grigri
Město: Praha 1-Hradčany
IP:89.102.228.xxx
Offline 9/23
AHOJ
jaké je pro a proti žluté spz hodlám si sní koupit kolku prý se nemusí na stk což je výhoda ale mužu sní třeba do zahraničí nebo jaké to má omezení bez toh že by to mělo jet max 40km? a případně jak to řeší policajti když mě ve městě zastaví a nebo pojedem na ní dva?
09.01.2020 20:34 #61 Téma: Pro a proti žluté SPZ
zz2012
Město: Kroměříž
IP:160.218.109.xxx
Offline 0/51
Journeyman Gladiator X450, Can-Am Outlander 1000R
10.01.2020 05:42 #62 Téma: Pro a proti žluté SPZ
mariodevil
Město: Jablonec nad Nisou
IP:82.145.208.xxx
Offline 2/4822
Can-Am Renegade 800
10.01.2020 21:31 #63 Téma: Pro a proti žluté SPZ
zz2012
Město: Kroměříž
IP:160.218.109.xxx
Offline 0/51
Journeyman Gladiator X450, Can-Am Outlander 1000R
11.01.2020 07:50 #64 Téma: Pro a proti žluté SPZ
Michal007
Město: Chotilsko
IP:89.24.33.xxx
Offline 1/8
11.01.2020 09:44 #65 Téma: Pro a proti žluté SPZ
Jarin4X4
Město: Týn nad Vltavou
IP:178.255.168.xxx
Offline 9/4530
Can-Am Outlander 1000R, Can-Am Renegade 500, Can-Am Outlander 1000, Can-Am Outlander 800R XT-P, Polaris Sportsman 500 H.O.
11.01.2020 10:27 #66 Téma: Pro a proti žluté SPZ
Forestr
Město: Hutisko
IP:37.48.51.xxx
Offline 1/81
Hsun HS700UTV, EMU Tractor 500
Michal007> Šecky štyrkolky od 10/2019 mají STK na 4 roky (případně si je možné tu stávající 2-letou prodloužit na úřadě - taky sem si ji loni 11/2019 prodloužil o ty 2 roky), emise se už nedělají (dofčilška byl limit od 500 kg).
Pak už výhoda žluté značky není tak zásadní, nicméně pro své UTV by se mi ta žlutá hodila více než bílá. Alespoň možu aj pocestách, kde je zákaz pro traktory a nemosím dodržovat 40 km/h. aj. blbostě, keré sou pro ty speciální vozidla povinné. U traktoru je to teď nesmysl, bo co 2 roky.... kdo to tak mají, si tak spíše pohoršili (pokud to teda neplatí až pro nově vydané znašky.... to sem nezkoumal).
01.09.2020 18:05 #68 Téma: Pro a proti žluté SPZ
1Pegas
Město: Havlíčkův Brod
IP:83.240.5.xxx
Offline 11/3274
Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring
01.09.2020 19:26 #69 Téma: Pro a proti žluté SPZ
Jarin4X4
Město: Týn nad Vltavou
IP:178.255.168.xxx
Offline 9/4530
Can-Am Outlander 1000R, Can-Am Renegade 500, Can-Am Outlander 1000, Can-Am Outlander 800R XT-P, Polaris Sportsman 500 H.O.
02.09.2020 11:31 #70 Téma: Pro a proti žluté SPZ
Tommi_82
Město: Šumperk
IP:85.163.224.xxx
Offline 0/9
Linhai ATV 500 4x4, Shineray XY250STIXE, Ostatní Čtyřkolka
02.09.2020 11:47 #71 Téma: Pro a proti žluté SPZ
mariodevil
Město: Jablonec nad Nisou
IP:82.145.210.xxx
Offline 2/4822
Can-Am Renegade 800
02.09.2020 12:00 #72 Téma: Pro a proti žluté SPZ
Tommi_82
Město: Šumperk
IP:85.163.224.xxx
Offline 0/9
Linhai ATV 500 4x4, Shineray XY250STIXE, Ostatní Čtyřkolka
mariodevil> mea culpa každopádně já jsem třeba tohle před koupí čtyřkolky zkoušel zjišťovat a dokud nedorazil scan TP tak jsem do poslední chvíle netušil jestli půjde na STK za 4 nebo za 6. A internet jsem prolízal zvrchu dolů. Informace byly občas protichůdné.
02.09.2020 12:57 #73 Téma: Pro a proti žluté SPZ
Cipísek-Zdenda
Město: Teplice
IP:62.240.166.xxx
Offline 0/55
Can-Am Outlander 1000R
02.09.2020 17:52 #74 Téma: Pro a proti žluté SPZ
Jarin4X4
Město: Týn nad Vltavou
IP:178.255.168.xxx
Offline 9/4530
Can-Am Outlander 1000R, Can-Am Renegade 500, Can-Am Outlander 1000, Can-Am Outlander 800R XT-P, Polaris Sportsman 500 H.O.
02.09.2020 19:35 #75 Téma: Pro a proti žluté SPZ
jouza
Město: Brno-Sadová
IP:185.138.45.xxx
Offline 0/7
02.09.2020 20:08 #76 Téma: Pro a proti žluté SPZ
Jarin4X4
Město: Týn nad Vltavou
IP:178.255.168.xxx
Offline 9/4530
Can-Am Outlander 1000R, Can-Am Renegade 500, Can-Am Outlander 1000, Can-Am Outlander 800R XT-P, Polaris Sportsman 500 H.O.
02.09.2020 20:23 #77 Téma: Pro a proti žluté SPZ
Jarin4X4
Město: Týn nad Vltavou
IP:178.255.168.xxx
Offline 9/4530
Can-Am Outlander 1000R, Can-Am Renegade 500, Can-Am Outlander 1000, Can-Am Outlander 800R XT-P, Polaris Sportsman 500 H.O.
10.02.2021 09:57 #78 Téma: Pro a proti žluté SPZ
Madamad
Město: Brno-Útěchov
IP:178.255.168.xxx
Offline 0/2
10.02.2021 09:58 #79 Téma: Pro a proti žluté SPZ
Madamad
Město: Brno-Útěchov
IP:178.255.168.xxx
Offline 0/2
10.02.2021 11:27 #80 Téma: Pro a proti žluté SPZ
Tetsuo
Město: Bahno
IP:85.239.254.xxx
Offline 5/2726
10.02.2021 16:53 #81 Téma: Pro a proti žluté SPZ
JURA
Město: Krásná Lípa
IP:109.81.243.xxx
Offline 0/10754
Can-Am Outlander 1000R
Zase se stejný problém opakuje. Před časem podal vysvětlení Karel Volavý. Založil jsem si jeho článek a snad nebude mít nic proti tomu, když jej opět zveřejním.
Poradna - Kupujeme traktor
I když třeba BRP už od roku 2017 nedělá u čtyřkolek jinou homologaci jak traktor (T3), neustále mi chodí dotazy jak to vlastně s těmi traktory je nebo jak je to se zvyšováním výkonu u T3 570.
Traktory - přes různé výklady zákona, a to i v případě, že vám to tvrdí policista, který vás právě zastavil, tak opravdu pro řízení čtyřkolky kategorie T platí řidičský průkaz skupiny B, tedy osobní auto. Protože ale policista je ten nejchytřejší a třeba nebude chtít ustoupit od svého tvrzení, nechte ho vykecat, ovšem s tím, že nesouhlasíte s přestupkem a chcete to řešit ve správním řízení - nic jiného někde na silnici stejně dělat nemůžete. No a dále už je to na komunikaci s odborem dopravy a na to se dá odborně připravit.
T3 - nejběžnější kategorie čtyřkolek, traktor kolový do 650 Kg, verze A je rychlost do 40 Km/h, B znamená rychlost vyšší ale současně od května 2018 povinnost ABS. Samozřejmě máme dle váhy i jiné kategorie Téček, například Traxter HD8, který nabízím, je traktor kategorie T1B - tedy rychlost vyšší jak 40 Km, ale protože byl schválen před 5/2018 má povolenou rychlost 60 Km/h a nemusí mít tedy ABS.
Obecně traktory mají tzv. žluté značky, ale na rozdíl od kategorií Z a SS (jedná se o národní schválení a dodatečnou přestavbu) musí u nás (a také na SK) vozidla kategorie T na STK a to i napříč tomu, že v celé EU je zemědělec chráněným druhem a se svými traktory tak na STK povinnost jezdit nemá.
Traktory a silnice 1. třídy - uff, vyhláška někde z 50. let, kdy ještě nikdo netušil, že budeme lítat s malými traktory až 105 Km/h. Ale platí, že poslední den před pracovním klidem (nejčastěji v pátek) a v poslední den pracovního klidu (nejčastěji neděle) platí od 15. dubna do 30. září zákaz jízdy od 13 - 21 hodin pro traktory. Jenže tato vyhláška rovněž říká, že je povoleno užít tyto komunikace v době sklizně a nebo pokud vozidlo převáží poštu. Chápu to tak, že pokud povezete balík slámy, nebo dopis v obálce se známkou, tak můžete kdykoliv - no jo no, vyhláška z 50. let....
Traktory a přílba - prý ne, nebo alespoň u T3A (do 40 Km), jenže - v momentě, když jedeš bez přílby, tak jsi nejen vítaným dárcem pro transplantační centrum, ale také jakýkoliv frustrovaný městský policajt s mastnou brašnou si na tobě bude chtít udělat úkon....a tak se budeš zase hádat, prokazovat....proč? Jezděte s blembákem a je to!
Traktory a vozík - no konečně něco, kde padnou veškeré argumenty zastánců "bílých" značek. Je to vždy kus od kusu, ale třeba na obrázcích zmíněné oranžové eLko má schváleno v TP 335 Kg nebrzděný a 750 Kg brzděný vlek - a jede se na čundr! Malý brzděný karavan o váze do 750 Kg jde sehnat!!!
Homologace Outlander 570 - jak jsem již psal, v roce 2017 nám skončily staré homologace kategorie Le (bílá značka - čtyřkolový motocykl) a tak BRP namísto nového schvalování opustil tuto kategorii a čtyřkolky pro Evropu začal schvalovat v kategorii T. Jenže ruku na srdce, Evropský trh nepatří svým objemem k preferovaným trhům, v USA, Kanadě a Rusku se prodává jaksi více a tak je Evropa se svými neustále se měnícími předpisy chápána v BRP spíš jako nutné zlo. Z toho důvodu fabrika již nechtěla utrácet za homologaci celé produktové řady a tak pro Evropu vyhodila ze svého portfolia motorizace 570 a 850 ccm. Jenže zemědělec je tvorem chráněným a tak je nutno mít pro něj i ty levné 570 - jak z toho? A tak BRP v roce 2018 uvedl na trh Outlandery s obchodním označením 570, kde však je motor 650 ccm s omezením na řídící jednotce. Nutno podotknout, že tyto stroje jsou na dynamiku horší jak klasické 570 ccm čtyřkolky. Ale v tento moment přichází malý český člověk, který se tak dlouho hrabal v diagnostice a jednotkách, až dokáže překonat programování fabriky a pustit tyto stroje v plném režimu šestsetpadesátkového Rotaxu a to už je oheň! Tyto 650 ccm stroje mají na rozdíl od původních L 570 variant stejnou cenu, ale silnější poloosy a tak je rám a přenosová soustava totožná s klasickými G2 litrovými verzemi. Je to alespoň taková malá náplast za chybějící 850 ccm verze. Bohužel ale nikdo neví, jak se bude BRP dále bránit přepisování softwaru a tak, kdo o podobném stroji uvažujete, nenechávejte nákup až na někdy, šestsetpadesátka za cenu pětsetsedmdesátky tady nemusí být věčně. No a pro uživatele, kteří tento stroj už vlastní (570) - rozhodující je údaj v TP. Pokud máte uveden typ motoru Rotax 660 (objem 649,56 cm3) a zdá se vám odpich nevýrazný - lze provést softwarovou úpravu výkonu a to i u modelů 2018 s plynem "kachní zobák".
Pokud ale máte uvedený motor 570 ccm - nezbývá než odlehčit, zhubnout, dát malá kola a nebo stroj prodat!
Pěkný podzim v sedle vašeho traktoru vám přeje Karel Volavý
11.02.2021 00:13 #82 Téma: Pro a proti žluté SPZ
Jarin4X4
Město: Týn nad Vltavou
IP:178.255.168.xxx
Offline 9/4530
Can-Am Outlander 1000R, Can-Am Renegade 500, Can-Am Outlander 1000, Can-Am Outlander 800R XT-P, Polaris Sportsman 500 H.O.
11.02.2021 00:13 #83 Téma: Pro a proti žluté SPZ
Jarin4X4
Město: Týn nad Vltavou
IP:178.255.168.xxx
Offline 9/4530
Can-Am Outlander 1000R, Can-Am Renegade 500, Can-Am Outlander 1000, Can-Am Outlander 800R XT-P, Polaris Sportsman 500 H.O.
11.02.2021 00:21 #84 Téma: Pro a proti žluté SPZ
Cipísek-Zdenda
Město: Teplice
IP:62.240.166.xxx
Offline 0/55
Can-Am Outlander 1000R
11.02.2021 14:31 #85 Téma: Pro a proti žluté SPZ
íkvétykve
Město: Praha
IP:85.207.122.xxx
Offline 0/68
Hsun HS700ATV
silnice 1. třídy
Ale platí, že poslední den před pracovním klidem (nejčastěji v pátek) a v poslední den pracovního klidu (nejčastěji neděle) platí od 15. dubna do 30. září zákaz jízdy od 13 - 21 hodin pro traktory.
Víkend to sice není, ale omezení existuje.
Takže nezapomeňte nějaký dopis (v pátek po 18 hodině a v neděli odpoledne asi neprojde) nebo balík slámy, jak doporučuje Karel.
Jinak je mi to celkem jedno. Jen jsem si přečetl, co píše Karel a vše reakce na Madamad.
11.02.2021 20:58 #86 Téma: Pro a proti žluté SPZ
Luboš
Město: Slavičín
IP:5.104.21.xxx
Offline 5/1757
23.08.2022 18:19 #87 Téma: Pro a proti žluté SPZ
Tomasino
Město: Brandýs nad Labem
IP:90.182.63.xxx
Offline 2/13
Zdravím, nechci zakládat nové téma kvůli tomu, tak to vecpu sem. Omlouvám se
Chci kupovat nového Linhaie na popojíždění mezi vesnicemi, práce kolem domu, nějaké dřevo atd… hlavně i zábava, co si budem 😁
Určitě chci žluté SPZ, ale zároveň bych chtěl občas svézt někoho. Takže ideálně 2 místa k sezení. (Aspon napsáno že je druhý pasažér nutný obsluze stroje, nakládky jak se občas píše)
Jde ovlivnit kolik mi tam napíšou míst a jaké spz budu mít? Může to prodejce změnit před prodejem a úřad to pak jen zapíše podle něj? Nebo prodejce má predem dané jaké čtyřkolky jsou jednomístné atd?
24.08.2022 05:32 #88 Téma: Pro a proti žluté SPZ
mariodevil
Město: Jablonec nad Nisou
IP:82.145.211.xxx
Offline 2/4822
Can-Am Renegade 800
24.08.2022 13:35 #89 Téma: Pro a proti žluté SPZ
Tomasino
Město: Brandýs nad Labem
IP:90.182.63.xxx
Offline 2/13
24.08.2022 22:36 #90 Téma: Pro a proti žluté SPZ
paul44
Město: Trnava
IP:194.228.79.xxx
Offline 0/1147
Čína LYDA203, Linhai ATV 260 LH, Goes 520 Max, Journeyman Gladiator X8, Journeyman Gladiator X8
Tomasino> Proč žluté??Jak už ti mariodevil psal,tak se žlutými musíš jednou tak často na STK plus emise,bratru celkem za 3500 oproti STK u bílých za 700!!!! Navíc rychlost omezena na 60km,pokud tě změří -opět výdaje.Jediná jakoby výhoda-nemusí být helma,ale já bych na silnici bez helmy stejně nevylez a na poli ti helmu stejně nikdo kontrolovat nebude,když budeš mít potřebu jezdit bez ní!! A počet míst k sezení si musíš vybrat sám z nabídky typů u prodejce.Jo - a ten Linhai-ji když jsem ho měl,tak už bych do něho nešel!!!Radši bych vybíral značku hlavou a ne peněženkou.Ale na druhou stranu-každý si tím vývojem musí projít!! A zažít to chvění Linhaje,-ne u srdce.
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.15s