Hans-quad
Město: Litoměřice-Město
IP:88.103.209.xxx
Offline 11/7924
Macháček se už chystá na rally Dakar 2012
http://www.novinky.c...ally-dakar-2012.html
02.01.2012 06:43 #31 Téma: Dakar 2012
Lupíno
Město: Čestlice
IP:193.86.226.xxx
Offline 19/4881
CF Moto Gladiator X520
zdroj KM racing
Když rozhoduje subjektivní názor
Josef Macháček absolvoval první etapu Rallye Dakar mimo soutěž čtyřkolových motocyklů
Zápletka s nepříjemnou pachutí se částečně vyřešila, ale situace zůstává i nadále nepřehledná. Tak by se dala shrnout kauza, v níž byl Josef Macháček spolu s šesti dalšími evropskými čtyřkolkáři nejdříve vyřazen z Rallye Dakar, ale v neděli do dvoutýdenní soutěže odstartoval. Pilot stáje KM Racing zajel devátý čas, ale organizátoři oznámili, že spolu s Poláky Lukaszem Laskawiecem, Rafalem Sonikem a Maciejem Albinowskim, Francouzi Christophem Declerckem a Antoinem Lecomtem a Italem Norberto Canganim startuje mimo soutěž.
Za vyřazení sedmi Evropanů stál protest argentinských jezdců a jejich argumentem bylo, že čtyřkolky uvedených závodníků se příliš odlišují od sériových modelů. Macháček a spol. pak podali protest proti rozhodnutí jury. Její stanovisko zatím oficiálně nezaznělo, nicméně všichni jmenovaní nastoupili na start první etapy. Napadení nesériovosti evropských čtyřkolek je svým způsobem dost kuriózní, protože i stroje Argentinců mají k sériovým quadům hodně daleko. Důvodem je skutečnost, že k zvládnutí tak těžké soutěže jako je Rallye Dakar je nutné na čtyřkolovém motocyklu udělat řadu úprav.
Jihoameričané mají usnadněnou cestu vítězství
Argentinci se při protestu zaměřili na motor Yamaha TDM Macháčkova stroje, a to díky tomu, že pořadatelé krátce před startem vydali předpis, podle nějž jsou do závodu připuštěny pouze sériové stroje, u nichž bude v průběhu rallye umožněna výměna motoru. Macháčkův motocykl je odvozený od Yamahy Raptor, ale motor ze sériového stroje by podle pětinásobného vítěze Rallye Dakar tak náročnou soutěž nevydržel, a proto používá agregát TDM převložkovaný na objem 750 ccm. Ten má parametry série, ovšem zda celý čtyřkolový motocykl v této podobě odpovídá reglementu, to už záleží na subjektivním pohledu komisařů.
Představitelé sedlčanské stáji jsou z celé situace pochopitelně rozčarováni. „Naše stanovisko je jasné. Je požadována národní registrace stroje a použití sériového motoru. Registraci máme a sérii nikdo nedefinuje. Jsou to čtyři kusy, nebo sto? Výklad je nejasný, a tudíž závislý na subjektivním posouzení. Podali jsme protest, který bude posouzen v den první etapy. Pořadatelé nabídli, že by evropští favorité mohli startovat mimo pořadí jako zvláštní podtřída čtyřkolek, což ale není pro Josefa zajímavé. Konečné rozhodnutí o startu necháme na něm a vyčkáme rozhodnutí o protestu,“ řekl šéf týmu KM Racing Martin Macík.
Podle spolumajitele stáje Martina Pabišky je podivným zásahem celá kategorie čtyřkolek znehodnocená. „Namísto špičkově obsazené třídy a velkolepého souboje se stane jen fraškou vytvořenou pro několik domácích a pár dalších jihoamerických závodníků, založenou na nejistých pravidlech se subjektivním výkladem. Závodníci tu jsou od toho, aby bojovali o umístění, nic jiného pro ně nemá smysl. Vývojem událostí jsme rozhořčeni. Nečekáme, že se pořadatelé k našemu protestu postaví kladně – to by ztratili tvář a závod čtyřkolek jim za takovou ostudu nestojí,“ dodal zklamaně. Celá záležitost z pohledu odstavených jezdců vypadá tak, že nyní mají slavní argentinští bratři Marcos a Alejandro Patronelliové, jejich krajané, či další Jihoameričané usnadněnou cestu k vítězství.
První etapa si vyžádala život motocyklisty
Dakarskou premiéru mají za sebou kamiony Liaz, které musely zvládnout 820 kilometrů, z nichž však jen sedmapadesát se jakoby na zahřátí měřilo. Posádka Józef Cabala, Josef Kalina, Jakub First vybojovala sedmadvacáté místo, když musela řešit problémy s převodovkou. Porucha chladiče oleje u posilovače řízení zase trápila osazenstvo druhé liazky, která ve složení Jaroslav Valtr, Jan Bervic, David Pabiška obsadila osmačtyřicátou pozici.
Hned první den se po třech letech do řad účastníků Rallye Dakar vrátila smrt. Krátce před koncem měřeného úseku zahynul při nehodě argentinský motocyklista Jose Andres Martinez Boero. Zdravotníci ho sice vrtulníkem transportovali do nemocnice, závodník však při převozu zemřel na zástavu srdce. Lékaři pak ihned začali s oživovacími pokusy, ty však k úspěchu nevedly. Osmatřicetiletý Boero startoval na Rallye Dakar podruhé, loni jí předčasně ukončil po šesté etapě.
min
02.01.2012 06:49 #32 Téma: Dakar 2012
Mókyn
Město: Ivančice
IP:89.235.31.xxx
Offline 6/2934
Yamaha Grizzly 700
02.01.2012 07:30 #33 Téma: Dakar 2012
Lupíno
Město: Čestlice
IP:193.86.226.xxx
Offline 19/4881
CF Moto Gladiator X520
sledujte i články na titulce
http://www.quadmania...odnoceny--13477.html
02.01.2012 12:26 #34 Téma: Dakar 2012
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
02.01.2012 13:42 #35 Téma: Dakar 2012
Richard.cz
Město: Kamenný Újezdec
IP:85.71.71.xxx
Offline 0/2911
Can-am Outlander Max 800R H.O. EFI LTD.
http://www.ceskatele...na-dakaru-je-devaty/
V titulku článku je "Macháček uspěl s protestem, na Dakaru je devátý", v textu článku jsem však nich takového nenašel. Tak nevim, že by blbá snaha novinářů o čtivost???
02.01.2012 16:36 #36 Téma: Dakar 2012
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
02.01.2012 16:39 #37 Téma: Dakar 2012
Richard.cz
Město: Kamenný Újezdec
IP:85.71.71.xxx
Offline 0/2911
Can-am Outlander Max 800R H.O. EFI LTD.
02.01.2012 16:43 #38 Téma: Dakar 2012
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
Richard.cz> jj, spíš jako objektivní vidim reporty tady: http://www.kmracing.cz/cz/aktuality.php
sice to je taky zpožděný ale myslim, že by tam nepsali srágory jak jsem četl jinde.
02.01.2012 17:44 #39 Téma: Dakar 2012
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
Je to nahovno ale Machajda to věděl a čekal jak to dopadne při přejímce. Cca 3 týdny spět to jakoby připustil na ČT4 sport, když se ho ptali jaký úpravy má kolka když musí být skoro sériová. Popsal podvozek, osu, chlazení a pak motor na pokraji pravidel. Stejně je to i dalších 5 co stavěl pro poláky. Takže sem jen čekal jestli projde. Jasný speciály se vždycky staví na hranici pravidel, spíš těsně za, ale nacpat jinej motor je moooc. Těžko pak vyčítat konkurenci že toho využije na protest, kor když se tam motá talik prašulí.
V závodech na malých úrovních se pohybuju od r 95 a prasárny se dějou všude, kor když někdo nestíhá, vždycky se vytahujou protesty. Tenhle je ale oprávněnej. Rám a agregáty měly vycházet ze série. Pravidla se mění bohužel těsně před začátkem sezony všude. Jezdíme Rely a tet ještě nejsou upřesněný technický pravidla, přitom sezona začíná za 3 měsíce. To je děs
Snad to pro něj dobře dopadne a všem ukáže že stavět a jezdit umí nejlíp na světě
02.01.2012 17:53 #40 Téma: Dakar 2012
Richard.cz
Město: Kamenný Újezdec
IP:85.71.71.xxx
Offline 0/2911
Can-am Outlander Max 800R H.O. EFI LTD.
02.01.2012 18:04 #42 Téma: Dakar 2012
Gargamel
Město: Kocourov
IP:81.200.57.xxx
Offline 5/6203
masai K 50, Suzuki LT-A 75O King Quad 4x4
02.01.2012 20:07 #44 Téma: Dakar 2012
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
k těm protestům, kdesi jsem četl, že organizátoři často uznají protest, který je na hranici jen proto, že tým, který to podal přivedl do soutěže silného sponzora a organizátoři o něj v příštím ročníku nechtějí přijít.
Jo a jinak ty poláci co jsem koukal na průběžné pořadí na WP jedou jak draci
Tady je ještě něco ke čtení:
http://dakarrallye.blogspot.com/
http://www.ceskatele...6269182-retro/video/
http://www.motorkari...na-miste--20420.html
převzato z motorkáři.cz:
... stále není nic oficiálně dořešeno, kupodivu Declerck je opet v zavode, dodal homologacni listiny a totez pripravujeme i my. Pepa startuje normalne v zavode, akorat jej nevidime v celkove klasifikaci, ale to je jen otazka papirova. Jinak nam uz ukazali "prstem" v reglementu, co jim vadi. Pokud to nebude na papire nechci se ale bavit o detailech. Drzte nam palec M.Pabiska
sledujte nas na www.kmracing.cz
02.01.2012 23:26 #46 Téma: Dakar 2012
Richard.cz
Město: Kamenný Újezdec
IP:85.71.71.xxx
Offline 0/2911
Can-am Outlander Max 800R H.O. EFI LTD.
03.01.2012 00:20 #47 Téma: Dakar 2012
Ludra
Město: Praha 10-Vršovice
IP:88.101.199.xxx
Offline 0/300
Can-Am Outlander 800R Max LTD, Journeyman Gladiator X6 EFI, Čína ATV 125
03.01.2012 00:39 #48 Téma: Dakar 2012
DonJuan
Město: Kryštofovy Hamry
IP:91.192.32.xxx
Offline 8/209
A je vymalováno http://www.ctyrkolky...zhodl-odstoupit-638/
a tady je to potvrzený :(((( http://www.km-racing...php?id_aktuality=324
03.01.2012 01:26 #49 Téma: Dakar 2012
Richard.cz
Město: Kamenný Újezdec
IP:85.71.71.xxx
Offline 0/2911
Can-am Outlander Max 800R H.O. EFI LTD.
03.01.2012 09:57 #50 Téma: Dakar 2012
pirda
Město: Děčín I-Děčín
IP:46.135.128.xxx
Offline 9/8173
Can-Am Renegade 800, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4
03.01.2012 12:00 #51 Téma: Dakar 2012
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
no je to smutná story, o to víc smutná, že kdyby KM racing dal podle mě protest na ty svatý co to rozpoutali tak na 95% přibyde třetí kategorie pro čtyřkolky, protože ty serie bych fakt chtěl vidět... Ta soutěž ztrácí glanc dobrodružství především složitostí pravidel, přitom by stačilo jednoduché- origo rám/karoserie povoleny vzpěry a výztuhy, origo blok motoru - co kdo do něj dokáže dostat je jeho plus. možná na první pohled moc benevolentní, ale kdo to zná tak ví, že to je na druhou stranu dosti limitující. Myslím, že se o dostalo někam, kde by se i Thierry Sabine divil. Ono už i to, že se to z nostalgie jmenuje DAKAR a jede se v Jižní Americe . Na druhou stranu ta Afrika fakt v jistejch místech nebyla bezpečná, ta prostřílená Liazka tam možná stojí doteď.
05.01.2012 11:45 #52 Téma: Dakar 2012
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
05.01.2012 11:48 #53 Téma: Dakar 2012
Lupíno
Město: Čestlice
IP:193.86.226.xxx
Offline 19/4881
CF Moto Gladiator X520
05.01.2012 11:58 #54 Téma: Dakar 2012
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
05.01.2012 12:08 #55 Téma: Dakar 2012
Richard.cz
Město: Kamenný Újezdec
IP:85.71.71.xxx
Offline 0/2911
Can-am Outlander Max 800R H.O. EFI LTD.
05.01.2012 12:37 #56 Téma: Dakar 2012
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
Richard.cz> samozřejmě máš pravdu, ale letos skočil z tý rampy taky, jen to nikdo nějak kloudně nenatočil, dalo se to zahlídnout v jednom záběru na start z dálky
Lupíno: kluci na motorkách nejedou zle ale poskočili proto, že hodně jezdců včera minulo Waypoint na vzdálenost větší než 200m a tim se jim nezapočítal načež následovala penalizace, v podstatě to samý se stalo loni Lopraisovi, ale ten k těm WP nemohl dojet protože s prasklým turbem se na ty vršky kde byly WP prostě nevyškrábal.
05.01.2012 12:46 #57 Téma: Dakar 2012
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
Lupíno> me docela zaráží, že si tady o Dakaru píše pár lidí, ten závod jsem obdivoval už jako kluk když jsem se o něm dozvěděl a tady na čtyrkolkárně se o to aktivně zajímá jen pár lidí, spousta maníků radši skočí s kolkou do rybníka, nebo nějaký tůně, propláchne vodou ložiska, dify a motor a berou to jako vrchol offení. ale Dakar je a bude pro mě liga No.1. Snad se teda nějak srovnaj v těch pravidlech to je jediná skvrna na pořadatelích.
05.01.2012 13:05 #58 Téma: Dakar 2012
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
05.01.2012 13:11 #59 Téma: Dakar 2012
Richard.cz
Město: Kamenný Újezdec
IP:85.71.71.xxx
Offline 0/2911
Can-am Outlander Max 800R H.O. EFI LTD.
06.01.2012 12:11 #60 Téma: Dakar 2012
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.11s