asp_leden_2013

QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


banner

Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

28.05.2010   20:33

LosAndělos LosAndělos Město: Bernartice
IP:62.177.90.xxx
Offline 1/8

Ahoj všichni,
jsem novým majitelem čtyřkolky Journeyman Gladiator X6 EFI a chtěl bych e zeptat, zda už si někdo na tomto stroji přidělával kontrolku dobijení. Rád bych si ji také přidělal, ale zkrátka nevím, na jaký drát se "napíchnout".
Moc děkuji za Vaše rady.

Uzavřeno 31.12.2011 v 20:32 uživatelem LosAndělos

Odpovědi: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

03.06.2010   16:29   #31 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

marek.sm marek.sm Město: Praha
IP:85.160.180.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.

Tohle nechápu, polaris zase nemá zobrazení teploty. Takže nevím proč výrobci počítadlo nebo teploměr nedělají standardně jako součást výbavy. To by kolku prodražilo o několik málo Kč a to už si nemůžou dovolit.

Citace | Odpovědět

03.06.2010   17:43   #32 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

Petr_max500 Petr_max500 Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 3/924
Polaris Sportsman X2 500 EFI, Access Motor Max 250

Při přehrátí se ti na display napíše HOT. Ale je fakt, že alespoň orientačně by nebylo špatný tu teplotu znát.

Citace | Odpovědět

03.06.2010   17:55   #33 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

větvičkář_Rox větvičkář_Rox Město: Lomnice nad Lužnicí
IP:90.176.242.xxx
Offline 7/3549
Journeyman Gladiator X6-A Efi

Tak naše CF500 teplotu vokazujou. je to docela fajn. Taky to nechápu - voda, dobíjení, mazání, motohodiny... fakt pár korun. Já nevim, napadá mně jen že s počtem fcí se zvyšuje riziko, že něco nepude. Esi je to kvůli tomu?



Naposledy editováno 03.06.2010 17:55:34

Citace | Odpovědět

03.06.2010   18:26   #34 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

bulda bulda Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A

Xawerius>marek.sm>bulda> Pokud to má být objektivní, tak by to mělo být závislé na otáčkách jako je to běžné u pracovních strojů.přesně tak, servisní interval přece dělám podle toho kolik motor udělal práce a ne podle toho jak dlouho běžel na dvoře nastartovaný na volnoběh....



Právě že u pracovních strojů to jedno je, protože zpravidla běhají v spodní polovině spektra otáček. U zatěžovaných motorů, jako např quad, MTX atd to není objektivní měřítko. Když jsem měl MTX motorku tak jsem olej měnol v motoru cca po 7-10 treninkách nebo závodech což bylo vždy asi 15 MTH. Kdo má v tý kouli na krku trochu rozumu tak si to ohlídá, je totiž rozdíl jezdíte-li po silnici, nebo s kolkou po lese nebo s quadem na MTX trati.

Citace | Odpovědět

03.06.2010   19:34   #35 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

větvičkář_Rox větvičkář_Rox Město: Lomnice nad Lužnicí
IP:90.176.242.xxx
Offline 7/3549
Journeyman Gladiator X6-A Efi

bulda> jedno to neni u žádnýho stroje. Bo s touhle úvahou si na stejným místě jako když to odhaduješ podle km. Tak proč mth měřič???

Citace | Odpovědět

03.06.2010   20:58   #36 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

bulda bulda Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A

Roxteedy> no, já taky nevim proč u kolky počítadlo MTH . Prostě se někdo ptal tak jsem k tomu napsal svůj názor. Já ho nepotřebuju, vim jak s kolkou jezdim a měnim podle kilometrů. Pokud budu závodit, nebo točit nějakou 250ccm kolku po silnici a budu chtít aby to vydrželo budu měnit asi častějc.

Citace | Odpovědět

03.06.2010   22:53   #37 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

větvičkář_Rox větvičkář_Rox Město: Lomnice nad Lužnicí
IP:90.176.242.xxx
Offline 7/3549
Journeyman Gladiator X6-A Efi

bulda> to máš recht - debata je vo tom, že pokud má bejt měřené MTH k něčemu, musí být podle otáček, ne podle času. A přesně jak říkáš - debata vo hovně, esi někdo neví jak vodhoněnej motor má, tak ať si koupí novou a tam má jistotu že málo

Citace | Odpovědět

04.06.2010   10:30   #38 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

Xawerius Xawerius Město: Libočany
IP:194.228.40.xxx
Offline 3/900

bulda>Xawerius>marek.sm>bulda> Pokud to má být objektivní, tak by to mělo být závislé na otáčkách jako je to běžné u pracovních strojů.přesně tak, servisní interval přece dělám podle toho kolik motor udělal práce a ne podle toho jak dlouho běžel na dvoře nastartovaný na volnoběh....

Právě že u pracovních strojů to jedno je, protože zpravidla běhají v spodní polovině spektra otáček. U zatěžovaných motorů, jako např quad, MTX atd to není objektivní měřítko. Když jsem měl MTX motorku tak jsem olej měnol v motoru cca po 7-10 treninkách nebo závodech což bylo vždy asi 15 MTH. Kdo má v tý kouli na krku trochu rozumu tak si to ohlídá, je totiž rozdíl jezdíte-li po silnici, nebo s kolkou po lese nebo s quadem na MTX trati.

u pracovních strojů to taky není jedno, protože někdo hrabe s bagrem na míň otáček, někdo na víc
a u kolky u variátoru je to hodně znát, protože když třeba taháš dřevo na redukci tak motor jede ve vyšších otáčkách atd. atd.
motor je namáhán podle toho kolik točí otáček, co se děje s převodovkou (variem) je úplně jedno



Naposledy editováno 04.06.2010 10:30:33

Citace | Odpovědět

04.06.2010   12:21   #39 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

větvičkář_Rox větvičkář_Rox Město: Lomnice nad Lužnicí
IP:85.160.112.xxx
Offline 7/3549
Journeyman Gladiator X6-A Efi

Máš recht - vo tom se tu s Márou bavíme. Pokud to má k něčemu bejt, je to přes otáčky. Pokud neni, jeto jen další píčovina k ničemu.

Ale ta poslední věta cos napsal taky neni úúúplně pravda. Ale to už bychom zacházeli do puntíčků
Můžeš jet na 5k rpm a lochtat plyn a nebo to valit na plnej... Jak říkám, to už se bavíme o detailech. V podstatě říkáme to samý

motor je namáhán podle toho kolik točí otáček, co se děje s převodovkou (variem) je úplně jedno

Citace | Odpovědět

04.06.2010   12:46   #40 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

Xawerius Xawerius Město: Libočany
IP:194.228.40.xxx
Offline 3/900

Roxteedy> je to pravda... vezmi jízdu rychlostí 20 km/h na H a na L... na H ten motor sotva vyleze nad volnoběh, ale na L pojede pěkně vytočenej - variátor se točí úplně stejně v obou případech, ale při jízdě na redukci motor víc maká

Citace | Odpovědět

04.06.2010   12:50   #41 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

zmizík_zaks zmizík_zaks Město: Bezno
IP:95.85.208.xxx
Offline 5/6226
Journeyman Gladiator X8, Linhai ATV 260 LH

Roxteedy>bulda> jedno to neni u žádnýho stroje. Bo s touhle úvahou si na stejným místě jako když to odhaduješ podle km. Tak proč mth měřič???


Jedno je kolečko u trakaře

Citace | Odpovědět

04.06.2010   14:51   #42 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

větvičkář_Rox větvičkář_Rox Město: Lomnice nad Lužnicí
IP:90.176.242.xxx
Offline 7/3549
Journeyman Gladiator X6-A Efi

Xawerius> myslíme každej na něco jinýho - to co říkáš je samo pravda.

V tý tvý poslední věte mi vadil případ, když jede motor na 5000 ot/min. V jednom případě ho nic nebrzdí a plyn jen tak lohtáš. V druhym případě máš plnej plyn, protože při těhlech otáčkách má něčemu dávat výkon.

Příklad: jízda do kopce 30km/h s/bez 3tunovýho přívěsu na stejnej rychlostní stupeň. Te´d si odmysli vario, ber třeba zetor na 4ku

Tak jsem to myslel, ale je to fakt fuk, jsou to detaily.

Každopádně se shodneme na tom, že motohodina je o počtu otáček, ne o čase.

Citace | Odpovědět

11.06.2010   00:12   #43 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

kmet kmet Město: Praha
IP:213.180.38.xxx
Offline 0/66

Pánové,
Nedělejte z toho vědu. Auta jezdí a počítají kilometry, podle toho se odvíjejí servisní intervaly.
Někdo jezdí fest a někdo lážo plážo. Všechny oleje jsou stejně naddimenzovaný v trvanlivosti.
Většinou se mění předčasně. Servisní interval určuje výrobce stroje a počítá určitě i se zátěží stroje.
4 kolky jsou v podstatě spotřební zboží, jako osobní auta. Není to žádná F 1 , která by měla nějaké extrémní nároky. Jiné to je asi u 4 kolek závodních, ale tam se asi počítadlo MH nemontuje. Z toho vyplývá, že stačí orientačně měřit v podstatě čas, kdy běží motor. Na volnoběh motor běží dle mého názoru méně než 1% času.

Citace | Odpovědět

11.06.2010   08:28   #44 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

marek.sm marek.sm Město: Praha
IP:85.160.178.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.

kmet> To máš určitě pravdu. Spíš jde o princip nebo jak to nazvat. Když máš na displeji otáčkoměr, máš tam čas, v motoru čidlo na teplotu tak proč to neudělat pořádně, jedná se jen o to správně zobrazit smysluplné hodnoty. Když je to všechno elektronický, tak při dnešní ceně elektroniky je to pro mě nepochopitelný.

Citace | Odpovědět

Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.

Téma je uzavřeno


English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.09s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce