před chladičem,snímá teplotu kapaliny z motoru vycházjící,ochlazování mimo kontrolu je hloupost,a nikdy jsem to neslyšel,vstupní,a výstupní teplota kapaliny v chladiči,je naprosto nepodstatná,neboť jí nelze ovlivnit(změna teploty působící na chladič během jízdy,třeba déšť nebo brodění)Pouze termostat ovlivní množství kapaliny která jím proteče,ale nic nemůže ovlivnit,na jakou teplotu se má kapalina v chladiči schladit.(mluvím o 4kolce,některá auta mají za chladičem termostaticky řízené žaluzie,navíc kolka má oproti autu chlazení naprosto primitivní.)Důležitá je vstupní a výstupní teplota vody z motoru a o to se postará zase termostat.Prakticky to znamená,že si tam můžu dát (obrazně )chladič třeba s tatry,a termostat natolik zmírní průtok,že v motoru bude potřebná teplota.Samozřejmě,že je ideální,když do motoru proudí kapalina již ohřátá. To je víc jak 20 let praxe,ale fotky z práce sem dávat nebudu.

Jinak ať si to chlazení řeší každý jak chce,uškodit ta trubka nikomu nemůže,když zastavím,tak s té trubky sálá teplo,jak z radiátoru,takže úbytek tepla pár stupňů tam je,a to je super,a i malé ochlazení,je pořád ochlazení,a o sepnutí vrtule rozhodují i desetiny stupně,a o ulehčení vrtuli mi hlavně šlo,stálo to 240kč,a 30min.práce,mně to valí,vrtule spíná mnohem méně,a jsem spokojen,jestli tomu někdo nevěří,je to jeho věc,nemám potřebu něco měřit,nebo něco dokazovat,většina to ocenila,ale někteří ze mne udělali šarlatána,už to nechci řešit,mám s toho špatné spaní.



Naposledy editováno 22.07.2010 05:19:23

Citace | Odpovědět

22.07.2010   05:15   #189 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Milda72 Milda72 Město: Strakonice
IP:212.20.73.xxx
Offline 1/190
EMU Alltrack 700 Vario

Jirka-KTM>Milda72> Milý Mildo, když se tak oháníš teorií, myslíš si, že ta voda postupuje po vypnutí motoru sama os sebe systémem? Nevadí tomu v cestě lopatky čerpadla?
Když čtu Tvé odvážné teorie, tak myslím, že je dle Tvého rozboru zcela zbytečné vůbec umísťovat čerpadlo do oběhu. Podle Tebe by stačila samotíž?! Co? Teplá nahoře-studená dole!



Milý Jirko-KTM,ten kdo se ohání teorií jsi jen a jen ty.Včera jsem si na 60km v PRAXI opět potvrdil že to funguje.Takže sraž paty zavři ústa s TEORETICKÝM žvástáním na toto téma. A takovou hovadinu že je zbytečné umísťovat do oběhu čerpadlo píšeš jen ty.Čti pořádně příspěvky ať se tu nezesměšňuješ.Teoretiku.

Citace | Odpovědět

22.07.2010   05:34   #190 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Milda72 Milda72 Město: Strakonice
IP:212.20.73.xxx
Offline 1/190
EMU Alltrack 700 Vario

Haasan>Milda72> Tak hele Borče uber páru na tebe jsem vůbec nereagoval ale reagoval jsem na příspěvek 149 od Petra T30 který zase reagoval na tebe !!To že to diskuze spojila že to vypadá jako bych to spojoval já zato opravdu nemůžu tak neosočuj A co se týká technických znalostí bud klidný tady s těch lidí o tom vím daleko nejvíce a to že to nezapadá do vašich vyčtených názorů to je mi fakt líto já už se 17 let totiž živím opravou aut,motorů,a teď i čtyřkolek takže zatím co řeknu je praxe a zkušenosti, né fyzikalní teorie která funguje při ideálních (laboratorních) podmínkách.Nikdy jsem nenapsal že kov. trubka místo hadice je pi.ovina pouze jsem napsal že to nebude mít valný účinek a to je můj názor a proto jsem kokot? ale jinak je to skvělí web ta quadmanie!!plná skvělých lidí!! kdo má zájem muže se podívat na moje rajče http://haasan.rajce.idnes.cz/



A ty Borče,který tady z těch lidí o kolkách ví daleko nejvíc a máš 17 let praxi Škoda že z tvých příspěvků to neni někdy vidět
U mě jsi bohužel jen mluvka. A ještě něco aby jsi věděl jaký je rozdíl mezi TEORIÍ a PRAXÍ: Teorie je když se neustále vydatně mele jen na hubu.A praxe je když někdo něco udělá,vyzkouší a řekne že to co udělal funguje tak a tak. Už to chápeš???

Citace | Odpovědět

22.07.2010   05:47   #191 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Milda72 Milda72 Město: Strakonice
IP:212.20.73.xxx
Offline 1/190
EMU Alltrack 700 Vario

Haasan>Dud> no já jenom že příspěvek 51 jsem psal já né Jirka KTM a 54 psal roxteedy maš v tom bordel,a ty fotky nebyly k tématu měla to být jen ukázka zlomku toho co dělám aby se někteří střelci uklidnily a ještě jedna věc k tomu chlazení,ta trubka(dejme tomu že chladí jak čert)ochlazuje vodu mimo kontrolu (čidlo teploty) tedy i potom co jednotka uznala že voda je už ochlazená a vypla ventilátor tudíš tam jde ještě chladnější voda a rozdíl teplot mezi výstupem a vstupem by neměl překročit 10 stupňů spíš míň kvůli vnitřnímu pnutí materiálu někomu se může zdát že je to zanedbatelné ale je to dlouhodobý proces únavy materiálu který poškozuje motor.Takže přemíra chlazení mimo kontrolu je taky na škodu



A to jsi tady napsal snad nemyslíš vážně

Jestli ano, jsi ten největší teoretik pod sluncem a urychleně se vrať zpátky do školy páč máš (skutečně-né teoreticky)spóóóusty zameškaných hodin

Citace | Odpovědět

22.07.2010   08:16   #192 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

prezYdent prezYdent Město: Praha 7-Bubeneč
IP:85.71.68.xxx
Offline 1/386

Myšlenka, že kolem lopatek kol vodního čerpadla není žádná vůle a tudíž nemůže chladící kapalina po vypnutí motoru "samotížně" cirkulovat, mě vedla k následujícímu pokusu:

Na jednu nejmenovanou kolku jsem namontoval do série ještě jeden chladič z jiné nejmenované kolky. Pak jsem jel kolku "prohřát". No byl to velký problém, chlazení bylo až moc učinné, takže jsem musel oba chladiče zakrýt hándrou. Pak se kolka konečně začala hřát a zapínal i ventilátor. Po neustálém tůrování jsem dorazil domů, zadek kolky jsem hodil na špalky, chcíp jsem motor, vyndal svíčku, zařadil kvalt a světe div se - zadní kola se daly do pohybu........

Citace | Odpovědět

22.07.2010   08:59   #193 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

větvičkář_Rox větvičkář_Rox Město: Lomnice nad Lužnicí
IP:90.176.242.xxx
Offline 7/3549
Journeyman Gladiator X6-A Efi

prezYdent> to si děláš prdel??? Jako že samotížka přes vodní pumpu hnala motor a ten pak kola?

To je jako vtip? Bo se mi zdá už reálnější to vo tý ježibabě a perníkovce

Citace | Odpovědět

22.07.2010   10:50   #194 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Jirka-KTM Jirka-KTM Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557

prezYdent> Já jen žasnu, kam se tato debata zase posunula. Připomíná mi to trochu Wankela.
Fakt je ten, že trubka je z kovu, lepší odvod tepla, jak velký úbytek to je velice diskutabilní, vzhledem k tomu, že si představím rozloženou plochu chladiče a teď si před očima rozmotám metr trubkky , tak je zřejmé, že je to veliký nepoměr.
Nikdy jsem nezpochybnil, že se efekt nezlepší, zlepší, jen jsem polemizoval nad tím jak moc. Dle mého minimálně.

Citace | Odpovědět

22.07.2010   10:55   #195 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Haasan Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT

Milda72> já to snad jen kvůli tobě najdu v knížce co mi zbyla z učnáku aby ti už konečně sklaplo myslím to o tom pnutí a rozdílu teplot jouzo



Naposledy editováno 22.07.2010 10:56:29

Citace | Odpovědět

22.07.2010   10:58   #196 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Haasan Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT

prezYdent> tak to je maraz nato se snad nedá nic napsat jako vtip je to super naš u mě palec



Naposledy editováno 22.07.2010 10:59:01

Citace | Odpovědět

22.07.2010   11:05   #197 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Jirka-KTM Jirka-KTM Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557

Milda72> Milý Mildouši, jde vidět, že si s technikou doopravdy nerozumíš. Haasan to popsal svým svérázným způsobem, ale měl pravdu, že jezdit se studeným motorem je větší zlo, jak s teplým, tak pozor na to.
To, že máš nějaký subjektivní pocit při jízdě na vzdálenost 60 km přeci nemůžeš myslet vážně!!!
pokud chceš doložit skutečný rozdíl, musel by jsi absolovovat několik testů, za přesně daných podmínek, kdy by jsi porovnávací metodou dospěl ke skutečnému výsledku. Toto Tvé vyjádření nemá žádnou hodnotu. Když mi tady budeš tvrdit cokoli, přeci nechceš abychom Ti to všechno sežrali.

Je to to stejné, jako když Ti řeknu, že v zimě nenosím ponožky a není mi zima. Rozumíš mi.

Kde je ten člověk, co byl ochoten spočítat tep. ztrátu té metr dlouhé trubky !!!



Naposledy editováno 22.07.2010 11:06:17

Citace | Odpovědět

22.07.2010   11:15   #198 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

marek.sm marek.sm Město: Praha
IP:85.161.130.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.

Chladiči změna teplot určitě nemůže vadit, protože v ústředním topení taky do studenejch trubek a radiátorů čerpadlo žene vodu co má 80 nebo třeba 90 stupňů a vydrží to takhle fungovat x let bez nějakýho poškození. Ale nějaký pnutí tam určitě je, protože v tom pěkně lupe jak se to rychle ohřívá.

Citace | Odpovědět

22.07.2010   11:16   #199 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Haasan Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT

Jirka-KTM> jaký svérázný způsob máš na mysli??? napsal jsem to zcela korektně!

Citace | Odpovědět

22.07.2010   11:16   #200 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

mrtvolka mrtvolka Město: Beroun-Město
IP:193.85.207.xxx
Offline 7/891
TGB Blade 550

když jste u té rozmotané trubky tak já to vidím takto .. trubka o průměru 2 cm a délce jeden metr vytvoří obdelník o stranách 6.28 cm x 100 cm z čehož vypočteme obsah 628 cm2. to není zas až tak zanedbatelná plocha ...

Citace | Odpovědět

22.07.2010   11:17   #201 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Haasan Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT

marek.sm> Pravdu díš, u toho motoru je to naopak studená do horké ale to je vlastně jedno

Citace | Odpovědět

22.07.2010   11:19   #202 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Haasan Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT

Milda72> No tak konečně jsem to našel a dokonce na netu je tam kapitola Vodní chlazení tak si to přečti
http://mechmes.websn...palovacichmotoru.pdf

Citace | Odpovědět

22.07.2010   11:19   #203 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Haasan Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT

Hoši už nemám čas musím jít vytvářet hodnoty tak zase večer papa

Citace | Odpovědět

22.07.2010   11:22   #204 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Haasan Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT

mrtvolka> to zaleží ve srovnání s čím vodní chladič bude mít mnohokrát větší plochu ale nedokážu odhadnout aly ty si šikovný v hledání na webu tak to zkus najít

Citace | Odpovědět

22.07.2010   11:25   #205 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Milda72 Milda72 Město: Strakonice
IP:85.162.94.xxx
Offline 1/190
EMU Alltrack 700 Vario

Haasan>Milda72> já to snad jen kvůli tobě najdu v knížce co mi zbyla z učnáku aby ti už konečně sklaplo myslím to o tom pnutí a rozdílu teplot jouzo


To si myslím že u tebe nebude problém tu knížku najít.Neboť na ní ještě nestihl sednout prach .Opět si ukázal jak ti to pálí.Tady se řeší že se kolky poměrně dost v tomto období zahřívají,a ne to že se do motoru vrací tak chladná voda že by to mohlo motoru uškodit ty joudo. A jestli nevíš na co je termostat tak se radši podívej do té knížky než zas napíšeš nějakou kokotinu. A proboha zamysli se to tady píšeš za bludy.Nejdřív píšeš že ta trubka nepomahá k ochlazení kapaliny,a po pár příspěvcích máš obavy aby se něco nestalo motoru protože se do něj vrací moc ochlazená voda.(teď jsem se srdečne ale fakt srdečně zasmál)Tak já ti tedy to tajemství prozradím proč tam tu trubku mám chceš?? Nedal jsem si jí tam proto aby mě z ní padaly kusy ledu ale proto že mi o pár stupnů srazí teplotu a tím pádem mi ventilátor spíná v delších intervalech a neběží skoro pořád.To je to oč tu jde a co pořád nedokážeš s tou dlouholetou praxí pochopit.Škoda. Jinak samozřejmě souhlasím s tím že pokud do motoru bude proudit voda která bude mít podstatně nišší teplotu než ta která jde z motoru,je to špatně.ALE TAKOVÝ PROBLÉM TU ASI NIKDO NEMÁ,PRÁVĚ NAOPAK VÍŠ JOUDO??? TAK NECHÁPU PROČ TO TU MELEŠ???

Citace | Odpovědět

22.07.2010   11:25   #206 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:195.113.151.xxx
Offline 4/3072

Jirka-KTM>Milda72> Milý Mildouši, jde vidět, že si s technikou doopravdy nerozumíš. Haasan to popsal svým svérázným způsobem, ale měl pravdu, že jezdit se studeným motorem je větší zlo, jak s teplým, tak pozor na to.


Sice jsi mi v tomto vlákně klasicky neodpověděl na otázku týkající se úzce tématu, ale už jsem si aspoň opakovaně ověřil, že rád mluvíš v obecné rovině, ale jakmile dojde na odbornou problematiku tak neodpovídáš. Rád také dáváš ostatním najevo, že ti nesahají technicky ani po kotníky.
Jako třeba nyní Mildovi.

Co je podle tebe teplý nebo studený motor a na jakou teplotu by se motor 4kolky měl dochlazovat před jeho zastavením? Na jakou teplotu oleje i chladící kapaliny?
Neodpovíš-li, tak je to tvoje volba, ale také gól do vlastní branky.



Naposledy editováno 22.07.2010 11:27:50

Citace | Odpovědět

22.07.2010   11:44   #207 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Milda72 Milda72 Město: Strakonice
IP:85.162.94.xxx
Offline 1/190
EMU Alltrack 700 Vario

[quote]Jirka-KTM>Milda72> Milý Mildouši, jde vidět, že si s technikou doopravdy nerozumíš. Haasan to popsal svým svérázným způsobem, ale měl pravdu, že jezdit se studeným motorem je větší zlo, jak s teplým, tak pozor na to.
To, že máš nějaký subjektivní pocit při jízdě na vzdálenost 60 km přeci nemůžeš myslet vážně!!!
pokud chceš doložit skutečný rozdíl, musel by jsi absolovovat několik testů, za přesně daných podmínek, kdy by jsi porovnávací metodou dospěl ke skutečnému výsledku. Toto Tvé vyjádření nemá žádnou hodnotu. Když mi tady budeš tvrdit cokoli, přeci nechceš abychom Ti to všechno sežrali.

Tajemství proč tam tu trubku mám jsem napsal Haasanovi,tak si přečti.A pokud se ti plocha jak psal Mrtvolka 628cm zdá na sražení teploty malá,je to pouze tvůj subjektivní pocit.Já to narozdíl od tebe mám vyzkoušené. Někdy mám pocit že vaši měly radši udělat metr dřeva navíc-byla by to záslužnější práce. A končím s diskuzí,protože jak píše Martinur-když máš na něco konkrétně odpovedět,tak uhneš a začneš blekotat o něčem jiném.



Naposledy editováno 22.07.2010 11:46:52

Citace | Odpovědět

22.07.2010   11:46   #208 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Jirka-KTM Jirka-KTM Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557

mrtvolka> Pěkně jsi spočítal plochu, to máš recht, ale je třeba spočítat tep. ztrátu. Vezmi v úvahu okolní teplotu, teplotu vody na vstupu do tohoto pasivního chladiče a teplotu na konci. Tento údaj potřebujeme. Jestli Tě to baví, tak spočítej plochu chladiče.
U trubky Ti vyšlo pár decimetrů čtverečních a až sečteš plochu chladiče, tak Ti vyjdou řádově jednotky, nebo desítky metrů čtverečních.
Proto to přirovnání, že je plocha trubky zanedbatelná.



Naposledy editováno 22.07.2010 12:18:21

Citace | Odpovědět

22.07.2010   11:59   #209 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:195.113.151.xxx
Offline 4/3072

Jirka-KTM> Desítky metrů čtverečních? Pokus o vtip? Fatální neznalost?

Citace | Odpovědět

22.07.2010   11:59   #210 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

prezYdent prezYdent Město: Praha 7-Bubeneč
IP:85.71.68.xxx
Offline 1/386

Jirka-KTM>.....jezdit se studeným motorem je větší zlo, jak s teplým, tak pozor na to....



S tím s Tebou souhlasím. Rozdíl pracovní teploty a teploty okolního prostředí působí na danou trubku. Dovolím si říct, že při teplotě -20st.C bude tento rozsah cca dvojnásobný, než při letních teplotách, takže co je větší zlo? Jezdit krátkodobě s přehřátým motorem nebo dlouhodobě podchlazeným?
Jinak se mi docela libí, jak tu všichni hází čísla a nikdo teplotu nezměřil. Též jsem přemýšlel o nějakém přídavném chladiči, ale po instalaci teploměru jsem byl docela nemile překvapen, jak v zimě kolka docela rychle chladne. A nejen v zimě, i trochu "větší" brod má za důsledek ochlazení motoru skoro až ke 40st.C. Takže jsem od přídavného chladiče upustil a zvýšenou teplotu reguluji manuálně již zmíněným vypínačem ventilátoru.

Citace | Odpovědět

Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.

předchozínásledující 1 ... 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11


English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.12s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce