Kovboy
Město: Cítov
IP:193.84.186.xxx
Offline 11/582
19.05.2010 14:09 #121 Téma: Bude tohle fungovat?
prezYdent
Město: Praha 7-Bubeneč
IP:85.71.68.xxx
Offline 1/386
19.05.2010 14:35 #122 Téma: Bude tohle fungovat?
marek.sm
Město: Praha
IP:85.160.178.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
19.05.2010 14:46 #123 Téma: Bude tohle fungovat?
Xawerius
Město: Libočany
IP:194.228.40.xxx
Offline 3/900
19.05.2010 14:55 #124 Téma: Bude tohle fungovat?
marek.sm
Město: Praha
IP:85.161.144.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
19.05.2010 15:04 #125 Téma: Bude tohle fungovat?
Xawerius
Město: Libočany
IP:194.228.40.xxx
Offline 3/900
19.05.2010 15:57 #126 Téma: Bude tohle fungovat?
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
19.05.2010 16:56 #127 Téma: Bude tohle fungovat?
kmet
Město: Praha
IP:213.180.38.xxx
Offline 0/66
PAT-Hans>kurňa tady se to rozjelo
hele a co HONDA NR750
oválné písty a 32 ventilů to bude mít taktů že se to nedá ani spočítat snad
,, Na počátku devadesátých let představila japonská Honda celému světu doslova revoluční stroj. Pod označením NR750 se ukrývala jednostopá kráska s technikou převyšující konkurenci o několik tříd. Asi možná proto k velkosériové výrobě tohoto motocyklu nedošlo. Některé jeho technické finesy totiž nejsou ani dnes překonány.Největší pozornost vzbudila Honda NR750 a dodnes u těch, kteří si vzpomenou, stále budí svým vidlicovým čtyřválcem. Technicky vychází z pohonných jednotek použitých u závodních speciálů řady NR 500 a NR 750, takže jeho válce svírají úhel 90°. Zatím nepřekonanou technickou lahůdkou jsou oválné písty zhotovené ze speciální lehké slitiny, které jsou spojeny s klikovou hřídelí dvojicí ojnic z titanu, dále pak osm ventilů a dvě zapalovací svíčky na válec, celkem tedy 32ventilový rozvod! Takto složitá konstrukce pohonné jednotky dosud nebyla použita u žádného ze známých jednostopých strojů. Stejně úchvatné byly ve své době i výkony Hondy NR750.,,
19.05.2010 22:12 #128 Téma: Bude tohle fungovat?
Kovboy
Město: Cítov
IP:193.84.186.xxx
Offline 11/582
Xawerius>marek.sm> takt = pohyb pístu
u 2T: sání+komprese (nahoru), expanze+výfuk (dolu)
u 4T: sání (dolu), komprese (nahoru), expanze (dolu) a výfuk (nahoru)
z toho mi plyne že wankel je 3 takt vzhledem k tomu, že má tři komory, kdy jedna saje, druhá stlačuje a třetí vyfukuje
19.05.2010 22:14 #129 Téma: Bude tohle fungovat?
zmizík_zaks
Město: Bezno
IP:213.168.185.xxx
Offline 5/6226
Journeyman Gladiator X8, Linhai ATV 260 LH
20.05.2010 08:13 #130 Téma: Bude tohle fungovat?
Jirka-KTM
Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557
marek.sm> A nebo ještě jinak. 1 takt= 1 pracovní fáze motoru. Čil 1 saje, 2 stlačuje, 3 expanduje, 4 vyfukuje. Co chceš za větší definici. U 2 taktního moturu jsou první dvě a druhé dvě spojeny v jednu, proto 2 takty ( nebo 2 pracovní fáze motoru).
A teď mi prezydente vysvětli, kde je těch Tvých 12 fází pracovních fází?
20.05.2010 08:14 #131 Téma: Bude tohle fungovat?
Jirka-KTM
Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557
[quote]Jirka-KTM>marek.sm> A nebo ještě jinak. 1 takt= 1 pracovní fáze motoru. Čil 1 saje, 2 stlačuje, 3 expanduje, 4 vyfukuje. Co chceš za větší definici. U 2 taktního moturu jsou první dvě a druhé dvě spojeny v jednu, proto 2 takty ( nebo 2 pracovní fáze motoru).
A teď mi prezydente vysvětli, kde je těch Tvých 12 pracovních fází?
20.05.2010 08:40 #132 Téma: Bude tohle fungovat?
prezYdent
Město: Praha 7-Bubeneč
IP:85.71.68.xxx
Offline 1/386
20.05.2010 09:24 #133 Téma: Bude tohle fungovat?
Xawerius
Město: Libočany
IP:194.228.40.xxx
Offline 3/900
prezYdent> ale hovno
2T - 2 fáze
4T - 4 fáze
wankel - plynulý proces - sání -> pootočení pístu komprese -> píst v krajní poloze = zážeh -> pootočení pístu expanze -> píst otočen k výfukovému kanálu = výfuk .... je to 4 takt musíš brát že ve válci jsou 3 spalovací komory, ale každá má jen čtyřtakt, nejde to sčítat, to bys mohl sčítat spalovací komory i u běžných motorů, takže by 3 válcovej 2T byl vlastně 6T
20.05.2010 11:07 #134 Téma: Bude tohle fungovat?
prezYdent
Město: Praha 7-Bubeneč
IP:85.71.68.xxx
Offline 1/386
20.05.2010 11:31 #135 Téma: Bude tohle fungovat?
Honza73
Město: Liberec VI - Rochlice
IP:82.150.169.xxx
Offline 0/2035
TGB Blade 425 4x4 limited
20.05.2010 11:47 #136 Téma: Bude tohle fungovat?
Xawerius
Město: Libočany
IP:194.228.40.xxx
Offline 3/900
20.05.2010 12:42 #137 Téma: Bude tohle fungovat?
Jirka-KTM
Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557
20.05.2010 12:43 #138 Téma: Bude tohle fungovat?
zmizík_zaks
Město: Bezno
IP:213.168.185.xxx
Offline 5/6226
Journeyman Gladiator X8, Linhai ATV 260 LH
20.05.2010 12:45 #139 Téma: Bude tohle fungovat?
Jirka-KTM
Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557
20.05.2010 12:47 #140 Téma: Bude tohle fungovat?
zmizík_zaks
Město: Bezno
IP:213.168.185.xxx
Offline 5/6226
Journeyman Gladiator X8, Linhai ATV 260 LH
20.05.2010 12:55 #141 Téma: Bude tohle fungovat?
Jirka-KTM
Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557
20.05.2010 13:50 #142 Téma: Bude tohle fungovat?
prezYdent
Město: Praha 7-Bubeneč
IP:85.71.68.xxx
Offline 1/386
Co je na tom divnýho, že u 4T se pro jeden kompletní cykl musí dvakrát otočit klikovka? Se ani nedivím, že v 3000km máš problém se seřízením ventilů.
Je zde ale ještě jiné vysvětlení daného problému:
- buď si po vyjížďce nesundaváš helmu, vlastně nikdy a tlačí Tě to do hlavy
- nebo máš mrdku počítač, že se Ti neroztočí animace toho Wankla
- nebo neumíš počítat do dvanácti. Do těch desíti je to brnkačka, to umí každej, zvl. máš-li na rukou plnej počet prstů a palců
20.05.2010 15:34 #143 Téma: Bude tohle fungovat?
quad-usa
Město: Kovalovice
IP:82.209.24.xxx
Offline 4/174
Yamaha YFZ 450 R, Suzuki LT-R 450
20.05.2010 16:23 #144 Téma: Bude tohle fungovat?
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
prezYdent>Xawerius> ale hovno
3 válcovej 2T lze rozdělit na jednoválce, který budou pracovat samostatně.
Wankel nelze rozdělit, je to jednotný celek, kde během jedné otáčky pístu proběhne 12 fází...
20.05.2010 16:55 #145 Téma: Bude tohle fungovat?
prezYdent
Město: Praha 7-Bubeneč
IP:85.71.68.xxx
Offline 1/386
20.05.2010 17:04 #146 Téma: Bude tohle fungovat?
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
20.05.2010 17:23 #147 Téma: Bude tohle fungovat?
Honza73
Město: Liberec VI - Rochlice
IP:82.150.169.xxx
Offline 0/2035
TGB Blade 425 4x4 limited
20.05.2010 19:36 #148 Téma: Bude tohle fungovat?
prezYdent
Město: Praha 7-Bubeneč
IP:85.71.68.xxx
Offline 1/386
xsob>
Co tady pořád pleteš dohromady jablka s hruškama? (fáze = takt)
Podle Tebe je i proudovej letadlovej motor čtyřtakt?
Když zapálíš benzín, tak hoří. Když ale stlačíš vzduch s benzínem a zapálíš, tak bouchne. Souhlasíš? Doufám, že jo, tak dál.
Jak se tedy počítají takty u 2T a 4T motorů:
Jeden cykl = sání, stlačení, výbuch, výfuk. Předpokládám, že též souhlasíš, dobrý, jedeme dál. U toho 2T je třeba k dokončení cyklů dvou pohybů pístu - nahoru a dolů, (dva takty)
U 4T jsou potřeba k jednomu kompletnímu cyklu 4 pohyby pístu - nahoru, dolů, nahoru a dolů, čili čtyři takty - souhlasíš? Jó, tak dobrý jdeme dál.
A jak je to u toho Wankla? Zkoušely se písty s různým počtem vrcholů (dvojvrcholovej např. musel mít ventily), my ale zůstaneme u toho se třemi vrcholy. Takže jaký pohyb musí ten píst udělat, aby vznikl jeden cykl? Musí se píst pootočit o 120stupňů. Pak opravdu proběhnou, byť na různých stranách pístu, všechny čtyři fáze, tj. sání, stlačení, výbuch, výfuk. Takže kolika taktní je motor, když píst udělal jen jeden pohyb? Je to "jednotakt", tedy přesně řečeno "nefunkční jednotakt", neboť v motoru musí probíhat současně tři na sobě závislé cykly, takže je to vlastně "třítakt".
Pokud budu nadále míchat jablka s hruškama tak jako vy, tak po dokončení celé otáčky, tj. otočení pístu o 360stupňů, (kompletní 3 cykly) je to 12T (3cykly x 4 fáze) Ale nikdy né 4T
Nechápu, proč se zde pořád ztrapňujete
20.05.2010 20:40 #149 Téma: Bude tohle fungovat?
kudlli
Město: Mýto
IP:88.146.206.xxx
Offline 0/110
Jak to funguje
Princip fungování Wankelova motoru není tak složitý, jak by se mohlo na první pohled zdát. Motor pracuje s klasickým Ottovým cyklem, jde tedy o běžný „čtyřtakt“. Základem motoru je unikátní konstrukce pístu a komory. Píst je vlastně jakýsi konvexní trojúhelník, který excentricky rotuje okolo hřídele.
Tělo, nebo chcete-li „válec“, má pak má složitý epitrochoidní tvar. Ten zaručuje, že všechny vrcholy rotoru jsou vždy v kontaktu se stěnou tělesa. Tím vznikají uvnitř motoru tři vzájemně oddělené prostory. Otáčením rotoru v každém z nich probíhá vždy právě jedna z fází klasického čtyřtaktního cyklu. To znamená, že za jednu otáčku rotoru motor vykoná tři pracovní cykly.
http://cs.wikipedia..../Wankel%C5%AFv_motor
20.05.2010 20:58 #150 Téma: Bude tohle fungovat?
Mayk
Město: Smržovka
IP:217.29.8.xxx
Offline 1/62
Yamaha Wolverine 450
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.10s