asp_leden_2013

QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


banner

Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

22.11.2009   21:05 Can-am Outlander Max 800 XT

Dud Dud Město: Sušice I
IP:88.101.140.xxx
Offline 4/116
Can-am Outlander Max 800 XT

Při pomalejší jízdě na out.800 se mi hodně často spíná ventilátor,někdy mám poci že běží stále.Podle prodejce je to při tomhle stylu jízdy normál,kolka je nová,ale pokud je to pracák tak jedete málokdy meltu.mám strach o ten ventilátor,ani radši nechci vědet kolik stojí.Na léto tam namontuji ještě jeden pomocný chladič.Jak jste na tom s ventilátorem ostatní?Podle mne je chladič nedostačující.

Naposledy editováno 19.07.2010 10:46:27

předchozínásledující 1 ... 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11

Odpovědi: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

22.07.2010   13:03   #241 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Jirka-KTM Jirka-KTM Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557

martinur> Je otázka jestli je to u všech stejné. Pokud je ta teplota tak nízká, tak se není čeho obávat. Voda někde kolen 80-90 st. celsia. Pokud tedy vypneš motor a netočí se ani ventilátor, tak je vše ok a máš jistotu vody kolem 80 st. celsia.
Pořád to neřeší otázku zakladatele.

Citace | Odpovědět

22.07.2010   13:06   #242 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:195.113.151.xxx
Offline 4/3072

bulda>martinur> a co je na prvním obrázku TERMOSWITCH??? nedělej si iluze, kolka neni auto, i u aut jsou chladící okruhy řešené, že spínaj pod 90 C. Ono začít chladit při 95C je jaksi k ničemu. Nevim jak u tebe, ale mě když ye zapíná větrák tak je kolka celkem dost teplá.


TERMOSWITCH je přepínač ovládání ventilátoru. Bývá umístěn přímo na chladiči.
Fakt je, že kontrolka chlazení (přehřátí CHK) se mi ještě nikdy nerozsvítila a to Blade topí dost.



Naposledy editováno 22.07.2010 13:09:55

Citace | Odpovědět

22.07.2010   13:06   #243 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Jirka-KTM Jirka-KTM Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557

martinur> Nerozumím?

Citace | Odpovědět

22.07.2010   13:08   #244 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Jirka-KTM Jirka-KTM Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557

martinur> Kontrolka by se měla rozsvítit až je voda přes 100 st. celsia. Pod sto je vše ještě relativně OK.

Citace | Odpovědět

22.07.2010   13:13   #245 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Jirka-KTM Jirka-KTM Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557

bulda> Např,u Škody Octavia pracuje termospínač v rozmezí teplot 90-95 st. celsia!

Citace | Odpovědět

22.07.2010   13:19   #246 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:195.113.151.xxx
Offline 4/3072

Jirka-KTM> Vrátím se k původnímu tématu. Dud psal, že při pomalé jízdě mu často (stále) běží ventilátor.
Já při pomalé jízdě jezdím na redukci. Chladící kapalina při tom rychleji koluje. Příliš vysoké otáčky (blízké maximálním) motoru by tento efekt však elieminovali.
Limit rychlá/pomalá jízda jsem (intuitivně) stanovil přbližně u hranice 30 km/h.



Naposledy editováno 22.07.2010 13:31:44

Citace | Odpovědět

22.07.2010   13:25   #247 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Jirka-KTM Jirka-KTM Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557

martinur> Já jsem Duda pochopil tak, že nechce špekulovat s jízdním stylem, ale chtěl za každou cenu nějak chladit navíc. K čemu mu bude údaj, kdy mu spíná termospínač? Maslím, že k ničemu. On chce docílit toho, aby mu neběhal ventilátor vůbec. Moc možností nemá, má strach o ventilátor, tak musí jít jedině cestou zvětšení plochy k odvodu tepla.
Nebo mu poradíš něco jiného?

Citace | Odpovědět

22.07.2010   13:32   #248 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Xawerius Xawerius Město: Libočany
IP:194.228.40.xxx
Offline 3/900

mrtvolka> no když to vezmu tak že ten ventilátor třeba vypíná při 82°C a ty přijedeš, kapalina bude mít třeba 87°C a vypneš klíček a tím i ventilátor, tak jakou škodu na motoru může udělat že bude na venkovní teplotu chladnout z 87°C místo z 82°C kdy vypne větrák ... já bych řekl že je to úplně jedno když ten motor skoro nevaří

Citace | Odpovědět

22.07.2010   13:34   #249 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:195.113.151.xxx
Offline 4/3072

Jirka-KTM> Řešením by byla instalace malého přídavného chladiče s ručním ventilem . Je to tak v bojových vozidlech pěchoty. V létě pomáhá malý radiátorek chladit motor a v zimě topí pro osádku.

Citace | Odpovědět

22.07.2010   13:36   #250 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Jirka-KTM Jirka-KTM Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557

Xawerius> Máš pravdu, jen drobnost, pokud se netočí ventilátor (přepoklad, že je funkční), tak máš jistotu, že je voda cca82 st. celsia. Pokud běží, tak tu jistotu nemáš (musel by jsi mít kalibrovaný teploměr). Pokud nechá motor dotočit, nic tím nepokazí, ba naopak.

Citace | Odpovědět

22.07.2010   13:37   #251 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Xawerius Xawerius Město: Libočany
IP:194.228.40.xxx
Offline 3/900

martinur> můžu ti říct, že když jsem jel minulý rok v 35°C po silnici a hnal jsem to kilem nějakých 15 km tak motor topil jak kráva, mě slejzaly chlupy na nohou a kontrolka ani mrk, ale když jsem v zimě skočil do závěje v pangejtu z propustku na pole a zkoušel se vyhrabat medvědí silou , tak díky chladiči utemovanýmu sněhem se kontrolka rozsvítila během minuty
prostě za běžnejch podmínek to podle mě při dostatku chladící kapaliny nemůžeš přehřát, to že fouká větrák je spíš o tom, že tě to znervózní než o tom, že je něco špatně

Citace | Odpovědět

22.07.2010   13:42   #252 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Jirka-KTM Jirka-KTM Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557

Xawerius> To je pochopitelný. Hlavní smysl chlazení je náporem vzduchu, pokud toto stroji nedopřeješ je zle a to velice rychle. V tomto by pomohl snad jen ten přídavný ventilátor.

Citace | Odpovědět

22.07.2010   13:46   #253 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Xawerius Xawerius Město: Libočany
IP:194.228.40.xxx
Offline 3/900

Jirka-KTM>Xawerius> Máš pravdu, jen drobnost, pokud se netočí ventilátor (přepoklad, že je funkční), tak máš jistotu, že je voda cca82 st. celsia. Pokud běží, tak tu jistotu nemáš (musel by jsi mít kalibrovaný teploměr). Pokud nechá motor dotočit, nic tím nepokazí, ba naopak.

ALE ... pokud nesvítí kontrolka přehřátí, což je bejme tomu při 100°C, tak ten motor chladne z teploty, která je pro něj přirozená dejme tomu 95°C a nevadí mu
a určitě je pro motor šetrnější nechat ho schladit jen výměnou tepla s okolím bez pomoci (chladícího okruhu) než s horkým motorem vlítnout do brodu, kde dostane ten motor ťafku jako kráva (to platí obzvášť zimě)
samozřejmě nepopírám, že je lepší nechat motor běžet na volnoběh (nebo ještě lépe kousek nad volnoběhem) aby se dochladil, ale není to nutné a motoru nijak člověk neublíží pokud to neudělá
stejně tak si myslim, že ta vrapovka je zbytečná, ale neříkám, že není účinná, protože se domnívám, že skutečně může srazit teplotu kapaliny v okruhu třeba o 2°C což už může stačit k tomu aby vypnula sahara ... ale je to pořád jen o eliminaci toho nepříjemného a mnohdy otravného pocitu "fouká větrák - kolka se hřeje - špatně"

Citace | Odpovědět

22.07.2010   13:46   #254 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:195.113.151.xxx
Offline 4/3072

Xawerius> .

Citace | Odpovědět

22.07.2010   13:49   #255 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Jirka-KTM Jirka-KTM Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557

martinur> Teď jsi to napsal první, tak se přidám. Já na to myslím už od začátku, ale netroufal jsem si to napsat. Je to ztráta jistého komfortu. Je třeba kohoutky, aby se dal případně vyřadit v zimě, dále jistou znalost věci (není to pro úplného laika) a navíc to tech. vhodně vyřešit (fyzicky to přidělat).

Citace | Odpovědět

22.07.2010   13:54   #256 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Jirka-KTM Jirka-KTM Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557

Xawerius> Souhlasím, jen drobnost, má každá kolka ukazatel přehřátí? Zjistí každý uživatel, že má vodu přes 100 st.celsia?

Citace | Odpovědět

22.07.2010   15:31   #257 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Haasan Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT

martinur> pokud máš spínací čidlo a spínání vetil. neřídí jednotka tak to na tom čidle je většinou napsané

Citace | Odpovědět

22.07.2010   15:40   #258 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Xawerius Xawerius Město: Libočany
IP:194.228.40.xxx
Offline 3/900

Jirka-KTM> to já nevim když nemá kontrolku tak ať chladí
navíc jsem to bral v rovině strojů jejichž majitelé se zůčastňují diskuse CA Out, Blade 550 ...Grizzly

Citace | Odpovědět

22.07.2010   15:46   #259 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Haasan Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT

Xawerius> Každý materiál má nějakou tepelnou setrvačnost a jde v jádru o to že když vypneš rozpálenou kolku tak dojde k lokálnímu přehřátí v hlavě motoru a je tu riziko poškození hlavy válců můj osobní názor je takový že to platí hlavně u víceválcových motorů které mají hlavu o větší ploše z litinového materiálu a dochází tak k velkému pnutí některé auta to mají i v návodu možná že i kolky já návod nečetl ale u jednoválce s tak malou plochou asi dopad nebude tak drastický já kolikrát kolku vypnu i když běží vent.

Citace | Odpovědět

22.07.2010   16:10   #260 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

bulda bulda Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A

martinur> Nepochopil jsem tvůj dotaz na spínač ventilátoru - TERMOSWITCH. z fotky je jasné že sepne ventilátor v 88C a vypne se když dojde do chladiče voda o teplotě 82C. Kolik je v té chvíli teplota na válci a hlavě by se muselo odměřit jinak. Podotýkám že to platí pro CF MOTO. Vysaďte sem z BLADA pro zajímavost, máte-li někdo k dispozici. Jo, a nesrovnávej pořád kolku s Befkem, to nelze.

Jirka-KTM: taky je Laurin a Klement dobrý wágen, líp se chladí a určitě i termostat na tom autě otvírá na vyšší teplotě než u kolek.

Citace | Odpovědět

22.07.2010   16:15   #261 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Haasan Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT

Milda72> To snad ani nemá smysl se k tomu vyjadřovat máš číst moje příspěvky důkladně dověděl by ses že jsem napsal......dejme tomu že ta trubka chladí jak čert.....urážet to ti jde

Citace | Odpovědět

22.07.2010   16:35   #262 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Haasan Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT

Hoši uvědomte si že ty ventilátory jsou nějak konstruovány(aby vydržely) vemte si auta s klimatizací tam jede ventilátor nonstop když mají zaplou klímu a i když klímu nemají tak stojí v kolonách a ventilátory fičí furt a ještě jsem neviděl nikde že by měli auta přídavné chladiče atd prostě ten systém je nějak konstruován a i to chlazení a musí to uchladit pokud není nějaká porucha ani zvýšenou poruchovost ventil. jsem nezaznamenal takže jak to tu někdo napsal bude spíš pocitový problém konkrétního člověka s asociaci fouká = přehřátí vždyť výrobce ventilátoru spal (montován do can-amu) garantuje životnost min 10000 hod a více a u dvojložiskových verzí 20000hod a víc to je u prvního údaje 416 dnů nonstop provozu 24 hod deně ,za mě,ať si každý namontuje trubek kolik chce může si i dvakrát omotat kolku nikomu to neberu já si tam nic dávat nebudu a tuším že to zřejmě motor přežije

Citace | Odpovědět

22.07.2010   16:40   #263 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:62.44.18.xxx
Offline 4/3072

Haasan> . Pro bahňáky stačí vozit s sebou malou plastovou lahev, třeba cyklistickou s malým otvorem a občas tlakovou vodou umýt činnou plochu chladiče. Viděl jsem, že mnozí suší na chladiči i seno .

Citace | Odpovědět

22.07.2010   19:12   #264 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

koncak koncak Město: Strančice
IP:85.71.215.xxx
Offline 1/3965

martinur> presne udrzovat chladic v cistote a neresit tady ptakoviny.
ja vozim autosprchu. 3 min.a mam umytou celou kolku.

Citace | Odpovědět

22.07.2010   22:04   #265 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

kmet kmet Město: Praha
IP:213.180.38.xxx
Offline 0/66

Pánové řešíte tady 3,14čoviny. Řešíte, že se opotřebovává ventilátor, příště budete řešit, že se opotřebovává startér a skončí to u toho, že se opotřebovává motor. Kdo z Vás si tímto láme hlavu, tak ať nejezdí, mašinu naleští, dá na špalky a nic se mu tím pádem opotřebovávat nebude. Slyšel jsem kdysi hlášku " kdo si koupil opici, musí mít i na banány "

Citace | Odpovědět

22.07.2010   22:36   #266 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Lupíno Lupíno Město: Čestlice
IP:85.70.33.xxx
Offline 19/4881
CF Moto Gladiator X520

23.07.2010   11:36   #267 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Jirka-KTM Jirka-KTM Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557

kmet> Tvé vyjádření je nepřesné, nečteš pozorně. Nikdo z diskutujících (až na zakladetele), neřešil chod ventilátoru. O toto měl strach pouze Dud. My ostatní to bereme pouze jako fakt. Celá diskuse šla hlavně o té 1 metr dlouhé trubce.
Jak psal Haasan, souhlas, já také žádnou trubku neměním a předpokládám, že je chladící systém jako celek dobře navržen.

Citace | Odpovědět

23.07.2010   11:42   #268 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:195.113.151.xxx
Offline 4/3072

kmet>Pánové řešíte tady 3,14čoviny. Řešíte, že se opotřebovává ventilátor, příště budete řešit, že se opotřebovává startér a skončí to u toho, že se opotřebovává motor. Kdo z Vás si tímto láme hlavu, tak ať nejezdí, mašinu naleští, dá na špalky a nic se mu tím pádem opotřebovávat nebude. Slyšel jsem kdysi hlášku " kdo si koupil opici, musí mít i na banány "


Kdybychom měli toto uvažování všichni, tak stále ještě lezeme po stromech a nic nového by nebylo potřeba vymýšlet .
Čtyřkolky by ani nevznikly. Kmet by tehdy napsal - na co čtyřkolky, máme přece motorky .

Citace | Odpovědět

23.07.2010   12:08   #269 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

Milda72 Milda72 Město: Strakonice
IP:93.99.19.xxx
Offline 1/190
EMU Alltrack 700 Vario

NIKDO,A ZNOVU OPAKUJI NIKDO Z HLAVNÍCH "ROZUMBRADŮ" NEPOCHOPIL O CO TU V TOM TO VLÁKNU ŠLO!!! ZATO S VELKÝM ELÁNEM TU VEDLI DISKUZI ŽE SE CHLADICÍ ŮČINEK NESNIŽUJE,BA SKORO ŽE NAOPAK,PAK TU CHTĚLI DĚLAT NESMYSLNÉ VÝPOČTY ODVODU TEPLA,MĚŘIT POMOCÍ ČIDEL A DALŠÍ ZHOVADILOSTI KTERÉ S DANÝM TÉMATEM NESOUVISEJÍ.V DALŠÍ ČÁSTI PAK NAOPAK MĚLI STRACH ABY TO NECHLADILO MOC A NENIČIL SE MOTOR ATD.ALE HLAVNĚ CHTĚLI UKÁZAT JAK JSOU CHYTŘÍ A TI OSTATNÍ JAK JSOU BLBÍ.

NAPOSLEDY ŘÍKÁM ŽE ŠLO O TO JEN ULEVIT VENTILÁTORU ABY NETOČIL TÉMĚŘ NON STOP.NIC VÍC NIC MÍŇ.ZA PŘEDPOKLADU ŽE JE CHLADIČ ČISTÝ TAK TO VENTILÁTOR STÍHÁ UCHLADIT. ALE V TĚCHTO VEDRECH ZA CENU ŽE BĚŽÍ SKORO POŘÁD.NIKDO TU NEŘÍKAL ŽE MU KOLKA VAŘÍ A ŽE TO RAPIDNĚ SCHLADÍ NAMONTOVÁMÍM ŽEBROVANÉ TRUBKY.NIC TAKOVÉHO!!! JEN ULEVIT TOMU VENTILÁTORU.TOŤ VŠE. A SAMOZŘEJMĚ TO NIKDO NIKOMU NENUTIL-BYLO TO JEN PODĚLENÍ SE O ZKUŠENOST. VĚŘÍM ŽE DUDOVI ŠLO O TOTÉŽ.(JESTLI NE TAK AŤ MĚ OPRAVÍ)

Citace | Odpovědět

23.07.2010   14:02   #270 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.

bulda bulda Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A

Mlý Mildo72,

opět jsi mě, a myslím že nebudu sám potvrdil, že mnohé diskuze na QM jsou házením perel sviním. Padla zde spousta bludů ale i věcných připomínek a pár lidí co o technice něco vědí (dle Tebe "ROZUMBRADŮ") zde dala do placu svoje názory, ale jak vidno jsi si z toho nepřebral zbla nic. A zrovna dle Tebe NESMYSLNÝ VÝPOČET TEPLA byla asi jediná nejjednodušší a relevantní metoda jak doložit jakous takous účinnost nereztrubky, byť v nějakých konstantních podmínkách (např 30C, bezvětří - nechlazeno větrem = náporem).
Jaksi tedy nechápu co očekáváš od diskuzního fora když ne diskuzi. Asi citoslovce obdivu óóóó´a úžasu jéééé. Evidentně jsi si z té diskuze nepřebral nic co by pro Tebe mohlo být přínosem, jinak by jsi nemohl napsat ten poslední příspěvek, kterým jsi to jen doložil.

Měj se hezky a ať Ti to chladí
Bulda

PS: nauč se používat Caps Lock, blbě se to čte.

Citace | Odpovědět

Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.

předchozínásledující 1 ... 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11


English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.14s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce