22.11.2009 21:05 Can-am Outlander Max 800 XT
Dud
Město: Sušice I
IP:88.101.140.xxx
Offline 4/116
Can-am Outlander Max 800 XT
Při pomalejší jízdě na out.800 se mi hodně často spíná ventilátor,někdy mám poci že běží stále.Podle prodejce je to při tomhle stylu jízdy normál,kolka je nová,ale pokud je to pracák tak jedete málokdy meltu.mám strach o ten ventilátor,ani radši nechci vědet kolik stojí.Na léto tam namontuji ještě jeden pomocný chladič.Jak jste na tom s ventilátorem ostatní?Podle mne je chladič nedostačující.
Naposledy editováno 19.07.2010 10:46:27
22.11.2009 21:23 #1 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
r.b.
Město: Swords
IP:88.100.38.xxx
Offline 1/1755
23.11.2009 08:06 #2 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Kodi
Město: Brno-Obřany
IP:88.102.87.xxx
Offline 0/278
Časté spínání je zcela normální,pokud máš čistej chladič,tak to uchladí aji ve 40°vedrech.Origo ventilátor SPAL mě vydržel 500mh,stojí asi 6.500,-Kč,ale ten stejný se dá koupit i za 1.700,-Kč.Dva stupně přehřátí ti určuje kontrolka,prvně se jen rozsvítí a při vyšší teplotě ti najede motor do nouzového programu.Malý chladič na hadici je dobrá věc.
23.11.2009 08:27 #3 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
pštros
Město: Tisová
IP:194.228.236.xxx
Offline 3/509
EMU Alltrack 700 Vario
15.07.2010 22:39 #4 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Dud
Město: Sušice I
IP:88.101.140.xxx
Offline 4/116
Can-am Outlander Max 800 XT
Tak přídavné chlazení jsem vyřešil rychle,snadno,účinně a levně.Vrapovaná univers.nerezová trubka,namísto gumové,která prochází stejnou trasou s pův.držáky,za vrtulí chladiče,takže se chladí po celé délce náporem,ale i ventilátorem,odvod tepla uspokojivý.nebýt zdlouhavého vypouštění,napouštění,a odvzdušňování chladící soustavy,tak operace trvala cca.30min.Není třeba demontovat vůbec nic.Orig.hadice navíc zůstala nepoškozena,neboť nástavné kousky hadice na začátku,a na konci,jsem použil z jiné autohadice.Chladič o rozměru 17×17cm, který jsem chtěl původně někam umístnit,zůstal nevyužit.Pokusím se o foto.Dud.
Odeslání obrázku selhalo. Vypršel limit 60s (problem na serveru Imageshack)
15.07.2010 23:16 #5 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Dud
Město: Sušice I
IP:88.101.140.xxx
Offline 4/116
Can-am Outlander Max 800 XT
16.07.2010 00:01 #6 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
fofr77
Město: Loděnice
IP:62.245.85.xxx
Offline 3/420
Access Motor Tomahawk 250
to je problém převážně každé značky, nechladí v celém rozsahu
věčinou pomůže mezi chladič http://www.quadprofi...c-vody/prod_111.html
jínak to řeším záměnou za podobný chladič + saharu
16.07.2010 08:16 #7 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
marek.sm
Město: Praha
IP:85.160.173.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
16.07.2010 08:56 #8 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
větvičkář_Rox
Město: Lomnice nad Lužnicí
IP:90.176.242.xxx
Offline 7/3549
Journeyman Gladiator X6-A Efi
Dud> to běžení ventilátoru je normální. X6 ka má v nových modelech navíc ještě chladič oleje a myslim že soudruzi věděli proč ho tam dát
Když jedeš pomalu, tak se vzduch kolem motoru jen tak převaluje a prostě 800ka potřebuje chladit. To je fyzika a nic s tim nenaděláš! Ty pasivní mezichladiče co ukazujou kucí jsou dobrá věc. jen ty origo se mi zdaji pěkně drahý Taky mně moc zajímá, jakej si použil matroš a jak to vypadá Prosím tě, popiš taky víc, jak pozoruješ rozdíly před/po "tuningu"
16.07.2010 10:46 #9 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Kartkarel
Město: Tišnov
IP:90.177.40.xxx
Offline 14/3924
Can-Am Outlander 650, Can-Am Outlander 1000 XT, Can-Am Outlander 500 XT
Outlander 800 stejně jako Renegade má velmi sofistikovaný systém kontroly teploty a jako jeden z mála strojů, je velmi malá pravděpodobnost, že by se dal utavit do podoby vylítlého těsnění pod hlavou. Na motoru je umístěno odporové čidlo, které předává informace o teplotě do řídící jednotky, která je vyhodnocuje a koná protiopatření - zapíná ventilátor, pokud toto nepomůže - zavede tzv. nouzový režim (rozsvítí se kontrolka a motor sotva jede...). Samozřejmě, že v současných teplotách se ventilátor téměř nezastaví. Pokud je navíc znečistěný chladič (a stačí když to je třeba jen v rozích), účinnost klesá a nouzový režim nastává....
16.07.2010 10:55 #10 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
fofr77
Město: Loděnice
IP:62.245.85.xxx
Offline 3/420
Access Motor Tomahawk 250
16.07.2010 11:23 #11 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
větvičkář_Rox
Město: Lomnice nad Lužnicí
IP:90.176.242.xxx
Offline 7/3549
Journeyman Gladiator X6-A Efi
Kartkarel> Kadle, to je jasný, o kvalitě Rotaxu nikdy nikdo nepochyboval jen se Dud ptá, esi mu uleví nějakým bazmekem přidaným do okruhu. Jakej máš na to názor?
A pravdu máš, že zejména jízdou na plnej po silnici v max otáčkách utavíš i motory zvučných jmen. Třeba i X6ku ty motory sou holt stavěný na něco jinýho než dlouhodobej plnej výkon v max. otáčkách...
16.07.2010 11:59 #12 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Kartkarel
Město: Tišnov
IP:90.177.40.xxx
Offline 14/3924
Can-Am Outlander 650, Can-Am Outlander 1000 XT, Can-Am Outlander 500 XT
Roxteedy> budeme-li se bavit o zvučných jménech, tak v tomto kontextu mi X6 nic neříká To je něco co i jezdí???
No a k tématu, samozřejmě, že přídavné chladiče nějaký vliv mají, ale výše jejich účinnosti zůstává vetšinou za očekáváním. Lépe je udržovat chladič v dokonalé čistotě, zaschlé bláto v rozích nebo proti středu vrtule může snížit účinnost chlazení klidně o 20% a pak ani vložené chladiče nepomohou. Na Osmikilo se dají koupit italská tuningová čerpadla, která zvýší průtočnost systému. Je - li však ucpaný chladič, je nám to opět na hovno....
16.07.2010 12:07 #13 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Hans-quad
Město: Litoměřice-Město
IP:78.136.149.xxx
Offline 11/7924
Kartkarel>Roxteedy> budeme-li se bavit o zvučných jménech, tak v tomto kontextu mi X6 nic neříká To je něco co i jezdí???
No a k tématu, samozřejmě, že přídavné chladiče nějaký vliv mají, ale výše jejich účinnosti zůstává vetšinou za očekáváním. Lépe je udržovat chladič v dokonalé čistotě, zaschlé bláto v rozích nebo proti středu vrtule může snížit účinnost chlazení klidně o 20% a pak ani vložené chladiče nepomohou. Na Osmikilo se dají koupit italská tuningová čerpadla, která zvýší průtočnost systému. Je - li však ucpaný chladič, je nám to opět na hovno....
16.07.2010 12:13 #14 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Kartkarel
Město: Tišnov
IP:90.177.40.xxx
Offline 14/3924
Can-Am Outlander 650, Can-Am Outlander 1000 XT, Can-Am Outlander 500 XT
16.07.2010 12:18 #15 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Hans-quad
Město: Litoměřice-Město
IP:78.136.149.xxx
Offline 11/7924
Kartkarel>PAT-Hans> Pate, ty zase hulíš nějaký svinstvo....no o čem to asi píšu....to je snad už na detox
16.07.2010 12:27 #16 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Kartkarel
Město: Tišnov
IP:90.177.40.xxx
Offline 14/3924
Can-Am Outlander 650, Can-Am Outlander 1000 XT, Can-Am Outlander 500 XT
16.07.2010 12:34 #17 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Haasan
Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT
Ze své zkušenosti musím říct že chladič can-amu je opravdu konstruován na hranici výkonu mě se osobně nestává často že bych přehřál,pokud nejedu pod vodou,ale je fakt že letos v Humpolci jsem zašel až na omezení výkonu díky přehřátí nešlo to do otáček ze zkušenosti mrknu na chladič a byl jak by ho zedník zrovna nahodí maltou bahno to je smrt tak jsem zvědav jak se to teď bude chovat vywapováno ale jsem skeptický doufám že ho nebudu muset tahat ven a složitě čistit. Potom další řešení je vytáhnout chladič na př. plato nevypadá to špatné a ještě jsem to u nikoho tady nevyděl v USA se dají koupit kity pro tento účel http://www.yaskyatv.com/prod/in/rad.html potom se to přehřívat nebude jenom nevím jestli je za ty prach součástí i chladič čert ví
16.07.2010 13:31 #18 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Jirka-KTM
Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557
Ochlozování snížíte pouze zvětšením chladící plochy, případně vhodně zvolenými materiály, které napomáhají odvádět přebytečné teplo (viz ta kovová hadice). Pokud by byla tech možnost, klidně dejte ještě jeden chladič do série a výsledek se určitě ukáže.
Blbost jako tuningové čerpadlo už z podstaty věci nebrat. Nevím jaký má smysl zvýšit otáčky čerpadla a honit vřelou vodu rychleji v systému. Je potřeba zvětšit plochu k odvodu tepla, né rychlost vody v systému. Pokud by tomu někdo věřil, může zkusit osadit do chladícího systému třeba zahradní čerpadlo a uvidíme.
Jediný kdo mě napadá, je mejitel kolky, která má zvučné jméno (co takto roxteedy?)
16.07.2010 13:45 #19 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Kartkarel
Město: Tišnov
IP:90.177.40.xxx
Offline 14/3924
Can-Am Outlander 650, Can-Am Outlander 1000 XT, Can-Am Outlander 500 XT
16.07.2010 13:50 #20 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Jirka-KTM
Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557
16.07.2010 15:19 #21 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
větvičkář_Rox
Město: Lomnice nad Lužnicí
IP:90.176.242.xxx
Offline 7/3549
Journeyman Gladiator X6-A Efi
Kartkarel> No, představ si, že to jezdí a jel sem s tim 130!!! Pak jsem to v Kamenici stahnul z podvalu a Fernet mně protáhnul Vysočinou
Paráda, eště jednou díky, kámo
K tomu tuningovýmu čerpadlu - podle mně urychlení cirkulace není k zahození, ikdyž, tenhle problém to asi neřeší. Jednak je teplota v motoru vyrovnaná (nižší rozdíl teplot in/out se kompenzuje objemem) a zadruhý to i mírně víc uchladí (větší rozdíl teploty média oproti okolnímu vzduchu. Myslim že je to použitelný opravdu u vytuněných motorů, který rychle dosahujou špiček.
Ale každopádně se přikláním k názoru, že nejúčinnější je čistej chladič.
Jirko, Kadel prudí taky, ale má to v hlavě srovnaný a je s nim prdel Tvoje výlevy nemá cenu komentovat. Čím víc se v sračkách hrabeš, tim víc smrdíš...
16.07.2010 16:14 #22 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
caprighia
Město: Praha
IP:85.160.54.xxx
Offline 3/2602
Polaris Sportsman 800 EFI, Journeyman Stormer LC320
Že stále běží větrák je vcelku OK, za těchto teplot, nebo když se dlouho blbne na redukci. Problém je jeho ucpání při bahnění, ono to zůstane ucpané i po vypláchnutí (semínka, trávy atd) a nedejbože když to zaschne a ztvrdne, za saharou se to drží a blbě vymývá. Měli jsme minulý víkend problém s polárkama po bahnění, cestou zpět párkrát HOT ENGINE a pauza, cigáro. Chladič musel ven a dokonale vymýt (nechat odmočit a pak vystříkat) Jinak to větrák uchladí vždy, ale výměník musí být schopen vyměňovat Zase to nemám jen do močálu, tak nechci dávat další chladič na kapotu, prostě na to člověk musí myslet a včas a pravidelně čistit.
17.07.2010 13:58 #23 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Kartkarel
Město: Tišnov
IP:90.177.40.xxx
Offline 14/3924
Can-Am Outlander 650, Can-Am Outlander 1000 XT, Can-Am Outlander 500 XT
17.07.2010 14:20 #24 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
bars
Město: Benešov
IP:85.160.69.xxx
Offline 1/754
KTM LC4 620
17.07.2010 14:27 #25 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Dud
Město: Sušice I
IP:88.101.140.xxx
Offline 4/116
Can-am Outlander Max 800 XT
marek.sm>Dud> Nemáš odkaz na tu trubku? Nikdy jsem to neviděl, tak nevím kde to sehnat. Díky
Je to flexi nerezová trubka,a v normálních instalatérských potřebách to prodávají v metráži(1m cca.240kč),já použil 20mm průměr a 1m délky tam vešel úplně přesně,naohýbal jsem to přesně podle tvaru té gumové,a dobře to maká,po natažení by ta trubka měla délku něco kolem dvou metrů. ;- )http://obchod.pinky...-hadice-typ-WSO.htmlNa ten ceník nekoukejte.Cena je jak jsem psal nahoře cca.240kč 1 metr.17.07.2010 14:43 #26 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
BART158
Město: Teplice
IP:89.102.155.xxx
Offline 0/17
17.07.2010 14:46 #27 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Milda72
Město: Strakonice
IP:212.20.73.xxx
Offline 1/190
EMU Alltrack 700 Vario
Tak jsem dnes vyměnil místo gumové hadice od termostatu k chladiči tuto trubku a chlazení je OK. Ale hlavně jak už tu bylo řečeno několikrát je třeba pravidelně vyfoukávat chladič. Stačí jedna projížďka přes louku a ač to není na první pohled vidět tak mezi voštinami je hned plno bordelu.
http://img535.imageshack.us/img535/6091/dsc01703h.jpg
17.07.2010 14:47 #28 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Milda72
Město: Strakonice
IP:212.20.73.xxx
Offline 1/190
EMU Alltrack 700 Vario
17.07.2010 14:48 #29 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Milda72
Město: Strakonice
IP:212.20.73.xxx
Offline 1/190
EMU Alltrack 700 Vario
17.07.2010 14:52 #30 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Dud
Město: Sušice I
IP:88.101.140.xxx
Offline 4/116
Can-am Outlander Max 800 XT
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:3.32s