Mitchz
Město: Vsetín
IP:194.228.68.xxx
Offline 12/76
Ahoj, chci se zeptat, tahali jste kolkou někdy něco těžšího, než je kolka sama, např. auto? Je pro kolku menší zlo tahat navijákem nebo spíš uvázat za kouli? Respektive má naviják nějaký omezovač, že když ho přetížím, vypne nebo ho tak mohu spálit? Včera jsem musel pomoct a zvolil jsem raději volbu tahání za kouli, protože navijákem mi to kolku moc příčilo směrem dolů, čekal jsem spíše, že pojedu smykem, ale tahalo mi to čumák k zemi. Ale jelikož byl podklad takový mix hlíny a kamení, tak jsem měl zamklý jen zadek + 4x4, bál jsem se zamknout předek, abych nepoškodil přední diferák.
Co je v takové situaci nejlepší pro kolku? Naviják? Tažným se zamklým zadkem? Nebo zamknout na tvrdo i předek?
Naviják | 0 | |
Za tažné lanem se zamklám zadkem | 0 | |
Za tažné lanem + zamknout i předek | 2 | |
Nedělal bych to vůbec | 9 |
15.10.2017 18:24 #1 Téma: Tahání zapadlého auta čtyřkolkou
Bob9
Město: České Budějovice 6
IP:178.255.168.xxx
Offline 4/543
Okolností je tolik,že asi není univerzální odpověd,záleží přece na situaci.Terén,sklon,váha a umístění(zapadnutí)břemene-auta.Mám"na kontě" tři kousky Ale předem podotýkám,že ne vždy bych se do toho pouštěl,opravdu záleží na konkrétní situaci
Škoda Favorit-navijákem hodně nahoru,velkej sklon,stačil metr,ale zvádla
Ford Fiesta s dřevařem,dvacet čísel sněhu bylo určitě,za tažné a z lesa na cestu,nebyl problém na L 4x4
Suzuki Vitara cca dva kilometr k silnici cestou po traktoru,podmáčené,díry,na L 4x4 nezamčeno,také bez potíží
16.10.2017 08:53 #2 Téma: Tahání zapadlého auta čtyřkolkou
DJPepik
Město: Jihlava
IP:165.225.72.xxx
Offline 3/215
CF Moto X520
No já bych řekl, že jediný limit je, co přenesou kola.
a) U navijákování - když to bude moc, tak se navijákem přitáhneš k autu. Naviják nemáš šanci poškodit, páč to bude max 400kg dopředného tahu...
b) U tahání za kouli - když potáhneš na Lko (redukci) a bude to příliš, tak se ti začnou protáčet kola a stejně si skončil... Taky nemáš podle mě šanci něco poškodit
Uzávěrku bych raději nepoužíval. Ty uzávěrky jsou ošemetné součástky. To si raději prodluž nebo zkrať lano, aby si měl všechna 4 kola na rozumně neklouzavém terénu...
Jediné, co mě napadá, co by mohlo hrozit průserem, je navijákovat a zadek čtyřkolky ještě přivázat třeba za strom nebo přední kola zapřít o nějaké šutry. Tam ti to pak nemá kam uhnout a hrozí, že někde něco ohneš nebo ulomíš.
Good luck,
Pepík
16.10.2017 09:18 #3 Téma: Tahání zapadlého auta čtyřkolkou
Mitchz
Město: Vsetín
IP:194.228.68.xxx
Offline 12/76
Jasné, díky Taky si myslím, že limit dopředu taháním za TZ je prokluz kol, ale bez zamknutého předku to hrabalo hned, takže limit snad tak 200kg a když jsem zkusil zamknout předek, tak takový divné zvuky, hned jsem toho raději nechal.
Navíják jsem taky čekal, že mě to hned potíhne dopředu, ale ty drapáky cosi udrží, když jsou do tvaru "šíp" a kolka se spíš zapříčila dolů a spíše ji nebezpečně klesal čumák. Ale zvládlo se to :)
17.10.2017 20:24 #4 Téma: Tahání zapadlého auta čtyřkolkou
bugy74
Město: Brno-Královo Pole
IP:85.70.246.xxx
Offline 0/362
Polaris Sportsman 700 Twin, Journeyman Gladiator 510 RX, Journeyman Gladiator X450, Polaris Sportsman 800/EFI
21.10.2017 10:32 #5 Téma: Tahání zapadlého auta čtyřkolkou
Mitchz
Město: Vsetín
IP:194.228.68.xxx
Offline 12/76
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.56s