asp_leden_2013

QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


banner

Téma: Převrtání válce

22.06.2011   12:48

Bonfire Bonfire Město: Rychvald
IP:178.72.204.xxx
Offline 3/286
Access Motor Tomahawk 300, Kawasaki KVF 750

Poustel se nekdo z vas do prevrtani valce na vetsi objem? Jelikoz mi nedostacuje vykon, tak premyslim ze bych to nechal zvetsit... konkretne mam vrtani 74mm a zdvih 65,2mm coz dava 280,4cm3. O kolik cca maximalne muzu zvetsit prumer aniz bych musel menit pist, ze by to krouzky zvladly? premyslel jsem o 2-3mm, cimz bych se dostal na objem 295 / 304cm3.

Odpovědi: Převrtání válce

22.06.2011   12:54   #1 Téma: Převrtání válce

bars bars Město: Benešov
IP:85.160.90.xxx
Offline 1/754
KTM LC4 620

Tak, jak si to představuješ to opravdu nelze....

Citace | Odpovědět

22.06.2011   12:59   #2 Téma: Převrtání válce

ottap ottap Město: Brno-Brno Město
IP:85.248.137.xxx
Offline 4/181
Can-Am Outlander 800R Max XT-P, Suzuki LT-A 450 4x4 Kingquad

Tak piest budes musiet vymenit urcite a aj kruzky. Myslim ze pri kazdom vybruse musis vymenit piest a kr uzky.

Citace | Odpovědět

22.06.2011   13:36   #3 Téma: Převrtání válce

Bonfire Bonfire Město: Rychvald
IP:178.72.204.xxx
Offline 3/286
Access Motor Tomahawk 300, Kawasaki KVF 750

i pri malem vybrusu menit pist (za vetsi?) prave ze nevim, kde bych na tu ludru taiwanskou sehnal vetsi pist

Citace | Odpovědět

22.06.2011   14:05   #4 Téma: Převrtání válce

bars bars Město: Benešov
IP:85.160.90.xxx
Offline 1/754
KTM LC4 620

Bonfire> si sežeň manuál a najdi si kolik má být vůle mezi válcem a pístem... bude to v řádu setin mm.

Citace | Odpovědět

22.06.2011   14:43   #5 Téma: Převrtání válce

LeonKrkon LeonKrkon Město: Žebrák
IP:194.228.62.xxx
Offline 5/341
Arctic cat 700 H1 EFI TRV

Nechci dělat chytrýho, ale s těmihle znalostmi se do toho nepouštěj. Jde udělat výbrus a nechat vyrobit na míru píst a kroužky, potom to správně natryskuješ, poladíš výfuk, sání, někdy je ptřeba řešit i chlazení.

Ve výsledku je lepší tohle prodat a koupit si Toma 400 (nebo něco jiného)

Citace | Odpovědět

24.06.2011   07:51   #6 Téma: Převrtání válce

cenda101 cenda101 Město: Zruč nad Sázavou
IP:90.183.45.xxx
Offline 0/61
Yamaha YFZ 450

Ten dotaz mě skutečně rozesmál. Ty se do žádných úprav nepouštěj. Nejlevnější a nejrychlejší postup jak získat víc koníků z téhle čtyřkolky je ji prodat a koupit silnější. Smysl zvyšovat výkon má jen u závodních 450tek, protože nic silnějšího není. Dá se něco získat přetryskováním karburátoru a laděným výfukem, popř bavlněným filtrem, je to ale jen pár koní. HC píst a ostré vačky se na tohle asi ani nedělaj a byla by to darda.

Citace | Odpovědět

24.06.2011   10:29   #7 Téma: Převrtání válce

Lupíno Lupíno Město: Čestlice
IP:193.86.226.xxx
Offline 19/4881
CF Moto Gladiator X520

Možná Honza napsal otázku špatně.
Ale potřebuje zůstat ve své kategorii na závodech v Offku, ale potřebuje větší výkon.
Existuje možnost to osadit motorem z Toma 400.
Ale on by chtěl dostat maximum ze svého stávajícího stroje.

Citace | Odpovědět

24.06.2011   10:42   #8 Téma: Převrtání válce

LeonKrkon LeonKrkon Město: Žebrák
IP:194.228.62.xxx
Offline 5/341
Arctic cat 700 H1 EFI TRV

Tak bych si zkusil pohrát s tryskou a výfukem, ale hlavně s variátorem a možná i upravit stálý převod směrem kam potřebuje

Citace | Odpovědět

24.06.2011   10:52   #9 Téma: Převrtání válce

cenda101 cenda101 Město: Zruč nad Sázavou
IP:90.183.45.xxx
Offline 0/61
Yamaha YFZ 450

Lupíno>Možná Honza napsal otázku špatně.
Ale potřebuje zůstat ve své kategorii na závodech v Offku, ale potřebuje větší výkon.
Existuje možnost to osadit motorem z Toma 400.
Ale on by chtěl dostat maximum ze svého stávajícího stroje.



jestli potřebuje poladit stávající stroj a zůstat do 300ccm tak pak trysky (předpokládám, že to má karburátor) otevřený filtr, laděný výfuk a vysokokompresní píst. To by pár koníků přidalo. Další nárůst výkonu už jedině ostré vačky. Když tam dá tohle všechno mohl by z toho dostat tak 10k navíc, ale bude to stát ranec. Zvýšením obsahu o 20ccm s tím, že by na to sehnal píst si asi moc nepomůže, nehledě na to, že to má nejspíš nicasil a převrtat by to stejně ani nešlo. Muselo by to mít vložku jako měly starý kolky. Ale třeba se mýlím!

Citace | Odpovědět

24.06.2011   21:58   #10 Téma: Převrtání válce

Cita29 Cita29 Město: Mohelnice
IP:88.103.233.xxx
Offline 1/489
Yamaha YFZ 450

Hoši, nechci se do Vás navážet, ale prd o něm víte... On je na to docela borec...má tam už i jinej, větší karburátor Keihin FCR, polazený, variátor taktéž, i převod už si nastavoval Šťoural se v tom dosti.

Citace | Odpovědět

27.06.2011   19:46   #11 Téma: Převrtání válce

xsob xsob Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928

Cita29> No tak kdyby tomu rozuměl, tak by nemohl vymyslet takovou věc. Jinak dnes už běžná věc, že závodník jen jezdí a mechanici tomu musí rozumět.

Jinak se může pustit prvně do zvětšení spalovacího prostoru, možná větších ventilů pokud je místo, větší kanály, karburátor už má, tak doladit přírubu sání, trysky a filtr, na novej průměr výfukovýho kanálu dodělat pořádnej svod a tlumič, doladit kompresní poměr tak do 10,6 aby netrpěla klika a ojnice. Vario už má a převod taky. Tohle je maximum co se šikovný ruce došplhaj. Ještě pak pořádně vše doladit k dokonalosti.

Jo ještě případně odlehčit setrvák magneta (pokud to jde) a části variátoru aby motor měl co největší pružnost.



Naposledy editováno 27.06.2011 19:48:34

Citace | Odpovědět

27.06.2011   20:45   #12 Téma: Převrtání válce

yamaha277 yamaha277 Město: Brno-Komín
IP:84.42.238.xxx
Offline 0/4

xsob> Spalovací prostor nezvětšuj, snížíl bys kompresní poměr. Zvětšovat ventily a kanály taky není práce pro amatéra. Lepší koupit 400-ku.

Citace | Odpovědět

27.06.2011   21:00   #13 Téma: Převrtání válce

xsob xsob Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928

yamaha277> Nesnížil když víš jak na to. Já nic upravovat nechci, jen jsem radil jak teda upravit když už chce zakladatel zůstat v dané kategorii.. Jinak zkušeností z úpravama motrů máme dost a dost.

Citace | Odpovědět

27.06.2011   22:06   #14 Téma: Převrtání válce

yamaha277 yamaha277 Město: Brno-Komín
IP:84.42.238.xxx
Offline 0/4

xsob> Když budeš zvětšovat spalovací prostor - ubírat materiál, tak si vždy snížíš kompresní poměr. Budeš-li u nás hledat člověka, který ti opravdu dobře udělá kanály na čtyřtaktu, tak budeš mít problém. Na jejich spočítání ti budou stačit prsty jedné ruky. Trochu si přivydělávám na chleba v motorářské branži, tak mám o tom docela reálné představy.

Citace | Odpovědět

28.06.2011   00:24   #15 Téma: Převrtání válce

Zrzoun Zrzoun Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250

Hoši asi STOP!!!

Tohle je diskuse na osobní pokec né na psaní si tady.
To jsou technické a strojní specifikace, které se jen všechny dají těžko popsat a vysvětlit takto po fóru.

/osobně nejsem nakloněn zvyšování výkonu tím, že se např. u skutrů 50 vymění jen (kyt na 70-90) válec, píst, kroužky, hlava a spodek zůstane stejný (horní, dolní úvrať zůstane stejná).
Protože (klika, ojnce, oj. čep, píst, pístní čep, kroužky) je pak všechno jinak těžké (nevyvážené), dává to jinné tlaky a ten spodek (klika, ložiska, oj. čep, pístní čep) strašně trpí a životnost jde do kelu. A to se týká všech motorů!!

Všecko je zpočítané na dané váhy, tlaky,obsahy, otáčky a výkon, nepočítají to ve vývoji žádní blbci, tak je jakýkoliv zásah do obsahu i výkonu pomocí snižování hlavy a tím zvedání kompresního poměru i zvyšování obsahu pomocí stenčování vložky (stěn válce) nebo výměna za větší jen dočasné a krátkodobé potěšení, protože pak se celá životnost motoru rapidně zkracuje/

Diskuse o horní a dolní úvrati (zdvihu), šíři vrtání, chlazení (celkově i vnitřně), velikosti sacích a výfukových potrubí, ventilů, vent. sedel, leštění kanálů, ložiska, klika, ojnice, těsnění, adt. atd. je fakt na dlouho.



Naposledy editováno 28.06.2011 00:28:47

Citace | Odpovědět

28.06.2011   00:44   #16 Téma: Převrtání válce

Zrzoun Zrzoun Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250

Bonfire> Ahoj nevím jestli to co píšeš není nějaká provokace .
Určitě se se svými vědomostmi (nechci tě urážet, konstatuji) do zásadních úprav motoru nepouštěj!!!!!!!!

V Tvém případě a Tvých požadavcích, bych si nechal u někoho, kdo tomu trochu rozumí (poznáš podle toho, že má alespoň zařízenou dílnu) vyměnit karbec, filtr, zkrátit sací potrubí a trošičku vykastrovat výfuk + výměna CDI jednotky. To ti zvedne výkon tak +- 10% a nakope se toho originálního dost.

Jako z 300(280) - 500nebo800 neuděláš!!!
Ta 280 má výkon 14,6 kW origo!!
Víc jak 18kW z ní normálně bez zkrácení životnosti a nevratných úprav motoru nedostaneš!!! a jestli někdo tvrdí, že jo, tak kecá!!
(pro rýpaly předem odmítám diskuse na téma ostrá vačka,snižování hlavy atd. děkuji)

(Se zkušenostma o 2-3mm zvětším vrtání a píst nechám) bych Ti upřímně nedoporučoval, do ostatních technologických a mechanických částí a součástí a záležitostí motoru zasahovat!!!!



Naposledy editováno 28.06.2011 06:46:55

Citace | Odpovědět

28.06.2011   10:51   #17 Téma: Převrtání válce

lovec lovec Město: Tábor 1
IP:89.235.0.xxx
Offline 2/46

Tak vidim že už tady zase všichni víte hovno. Takový převrtání sem si dělával běžně na motorkách a pozdějc i na linhai 260. normálně to jede nárust výkonu je znát a spotřeba oleje vzroste jen minimálně. jen je dobrý dodělat jakési zámky na pístu a kroužky trochu napružit a pootočit o 120 stupnu a funguje to!!!

Citace | Odpovědět

28.06.2011   13:29   #18 Téma: Převrtání válce

cenda101 cenda101 Město: Zruč nad Sázavou
IP:90.183.45.xxx
Offline 0/61
Yamaha YFZ 450

lovec>Tak vidim že už tady zase všichni víte hovno. Takový převrtání sem si dělával běžně na motorkách a pozdějc i na linhai 260. normálně to jede nárust výkonu je znát a spotřeba oleje vzroste jen minimálně. jen je dobrý dodělat jakési zámky na pístu a kroužky trochu napružit a pootočit o 120 stupnu a funguje to!!!



Tak u toho bych chtěl být, jak napružíš pístní kroužky kolíčkama,aby jsi vyplnil tu mezeru. Kroužky musejí mít možnost kopírovat stěnu válce, jinak to fungovat nemůže Píst menší o 3mm by tak šíleně mlátil o stěny válce, že by se nejspíš rozpadl. Výkon 4t motoru je hlavně v obsahu motoru. Pak záleží hodně na kompresním poměru, hlavě (časování, spalováky), sání (karburátor nebo čip u stříkaček) a výfuku. Jinak než úpravou těchto věcí výkon nelze získat.

Citace | Odpovědět

28.06.2011   18:39   #19 Téma: Převrtání válce

xsob xsob Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928

yamaha277> Děláme to už 16 let a vím o čm mluvím, nebudu to rozebírat víc. Desíky moturů co jsme ojezdily na závodech vždy fungovaly špičkově a víc si můžem popovídat na Bohemia rely, jsem tam od čtvrtka do neděle v depu

Citace | Odpovědět

28.06.2011   20:14   #20 Téma: Převrtání válce

yamaha277 yamaha277 Město: Brno-Komín
IP:84.42.238.xxx
Offline 0/4

xsob> Souhlasím, nerozebírej to !

Citace | Odpovědět

28.06.2011   20:23   #21 Téma: Převrtání válce

Bubin Bubin Město: Brno-Lesná
IP:83.240.119.xxx
Offline 0/1685

lovec>Tak vidim že už tady zase všichni víte hovno. Takový převrtání sem si dělával běžně na motorkách a pozdějc i na linhai 260. normálně to jede nárust výkonu je znát a spotřeba oleje vzroste jen minimálně. jen je dobrý dodělat jakési zámky na pístu a kroužky trochu napružit a pootočit o 120 stupnu a funguje to!!!


JJ vime hovno zaviram servis a du do uceni k tobe koukat jak ladis motorky puvodne sem chtel do zahranici,ale proc kdyz tady mame takovy kapacity

Citace | Odpovědět

28.06.2011   23:23   #22 Téma: Převrtání válce

yamaha277 yamaha277 Město: Brno-Komín
IP:84.42.238.xxx
Offline 0/4

Bubin> To už je opravdu moc. Asi bude se do toho tady nemotat. Jsou zde jiný kapacity.

Citace | Odpovědět

Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.



English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.25s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce