22.11.2009 21:05 Can-am Outlander Max 800 XT
Dud
Město: Sušice I
IP:88.101.140.xxx
Offline 4/116
Can-am Outlander Max 800 XT
Při pomalejší jízdě na out.800 se mi hodně často spíná ventilátor,někdy mám poci že běží stále.Podle prodejce je to při tomhle stylu jízdy normál,kolka je nová,ale pokud je to pracák tak jedete málokdy meltu.mám strach o ten ventilátor,ani radši nechci vědet kolik stojí.Na léto tam namontuji ještě jeden pomocný chladič.Jak jste na tom s ventilátorem ostatní?Podle mne je chladič nedostačující.
Naposledy editováno 19.07.2010 10:46:27
22.07.2010 11:59 #211 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Jirka-KTM
Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557
martinur> Teď vůbec nechápu, co po mě vlastně chceš? Pořád mě kritizuješ za to, že se nedržím tématu a teď tohle, nechápu?
Přesto se Ti pokusím odpovědět:
Myslím, že není zcela rozumné zastavit motor ihned po dojezdu, navíc když ještě točí ventilátor.
Má rada, nechat kolku dotočit a počkat min. na to až rozepne ventilátor. To je známka jistého ochlazení.
Víc pro to stejně udělat nejde.
K čemu Ti bude údaj o teplotě oleje? -nerozumím?
Teď jde vidět, že plácáš blbosti. Stejně nebudeš chodit s teploměrem a čekat až Ti spadne teplota na požadovanou hodnotu, tak proč se na to ptáš.
Navíc debata jde celou dobu o jakémsi přídavném pasivním chladiči a Ty se ptáš na teplotu oleje po zastavení stroje?! Nechápu-objasni to.
22.07.2010 12:02 #212 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Jirka-KTM
Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557
martinur> Rozlož veškeré žebrování a já myslím, že by jsi se divil! Proč myslíš, že to tam je? Pokud by to nebylo potřeba, byl by chladič pár trubek. Veškerá snaha je, docílit co největší plochu k odvodu tepla.
Když máš tyto velké postřehy, tak kdej k dobru, jaká je dle Tebe plocha chladiče?
Navíc žebra v chladiči stojí kolmo, čili odvod tepla oboustraně, trubka pouze z jedné strany!
22.07.2010 12:09 #213 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Jirka-KTM
Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557
prezYdent> Máš pravdu, konečně k věci. Jenže zakladatel vlákna měl starost o ventilátor, aby jej nadměrnýmk používáním nezničil, tak nevím jestli mo to pomůže. Z toho všeho, to bude asi nejšikovnější řešení. Systém nechat jak je, pouze dodělat ještě jeden přídavný ventilátor a ten spínat ručně dle potřeby a jízdního stylu. Máš pravdu s tím, že v zimě zase bude problém kolku dostatečně rychle ohřát na provozní teplotu. S tímto se vynálzce nezaobíral.
22.07.2010 12:14 #214 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
marek.sm
Město: Praha
IP:85.161.130.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
22.07.2010 12:16 #215 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Jirka-KTM
Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557
22.07.2010 12:18 #216 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:195.113.151.xxx
Offline 4/3072
Jirka-KTM>martinur> Teď vůbec nechápu, co po mě vlastně chceš? Pořád mě kritizuješ za to, že se nedržím tématu a teď tohle, nechápu?
Přesto se Ti pokusím odpovědět:
Myslím, že není zcela rozumné zastavit motor ihned po dojezdu, navíc když ještě točí ventilátor.
Má rada, nechat kolku dotočit a počkat min. na to až rozepne ventilátor. To je známka jistého ochlazení.
Víc pro to stejně udělat nejde.
K čemu Ti bude údaj o teplotě oleje? -nerozumím?
Teď jde vidět, že plácáš blbosti. Stejně nebudeš chodit s teploměrem a čekat až Ti spadne teplota na požadovanou hodnotu, tak proč se na to ptáš.
Navíc debata jde celou dobu o jakémsi přídavném pasivním chladiči a Ty se ptáš na teplotu oleje po zastavení stroje?! Nechápu-objasni to.
22.07.2010 12:20 #217 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
marek.sm
Město: Praha
IP:85.161.130.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
22.07.2010 12:24 #218 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:195.113.151.xxx
Offline 4/3072
Dud nakousnul velmi zajímavé téma.
Bohužel nevím, zda-li je špatně nebo dobře, když se mi často na Bladu rozběhne ventilátor. Nevím při jaké reálné teplotě CHK se ventilátor SPÍNÁ?
Nelze také jednoznačně řící, že zastavit motor, když běží ventilátor, je hloupost? Opět nevím při jaké reálné teplotě CHK se ventilátor VYPÍNÁ?
22.07.2010 12:25 #219 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Milda72
Město: Strakonice
IP:85.162.94.xxx
Offline 1/190
EMU Alltrack 700 Vario
Kolikpak těch brodů máte za vyjížku??? To by ta kolka musela bej pod vodou nonstop.A už vůbec nevěřím tomu že by v zimě ta trubka kolku podchlazovala.Od toho tam snad je termostat který vodu v motoru podrží.Po vypnutí motoru možná o něco rychleji kolka vychladne,to ano ale na provozní teplotu to vliv mít rozhodně nebude
22.07.2010 12:27 #220 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
martinur>Jirka-KTM>martinur> Teď vůbec nechápu, co po mě vlastně chceš? Pořád mě kritizuješ za to, že se nedržím tématu a teď tohle, nechápu?
Přesto se Ti pokusím odpovědět:
Myslím, že není zcela rozumné zastavit motor ihned po dojezdu, navíc když ještě točí ventilátor.
Má rada, nechat kolku dotočit a počkat min. na to až rozepne ventilátor. To je známka jistého ochlazení.
Víc pro to stejně udělat nejde.
K čemu Ti bude údaj o teplotě oleje? -nerozumím?
Teď jde vidět, že plácáš blbosti. Stejně nebudeš chodit s teploměrem a čekat až Ti spadne teplota na požadovanou hodnotu, tak proč se na to ptáš.
Navíc debata jde celou dobu o jakémsi přídavném pasivním chladiči a Ty se ptáš na teplotu oleje po zastavení stroje?! Nechápu-objasni to.
Sice píšeš, že plácám blbosti, ale aspoň jsi odpověděl , ale bez urážek to asi ještě dlouho asi nepůjde .
Klíčové je, při jaké teplotě spíná ventilátor? V tom je jádro věci. To my právě u jednotlivých typů 4kolek vůbec nevíme!
Sorry, ale nebudu ti tady vysvětlovat tepelnou bilanci spalovacího motoru a provozní hodnoty téhož. Teplota oleje je důležitější než teplota chl. kapaliny.
Ptal jsem se zákeřně, přu jaké teplotě CHK (při dochlazování před zastavením motoru) se vypne ventilátor.
Ty jsi mi klasicky (nic ve zlém) odpověděl na něco jiného . Navíc o zastavování motoru při běžícím ventilátoru již dva kolegové zde ve vlákně psali.
22.07.2010 12:30 #221 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Jirka-KTM
Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557
martinur> Termostaty budou pracovat na stejném principu ať TGB nebo Kawasaki. To je jedno.
Počítej, že termostat čtyřtaktního motoru otvírá někde kolem 80 až 84 st. celsia, plně otevřený při teplotě 95 st. celsia.
Pokud to potřebuješ přesně vědět u svého stroje, tak hrnec na plotnu, zavěs termostat, vezmi teploměr a sleduj pohyb.
22.07.2010 12:35 #222 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:195.113.151.xxx
Offline 4/3072
bulda> Tato debata rozhodně není o hovně .
V jednom má Jirka-KTM pravdu. Do chladící soustavy se dodal prvek (hadice) a vůbec nevíme, zda-li tam je potřeba.
Automaticky jsme přijmuly, že když se rozběhne ventilátor, tak je motor již přehřátý. Myslím, že právě tak to není.
"Tu spínací teplotu najdeš v ser. manuálu. když ne teplotu tak tam najdeš měřitelný odpor čidla při kterém spíná."
Když sem uvedeš příklad spínací teploty jediného typu čtyřkolky, tak můžeme dál debatovat. Jinak mluvíme do větru.
22.07.2010 12:36 #223 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
marek.sm
Město: Praha
IP:85.161.130.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
22.07.2010 12:37 #224 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:195.113.151.xxx
Offline 4/3072
22.07.2010 12:38 #225 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
mrtvolka
Město: Beroun-Město
IP:193.85.207.xxx
Offline 7/891
TGB Blade 550
plocha trubky není zanedbatelná ale srovnávat její účinnost s chladičem opravdu nelze myslím, že o to se nikdo nepokouší již proto, že chladič je svojí konstrukcí a umístěním vytvořen pro ochlazování proudícím vzduchem a maximalizuje tak odvod tepla ( u chladiče nejsou všechny chladící části v bezprostředním kontaktu s kapalinou tak jako uvedená trubka ale chladič má ještě pasivní části pro odvod tepla do kovových žeber ) ... řešíme zde pokud se nemýlím zda je kovová hadice účinnější než gumová hadice ( a tam bych to viděl docela jasně stejná plocha lepší tepelná vodivost materiálu )... reálný výsledek by přineslo měření teploty kdekoliv v okruhu za stejných podmínek ( otáčky stroje , rychlost , teplota motoru , teplota okolí , atd..) jednou s přítomností kovové trubky a jednou s gumovou hadicí .. v praxi těžko proveditelná věc..
22.07.2010 12:40 #226 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
větvičkář_Rox
Město: Lomnice nad Lužnicí
IP:88.102.143.xxx
Offline 7/3549
Journeyman Gladiator X6-A Efi
22.07.2010 12:43 #227 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Jirka-KTM
Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557
martinur> Pardon, pro upřesnění. Pokud se bavíme o termospínači co uvádí v chod ventilátor, tak tedy. Od teploty asi 110 st.celsia se termospínač začne zavírat a musí jím procházet proud.
Naopak pod 110 st.celsia se termospínač otevře a el. prou již nepustí, tudíž vypne ventilátor.
22.07.2010 12:48 #228 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
22.07.2010 12:48 #229 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Jirka-KTM
Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557
mrtvolka> To Mrtvolko neřešíme. Není snad člověk co by si nemyslel, že kovová trubka odvede více tepla než gumová hadice. To je bez diskuse. K debatě je pouze to, jestli je to skutečný přínos.
Přirovnal jsem to k tomu, že když budu pusou foukat na chladič, tak je to také přínos, ale jaký?
22.07.2010 12:49 #230 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:195.113.151.xxx
Offline 4/3072
22.07.2010 12:49 #231 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
22.07.2010 12:52 #232 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:195.113.151.xxx
Offline 4/3072
bulda> . To je z manuálu X5?
Ta otevírací teplota termostatu je nižší než bývá zvykem u automobilových motorů. To (lehce) potvrzuje mou domněnku, že ventilátor spíná dříve, než u aut.
Maximální otevření termostatu při 95 stupních.
Spínání ventilátoru ON-OFF a OFF-ON je tam také .
22.07.2010 12:54 #233 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
mrtvolka
Město: Beroun-Město
IP:193.85.207.xxx
Offline 7/891
TGB Blade 550
Ten přínos je obtížně měřitelný ... pokud jsem se zde správně koukal dělají se nějaké kovové mini chladiče co se nasazují na gumovou trubku ... já bych to asi viděl dost podobný efekt ... takže buď je obojí v podstatě na prd a je to jen způsob jak z nás vytáhnout prachy a nebo to nějaký přínos má a pak je instalatérská trubka asi levnější variantou jak to řešit ..
22.07.2010 12:55 #234 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Jirka-KTM
Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557
22.07.2010 12:57 #235 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Jirka-KTM
Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557
22.07.2010 12:57 #236 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:195.113.151.xxx
Offline 4/3072
22.07.2010 12:59 #237 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Jirka-KTM
Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557
22.07.2010 13:00 #238 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
mrtvolka
Město: Beroun-Město
IP:193.85.207.xxx
Offline 7/891
TGB Blade 550
co by spíš zajímalo mne jako laika co je pravdy na tom že kolce škodím tím že dojedu ... ventilátor běží a já vypnu klíček ... někde jsem tu četl že se má počkat až se větrák vypne ?? co je na tom pravdy
Jirka> já jsem napsal co jsem napsal tvých výkřiků netřeba ... jsou zde uživatelé jako davequad kteří si ten přídavnej chladič na hadici dali a píšou že teplota je dole o 5 stupňů ... já nemám zkušenost tak nebudu hloupě soudit .. vycházím jen z toho co se zde píše a z toho co říkají uživatelé kteří tuto úpravu realizovali a to jak přídavným chladičem tak třeba tou trubkou ... přeci jim to nebudu shazovat když jsem to sám nevyzkoušel tedy nemohu hodnotit ...
22.07.2010 13:02 #239 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
22.07.2010 13:03 #240 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:195.113.151.xxx
Offline 4/3072
Jirka-KTM>mrtvolka> Už přihořívá Mrtvolko. Kdyby jsi rovnou napsal, že je to hovadina a jen z lidí tahají peníze, zařval bych bingo!!!
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.10s