asp_leden_2013

QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


banner

Téma: Jak zjistit zda je vadný regulátor/alternátor?

30.01.2011   15:46 Yamaha Grizzly 700

ZbynekV ZbynekV Město: České Budějovice 1
IP:188.120.198.xxx
Offline 2/301
Yamaha Grizzly 700

Zdravím, mám následující problém. Při měření napětí na baterii při chodu motoru mám pouze cca 12,3 V, což je málo. Po rozsvícení světel to jde až na nějakých 11,95V. Zvýšením otáček se to zvedne minimálně, téměř vůbec. Podle manuálu (Grizzly 700) se vinutí statoru proměří odporem navzájem mezi všemi třemi kabely co vedou ze statoru. Má být 0.108 ~ 0.132 Ω at 20 °C což běžně dostupným měřákem nezjistím. Ukazuje to cca 0,1 což bude asi OK. Vedení mezi regulátorem a baterkou je OK. Když jsem zkoušel měřit měřit proud co jde ze statoru, tak jeden drát měl cca 22A a ty dva zbývající pouze cca 2A. Nevím jestli to je chyba nebo vlastnost, tak daleko už do toho nevidím. Při měření napětí měl každý drát ze statoru cca 7V. Netušíte někdo ,jestli to je špatně. Nevím totiž zda je blbě stator nebo regulátor a ani netuším jestli lze regulátor nějak proměřit. Co jsem hledal na netu, tak by mělo napětí být ze statoru na všech drátech stejné v rozsahu cca 30-200V. Co je mi divné, je, že dle servisního manuálu se porucha statoru má zjišťovat pouze tím proměřením odporu a ten vypadá OK. Díky za každou radu.

Naposledy editováno 01.02.2011 19:27:33

Odpovědi: Jak zjistit zda je vadný regulátor/alternátor?

30.01.2011   19:07   #1 Téma: Jak zjistit zda je vadný regulátor/alternátor?

klondi klondi Město: Hořice
IP:93.99.180.xxx
Offline 7/21
Čína 150, New force 500 L Hunter

Čauky,ja měl ten samý problém u N.F.Bylo to relé.Tyhle elektronický regulují budicí napětí a pokud tam žádné nenaměříš,z alternatoru nic nepujde.U mne to byla výměna relé a vše je OK.

Citace | Odpovědět

30.01.2011   21:29   #2 Téma: Jak zjistit zda je vadný regulátor/alternátor?

Mik Mik Město: Dvůr Králové nad Labem
IP:90.183.82.xxx
Offline 0/130
Journeyman Gladiátor 510

Ahoj já měl opačný problém-nedobíjelo prakticky vůbec-se světlama to šlo pod 12v,proměřil sem odpor statoru běžným digitálem,jednoznačně spálený.Vím jak sem toto dosáhl,vydudal sem úplně baterku,díky navijáku a při běžícím motoru sem díky přetížení spálil altik,no a jak mu bylo teplo tak motor. olej.byl značně přepálený-tzn.že to poznáš podle oleje,ale to není asi tvuj případ,s regul. sem nikdy něměl problem.

Citace | Odpovědět

30.01.2011   21:33   #3 Téma: Jak zjistit zda je vadný regulátor/alternátor?

Mik Mik Město: Dvůr Králové nad Labem
IP:90.183.82.xxx
Offline 0/130
Journeyman Gladiátor 510

30.01.2011   21:47   #4 Téma: Jak zjistit zda je vadný regulátor/alternátor?

Petr22 Petr22 Město: Dražičky
IP:193.165.64.xxx
Offline 0/392
Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, CF Moto 510 RX - A

řešil jsem to nedávno jeden ze tří kabelů od statoru uklepaný to ještě stíhalo ale př ukostření druhého byl konec.nejdřív zjisti napětí mezi těma třema kabelama mělo by to dávat 20-30v ale s kostrou nic.jestli tohle funguje je to regulátor

Citace | Odpovědět

30.01.2011   23:15   #5 Téma: Jak zjistit zda je vadný regulátor/alternátor?

ZbynekV ZbynekV Město: České Budějovice 1
IP:188.120.198.xxx
Offline 2/301
Yamaha Grizzly 700

Díky za rady, bude to asi statorem, protože regulátor jsem mezitím zkusil na kamarádově mašině a šlapal v pohodě. Zkusil jsem ale proměřit kabely z regulátoru s kostrou a šlo to do zkratu, což u kámoše nedělá. Takže buď se nějde uvnitř zkratoval kabel statoru o víko nebo bude spálený. Kabely jsem zkoušel proměřit meti sebou a odpor mezi nimi je stejný, takže na vinutí to nevypadá. Zkusím to rozebrat, jestli není zkrat na kabelu a pak už netuším.

Citace | Odpovědět

30.01.2011   23:22   #6 Téma: Jak zjistit zda je vadný regulátor/alternátor?

Petr22 Petr22 Město: Dražičky
IP:193.165.64.xxx
Offline 0/392
Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, CF Moto 510 RX - A

rádi se povolujou taky šrouby statoru

Citace | Odpovědět

31.01.2011   17:09   #7 Téma: Jak zjistit zda je vadný regulátor/alternátor?

Palečkář Palečkář Město: Semily
IP:86.63.211.xxx
Offline 0/2031
Journeyman Gladiator 510 RX-A

Mik> já měl stejný problém ,ale regulaci jsem měnil hodně km před nim , nemužu se dopátrat příčiny .porad

Citace | Odpovědět

31.01.2011   21:08   #8 Téma: Jak zjistit zda je vadný regulátor/alternátor?

Vlášek Vlášek Město: Semily
IP:217.29.8.xxx
Offline 0/39
Yamaha Grizzly 700

ZbynekV> Taky mám Yamahu Grizzly a už jsem řešil dobijení dvakrát a vždycky to byly spálený cívky statoru, poprvé při 7000 km a teď při 10 000 km.Vyměnil jsem i regulátor ale stejně to nepomohlo.Asito bude slabší stránka těchto strojů.

Citace | Odpovědět

31.01.2011   21:53   #9 Téma: Jak zjistit zda je vadný regulátor/alternátor?

ZbynekV ZbynekV Město: České Budějovice 1
IP:188.120.198.xxx
Offline 2/301
Yamaha Grizzly 700

Vlášek> Právě jsem dorazil z garáže a jsem na tom stejně. Přepálené vinutí na statoru. Kupoval jsi nový nebo jsi to nechal převíjet? Případně netušíte někdo zda to má smysl nechat převinout a kolik to může stát?

Citace | Odpovědět

31.01.2011   21:54   #10 Téma: Jak zjistit zda je vadný regulátor/alternátor?

ZbynekV ZbynekV Město: České Budějovice 1
IP:188.120.198.xxx
Offline 2/301
Yamaha Grizzly 700

Jak moc je pravděpodobné, že pokud se to nechá převinout, tak to nebude fungovat správně? V Yamaze mě tím trochu strašili. Že prý to bude blbě fungovat. Nerad bych si pak odpálil ještě ten regulátor



Naposledy editováno 31.01.2011 21:58:32

Citace | Odpovědět

31.01.2011   23:40   #11 Téma: Jak zjistit zda je vadný regulátor/alternátor?

Mik Mik Město: Dvůr Králové nad Labem
IP:90.183.82.xxx
Offline 0/130
Journeyman Gladiátor 510

ZbynekV> no ,co jsem s tím udělal já,jsem už popsal,dával jsem to tady u nás firmě,která běžně převíjí motory a daly od toho ruce pryč,že prý to je nevděčná práce,popř. ať si to navinu sám a oni mě udělají ten lak na konec.Já jsem pak koupil nový kus-cena nebyla tak hrozná,jak sem dříve slyšel,ale nevím už kolik sem platil,no ale ty máš stejně jiný vozítko.

Citace | Odpovědět

01.02.2011   09:12   #12 Téma: Jak zjistit zda je vadný regulátor/alternátor?

Palečkář Palečkář Město: Semily
IP:86.63.211.xxx
Offline 0/2031
Journeyman Gladiator 510 RX-A

hledáme příčinu jak se to muze stát ...něco v elektrice?ja to mám na gladu a kolega na yamaze v čem je problém ?

Citace | Odpovědět

01.02.2011   18:44   #13 Téma: Jak zjistit zda je vadný regulátor/alternátor?

ZbynekV ZbynekV Město: České Budějovice 1
IP:188.120.198.xxx
Offline 2/301
Yamaha Grizzly 700

Mik> Dopadl jsem dnes stejně, firma u které jsem čekal, že to opraví, mě poslal do háje. Objednal jsem tedy originál, ale na Grizzlynu rozhodně není levný. Cca 8000,-
Palečkář>Taky netuším. Jak jsem psal fe foru o Grizzlyně - na US fóru tvrdí, že pokud jde motor na volnoběh a máš velký odběr ( naviják apod ), tak se to nestíhá chladit olejem. Ale nevím, příliš se mi to nezdá.

Citace | Odpovědět

01.02.2011   19:17   #14 Téma: Jak zjistit zda je vadný regulátor/alternátor?

Palečkář Palečkář Město: Semily
IP:86.63.211.xxx
Offline 0/2031
Journeyman Gladiator 510 RX-A

ZbynekV> něco na tom bude.budeme pátrat dál

Citace | Odpovědět

01.02.2011   19:41   #15 Téma: Jak zjistit zda je vadný regulátor/alternátor?

Mókyn Mókyn Město: Ivančice
IP:89.235.31.xxx
Offline 6/2934
Yamaha Grizzly 700

já mám stejné problémy,taky grizzly 700,už jsem nechal převinout,vyměnil regulátor a zatím dobrý,to co mě jediný napadlo že je špatné je baterka,ta to prostě skratne a spálí,ale nevim,tak ted budu schánět baterku,kdyby náhodou někdo věděl nějakou baterku za solidní korun dejte prosím vědět,dík

Citace | Odpovědět

01.02.2011   19:45   #16 Téma: Jak zjistit zda je vadný regulátor/alternátor?

ZbynekV ZbynekV Město: České Budějovice 1
IP:188.120.198.xxx
Offline 2/301
Yamaha Grizzly 700

Mókyn> Kde jsi to prosím nechával převinout a na kolik to vyšlo? U nás mě s tím poslali do háje. Tou baterkou si myslím to nebude, protože ta je od regulátoru oddělena pojistkou a ta by měla odejít jako první. Je ale pravda, že je tam asi 40A.

Citace | Odpovědět

01.02.2011   19:49   #17 Téma: Jak zjistit zda je vadný regulátor/alternátor?

xsob xsob Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928

Mókyn> Nedávno sem byl za Karlem a měl jich tam plno, tvrdil že sou za super cenu. Tak ho zkus popostrčit.

Citace | Odpovědět

01.02.2011   19:55   #18 Téma: Jak zjistit zda je vadný regulátor/alternátor?

Mókyn Mókyn Město: Ivančice
IP:89.235.31.xxx
Offline 6/2934
Yamaha Grizzly 700

xsob> ok,dík já ho zrovna nakopnu,na postrkování nemám náladu

Citace | Odpovědět

01.02.2011   20:06   #19 Téma: Jak zjistit zda je vadný regulátor/alternátor?

Mókyn Mókyn Město: Ivančice
IP:89.235.31.xxx
Offline 6/2934
Yamaha Grizzly 700

kluci tady jsem nějakou našel,je to ona?1300 se mě zdá dobrá cena
http://www.motogaraz...V--18Ah-moto-baterie

Citace | Odpovědět

01.02.2011   20:11   #20 Téma: Jak zjistit zda je vadný regulátor/alternátor?

ZbynekV ZbynekV Město: České Budějovice 1
IP:188.120.198.xxx
Offline 2/301
Yamaha Grizzly 700

Mókyn> Je to ona typově (rozměr, Ah), ale jiný výrobce. Seženeš jí i třeba od Varty apod. Originál Yuasa stojí cca 2600 -2800.

Citace | Odpovědět

01.02.2011   20:20   #21 Téma: Jak zjistit zda je vadný regulátor/alternátor?

xsob xsob Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928

ZbynekV> Yuasa tam mají za 1890,-

Citace | Odpovědět

01.02.2011   20:24   #22 Téma: Jak zjistit zda je vadný regulátor/alternátor?

ZbynekV ZbynekV Město: České Budějovice 1
IP:188.120.198.xxx
Offline 2/301
Yamaha Grizzly 700

xsob> A jo tak to jsem blbě koukal

Citace | Odpovědět

09.07.2011   10:51   #23 Téma: Jak zjistit zda je vadný regulátor/alternátor?

Feki Feki Město: Ždaňa
IP:178.41.1.xxx
Offline 0/75

Petr22>řešil jsem to nedávno jeden ze tří kabelů od statoru uklepaný to ještě stíhalo ale př ukostření druhého byl konec.nejdřív zjisti napětí mezi těma třema kabelama mělo by to dávat 20-30v ale s kostrou nic.jestli tohle funguje je to regulátor



ahoj, tak isto riesim dobijanie, po 3000km, navijak som dlhsie nepouzival tak neviem, no to napetie co pises som nameral len na dvoch paroch z troch, na jednom pare boli len nejake 2volty. Meral som pri odpojenom regulatore na konektore od altika. samozrejme striedave napetie. Bude chyba tam? alebo som si vsimol pri odpajani regulatora mi pravdepodobne z neho, cez konektor co ide na alternator vytiekol nejaky olej, to asi tiez nie je normalne nie?



Naposledy editováno 09.07.2011 10:54:22

Citace | Odpovědět

Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.



English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.28s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce