asp_leden_2013

QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


banner

Téma: geometrie

19.04.2009   12:53

calibra calibra Město: Šakvice
IP:81.19.35.xxx
Offline 6/38

kluci poradte jek nestavit geošku zda se mi že me v terenu čtyrkola pjekne taha litam ze strany na stranu muže to byt spatnou geoskou?jak tede na to?

Odpovědi: geometrie

20.04.2009   07:08   #31 Téma: geometrie

babynek babynek Město: Orlová (Město)
IP:193.86.67.xxx
Offline 4/384
Suzuki LT-R 450

Sakra, sem uz vcera nekouknul na net :), vidim ale ze koncak to tady pekne vysvetlil. mimo jine ma pravdu, ze se geometrie meni pri stlaceni podvozku (teda na 95% ctyrkolek v seriovem provedeni). Jinak doporucuji na CC nebo Enduro pouzivat sbihavost prave kolem tech 10mm (ono je to taky i o pocitu) a na mx trate smerem k nule (videl jsem i rozbihavou ctyrkolku, ma sve vyhody v lepsim zataceni, ale pak to na rovinkach che vletet do kazde skarpy :D.)

PS: s nezavyslym zavesenim na pracantech v zadu si nejsem ale jisty, predpokladam ze se tam dava 0 ?

Citace | Odpovědět

20.04.2009   19:07   #32 Téma: geometrie

calibra calibra Město: Šakvice
IP:81.19.35.xxx
Offline 6/38

kluci jak sem mam vložit obrazky mam nafoceny postup geomerie

Citace | Odpovědět

21.04.2009   15:53   #33 Téma: geometrie

dulik dulik Město: Kladno
IP:90.177.169.xxx
Offline 0/68

Rozbíhavej předek je naprosto normální, má ho i KQ. Taky dokonce 1cm. Když se na to ale obouvaj silnice, chce to zmenšit alespoň o polovinu. Na poloosách vzadu nula rozhodně není, u KQ je tam 3mm rozbíhavost. Když propéruješ přední rameno v celém opsaném polokruhu, rozběhne se geometrie o 3cm, to znamená že i při doskoku se pereš s touto hodnotou.

Možnost rozdílných tlaků v gumách už tu někdo psal ale vy co máte vzadu pevnou a řetěz musíte dávat bacha při jeho napínání. Stává se, že ho napneš víc na jedné straně a tím natočíš zadní nápravu která při jízdě táhne jinam než řídíš. Pak to ale připisujete geometrii předku a ta je zatím v pohodě.

Nastavit sbíhavost předku tak, aby se ti sjíždělo jen jedno kolo vpodstatě nejde. Kola při jízdě si tu špatnou hodnotu rozdělí rovným dílem a sjíždí se vždy stejně, jen řídítka nejsou rovně. Když se sjíždí fakt jen jedno, je to špatným odklonem.

Citace | Odpovědět

21.04.2009   17:10   #34 Téma: geometrie

koncak koncak Město: Strančice
IP:85.160.9.xxx
Offline 1/3965

dulik> a jak mas treba na uzitkaci delat odklon kdys je serizovaci jen zbihavost?



Naposledy editováno 21.04.2009 22:18:54

Citace | Odpovědět

21.04.2009   22:18   #35 Téma: geometrie

arai arai Město: Říčany
IP:85.160.32.xxx
Offline 19/510
Bombardier Max 800

calibra> Vyzkoušej si to ve cvičišti na vkládání fotek. Tam je vše popsáno a můžeš si i vyzkoušet, jestli ti to jde.

Citace | Odpovědět

21.04.2009   23:13   #36 Téma: geometrie

sherif13 sherif13 Město: Horní Hanychov-Liberec XIX
IP:89.239.62.xxx
Offline 0/70
Hsun HS350ATV-2

Myslím,že tu geometrii řešíte až moc složitě.Přípravkem,co používám přeměřím geometrii auta nebo čtyřkule,to je jedno ale určitě do toho nebudu tahat zadní kola a to už jenom z důvodu,který tady byl zmíněn.Přípravek je doma dělaný a nejedná se o žednou optiku.Zatím nemám foto,až bude,tak ho sem dám.

Citace | Odpovědět

22.04.2009   06:18   #37 Téma: geometrie

prcekxxl prcekxxl Město: Sedlčany
IP:90.182.52.xxx
Offline 4/72
Yamaha YFM 700R

ja ji delam jednoduse a rychle vemu dva nake rovne treba plochace treba pul metru dlouhe aby vysli pres predni kola a na kazdou stranu aby koukaly cca 10 cm a z kamaradem to zmerim pred a za kolem sesteluji a je to stejne clovek veme par dir a muze to delat znava

Citace | Odpovědět

22.04.2009   14:02   #38 Téma: geometrie

babynek babynek Město: Orlová (Město)
IP:62.168.45.xxx
Offline 4/384
Suzuki LT-R 450

prcekxxl> delam to stejne :), pak to projedu po ceste a kdyz to netaha tak je to ok :D.

dulik> ohledne te rozbihavosti, nevim jak u pracantu, ale u sportek to je spise vse kolem 0, jen snad na hodne zatackovitou trat by to bylo dobre rozbihave.
pokud se jedna o sporty s pevnou zadni osou, tak tam je vetsinou excentr, ktery neumozni aby jedna strana byla vice napla (to ani snad nejde, kdyz dodrzis pozadovany pruves retezu...i kdyz pri extremnim stlaceni zadniho tlumice se retez dost napina).
prave hodne dela ten tlak v pneu, tim se i blbe sjedou pneu a uz to clovek pak nenaladi :).
odklon kola snad jen pri vybitych kulovych cepech, jelikoz na seriovych se to snad neda nikde nastavit. jinak ramena co nemeni geometrii treba vyvinul houser viz.:

Citace | Odpovědět

22.04.2009   21:16   #39 Téma: geometrie

koncak koncak Město: Strančice
IP:85.160.45.xxx
Offline 1/3965

sherif13> jenze u uzitkacu jde o pristup.kdys cely podbeh je plny.nikam se nedostanes,jediny spusob je tohle cosem popsal.teda presny spusob,pri normalnim jezdeni,klasicke vilety to neresim,ale nechce se my vratit s rumunska s slikama, pac exekutory zase tak levny nebyly

Citace | Odpovědět

22.04.2009   21:16   #40 Téma: geometrie

koncak koncak Město: Strančice
IP:85.160.45.xxx
Offline 1/3965



Naposledy editováno 22.04.2009 21:17:20

Citace | Odpovědět

23.04.2009   09:11   #41 Téma: geometrie

dulik dulik Město: Kladno
IP:90.177.169.xxx
Offline 0/68

koncak>dulik> a jak mas treba na uzitkaci delat odklon kdys je serizovaci jen zbihavost?



Taky jsem ještě neviděl u nebouraný značkový kolky sjetý jen jedno kolo. Nebo ty jo? Proto když se ti sjíždí jen právě to jedno, tak je logický, že začneš bádat nejdřív nad rameny jestli nejsou zohýbané. Jedno ohlé (tím pádem zkrácené) rameno=změněný odklon daného kola.

Mimochodem, když chceš měřit tu geošku fakt přesně, musíš ji při tom zatížit. Když to uděláš, tak třeba u Kinga se ti to okamžitě rozběhne o půl centimetru. Stejně na nějakým tom milimetru nezáleží. To je třeba vychytávat jen když jezdíš hodně po silnici. Těch přípravků na měření je celá řada, já už to měřím jen na ráfku, nemusím sundavat kola a běhat kolem toho s metrem a ještě přitom změřím, jestli není ráfek ohnutý.

Citace | Odpovědět

23.04.2009   09:40   #42 Téma: geometrie

dulik dulik Město: Kladno
IP:90.177.169.xxx
Offline 0/68

Babynek: Máš pravdu. Jenže u těch co excentr nemaj je to dost častá závada, už jsem to řešil několikrát. Tlaky v gumách jsou taky jasný. Obě tyhle závady ale díky obtížnému řízení poznáš dřív, než stačí něco natropit. Mě jednou při přezouvání dali do jedné zadní gumy požadovaných 0,5 a do druhé šílemé 2 atmosféry. Poznal jsem to fakt hned

Citace | Odpovědět

23.04.2009   09:57   #43 Téma: geometrie

koncak koncak Město: Strančice
IP:195.189.142.xxx
Offline 1/3965

dulik> no prave ze sem udelal predni nápravu.vůle, uložení ramen.a jak sme tét o víkendu jely šumavu.tak mne to celou cestu táhlo do práva.tlaky ok.nakonec se my jedno kolo sjelo o cca 4 mm.jinak bych Sbihavost vubec neřešil.co se zatížení týče tak mas pravdu.tét jak to mam nabalený pred rumunáma tak to stezklo a stejnák se to muselo doladit.

Citace | Odpovědět

23.04.2009   11:18   #44 Téma: geometrie

babynek babynek Město: Orlová (Město)
IP:193.86.67.xxx
Offline 4/384
Suzuki LT-R 450

dulik> ne nevidel :).. jak oba pisem, bylo by to asi kvuli nejake zavada, ramena/kulak/ohly disk atd.
ja moc tech kolek bez excentru nemel pod rukama, pocitam, ze to bude asi vetsina vychodni konstrukce. tim padem bude asi problem pri propruzeni a zkrouceni osy v pricnem smeru.
jinak to mi v servise delaji uplne normalne , ze mi prefouknou jak ti pises kolem 2 atm :). spis jsou pokazde nestastni, ze se tma vubec s temi svymy disky objevim :D. sice jsem schopen to i za pomoci kolegy prezout sam (krome teda odrazeni od disku), ale jsem linej a ta stovka me nevytrhne :).

Citace | Odpovědět

23.04.2009   11:21   #45 Téma: geometrie

babynek babynek Město: Orlová (Město)
IP:193.86.67.xxx
Offline 4/384
Suzuki LT-R 450

dulik> jo a jeste me tak napadlo, ze je moznost u toho excentru vysypanych lozisek, ale zase je spis pricinou zavada ;)

Citace | Odpovědět

23.04.2009   16:57   #46 Téma: geometrie

phaser-kfx phaser-kfx Město: Mělník
IP:80.188.195.xxx
Offline 7/106

Jsem také zastáncem,ýe oko není pička a především provedu štelung,hopsnu a odzkouším jak mi to nejlépe vyhovuje.Rosbíhavost se dá,ale opravdu to hodně tahá a to ne jen na silnici!!

Citace | Odpovědět

23.04.2009   22:10   #47 Téma: geometrie

dulik dulik Město: Kladno
IP:90.177.169.xxx
Offline 0/68

koncak>dulik> no prave ze sem udelal predni nápravu.vůle, uložení ramen.a jak sme tét o víkendu jely šumavu.tak mne to celou cestu táhlo do práva.tlaky ok.nakonec se my jedno kolo sjelo o cca 4 mm.jinak bych Sbihavost vubec neřešil.co se zatížení týče tak mas pravdu.tét jak to mam nabalený pred rumunáma tak to stezklo a stejnák se to muselo doladit.



U KQ v manuálu přímo píšou, že ty hodnoty geometrie jsou platné při zatížení mašiny tuším 75ti kg řidičem. Holt je vidět, že je to japonská mašina, u polára to bude asi víc, takhle hubenýho amíka jsem ještě neviděl

Citace | Odpovědět

30.06.2009   08:57   #48 Téma: geometrie

olivier olivier Město: Jablonec nad Nisou
IP:205.156.117.xxx
Offline 1/23
Čína Hsun

babynek>dulik> ne nevidel :).. jak oba pisem, bylo by to asi kvuli nejake zavada, ramena/kulak/ohly disk atd.
ja moc tech kolek bez excentru nemel pod rukama, pocitam, ze to bude asi vetsina vychodni konstrukce. tim padem bude asi problem pri propruzeni a zkrouceni osy v pricnem smeru.
jinak to mi v servise delaji uplne normalne , ze mi prefouknou jak ti pises kolem 2 atm :). spis jsou pokazde nestastni, ze se tma vubec s temi svymy disky objevim :D. sice jsem schopen to i za pomoci kolegy prezout sam (krome teda odrazeni od disku), ale jsem linej a ta stovka me nevytrhne :).


Vy tady řešíte milion možnejch příčin,ale u číňanů jde téměř vždy o špatně posvařovanej rám a špatně navařený úchyty! Když na třech svárech mu uteče pokaždý 1 mm, tak na geometrii nebo odklonu kol to dělá centimetry!

Citace | Odpovědět

30.06.2009   09:27   #49 Téma: geometrie

babynek babynek Město: Orlová (Město)
IP:193.86.67.xxx
Offline 4/384
Suzuki LT-R 450

olivier> njn, hold s tim uz nezrobime nic :)

Citace | Odpovědět

29.01.2010   11:51   #50 Téma: geometrie

jenden jenden Město: Nový Vestec
IP:78.136.175.xxx
Offline 0/256
Access Max 250

zdravim mam access max 250 a přední kola se mě křivěj jako do tvaru A da se to nak srovmat ? vim že max 250 už to ma trošku tovarně ale mě se to křivi čim dal vic

Citace | Odpovědět

29.01.2010   12:04   #51 Téma: geometrie

007profík 007profík Město: Swansea
IP:94.142.234.xxx
Offline 2/1358
Polaris Sportsman 800/EFI

také jsem si myslel, že mám špatnou geometrii. Stačilo správně nafouknout kola

Citace | Odpovědět

29.01.2010   12:05   #52 Téma: geometrie

babynek babynek Město: Orlová (Město)
IP:193.86.67.xxx
Offline 4/384
Suzuki LT-R 450

jenden> ja si to typnu na spatne tlumice/pera

edit: predpokladam, ze kola jsou sprave nafoukane :)



Naposledy editováno 29.01.2010 12:06:23

Citace | Odpovědět

01.02.2010   17:55   #53 Téma: geometrie

vano vano Město: Ludvíkov
IP:88.101.254.xxx
Offline 1/114
TGB Target 525 4x4

jenden>zdravim mam access max 250 a přední kola se mě křivěj jako do tvaru A da se to nak srovmat ? vim že max 250 už to ma trošku tovarně ale mě se to křivi čim dal vic


Nemáš vůli v nosných čepech ramen,nebo uložení ramen do rámu?

Citace | Odpovědět

01.02.2010   17:59   #54 Téma: geometrie

jenden jenden Město: Nový Vestec
IP:94.241.79.xxx
Offline 0/256
Access Max 250

ja už to trošku měl od nova ale ted to mam pořad čim dal vic jinak vuli už mam skoro všude

Citace | Odpovědět

02.02.2010   08:35   #55 Téma: geometrie

vano vano Město: Ludvíkov
IP:88.101.254.xxx
Offline 1/114
TGB Target 525 4x4

jenden>ja už to trošku měl od nova ale ted to mam pořad čim dal vic jinak vuli už mam skoro všude


Tak odstraň vůle seřidíš geošku a máš to jak z fabryky.

Citace | Odpovědět

09.09.2010   20:31   #56 Téma: geometrie

PetrT30 PetrT30 Město: Jaroměř
IP:90.181.126.xxx
Offline 9/587

Nechci zakládat nové téma tak se vetřu sem...

nejdriv se to srovna treba v uci ramu na nulovou zbihavost


To znamená takhle nějak jak mám na obrázku? Musí se to měřit od jednoho místa z rámu (modé šipky) nebo stačí od šroubů ramen (zelené šipky)?
Teoreticky mě vychází, že z toho jednoho místa, ale problém je v tom, že takový kus místa tam nemůžu nikde najít , aby se narovno změřili obě hrany kol.
a další věc.... ty tyčky přitisklé na brzd. kotouči musí být nějak ve vodováze nebo stačí teoretická rovina?

http://img832.imageshack.us/img832/2710/img2287koty.jpg

Citace | Odpovědět

10.09.2010   12:18   #57 Téma: geometrie

koncak koncak Město: Strančice
IP:85.71.215.xxx
Offline 1/3965

PetrT30> mas to blbe,merise respektive musis mit tice na obou kolech a meri se mezi riskama na kazde tici [jeklu]akorat pri serizeni se to musi rozdelit mezi tickama spojovacky,protoze kdys pritahnes pouze jednu tak ti riditka budou na krivo.

Citace | Odpovědět

10.09.2010   14:14   #58 Téma: geometrie

LeonKrkon LeonKrkon Město: Žebrák
IP:194.228.62.xxx
Offline 5/341
Arctic cat 700 H1 EFI TRV

bars> to sedí, akorát jsem to chtěl psát. Tlak v kolech je zásadní...

Citace | Odpovědět

10.09.2010   16:16   #59 Téma: geometrie

leos2 leos2 Město: Moravské Budějovice
IP:82.144.159.xxx
Offline 44/2795
Can-Am Spyder RS, Can-Am Outlander 800R Max XT-P, Can-Am Outlander 800R Max XT-P, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, Access Motor Max 250, Polaris Sportsman X2 500 EFI

Když si prohlížím ty Vaše obrázky tak se docela bavím jak z toho děláte vědu .
Taky jsem to dělal kdysi takhle podobně, jenže jakmile jsem tam dal kola a čtyřkolku položil z heverů na zem tak se to všechno změnilo.
Já to teď dělám ůplně jednoduše:
Čtyřkolku nechám normálně na kolech nic NEZVEDÁM !!!, Kolem všech kol dokola dám provaz a hned vidím co je potřeba udělat, předek dám na nulu a je to , práce na 20 minut.



Naposledy editováno 10.09.2010 18:13:11

Citace | Odpovědět

10.09.2010   16:41   #60 Téma: geometrie

PetrT30 PetrT30 Město: Jaroměř
IP:90.181.126.xxx
Offline 9/587

Když si prohlížím ty Vaše obrázky tak se docela bavím jak z toho děláte vědu .


Ona to věda není, ale když to nestavím a jedu se projet a hází to semnou v 60ti jak s pytlem s bramborama tak je to k nasrání.

PetrT30> mas to blbe,merise respektive musis mit tice na obou kolech a meri se mezi riskama na kazde tici [jeklu]akorat pri serizeni se to musi rozdelit mezi tickama spojovacky,protoze kdys pritahnes pouze jednu tak ti riditka budou na krivo.



Jasný. Tohle je obrázek kdy chci docílit NULOVOU sbíhavost na obou dvou kolech. To samé co je na obrázku mám i na druhé straně.
Nejhorší je, že podvozek (střed-rám) kolky je pod úrovní středu kol (ráfku), takže zadek prostě nezměřím v přímé ose. Jedině nějak venkem. Už mám udělanej přípravek tak to zkusím.

Teď mi jde hlavně o to abych docílil tu NULOVOU sbíhavost a pak si budu jen hrát s milimetrama.

Citace | Odpovědět

Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.



English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.11s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce