Lupíno
Město: Čestlice
IP:193.86.226.xxx
Offline 19/4881
CF Moto Gladiator X520
Tak je naloženo a české týmy jedou směr Jižní Amerika.
A i ta naše čtyřkolkářská parta tam bude mít zastoupení
Sice jako mechanik Davida Pabišky, ale zástupce českých čtyřkolkářů tam bude. A to Martin Malát, vítěz letošního OffROAD Maratonu v kategorii MISTR QUAD 4x4 z Journeyman racing teamu.
citace Davida
Díky přízni sponzorů si může dovolit vzít s sebou na Rallye Dakar mechanika Martina Maláta. „Je to můj dlouholetý endurový kamarád, od mládí jsme se připravovali v jednom minitýmu. Je to výborný jezdec, který byl i vicemistrem světa v enduru a nevyhrál jen kvůli technické závadě. Rád bych, aby se letos na Dakaru rozkoukal, a třeba už příště startoval vedle mě. Má na to po všech stránkách. Za všechno hovoří dvanáct dojetých Šestidenní za sebou. Kromě toho má doma motocyklový servis, takže všemu rozumí.
http://www.kmracing....php?id_aktuality=368
Tak budeme mít informace přímo z Ameriky
10.01.2013 21:08 #61 Téma: DAKAR 2013
manas76
Město: Skalica
IP:77.48.69.xxx
Offline 8/4202
Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring, Polaris Sportsman XP 550/EPS, Polaris Sportsman 500 H.O.
10.01.2013 21:27 #63 Téma: DAKAR 2013
manas76
Město: Skalica
IP:77.48.69.xxx
Offline 8/4202
Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring, Polaris Sportsman XP 550/EPS, Polaris Sportsman 500 H.O.
10.01.2013 21:28 #64 Téma: DAKAR 2013
Antichrist
Město: Vodňany I
IP:178.255.168.xxx
Offline 15/303
KTM 525 XC, Can-Am Maverick 1000
10.01.2013 21:31 #65 Téma: DAKAR 2013
manas76
Město: Skalica
IP:77.48.69.xxx
Offline 8/4202
Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring, Polaris Sportsman XP 550/EPS, Polaris Sportsman 500 H.O.
10.01.2013 21:38 #67 Téma: DAKAR 2013
Bimbajs
Město: Brdy
IP:5.102.48.xxx
Offline 19/5509
Can-Am Outlander 800R X xc, Polaris Sportsman XP 850/EPS, Kawasaki KVF 700
13.01.2013 17:03 #68 Téma: DAKAR 2013
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
13.01.2013 17:10 #69 Téma: DAKAR 2013
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
13.01.2013 18:31 #71 Téma: DAKAR 2013
Mrakoplaš
Město: Dlouhá Loučka
IP:80.188.18.xxx
Offline 10/122
Access Motor Tomahawk 400
Možná se ti to jen zdá z pohledu diváka to trošku skresluje, jezdil jsem na moto v podobném a jel jsem dobrých 140km/ h víc mne hlava nedovolila a podle toho co je na videu tak písek se moc neboří akorát bych měl srtach stěch lidí kolem je to docela oprus když jedeš ZÁVODY NA MOTU, KOLCE, NEBO AUTEM A LIDIČKY TI SKÁČOU SKORO POD KOLA, je super když jsou všude po trati závodu fanoušci , ale jen na bezpečných zónách. Jináč Gordon se aj mne zdá z předešlích závdú, chvílema , jak napsals Bezmozek. M
13.01.2013 21:25 #72 Téma: DAKAR 2013
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
14.01.2013 09:52 #73 Téma: DAKAR 2013
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
14.01.2013 10:02 #74 Téma: DAKAR 2013
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
tak znova
nejde mi to sem vložit přímo, v tom článku je odkaz na video , které jsem sem chtěl dát.
http://www.sport.cz/...-loprais.html#hp-sez
14.01.2013 22:47 #76 Téma: DAKAR 2013
Ludra
Město: Praha 10-Vršovice
IP:88.101.28.xxx
Offline 0/300
Can-Am Outlander 800R Max LTD, Journeyman Gladiator X6 EFI, Čína ATV 125
14.01.2013 23:34 #78 Téma: DAKAR 2013
Joseff
Město: Osvračín
IP:82.100.48.xxx
Offline 3/311
Can-Am Outlander 400, TGB Blade 425
15.01.2013 06:26 #79 Téma: DAKAR 2013
caprighia
Město: Praha
IP:37.188.227.xxx
Offline 3/2602
Polaris Sportsman 800 EFI, Journeyman Stormer LC320
15.01.2013 06:44 #80 Téma: DAKAR 2013
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
15.01.2013 07:58 #81 Téma: DAKAR 2013
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
15.01.2013 14:42 #82 Téma: DAKAR 2013
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
16.01.2013 07:41 #85 Téma: DAKAR 2013
Lupíno
Město: Čestlice
IP:193.86.226.xxx
Offline 19/4881
CF Moto Gladiator X520
Cali>
V roce 2010 to někde našel Matěj
Malé doplnění: Moto/ quad: 3500EUR + 10000EUR za pilota
po polovině června je cena 3500 + 12200EUR.
Amatéři to mají trošku lepší - mohou platit na splátky 4500+3500+2000EUR v průběhu roku nebo 6200+6000 pokud je to po polovině června.
Amatér je podle regulí člověk, který nikdy neměl nic společného s motosportem a jehož "sláva není jakkoliv spojená s motoristickými sporty". Jinak řečeno - nesmí to být závodník. Cena zahrnuje dopravu stroje z Evropy a zpátky (pochopitelně že ne z ČR ale z Francie a do Francie), poplatky za sportovní organizaci a základní lékařskou pomoc, jídlo a pití v bivaku, povinné přístroje (zapůjčení ale vyžaduje značné kauce na půl roku ve výši řádově několika tisíc EUR), palivo na CP během etap a pojištění vč. repatriace. Cena nezahrnuje dopravu vybavení kromě dvou beden stadardní dakarské velikosti z bivaku do bivaku (střídavě) a dvou kol do každého bivaku (2+2 na střídačku) ale i za to se připlácí 500EUR. Povinností je zaplatit si víza a palivo v bivaku a na všechny přejezdy a dopravu tam a zpátky.
Dále se samozřejmě platí doprava, doprovod, atd atd
A něco z toho, co má splňovat takový stroj:
Pochopitelně stroje musí splňovat poměrně náročné regule organizátorů, jinak neprojdou přejímkami. Musí mít koupené držáky povinné výbavy (ty se kupují, celková částka kolem 3000EUR za moto/quad) - tedy držák GPS a Iritracku s anténami a napájením, držák Sentinelu s anténou, držák balízy.. Všechny motorky jedou prakticky s elektrickým roadbookem a dvojicí tripmasterů plus repeater. Volitelně je možné kopit speedocap, který indikuje vjezd do měřené zóny rychlosti. Povinná výbava na motorku dále obsahuje seznam věcí pro přežití, které člověk musí koupit (vč. světlic, stroboskopu...) ale cena balíčku není tak hrozná ve srovnáním s tím ostatním. Další úpravy stroje jsou ovšem drahé - zvětšené nádrže, tlumič řízení (pokud jede někdo mistrovsky jako R. Krejčí, tak ho nepotřebuje ale musí mít předloktí jako wrestler), téměř všichni mají předělaná světla na xenony, pohodlnější rallye sedlo, povinné osvětlení vzadu, box na umístění povinné zásoby vody a vybavení pro přežití) atd...
16.01.2013 07:44 #86 Téma: DAKAR 2013
Lupíno
Město: Čestlice
IP:193.86.226.xxx
Offline 19/4881
CF Moto Gladiator X520
Cali> Tohle platilo pro Afriku
Finanční přehled DAKAR
Startovné 13.000,- EUR
Doprava 3.000,- EUR
Pojištění 2.000,- EUR
Pohonné hmoty 5.000,- EUR
Technická podpora 10.000,- EUR
Správní poplatky 1.000,- EUR
START 6.000,- EUR
CELKEM: 40.000,- EUR
a nebo
zde staženo http://www.ceskeokru...vnym-na-dakaru-94710
Velmi častý dotaz se týká financí a startovného. Rozhodl jsem se napsat na to téma článek:
Startovné - záleží na tom, kdy se člověk přihlásí. Po určitém datumu už jsou ceny vyšší. A pozor - zájem bývá větší než počet startujících, takže oni pak posuzují, jakou má ten člověk šanci dojet, jak má kvalitní zajištění, jaký je jeho tým, jaké má sportovní výsledky apod.
Moto/ quad: 3500EUR + 10000EUR za pilota
po polovině června je cena 3500 + 12200EUR.
Amatéři to mají trošku lepší - mohou platit na splátky 4500+3500+2000EUR v průběhu roku nebo 6200+6000 pokud je to po polovině června.
Amatér je podle regulí člověk, který nikdy neměl nic společného s motosportem a jehož "sláva není jakkoliv spojená s motoristickými sporty". Jinak řečeno - nesmí to být závodník. Cena zahrnuje dopravu stroje z Evropy a zpátky (pochopitelně že ne z ČR ale z Francie a do Francie), poplatky za sportovní organizaci a základní lékařskou pomoc, jídlo a pití v bivaku, povinné přístroje (zapůjčení ale vyžaduje značné kauce na půl roku ve výši řádově několika tisíc EUR), palivo na CP během etap a pojištění vč. repatriace. Cena nezahrnuje dopravu vybavení kromě dvou beden stadardní dakarské velikosti z bivaku do bivaku (střídavě) a dvou kol do každého bivaku (2+2 na střídačku) ale i za to se připlácí 500EUR. Povinností je zaplatit si víza a palivo v bivaku a na všechny přejezdy a dopravu tam a zpátky.
Auta platí 2800EUR za auto, 4100EUR za 4x4 kamion nebo 5100EUR za 6x6 kamion + 10000 za každého člena posádky (pokud je hlášený jako možný řidič, což se dělá vždy aby v případě nehody mohl dojet navigátor). Opět je to dražší po polovině června (12000EUR) a požadavky na amatéry jsou stejné jako u motorek. Cena zahrnuje víceméně totéž jako u motorek ale nepřepravují se žádné bedny ani pneumatiky. Ovšem v případě aut cena NEZAHRNUJE odtah vraku nebo nepojízdného vozidla ze závodu do Buenos Aires!
Asistence platí 2000EUR za auto, 3300EUR za kamion 4x4 a 4300EUR za kamion 6x6 + 8500EUR (resp. 9500EUR) za člena posádky. Opět v ceně není odtah v případě havárie do BA ani zápůjčky iritracku, vysílačky a vůbec žádné palivo.
Rozpočet na servisní (asistenční) zajištění se obvykle musí dohodnout s majiteli kamionů, kteří to poskytují jako službu a nesmí se zapomenout na to, že prakticky každý člen týmu - včetně mechaniků, vozidel převážejících materiál do bivaku atd - musí být registrovaní v závodě a mít zaplaceno jako asistence. Takže každé auto, každý člověk. Pokud pro tým jede hlášená rychlá asistence (tedy na trati), musí jít o vozidlo odpovídající kategorie a přihlášené jako každé jiné ostré vozidlo v soutěži. To znamená, že po trati nemůže jet nějaké obyčejné auto 4x4 s materiálem ale musí splňovat například podmínky kategorie T2 podle regulí FIA - vnitřní rámy, sedačky, úpravy, nádrže, homologace atd.. V případě motorek a quadů je obvykle levnější a lepší se domluvit na spolupráci resp. asistenčním zajištění nějakým specializovaným týmem (např. Elf nebo tým Yamaha Europe a další, které se tím zabývají - protože cena bývá kolem 10.000EUR/moto a v ceně člověk dostane rychlou asistenci a kompletně připravený servisní kamion a vše potřebné v bivaku. Pochopitelně že v té ceně nejsou vlastní náhradní díly a materiál - co si zničíš, to zaplatíš. S tím je potřeba počítat a rovnou si vyčlenit rozpočet na dva náhradní motory (které můžu ale nemusím použít), oleje, filtry, pneumatiky, mousse atd. Jedna obruč mousse počítejte nějakých 200EUR. Když je zle a zásoby v bivaku dochází, cena se zvedá a stalo se, že se nedaly sehnat vůbec. Takže je lepší je nakoupit dopředu. Ale mousse je za půl roku na vyhození, takže i tyhle peníze jsou prostě součást rozpočtu, stejně jako je potřeba počítat s tím, že většina věcí na motorce bude po závodě zničená. Rovnou se musí brát několik náhradních roadbooků, tlačítkových ovladačů, IMO/ICO a senzorů atd... Všechno to v písku odchází velice rychle.
Pochopitelně stroje musí splňovat poměrně náročné regule organizátorů, jinak neprojdou přejímkami. Musí mít koupené držáky povinné výbavy (ty se kupují, celková částka kolem 3000EUR za moto/quad) - tedy držák GPS a Iritracku s anténami a napájením, držák Sentinelu s anténou, držák balízy.. Všechny motorky jedou prakticky s elektrickým roadbookem a dvojicí tripmasterů plus repeater. Volitelně je možné kopit speedocap, který indikuje vjezd do měřené zóny rychlosti. Povinná výbava na motorku dále obsahuje seznam věcí pro přežití, které člověk musí koupit (vč. světlic, stroboskopu...) ale cena balíčku není tak hrozná ve srovnáním s tím ostatním. Další úpravy stroje jsou ovšem drahé - zvětšené nádrže, tlumič řízení (pokud jede někdo mistrovsky jako R. Krejčí, tak ho nepotřebuje ale musí mít předloktí jako wrestler), téměř všichni mají předělaná světla na xenony, pohodlnější rallye sedlo, povinné osvětlení vzadu, box na umístění povinné zásoby vody a vybavení pro přežití) atd...
K tomu letenky pro všechny členy týmu tam a zpátky, řada nocí v hotelech, pekelné poplatky za použití satelitního i GSM telefonu a internetu, nejméně dvě cesty do Francie a a zpět na přejímky a pro vozidla po akci a většina lidí má ještě další pojištění, které není v ceně startovného..
Zdroj: martinmacek.blogspot.com
16.01.2013 07:56 #87 Téma: DAKAR 2013
Bimbajs
Město: Brdy
IP:5.102.48.xxx
Offline 19/5509
Can-Am Outlander 800R X xc, Polaris Sportsman XP 850/EPS, Kawasaki KVF 700
Pochopitelně stroje musí splňovat poměrně náročné regule organizátorů, jinak neprojdou přejímkami. Musí mít koupené držáky povinné výbavy (ty se kupují, celková částka kolem 3000EUR za moto/quad) - tedy držák GPS a Iritracku s anténami a napájením, držák Sentinelu s anténou, držák balízy.. Všechny motorky jedou prakticky s elektrickým roadbookem a dvojicí tripmasterů plus repeater. Volitelně je možné kopit speedocap, který indikuje vjezd do měřené zóny rychlosti.
Asi vypadám jako pitomec, ale vůbec nevim, vo co gou mohl by si Lupíno napsat, co to je za hejblata?
16.01.2013 08:03 #88 Téma: DAKAR 2013
Lupíno
Město: Čestlice
IP:193.86.226.xxx
Offline 19/4881
CF Moto Gladiator X520
16.01.2013 08:08 #89 Téma: DAKAR 2013
Bimbajs
Město: Brdy
IP:5.102.48.xxx
Offline 19/5509
Can-Am Outlander 800R X xc, Polaris Sportsman XP 850/EPS, Kawasaki KVF 700
Lupíno> jedinou věcí z toho seznamu co mi něco řiká je GPS, jinak sem KO Sentinel mám spojenej s autem na parní pohon z první republik yhttp://cs.wikipedia.../%C5%A0koda_Sentinel a ostatní mi neřiká vůbec nic
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.26s