Bonfire
Město: Rychvald
IP:178.72.204.xxx
Offline 3/286
Access Motor Tomahawk 300, Kawasaki KVF 750
Poustel se nekdo z vas do prevrtani valce na vetsi objem? Jelikoz mi nedostacuje vykon, tak premyslim ze bych to nechal zvetsit... konkretne mam vrtani 74mm a zdvih 65,2mm coz dava 280,4cm3. O kolik cca maximalne muzu zvetsit prumer aniz bych musel menit pist, ze by to krouzky zvladly? premyslel jsem o 2-3mm, cimz bych se dostal na objem 295 / 304cm3.
22.06.2011 12:54 #1 Téma: Převrtání válce
bars
Město: Benešov
IP:85.160.90.xxx
Offline 1/754
KTM LC4 620
22.06.2011 12:59 #2 Téma: Převrtání válce
ottap
Město: Brno-Brno Město
IP:85.248.137.xxx
Offline 4/181
Can-Am Outlander 800R Max XT-P, Suzuki LT-A 450 4x4 Kingquad
22.06.2011 13:36 #3 Téma: Převrtání válce
Bonfire
Město: Rychvald
IP:178.72.204.xxx
Offline 3/286
Access Motor Tomahawk 300, Kawasaki KVF 750
22.06.2011 14:05 #4 Téma: Převrtání válce
bars
Město: Benešov
IP:85.160.90.xxx
Offline 1/754
KTM LC4 620
22.06.2011 14:43 #5 Téma: Převrtání válce
LeonKrkon
Město: Žebrák
IP:194.228.62.xxx
Offline 5/341
Arctic cat 700 H1 EFI TRV
Nechci dělat chytrýho, ale s těmihle znalostmi se do toho nepouštěj. Jde udělat výbrus a nechat vyrobit na míru píst a kroužky, potom to správně natryskuješ, poladíš výfuk, sání, někdy je ptřeba řešit i chlazení.
Ve výsledku je lepší tohle prodat a koupit si Toma 400 (nebo něco jiného)
24.06.2011 07:51 #6 Téma: Převrtání válce
cenda101
Město: Zruč nad Sázavou
IP:90.183.45.xxx
Offline 0/61
Yamaha YFZ 450
Ten dotaz mě skutečně rozesmál. Ty se do žádných úprav nepouštěj. Nejlevnější a nejrychlejší postup jak získat víc koníků z téhle čtyřkolky je ji prodat a koupit silnější. Smysl zvyšovat výkon má jen u závodních 450tek, protože nic silnějšího není. Dá se něco získat přetryskováním karburátoru a laděným výfukem, popř bavlněným filtrem, je to ale jen pár koní. HC píst a ostré vačky se na tohle asi ani nedělaj a byla by to darda.
24.06.2011 10:29 #7 Téma: Převrtání válce
Lupíno
Město: Čestlice
IP:193.86.226.xxx
Offline 19/4881
CF Moto Gladiator X520
24.06.2011 10:42 #8 Téma: Převrtání válce
LeonKrkon
Město: Žebrák
IP:194.228.62.xxx
Offline 5/341
Arctic cat 700 H1 EFI TRV
24.06.2011 10:52 #9 Téma: Převrtání válce
cenda101
Město: Zruč nad Sázavou
IP:90.183.45.xxx
Offline 0/61
Yamaha YFZ 450
Lupíno>Možná Honza napsal otázku špatně.
Ale potřebuje zůstat ve své kategorii na závodech v Offku, ale potřebuje větší výkon.
Existuje možnost to osadit motorem z Toma 400.
Ale on by chtěl dostat maximum ze svého stávajícího stroje.
24.06.2011 21:58 #10 Téma: Převrtání válce
Cita29
Město: Mohelnice
IP:88.103.233.xxx
Offline 1/489
Yamaha YFZ 450
27.06.2011 19:46 #11 Téma: Převrtání válce
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
Cita29> No tak kdyby tomu rozuměl, tak by nemohl vymyslet takovou věc. Jinak dnes už běžná věc, že závodník jen jezdí a mechanici tomu musí rozumět.
Jinak se může pustit prvně do zvětšení spalovacího prostoru, možná větších ventilů pokud je místo, větší kanály, karburátor už má, tak doladit přírubu sání, trysky a filtr, na novej průměr výfukovýho kanálu dodělat pořádnej svod a tlumič, doladit kompresní poměr tak do 10,6 aby netrpěla klika a ojnice. Vario už má a převod taky. Tohle je maximum co se šikovný ruce došplhaj. Ještě pak pořádně vše doladit k dokonalosti.
Jo ještě případně odlehčit setrvák magneta (pokud to jde) a části variátoru aby motor měl co největší pružnost.
27.06.2011 22:06 #14 Téma: Převrtání válce
yamaha277
Město: Brno-Komín
IP:84.42.238.xxx
Offline 0/4
xsob> Když budeš zvětšovat spalovací prostor - ubírat materiál, tak si vždy snížíš kompresní poměr. Budeš-li u nás hledat člověka, který ti opravdu dobře udělá kanály na čtyřtaktu, tak budeš mít problém. Na jejich spočítání ti budou stačit prsty jedné ruky. Trochu si přivydělávám na chleba v motorářské branži, tak mám o tom docela reálné představy.
28.06.2011 00:24 #15 Téma: Převrtání válce
Zrzoun
Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250
Hoši asi STOP!!!
Tohle je diskuse na osobní pokec né na psaní si tady.
To jsou technické a strojní specifikace, které se jen všechny dají těžko popsat a vysvětlit takto po fóru.
/osobně nejsem nakloněn zvyšování výkonu tím, že se např. u skutrů 50 vymění jen (kyt na 70-90) válec, píst, kroužky, hlava a spodek zůstane stejný (horní, dolní úvrať zůstane stejná).
Protože (klika, ojnce, oj. čep, píst, pístní čep, kroužky) je pak všechno jinak těžké (nevyvážené), dává to jinné tlaky a ten spodek (klika, ložiska, oj. čep, pístní čep) strašně trpí a životnost jde do kelu. A to se týká všech motorů!!
Všecko je zpočítané na dané váhy, tlaky,obsahy, otáčky a výkon, nepočítají to ve vývoji žádní blbci, tak je jakýkoliv zásah do obsahu i výkonu pomocí snižování hlavy a tím zvedání kompresního poměru i zvyšování obsahu pomocí stenčování vložky (stěn válce) nebo výměna za větší jen dočasné a krátkodobé potěšení, protože pak se celá životnost motoru rapidně zkracuje/
Diskuse o horní a dolní úvrati (zdvihu), šíři vrtání, chlazení (celkově i vnitřně), velikosti sacích a výfukových potrubí, ventilů, vent. sedel, leštění kanálů, ložiska, klika, ojnice, těsnění, adt. atd. je fakt na dlouho.
28.06.2011 00:44 #16 Téma: Převrtání válce
Zrzoun
Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250
Bonfire> Ahoj nevím jestli to co píšeš není nějaká provokace .
Určitě se se svými vědomostmi (nechci tě urážet, konstatuji) do zásadních úprav motoru nepouštěj!!!!!!!!
V Tvém případě a Tvých požadavcích, bych si nechal u někoho, kdo tomu trochu rozumí (poznáš podle toho, že má alespoň zařízenou dílnu) vyměnit karbec, filtr, zkrátit sací potrubí a trošičku vykastrovat výfuk + výměna CDI jednotky. To ti zvedne výkon tak +- 10% a nakope se toho originálního dost.
Jako z 300(280) - 500nebo800 neuděláš!!!
Ta 280 má výkon 14,6 kW origo!!
Víc jak 18kW z ní normálně bez zkrácení životnosti a nevratných úprav motoru nedostaneš!!! a jestli někdo tvrdí, že jo, tak kecá!!
(pro rýpaly předem odmítám diskuse na téma ostrá vačka,snižování hlavy atd. děkuji)
(Se zkušenostma o 2-3mm zvětším vrtání a píst nechám) bych Ti upřímně nedoporučoval, do ostatních technologických a mechanických částí a součástí a záležitostí motoru zasahovat!!!!
28.06.2011 10:51 #17 Téma: Převrtání válce
lovec
Město: Tábor 1
IP:89.235.0.xxx
Offline 2/46
Tak vidim že už tady zase všichni víte hovno. Takový převrtání sem si dělával běžně na motorkách a pozdějc i na linhai 260. normálně to jede nárust výkonu je znát a spotřeba oleje vzroste jen minimálně. jen je dobrý dodělat jakési zámky na pístu a kroužky trochu napružit a pootočit o 120 stupnu a funguje to!!!
28.06.2011 13:29 #18 Téma: Převrtání válce
cenda101
Město: Zruč nad Sázavou
IP:90.183.45.xxx
Offline 0/61
Yamaha YFZ 450
lovec>Tak vidim že už tady zase všichni víte hovno. Takový převrtání sem si dělával běžně na motorkách a pozdějc i na linhai 260. normálně to jede nárust výkonu je znát a spotřeba oleje vzroste jen minimálně. jen je dobrý dodělat jakési zámky na pístu a kroužky trochu napružit a pootočit o 120 stupnu a funguje to!!!
28.06.2011 20:23 #21 Téma: Převrtání válce
Bubin
Město: Brno-Lesná
IP:83.240.119.xxx
Offline 0/1685
lovec>Tak vidim že už tady zase všichni víte hovno. Takový převrtání sem si dělával běžně na motorkách a pozdějc i na linhai 260. normálně to jede nárust výkonu je znát a spotřeba oleje vzroste jen minimálně. jen je dobrý dodělat jakési zámky na pístu a kroužky trochu napružit a pootočit o 120 stupnu a funguje to!!!
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.26s