LosAndělos
Město: Bernartice
IP:62.177.90.xxx
Offline 1/8
Ahoj všichni,
jsem novým majitelem čtyřkolky Journeyman Gladiator X6 EFI a chtěl bych e zeptat, zda už si někdo na tomto stroji přidělával kontrolku dobijení. Rád bych si ji také přidělal, ale zkrátka nevím, na jaký drát se "napíchnout".
Moc děkuji za Vaše rady.
Uzavřeno 31.12.2011 v 20:32 uživatelem LosAndělos
03.06.2010 16:29 #31 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení
marek.sm
Město: Praha
IP:85.160.180.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
03.06.2010 17:43 #32 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení
Petr_max500
Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 3/924
Polaris Sportsman X2 500 EFI, Access Motor Max 250
03.06.2010 17:55 #33 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení
větvičkář_Rox
Město: Lomnice nad Lužnicí
IP:90.176.242.xxx
Offline 7/3549
Journeyman Gladiator X6-A Efi
03.06.2010 18:26 #34 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
Xawerius>marek.sm>bulda> Pokud to má být objektivní, tak by to mělo být závislé na otáčkách jako je to běžné u pracovních strojů.přesně tak, servisní interval přece dělám podle toho kolik motor udělal práce a ne podle toho jak dlouho běžel na dvoře nastartovaný na volnoběh....
03.06.2010 19:34 #35 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení
větvičkář_Rox
Město: Lomnice nad Lužnicí
IP:90.176.242.xxx
Offline 7/3549
Journeyman Gladiator X6-A Efi
03.06.2010 20:58 #36 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
Roxteedy> no, já taky nevim proč u kolky počítadlo MTH . Prostě se někdo ptal tak jsem k tomu napsal svůj názor. Já ho nepotřebuju, vim jak s kolkou jezdim a měnim podle kilometrů. Pokud budu závodit, nebo točit nějakou 250ccm kolku po silnici a budu chtít aby to vydrželo budu měnit asi častějc.
03.06.2010 22:53 #37 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení
větvičkář_Rox
Město: Lomnice nad Lužnicí
IP:90.176.242.xxx
Offline 7/3549
Journeyman Gladiator X6-A Efi
04.06.2010 10:30 #38 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení
Xawerius
Město: Libočany
IP:194.228.40.xxx
Offline 3/900
bulda>Xawerius>marek.sm>bulda> Pokud to má být objektivní, tak by to mělo být závislé na otáčkách jako je to běžné u pracovních strojů.přesně tak, servisní interval přece dělám podle toho kolik motor udělal práce a ne podle toho jak dlouho běžel na dvoře nastartovaný na volnoběh....
Právě že u pracovních strojů to jedno je, protože zpravidla běhají v spodní polovině spektra otáček. U zatěžovaných motorů, jako např quad, MTX atd to není objektivní měřítko. Když jsem měl MTX motorku tak jsem olej měnol v motoru cca po 7-10 treninkách nebo závodech což bylo vždy asi 15 MTH. Kdo má v tý kouli na krku trochu rozumu tak si to ohlídá, je totiž rozdíl jezdíte-li po silnici, nebo s kolkou po lese nebo s quadem na MTX trati.
04.06.2010 12:21 #39 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení
větvičkář_Rox
Město: Lomnice nad Lužnicí
IP:85.160.112.xxx
Offline 7/3549
Journeyman Gladiator X6-A Efi
Máš recht - vo tom se tu s Márou bavíme. Pokud to má k něčemu bejt, je to přes otáčky. Pokud neni, jeto jen další píčovina k ničemu.
Ale ta poslední věta cos napsal taky neni úúúplně pravda. Ale to už bychom zacházeli do puntíčků
Můžeš jet na 5k rpm a lochtat plyn a nebo to valit na plnej... Jak říkám, to už se bavíme o detailech. V podstatě říkáme to samý
motor je namáhán podle toho kolik točí otáček, co se děje s převodovkou (variem) je úplně jedno
04.06.2010 12:46 #40 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení
Xawerius
Město: Libočany
IP:194.228.40.xxx
Offline 3/900
04.06.2010 12:50 #41 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení
zmizík_zaks
Město: Bezno
IP:95.85.208.xxx
Offline 5/6226
Journeyman Gladiator X8, Linhai ATV 260 LH
04.06.2010 14:51 #42 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení
větvičkář_Rox
Město: Lomnice nad Lužnicí
IP:90.176.242.xxx
Offline 7/3549
Journeyman Gladiator X6-A Efi
Xawerius> myslíme každej na něco jinýho - to co říkáš je samo pravda.
V tý tvý poslední věte mi vadil případ, když jede motor na 5000 ot/min. V jednom případě ho nic nebrzdí a plyn jen tak lohtáš. V druhym případě máš plnej plyn, protože při těhlech otáčkách má něčemu dávat výkon.
Příklad: jízda do kopce 30km/h s/bez 3tunovýho přívěsu na stejnej rychlostní stupeň. Te´d si odmysli vario, ber třeba zetor na 4ku
Tak jsem to myslel, ale je to fakt fuk, jsou to detaily.
Každopádně se shodneme na tom, že motohodina je o počtu otáček, ne o čase.
11.06.2010 00:12 #43 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení
kmet
Město: Praha
IP:213.180.38.xxx
Offline 0/66
Pánové,
Nedělejte z toho vědu. Auta jezdí a počítají kilometry, podle toho se odvíjejí servisní intervaly.
Někdo jezdí fest a někdo lážo plážo. Všechny oleje jsou stejně naddimenzovaný v trvanlivosti.
Většinou se mění předčasně. Servisní interval určuje výrobce stroje a počítá určitě i se zátěží stroje.
4 kolky jsou v podstatě spotřební zboží, jako osobní auta. Není to žádná F 1 , která by měla nějaké extrémní nároky. Jiné to je asi u 4 kolek závodních, ale tam se asi počítadlo MH nemontuje. Z toho vyplývá, že stačí orientačně měřit v podstatě čas, kdy běží motor. Na volnoběh motor běží dle mého názoru méně než 1% času.
11.06.2010 08:28 #44 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení
marek.sm
Město: Praha
IP:85.160.178.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
kmet> To máš určitě pravdu. Spíš jde o princip nebo jak to nazvat. Když máš na displeji otáčkoměr, máš tam čas, v motoru čidlo na teplotu tak proč to neudělat pořádně, jedná se jen o to správně zobrazit smysluplné hodnoty. Když je to všechno elektronický, tak při dnešní ceně elektroniky je to pro mě nepochopitelný.
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.09s