asp_leden_2013

QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


banner

Téma: Jízda na bioethanol (E85) zkušenosti a doporučení

03.05.2010   18:19

větvičkář_Rox větvičkář_Rox Město: Lomnice nad Lužnicí
IP:90.176.242.xxx
Offline 7/3549
Journeyman Gladiator X6-A Efi

Zdar chlapi, u čím dál víc pump se líh objevuje. Prosím ty, kteří k tomu mají co říct, aby se s námi podělili. Zejména Ti, kteří to zkusili, zástupci firem, kteří mají infa od výrobců, mechanici co případně viděli poškození motoru, atd.

Ať je to k něčemu, tak raději ne kecy typu "je to nahovno, bo je to BIO", atd.

Díky za každou smysluplnou reakci

Pozn.: E85 je směs 85% biolihu a 15% benzínu

Naposledy editováno 03.05.2010 19:34:59

Odpovědi: Jízda na bioethanol (E85) zkušenosti a doporučení

19.05.2010   01:27   #31 Téma: Jízda na bioethanol (E85) zkušenosti a doporučení

tomkolka tomkolka Město: Praha
IP:78.111.124.xxx
Offline 1/72

Nedavno jsem na to zkoušel naučit motorku, teda fichtla.. Ale měl už kompresní poměr 11.5 : 1. S tryskou jsem musel z používaný 90 na cca 130 a jehlu jsem musel po celé délce obrousit - cca o 30%. Pak šel opět roztočit na svejch 9000ot, jako na benzín. Od 7OOO je to o něco málo lepší, ale menší otáčky jsou dost nelidný

Citace | Odpovědět

11.09.2010   15:55   #32 Téma: Jízda na bioethanol (E85) zkušenosti a doporučení

leoprsk leoprsk Město: Dobrovice
IP:90.177.97.xxx
Offline 0/1

Protože jsem se tu dočetl mnoho blábolů a nesmyslů, pokusím se nejřív objasnit, co je co a co to znamená.
1. Oktanové číslo: Je to v podstatě rychlost hoření (výbušnost směsi) Čím je číslo vyšší, tím pomaleji probíhá hoření, u lihu je vyšší.
2. Teplota hoření: je teplota, při které hoří směs, u lihu je vyšší.
3. Zápalnost směsi: v podstatě nejnižší teplota, při které ještě dojde k zapálení směsi, u lihu je horší
4 Výhřevnost paliva: Energie, která vznikne spálením jedné jednotky paliva, u lihu je nižší.
5. Hydroskopie směsi: schopnost vázat na sebe vodu., u benzinu téměř nulová, u lihu obrovská.
6. Kompresní poměr: Tato hodnota není hodnota paliva ale motoru. Pro spalování lihu je důležitá, proto ji tu uvádím. Je to poměr, na kolik je směs v pístu stlačena před zapálením.

A jedna souvislost: Čím větší je komprese směsi, tím rychleji probíhá hoření stejné směsi. Proto se do nových, výkonných a hlavně sportovních motorů dává palivo s vyšším oktanovým číslem. Jinak by díky vysoké výbušnosti docházelo k vibracím uvnitř stlačené směsi, docházelo by ke ztrátám a možná i vyššímu opotřebení motoru. Obráceně dochází opět ke snížení výkonu (možno kompenzovat zvětšením předstihu), k poškození motoru nedochází, naopak je více šetřen.

Z toho vyplývá:
Nové motory s vysokým kompresním poměrem mohou na čistý líh jezdit úplně v pohodě. Při vysokém tlaku směsi vznikne vyšší teplota, takže se líh snadno zapálí.
Motory starší, ale takové, které mají vícebodový vstřik mohou také jezdit na čistý líh také v pohodě, podle opotřebení motoru může lehce stoupnou spotřeba oproti benzinu. Nevýhodou je, že při nižších teplotách budete hůře startovat. Proto se doporučuje smíchat benzín s lihem v poměru 1 třetina benzinu a dvě třetiny lihu. V zimě půl na půl. O automatické přenastavení motoru se postará lambda sonda a řídící jednotka. To jsou např. Octavie, Fabie a felicie od roku výroby 1996.
Starší motory s jednobodovým vstřikem mohou jezdit na směs lihu s benzínem, ale musí být alespoň dvě třetiny benzinu.
Motory s karburátorem je problematické nastavit na líh, doporučuji konzultaci v odborném servisu. Ale tam budou mít pravděpodobně strach, abyste se na nich později nechtěli hojit, když vám něco odejde a poradí vám jezdit na benzín. Každopádně se musí hodně zvýšit npředstih.

A při míchání benzinu s lihem je lépe použít benzin 91 oktanů. Více sníží oktanové číslo lihu

Výsledek je to, že se vám pravděpodobně změní charakteristiky motoru, tzn výkon se vám přesune dolů. Motor bude více tahnout v nízkých otáčkách, už od jednoho tisíce, nebo 1200 otáček. Naopak při vyšších otáčkách od 3500 výš výkon budete ztrácet. Pokud na to budete myslet a přizpůsobíte tomu styl jízdy, spotřeba vám klesne. Klesne hlavně při jízdě po městě, po špatných a klikatých silnicích. Naopak při dlouhé rychlé jízdě po dálnici a při sportovní jízdě vám spotřeba půjde nahoru.
Sám líh tankuji u čerpací pumpy v Dobrovici, hned vedle Dobrovického lihovaru, v létě jezdím na čistý líh, teď na podzim přidávám čtvrtinu benzinu a v zimě počítám budu jezdit půl na půl. Ještě ceny: benzin 31,90, líh 24,50.
A poslední informace, Palivo označované u benzinek jako bioethanol E85 obsahuje 15 procent naturalu 95. Právě pro lepší starty.
Tak ahoj při jízdě na bioethanol.

Citace | Odpovědět

11.09.2010   19:11   #33 Téma: Jízda na bioethanol (E85) zkušenosti a doporučení

Michall Michall Město: Ústí nad Orlicí 1
IP:188.95.127.xxx
Offline 12/2712
Can-Am Renegade 850, Can-Am Renegade 570, Can-Am Outlander 800R X xc, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4

Poznatek z provozu Mitsubishi Pajero 3.5 V6.Čistej E 85 špatný starty ,studený nechce moc jet ale když se ohřeje není rozdíl proti benzínu.Když dám 50 na 50 s benzínem nepoznám rozdíl.Jo a čistej E 85 pěkně voní z výfuku .

Citace | Odpovědět

11.09.2010   19:19   #34 Téma: Jízda na bioethanol (E85) zkušenosti a doporučení

Cali Cali Město: Kroměříž
IP:89.24.6.xxx
Offline 5/15301

Švára to taky míchá 50 na 50 i kámoš a v klídku bez problémů

Citace | Odpovědět

11.09.2010   20:29   #35 Téma: Jízda na bioethanol (E85) zkušenosti a doporučení

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:62.44.18.xxx
Offline 4/3072

leoprsk> Zatím nejkvalitnější odborný příspěvek (dle mých vědomostí), dobrá práce Leo .
V tomto vláknu si dovolím pár svých postřehů.
Mám státní zkoušku z konstrukce spalovacích motorů a nějaký čas se tomu profesně věnuji, včetně používání různých palivových směsí do zážehových i vznětových motorů. Hodně času jsme při studiu strávili v laboratořích. Hodně času také přímo na vozidlech.
Můj názor:
- bioetanol je směs s benzínem, z toho plyne snížení vlastností původního benzínu (zápalnost, výhřevnost, emise, měrný výkon)
- podstatné hledisko práce motoru jsou detonace (nerovnoměrné hoření palivové směsi) ve spalovacím prostoru, bioetanol je zkoršuje (viz. jiný příspěvek, mylně uváděno spalování ve výfuku), lidově se tomu říká "klepání ventilů", dá se to eliminovat nastavením jiného předstihu (vetšího), ovšem nevím jak se to třeba u mého TGB 550 dělá, nemám power Commander
- do své 4kolky nebudu bioetanol dávat dokud to půjde
- motor 4kolky pracuje většinu času v režimu otáček nejvyššího výkonu, motor pracuje na svém maximu, nejvíce hřeje, píst i sací ventily potřebují maximální chlazení chlazení vstupující palivovou směsí
- tady nevím, jak bioetanol chladí
- dlouhodobé používání bioetanolu může dle mého názoru poškodit motor 4kolky,
- motor 4kolky není automobilový motor, ten nepracuje stále v maximálním zatížení a je lépe náporově chlazen

Cali: v poměru 50 na 50 ti pojede 4kolka i na směs nafty a naturalu, jen se bude trochu hřát motor a hodně kouřit.



Naposledy editováno 11.09.2010 20:31:18

Citace | Odpovědět

11.09.2010   21:08   #36 Téma: Jízda na bioethanol (E85) zkušenosti a doporučení

Cali Cali Město: Kroměříž
IP:89.24.6.xxx
Offline 5/15301

martinur> když jsi odborník přes motory zeptám se?
Zvyšuje oktonové číslo motoru teplotu motoru?
Dá se popřípadě nějakou přísadou do palivové směsi snížit teplotu motoru hřátí myslím?
A ještě jeden dotaz dá se zvýšit oktanové číslo benzinu víc jak 100 oktanů? Popřípadě vív vytunit 100 oktanovej benzín?
Díky

Citace | Odpovědět

11.09.2010   21:22   #37 Téma: Jízda na bioethanol (E85) zkušenosti a doporučení

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:62.44.18.xxx
Offline 4/3072

Cali> Není to jednoduchá otázka .
Nejsem přímo odborník, ale něco málo jsem pochytil.
Oktanové číslo samo o sobě nezvyšuje provozní teplotu motoru.
Ovšem je-li používán benzín s vyšším oktanovým číslem do motoru, který má doporučený benzín s nižším oktanem, tak zpravidla dochází při vysokých otáčkách (maximální výkon) k vyššímu zatížení motoru a z toho plynoucí vyšší teplotě. Při "běžných" provozních otáčkách by nic nemělo vadit.
"Teplota" motoru se dá držet v "normálních" mezích správným palivem (příměsí asi ne), ale zejména provozním režimem - otáčkami a volbou rychlostního stupně (H, L).
Obecně (zjednodušeně) platí, že čím vyšší otáčky motoru, tím lepší chlazení.
Jak se dá podomácku "tunit" benzín netuším .
Armáda používá 106 oktanové palivo pro letadla, ale mi i pro BVP. Nazývá se to jednotné palivo, protože je díky samomazným vlastnostem použitelný pro turbíny letadel i pro vznětové motory bojové techniky. 4kolce by možná 106 oktanů chutnalo .

Citace | Odpovědět

11.09.2010   21:26   #38 Téma: Jízda na bioethanol (E85) zkušenosti a doporučení

FIGURA FIGURA Město: Dolní Slivno
IP:95.85.215.xxx
Offline 1/1439
Honda Rincon AT TRX 680 FA

martinur> lidově se tomu říká "klepání ventilů", dá se to eliminovat nastavením jiného předstihu (vetšího),

motorům nerozumím, ale babička mi vždycky říkala "dej menší předstih, nebo lepší benzím, jinak ti klepající ventily nadměrně opotřebí stěnu válce"

Citace | Odpovědět

11.09.2010   21:33   #39 Téma: Jízda na bioethanol (E85) zkušenosti a doporučení

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:62.44.18.xxx
Offline 4/3072

FIGURA> Lépe to napsat nejde . Snad jen, že to neodonese jen stěna válce, ale celý spalovací prostor ... kroužky, pístní čep, ventily ...

Citace | Odpovědět

11.09.2010   21:33   #40 Téma: Jízda na bioethanol (E85) zkušenosti a doporučení

Cali Cali Město: Kroměříž
IP:89.24.6.xxx
Offline 5/15301

Figura zdarec doufám že u děla Ti nebudou klepat ventili?
Martinur není protojsem se ptal dík za odpověď

Citace | Odpovědět

13.09.2010   15:21   #41 Téma: Jízda na bioethanol (E85) zkušenosti a doporučení

xsob xsob Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928

Cali> Závodní benzín má (myslím) 110 oktanů, stojí cca 170 Kč/l, sériovej motor na to neumí vrčet
Jinak kluci zkoušeli ten 106 jak psal Martin do upravenáho motoru, hořeli písty po max zátěži, musí být kovaný.

Jinak máme ozkoušený lety že pro naše účely nejvíc vyhovuje Blue Oktan 100 od Benziny, tet se myslím jmenuje jinak.

Citace | Odpovědět

26.01.2011   17:34   #42 Téma: Jízda na bioethanol (E85) zkušenosti a doporučení

e85fun e85fun Město: Praha
IP:88.100.71.xxx
Offline 0/1

Dlouhodobě jsem zkoušel jezdit na E85 (v Německu) bez úpravy. Pokud se motor neupraví, projeví se to sice zvýšeným výkonem, ale také zvýšenou spotřebou (10-20 %). V chladném počasí to dost blbě startovalo.

Pak jsem si nechal namontovat přestavbovou sadu, udělá to z auta FFV (je to napojeno na lambda sondu, takže to automaticky pozná, jestli se jede na E85, na směs, nebo na N95) od www.bioethanolE85.cz. Mají vyřešené i studené starty - neměl jsem problémy ani v -15. Je to vlastně krabička, která se strčí mezi řídící jednotku a vstřiky (něco na způsob powerboxů) - montáž byla celkem jednoduchá

Subjektivně vzrostl výkon, spotřeba zůstala stejná.

Pohybuju se mezi lidma, kteří rádi experimentují. Zkoušeli i jiné způsoby úprav (např. výměna vstřiků), ale pak se potýkali s větší spotřebou, když jeli na N95. A i investice byla tuším větší.

Citace | Odpovědět

15.12.2012   23:09   #43 Téma: Jízda na bioethanol (E85) zkušenosti a doporučení

NovasP1 NovasP1 Město: Krhovice
IP:193.165.148.xxx
Offline 0/89
Yamaha Grizzly 700

Čaute lidi, od posledního příspěvku už uplynula dlouhá doba a tak se ptám, jaké jste získali další zkušenosti s tímto palivem??? Co na to vaše auta po delší době používání, jestli to tankujete bez úpravy a v jakém poměru nebo jste nechali dělat přestavby? S kolegama z práce nad tím přemýšlíme, četli jsme už mnoho, ale reálné zkušenosti od uživatelů jsou k nezaplacení...

Citace | Odpovědět

15.12.2012   23:33   #44 Téma: Jízda na bioethanol (E85) zkušenosti a doporučení

Joseff Joseff Město: Osvračín
IP:82.100.48.xxx
Offline 3/311
Can-Am Outlander 400, TGB Blade 425

null



Naposledy editováno 16.12.2012 05:21:37

Citace | Odpovědět

16.12.2012   05:22   #45 Téma: Jízda na bioethanol (E85) zkušenosti a doporučení

Lupíno Lupíno Město: Čestlice
IP:37.188.236.xxx
Offline 19/4881
CF Moto Gladiator X520

Joseff> promin, jsem se uklep

Citace | Odpovědět

16.12.2012   09:32   #46 Téma: Jízda na bioethanol (E85) zkušenosti a doporučení

viki viki Město: Hodonín
IP:212.96.165.xxx
Offline 8/2987
Kawasaki KVF 750, Kawasaki KVF 650, Polaris Sportsman X2 500 EFI, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, Kawasaki KVF 750, Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring, Kawasaki KVF 750

Bioethanol má účel jen v motoru na to upraveném a hlavně!!! úprava elektroniky a zapalování!!! je nechutně háklivý na teplotu -auto ktere není od výroby a je přestavěno musí při poklesu teploty přepnout na jiný zapalovací mod! do čtyřkolky nesmysl!!

Citace | Odpovědět

16.12.2012   13:40   #47 Téma: Jízda na bioethanol (E85) zkušenosti a doporučení

Joseff Joseff Město: Osvračín
IP:82.100.48.xxx
Offline 3/311
Can-Am Outlander 400, TGB Blade 425

Lupíno> Já už se lek, že sem něco podělal uff

Viki, mám nějakej automat, má to čidlo na teplotu jak vody v chladícím okruhu, tak na venkovní teplotu jak píšeš. Je tokomplet řízený, sleduje to i údaje z lambdy. Myslím si to samí ,do čtyřkolky nesmysl. POkud už někdo nechce kolku protože žere, nebo se mu spotřeba zdá vysoká, zvažoval bych Disel

Citace | Odpovědět

16.12.2012   16:01   #48 Téma: Jízda na bioethanol (E85) zkušenosti a doporučení

krestak krestak Město: Mělník
IP:37.188.232.xxx
Offline 4/503
Yamaha YFZ 450

U nás na to jezděj už tři auta s jednotkama na čistej E85 a bez problému tankovat kolem 25 za litr je bomba

Citace | Odpovědět

16.12.2012   16:09   #49 Téma: Jízda na bioethanol (E85) zkušenosti a doporučení

jade.blesk jade.blesk Město: Opava-Město
IP:88.100.165.xxx
Offline 9/1414

tady se to probiralo tež ,mužeš mrknout http://www.quadmania...6&fid=26&fkid=&pgr=2

Citace | Odpovědět

16.12.2012   17:18   #50 Téma: Jízda na bioethanol (E85) zkušenosti a doporučení

NovasP1 NovasP1 Město: Krhovice
IP:192.109.140.xxx
Offline 0/89
Yamaha Grizzly 700

jade.blesk> díky, takovéto cenné informace hledáme...

Citace | Odpovědět

16.12.2012   22:03   #51 Téma: Jízda na bioethanol (E85) zkušenosti a doporučení

allesio007 allesio007 Město: Žleby
IP:88.102.92.xxx
Offline 1/150

Kamoš to nalil do karbecové polárky700 a úplně to umřelo- musel to vypustit do UAZa a ten to přežvejkal

Citace | Odpovědět

17.12.2012   11:28   #52 Téma: Jízda na bioethanol (E85) zkušenosti a doporučení

leos2 leos2 Město: Moravské Budějovice
IP:217.64.1.xxx
Offline 44/2795
Can-Am Spyder RS, Can-Am Outlander 800R Max XT-P, Can-Am Outlander 800R Max XT-P, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, Access Motor Max 250, Polaris Sportsman X2 500 EFI

allesio007>Kamoš to nalil do karbecové polárky700 a úplně to umřelo- musel to vypustit do UAZa a ten to přežvejkal



Kamoš má hovno stroj já nalil naftu do KingQuada a v pohodě jsem valil 10 km jelo to jen 90 a až podle smradu z výfuku jsem poznal že jsem si spletl doma kanystr.Takže nafta v pohodě, ale pravda nechytlo to na brnknutí , malinko to motalo.... Poměr NM Nat95 byl asi 50:50 .

Citace | Odpovědět

17.12.2012   11:38   #53 Téma: Jízda na bioethanol (E85) zkušenosti a doporučení

Pedros1 Pedros1 Město: Návsí
IP:94.229.88.xxx
Offline 1/432
Hsun HS700ATV

leos2> jj tak tak na MT+N95 to jede taky jsem nechtěně natankoval naftu, ale hrozně kouří, nejede v nizkych otačkach a hodně hřeje co se tyče E85+N95 nevidim důvod proč by to nemělo jed, nehledě na to, že mám zkušenost z auta pokud dam 50/50 E85+N95, tak jde teplota motoru níže než na benál musím testnout na kolce až bude v provozu po bebi na soukoli.Jo a navíc kolka má dost velké tlaky na to, aby to jelo vpohodě možná i na čistý E85 jen se bude muset pohrát se směsí.



Naposledy editováno 17.12.2012 11:41:27

Citace | Odpovědět

17.12.2012   11:50   #54 Téma: Jízda na bioethanol (E85) zkušenosti a doporučení

xsob xsob Město: Hostěradice
IP:212.96.188.xxx
Offline 2/7928

leos2> Tak to znam. Obcas nekdo spatne natankuje a musi sevto vypustit. Ale mame jeden stroj kterej to vsechno spali. Lada 1500 co mame na najizdeni RZ jede furt stejne, jen smrdi jako Avie ale Etanol ji ucpal karbec, rozpousti to usazeniny a karbon

Citace | Odpovědět

23.12.2012   14:57   #55 Téma: Jízda na bioethanol (E85) zkušenosti a doporučení

Řezňa- Řezňa- Město: Třinec (Staré Město)
IP:81.200.56.xxx
Offline 26/2889
Linhai 200 LH

V poslední době jsem začal tankovat Ethanol s N95 v poměru 1:1 do Fiatu Punto 55S, rv.1997. Najeto už mám asi 1000km na tuhle směs, nepocituji rozdíly. Jezdím sním spíše "na spotřebu". Zimní starty vpohodě, možná motor trošku déle točí po nočním stání, ale to může být jen subjektivní pocit. Nic více jsem si nevšiml, oleje to bralo předtím trošku, a bere stále.

Nyní jsem natankoval Ethanol s N95 v poměru 1:3 do Linhaiky a zatím vpohodě. Myslím že Linhaice to nic neudělá a potom všem co přežila prostě je to odolná holka Uvidíme jak to bude časem

Nikde jsem nic neměl ani neupravoval, jen tankuji



Naposledy editováno 23.12.2012 14:58:56

Citace | Odpovědět

23.12.2012   17:35   #56 Téma: Jízda na bioethanol (E85) zkušenosti a doporučení

maisner74 maisner74 Město: Zbraslavec
IP:82.117.156.xxx
Offline 0/115
Polaris Sportsman 700 Twin

Zdarec chlapy moje zkušenost je taková že jsem to zkusil a nalil do Polarisu 700 Twin a můžu všem co mají Polárku poradit at to radši ani nezkouší absolutně to nejede a nefuguje,musel jsem to vypustit tot vše jiné zkušenosti nemám a asi mít nebudu

Citace | Odpovědět

03.01.2013   18:34   #57 Téma: Jízda na bioethanol (E85) zkušenosti a doporučení

hadxx hadxx Město: Liberec I - Staré Město
IP:62.201.18.xxx
Offline 0/16
Can-Am Outlander 800 XT

Tak jedna zkušenost z terénu,omylem jsem to natankoval do camen a modlil jsem se aby to přežily,starty na 3-4 pokus,střílení do výfuku,po vypnutí zapalování samozápaly.Shrnuto-nechci ani zadarmo.

Citace | Odpovědět

03.01.2013   18:59   #58 Téma: Jízda na bioethanol (E85) zkušenosti a doporučení

PK-WELD PK-WELD Město: Žáry
IP:90.177.113.xxx
Offline 3/2434
Journeyman Gladiator X8

Taky nápad tankovat E85 do kolky

Citace | Odpovědět

03.01.2013   19:18   #59 Téma: Jízda na bioethanol (E85) zkušenosti a doporučení

cespa cespa Město: Praha
IP:109.80.47.xxx
Offline 20/170
Suzuki LT-A 75O King Quad 4x4

Když to tady čtu, tak nejlepší je naředit ethanol85 s naftou

Citace | Odpovědět

03.01.2013   23:42   #60 Téma: Jízda na bioethanol (E85) zkušenosti a doporučení

větvičkář_Rox větvičkář_Rox Město: Lomnice nad Lužnicí
IP:85.70.16.xxx
Offline 7/3549
Journeyman Gladiator X6-A Efi

Hoši, já tomu moc nerozumim - jasný, když už se koupí FFV, tak budu lejt E85.

Ale než dělat náký úpravy, tak si radši koupim dýzla, ne?

Třeba srovnání KIA Ceed - moja jezdí za 8L bena, čili 8x25Kč by jezdila na špiritus za 200 Kč/100km
táta s tim samým autem za 5L mazutu, tj. 5x34Kč a jezdí za 170 Kč.

Takže u mně buď benzíňáka, když tolik nenajezdim, nebo dýzla, když jo...

Lejt to do kolky fakt nemá smysl...

Citace | Odpovědět

Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.



English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.22s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce