asp_leden_2013

QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


banner

Téma: vůle ve ventilech

22.02.2009   17:55

fogl fogl Město: Dubenec
IP:212.80.64.xxx
Offline 6/11
Čína Bashan

Zdravím, ohledně postupu při seřízení ventilů jsem již odpověď dostal. Ale co se týká hodnot tak jsem zjistil, že třmínek s matičkou je utaženej až dost ale nemůžu změřit vůle protože se tam 0,10 nevejde a menší hodnotu na svých měrkách nemám. Že by to bylo blbě už od prodejce? Koupil jsem to v aukru. Je to 200 OHV motor licence Honda. Bude 0,10 na S a 0,15 na V ventilu akorát? Když by ty vůle byly menší co to bude dělat ?

Odpovědi: vůle ve ventilech

22.02.2009   21:09   #1 Téma: vůle ve ventilech

prcekxxl prcekxxl Město: Sedlčany
IP:85.207.28.xxx
Offline 4/72
Yamaha YFM 700R

cau myslim ze ti to nebude drzet volnobeh a bude to blbe startovat jestli to bylo novy tak prvni kontrola je cca po 250km a pak kazdych 1000km pri kazde vymnene olej se delaj i ventily jinak jestlito ma malo najeto tak si motor porad seda

Citace | Odpovědět

23.02.2009   21:21   #2 Téma: vůle ve ventilech

Mao Mao Město: Bánov
IP:80.188.228.xxx
Offline 2/38
SYM QuadLander 250

Zdravím, měl bych dotaz ohledně postupu jak seštelovat správnou vůli ventilů, vím, že mám mít 0,1 sací, 0,15 výfukové. (viz obrázek níže ze servisního manuálu mé čtyřkolky)

Vím, že musím sundat hlavu válců a víko kde je vačka, ale do jaké polohy ji dát přesně abych mohl měrkou změřit kolik má sací a kolik výfukový (tam by po každé měla být v jiné poloze,asi vždy otočeno o polovinu, že..viz obrázek). a jak se to má pak přímo nastavovat na těch ventilech, ta měrka má prostě tím lehce projít jak je ta vůle a pokud ne tak povolit šroubek a jakým způsobem nastavit či jak to tam je řešeno?



Naposledy editováno 23.02.2009 21:29:44

Citace | Odpovědět

23.02.2009   21:37   #3 Téma: vůle ve ventilech

prcekxxl prcekxxl Město: Sedlčany
IP:85.207.28.xxx
Offline 4/72
Yamaha YFM 700R

Mao> urcite mas variator tak sundej viko variatoru aby sji mohl tocit z motorem musis mit pist v horni uvrati aby jsi mnel vuly na ventilech jeden ventil jde nahoru a jeden dolu ale strihaji ventily i kdyz je pist dola mnel by jsi mit na boku co tam je rozvodovy retizek risky a ty by mnely byt ve vodorovne poloze ale nevim co mas za kolku kazda to ma jinak ale plati to tak ze kdyz pist lehce klepne smerem dolu tak by mnela byt vule na ventilech

Citace | Odpovědět

23.02.2009   22:07   #4 Téma: vůle ve ventilech

roman62 roman62 Město: Zdounky
IP:88.100.235.xxx
Offline 0/3244
Can-am Outlander 800 XT

prcekxxl> Měrka musí jít mírně ztuha posunovat po naštelování. Vůle by měla být pochopitelně předepsaná, ale obecně je menší zlo větší vůle než malá či žádná.

Citace | Odpovědět

23.02.2009   22:41   #5 Téma: vůle ve ventilech

Mao Mao Město: Bánov
IP:80.188.228.xxx
Offline 2/38
SYM QuadLander 250

je to čtyřkolka sym quadlander 250 a postup na štelování ventilů by měl být na tom obrázku co jsem zde připojil. měli by tam být 2 ventily sací a 2 výfukové, že? nikdy jsem to na živo neviděl a ani nedělal, takže nevím jak přesně na to, ale chtěl bych to zvládat sám. mělo by se to u mojí čtyřkolky nastavovat každé 3tis km podle manuálu.

jinak co se může stát nebo dá se to nějak poznat když vůle bude třeba menší nebo větší?

Citace | Odpovědět

23.02.2009   23:00   #6 Téma: vůle ve ventilech

roman62 roman62 Město: Zdounky
IP:88.100.235.xxx
Offline 0/3244
Can-am Outlander 800 XT

Mao> Při popsaným střihu ventilů měrkou na vůle ventilů a pomocí štelovacího šroubku na klaviatuře našteluješ potřebnou vůli. Nejlépe pokojová teplota. Na tom obrázku dokonce měrka je zasunuta mezi koníkem a ventilem.

Citace | Odpovědět

24.02.2009   06:38   #7 Téma: vůle ve ventilech

prcekxxl prcekxxl Město: Sedlčany
IP:85.207.28.xxx
Offline 4/72
Yamaha YFM 700R

Mao> neboj se toho a kdyz jsi sikovnej tak to zvladnes jde jen o to skusit si to jednou a pak to budes delat i po slepu sundej horni viko a toc si z motorem a kdyz na to budes koukat tak za chvilku na to prijdes jak to funguje nebo jestli si nejsi jistej tak jestli mas nakeho mechanika co dela auta tak at je u tebe kdyz to budes delat a poradi ti je to stejnej princip na kazdym motoru jen se meni vule neni to takova veda:)a podle obrazku to ma 2saci a 2vyfukovy ventily at se podari:))

Citace | Odpovědět

10.03.2009   13:12   #8 Téma: vůle ve ventilech

Pedros1 Pedros1 Město: Návsí
IP:193.85.210.xxx
Offline 1/432
Hsun HS700ATV

hmm ještě jsem neviděl štelovat ventily když jsou ve střihu, ale budiž možna 4kolky to maji jinak

Citace | Odpovědět

10.03.2009   13:23   #9 Téma: vůle ve ventilech

tagy tagy Město: Moravské Budějovice
IP:85.161.108.xxx
Offline 7/159

ted nevim ale proste oba ventily musi byt zavrene -
za prve - ja se na to vysral a udelal to az po 1000 km. ventily se casem utahuji - zmensuje se vule a tim se pak podpali ventil nebo co. proste pak ventil nedoseda presne - ma to mensi vykon, vic to zere a mlati to jak kladivo do kovadliny

dal jsem si ctyrku (u variatoru to bude asi problem) a popojizdel jsem se ctyrkolkou - vyndas si svicku a das tam treba brcko a tak zjistis kdy je valec nahore a kdy dole. az bude valec nahore a oba ventily zavrene tak pak se to myslim nastavuje - ja mam vzduchem chlazeny motor a tam jsou vule obecne vetsi. daval jsem na sani 0,15 a vyfuk 0,2. jinak kdyz jsem to rozebral tak tam nebyly vule zadne - hrozny rachot a zkurvil jsem si ventily a hlavu... sem blbec. doporucuju se na to nevykaslat a u novyho stroje to udelat radsi po prvnich 500km!!!

Citace | Odpovědět

10.03.2009   14:06   #10 Téma: vůle ve ventilech

Pedros1 Pedros1 Město: Návsí
IP:193.85.210.xxx
Offline 1/432
Hsun HS700ATV

tagy> jj přesně tak vůle na ventilech se nastavuje jak je píst v kompresi tzn. že jsou ventily zavřené nikoli ve střihu pokud to není 2 a více válec tam je postup jiný



Naposledy editováno 10.03.2009 14:15:36

Citace | Odpovědět

10.03.2009   14:12   #11 Téma: vůle ve ventilech

Pedros1 Pedros1 Město: Návsí
IP:193.85.210.xxx
Offline 1/432
Hsun HS700ATV

heh teď mě ještě napadlo jestli se piše ventil nebo ventyl poněvadž google hlasi všude jinak



Naposledy editováno 10.03.2009 14:16:20

Citace | Odpovědět

10.03.2009   15:11   #12 Téma: vůle ve ventilech

kalda.lukas kalda.lukas Město: Nový Bydžov
IP:213.235.169.xxx
Offline 1/82

pise se to ventil .. pokud mas ventily ve strihu tak je nemozny tam merku vubec dostat, proste nesmysl.. strih ventilu je pouze pomucka kdyz delas vetily treba na aute, mas 4 valce, a pokud ti pali v poradi 1-3-4-2 (naprosta vetsina), tak pisty chodej po dvou 1. a 4., a pak 2. a 3. spolu, takze kdyz ti strihaji ventily na prvnim valci jdes serizovat ctvrtej a naopak.. stejne tak pokud striha druhej serizuje se treti..

Citace | Odpovědět

05.11.2009   22:00   #13 Téma: vůle ve ventilech

Jirka.ZXR Jirka.ZXR Město: Litvínov-Horní Litvínov
IP:89.103.66.xxx
Offline 0/8
Access Tomahawk 300

Ventily se provozem neutahují ale zaklepávají do vent. sedla.Tím se vůle znenšuje a proto je nutná kontrola,popř. seřízení...

Citace | Odpovědět

06.11.2009   07:53   #14 Téma: vůle ve ventilech

QuincyMax QuincyMax Město: Alexovice
IP:194.228.62.xxx
Offline 1/135

Ještě k té latině okolo ventilů, obecně platí, že MALÁ ventilová vůle je průser daleko větší než velká. Může dojít k tomu, že se ventily úplně neuzavřou a vinou eroze od spalin dojde v podpálení ventilů a ventilových sedel (což zanemná výměna ventilů, v horším případě včetně hlavy). Větší vůle obvykle znamená jen větší rachot a menší otevření ventilů -> horší plnění a výfuk -> menší výkon

Citace | Odpovědět

06.11.2009   09:22   #15 Téma: vůle ve ventilech

marek.sm marek.sm Město: Praha
IP:85.161.178.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.

quincy_max> Přesně jak píšeš, a navíc malá vůle není "slyšet" narozdíl od velkých.

Citace | Odpovědět

06.11.2009   10:15   #16 Téma: vůle ve ventilech

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:195.113.151.xxx
Offline 4/3072

Při malé ventilové vůli dochází často také k poškození vahadla. Vačková hřídel do něj doslova vytlačí drážku.

Citace | Odpovědět

21.11.2009   12:29   #17 Téma: vůle ve ventilech

palmt palmt Město: Přerov I - Město
IP:82.114.201.xxx
Offline 6/67
Access Tomahawk 300

Na tomahawku 300LTD je taky 0,1 a 0,15 ?

Citace | Odpovědět

04.04.2019   11:15   #18 Téma: vůle ve ventilech

JirkaAlagurm JirkaAlagurm Město: Přerov XI - Vinary
IP:213.192.4.xxx
Offline 1/4
Čína Delta Force 300 4X4

No a tee mi kluci poradte....mam najeto 4500 tisice nevim esi majitel predemnou to nechal serizovat...zniceho nic jsem nastartoval...nechal zahrat a pak to zdechlo a uz to nechtelo naskocit...starter benzin svicka aut, sitic vse maka jak ma ale kompresi nemam zadnou..protocim rukou...tak jsem se pustil do serizeni ventilu (4t jednovalec 300) seridil je podle servisniho manualu na S0,08 V 0,15....a pak jsem znova protocil rukou jestli chodi a zjistil jsem ze ventily se ani jeden nehejbou a jsem z toho v pasti

Citace | Odpovědět

05.04.2019   06:05   #19 Téma: vůle ve ventilech

mariodevil mariodevil Město: Jablonec nad Nisou
IP:82.145.211.xxx
Offline 2/4822
Can-Am Renegade 800

JirkaAlagurm> Sundat hlavu a budeš vědět hned na čem jsi.

Citace | Odpovědět

05.04.2019   06:09   #20 Téma: vůle ve ventilech

manas76 manas76 Město: Skalica
IP:188.123.115.xxx
Offline 8/4202
Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring, Polaris Sportsman XP 550/EPS, Polaris Sportsman 500 H.O.

JirkaAlagurm> Jak si nastavoval vúle ventilú pokud se při tom neotáčel motorem a nevšiml si, že při otáčení motorem se nehejbali ??

Citace | Odpovědět

06.04.2019   15:53   #21 Téma: vůle ve ventilech

JirkaAlagurm JirkaAlagurm Město: Přerov XI - Vinary
IP:37.188.247.xxx
Offline 1/4
Čína Delta Force 300 4X4

Otáčet jsem nemusel...oddelal jsem sroub od deklu magneta..polořemenicí posunul píst na risku do horni uvrati a teprve pak jsem sundaval vička od ventilu...nastavil ventily...a zkusil protočit a až potom zjistil (až jsem měl oddělané víčka), že nechodí....a už jsem přišel na to proč po nastavení mám luxusni kompresi ale ventily nechodi protože --> otevrel jsem víčko od hlavy kde je rozvodovej řetěz...a ten na mě vykoukl namotanej kolem ozubeneho kolečka vačky...proto nechodí..praskl...ostatne to byl tak duvod proč mi to přestalo jet...tak čekám na novej a modlím se, aby se mi to tam podařilo nějak navlíct a nemusel jsem půlit celej motor.

Podle popisu servisniho manualu by tam za variatorem měla bejt jen prachovka a hned by mělo byt ozubeny kolo a ložisko až za ním, pokud to bude obráceně, jsem v loji :D

Citace | Odpovědět

Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.

Redakční testy





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.25s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce