17.09.2010 12:30 Journeyman Gladiator X5, Journeyman Gladiator X6-A Efi
Nechuťák
Město: Svádov
IP:90.177.96.xxx
Offline 1/463
Zakládám tedy toto vlákno zcela nově a doufám, že bude sloužit výhradně k tomu, aby se majitelé JM Gladiátor (zejména X5, X6) dozvěděli pár užitečných rad a poznatků k těmto strojům... Pokud se zde objeví OT nesouvisející s tématem nabo urážející vzakazy, mažu.
Časem se pokusim prokousat některými z předešlých témat a překopírovat sem některé užitečné rady a návody jak se postarat o ty naše číňánky Pokud uděláte to samé, nebudu se zlobit.
23.08.2011 09:51 #1351 Téma: JM Gladiátor - jen užitečné
Qwerty-HE
Město: Humenné
IP:178.41.89.xxx
Offline 4/735
23.08.2011 10:00 #1352 Téma: JM Gladiátor - jen užitečné
.KUBA
Město: Skalica
IP:77.48.69.xxx
Offline 0/3749
Can-Am Outlander 650 Max, Polaris Sportsman 800/EFI, Journeyman Gladiator 510 RX-A
23.08.2011 14:18 #1353 Téma: JM Gladiátor - jen užitečné
fernet
Město: Praha 9-Libeň
IP:83.208.213.xxx
Offline 9/306
New force 500 S FDL Hunter
větvičkář_Rox> konec lana uříznout nejlíp autogenem,aby se netřepilo,vyšroubovat šroubek co je tam jako pojistnej a navléct.Z jedný strany je díra konická kvůli lepšímu zasunutí do dirky
Mě se to stalo v noci a prdel byla,že jak jsem na to neviděl,tak jsem se snažil to lano narvat do dirky přez ten nevyšroubovanej šroubek. Až za světla jsem zjistil,že to byla mission impossible
23.08.2011 16:36 #1354 Téma: JM Gladiátor - jen užitečné
bulda
Město: Mělník
IP:87.244.213.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
baterka je opravdu 18 ah a maj je ve stránčicích taky sem jí měnil už, cca před 14ti dny,
roxy: lano za tim roztřepením obtoč slabým drátem a u něj zařízni flexou, na cívce navijáku je otvor cca 6mm a příčně do něj je červík na šroubovák, nastavíš si to pootočením d optimální pozice abys zasunul a mohl i dotáhnout, pak už jen lano namotáš zpátky na naviják.
23.08.2011 16:49 #1355 Téma: JM Gladiátor - jen užitečné
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
23.08.2011 22:41 #1356 Téma: JM Gladiátor - jen užitečné
větvičkář_Rox
Město: Lomnice nad Lužnicí
IP:85.70.16.xxx
Offline 7/3549
Journeyman Gladiator X6-A Efi
24.08.2011 06:47 #1357 Téma: JM Gladiátor - jen užitečné
MilanX6
Město: Čadca
IP:178.41.189.xxx
Offline 3/1506
Can-Am Outlander 1000 XT, Čína ATV 110
24.08.2011 14:57 #1358 Téma: JM Gladiátor - jen užitečné
větvičkář_Rox
Město: Lomnice nad Lužnicí
IP:85.70.16.xxx
Offline 7/3549
Journeyman Gladiator X6-A Efi
24.08.2011 15:40 #1359 Téma: JM Gladiátor - jen užitečné
MilanX6
Město: Čadca
IP:178.41.189.xxx
Offline 3/1506
Can-Am Outlander 1000 XT, Čína ATV 110
24.08.2011 16:42 #1360 Téma: JM Gladiátor - jen užitečné
fesssoj
Město: Bruntál
IP:93.185.56.xxx
Offline 1/91
Honda NX 650 Dominator
24.08.2011 20:50 #1361 Téma: JM Gladiátor - jen užitečné
MilanX6
Město: Čadca
IP:178.41.189.xxx
Offline 3/1506
Can-Am Outlander 1000 XT, Čína ATV 110
24.08.2011 21:07 #1362 Téma: JM Gladiátor - jen užitečné
CROZ
Město: Strážkovice
IP:188.120.194.xxx
Offline 0/139
Journeyman Gladiator X5 - A
xsob> mám týden tu to a zatím spokojenost, objednal druhý den doma http://www.elancar.c...12v-18ah-ytx20l-bs/1
24.08.2011 21:18 #1363 Téma: JM Gladiátor - jen užitečné
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
24.08.2011 21:20 #1364 Téma: JM Gladiátor - jen užitečné
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
24.08.2011 21:26 #1365 Téma: JM Gladiátor - jen užitečné
MilanX6
Město: Čadca
IP:178.41.189.xxx
Offline 3/1506
Can-Am Outlander 1000 XT, Čína ATV 110
24.08.2011 21:32 #1366 Téma: JM Gladiátor - jen užitečné
vlk-cz
Město: Olomouc
IP:85.70.169.xxx
Offline 1/1670
Journeyman Gladiator X6-A Efi, Čína ATV 110
24.08.2011 21:33 #1367 Téma: JM Gladiátor - jen užitečné
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
24.08.2011 21:43 #1368 Téma: JM Gladiátor - jen užitečné
MilanX6
Město: Čadca
IP:178.41.189.xxx
Offline 3/1506
Can-Am Outlander 1000 XT, Čína ATV 110
24.08.2011 21:47 #1369 Téma: JM Gladiátor - jen užitečné
vlk-cz
Město: Olomouc
IP:85.70.169.xxx
Offline 1/1670
Journeyman Gladiator X6-A Efi, Čína ATV 110
24.08.2011 21:52 #1370 Téma: JM Gladiátor - jen užitečné
MilanX6
Město: Čadca
IP:178.41.189.xxx
Offline 3/1506
Can-Am Outlander 1000 XT, Čína ATV 110
24.08.2011 21:55 #1371 Téma: JM Gladiátor - jen užitečné
vlk-cz
Město: Olomouc
IP:85.70.169.xxx
Offline 1/1670
Journeyman Gladiator X6-A Efi, Čína ATV 110
24.08.2011 22:04 #1372 Téma: JM Gladiátor - jen užitečné
MilanX6
Město: Čadca
IP:178.41.189.xxx
Offline 3/1506
Can-Am Outlander 1000 XT, Čína ATV 110
28.08.2011 12:06 #1373 Téma: JM Gladiátor - jen užitečné
indián
Město: Čáslavky
IP:90.179.90.xxx
Offline 0/19
29.08.2011 10:01 #1374 Téma: JM Gladiátor - jen užitečné
Drobek-Žižkov
Město: Praha 3-Žižkov
IP:213.220.204.xxx
Offline 0/81
Výměna brzdového obložení parkovací brzdy X5(A)
Ahoj všichni po delší době!
Tak jsem se rozhodl vyměnit pakny ruční brzdy. Už nešla doladit, krátký závit na ukončení bovdenu. Když jsem sundal zadní kolo, posvítil si, povolil 2 matky držící třmen, první věta zněla "No to si snad dělají pr*el!!!" Abych si potvrdil svou doměnku, zavolal jsem do JM panu Císařovi. I když telefon obraz nepřenáší bylo mi sděleno s potutelným úsměvem i tónem, že to je skutečná lahůdka . To že firma CF MOTO špatně pochopila reklamní slogany typu "Vaše zážitky s tímto strojem budou nezapomenutelné" jsem již věděl . Přesvědčily mě o tom různé konstrukční vychytávky jako například výměna zadní brzdové/koncové žárovky, výměna serva přední rozvodovky, výměna vzduchového filtru a mnoho dalších. Člověk jemuž prošlo nejedno vozidlo rukama (pravda nikoliv profesionálně) by si řekl "No tak tam bude plech a 2 závlačky?". Prdlajz! Oni jsou tam na ségrovkách dvě tyčky co drží samotné pakny, ale i když je uvolníte detičky jdou ven nejdou, naráží na šrouby kardan-kotouč. Jedna se mi povedla vyndat, ale bylo mi jasné, že z5 ji nedostanu.
Tedy k věci.
Čeho potřebujeme dosáhnout: Uvolnit brzdový kotouč ve vodorovné ose. Jinak nevyndáme třmen.
Co k tomu potřebujeme (kromě obvyklého): Kvalitní, ale opravdu kvalitní imbus nástavce na GOLU. Budeme používat hrubou sílu! Sundat OBĚ zadní kola, první zadní díl krytu podvozku - povolit ty imbusy na kardanu lze v podstatě pouze zespoda. Povolit šrouby (imbus) na kardanu co drží brzdový kotouč. DOPORUČUJI druhou osobu, která bude stát na provozní brzdě, tím se kotouč zafixuje a teprve možná půjdou šrouby povolit. Chce to pár citlivých leč důrazných uderů kladívkem na šrouby. Pokud jsou šrouby povoleny a vyndány, lze posunout samotný kardan dopředu a tím uvolnit prostor pro další pohyb kotouče. Je třeba povolit a vyndat matky třmenu PARKOVACÍ brzdy a šrouby třmenu PROVOZNÍ brzdy. Zde je další lahůdka. Konstruktéři zde o5 projevili smysl pro humor, ke šroubům třmenu PROVOZNÍ brzdy se de facto nedá dostat. Vyřešil jsem to kouskem imbusu a plochým klíčem. Jakmile jsou oba třmeny volné, kotouč lze posunout ve vodorovné ose dopředu, spadne z osazení a lze spodem vyndat. Na PARKOVACÍM třmenu uvolníme 2 ségrovky, vytáhneme "tyčky", vyklopíme destičky. Doporučuji promazat kvalitním voděvzdorným mazadlem samotný excentr zevnitř, musí chodit volně a po 5000 km nese stopy koroze. Dáme nové destičky, vše nasadíme z5, nezapomenout na tyčky a ségrovky!!! . Usadíme společně s třmeny kotouč, a dotáhneme OBA třmeny. O5 hra s provozní brzdou a dotažení šroubů kardanu za pomoci někoho druhého co bude na té brzdě stát. DOPORUČUJI všechny šrouby a matky máznout nějakým kvalitním vodovzdorným mazadlem. Příště půjdou lépe povolit. Po pár km zkontrolovat zdali všechny šrouby a matky drží.
Závěr a zjištění:
Samotné destičky nebyly v podstatě moc sjeté (oproti novým tak o 1 mm možná ani to ne) a nastavovací matka na bovdenu byla na dorazu kvůli krátkému závitu. Tedy si myslím, že příště až narazím na konec závitu stačí samotnou matku podložit podložkou či podložkami. Nepřehnat to, nedá se to dělat do nekonečna!!!
Všem přeji pevné zdraví!!!
Roman Kubálek
29.08.2011 15:24 #1375 Téma: JM Gladiátor - jen užitečné
fesssoj
Město: Bruntál
IP:93.185.56.xxx
Offline 1/91
Honda NX 650 Dominator
TVK KUBA>fesssoj> já vím lebo mi ho není dávno posílali ze Stránčic a to bez zlevy 756.-Kč+ poštovné.Ale máš Hondu nebo Glada?Nebo Rovnaké ložisko.Skus objednat podlá čísla-označení kdekoliv.
tak jsme si nerozuměly.to ložisko(kloubové)na poloose prej sehnat nejde,tak jedině novou poloosu.nevíte náhodou o nějaké levnější varijantě než dávat za 2 poloosy 18000???kvůli 2 ložiskům mě to přijde směšné29.08.2011 18:17 #1376 Téma: JM Gladiátor - jen užitečné
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
Drobek-Žižkov> je to tak jak píšeš, dělal jsem to před časem taky v rámci údržby a bylo to právě včas, ten šteluňk v tý brzdě byl přirezlej a brzda trochu přibržďovala, je to určitě dobrý rozebrat a máznout např. Á nulkou vazelínou nebo grafitkou, prostě něčim co tam chvíli vydrží a nepustí vodu, ručka se pak dá krásně seřídit a brzdí jak když to bylo nové.
29.08.2011 22:29 #1377 Téma: JM Gladiátor - jen užitečné
Michall
Město: Ústí nad Orlicí 1
IP:89.203.161.xxx
Offline 12/2712
Can-Am Renegade 850, Can-Am Renegade 570, Can-Am Outlander 800R X xc, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4
29.08.2011 22:36 #1378 Téma: JM Gladiátor - jen užitečné
.KUBA
Město: Skalica
IP:77.48.69.xxx
Offline 0/3749
Can-Am Outlander 650 Max, Polaris Sportsman 800/EFI, Journeyman Gladiator 510 RX-A
30.08.2011 08:28 #1379 Téma: JM Gladiátor - jen užitečné
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
Michall> no ono na tom variu to nemusí téct jen guferama, na hřídeli od spojky je taková ocelová vložka na té hřídeli co jde tim guferem - dá se normálně rukou vytáhnout když máš řemenice dole, v ní je O-kroužek a ten může také pouštět. Doporučuji výměnu společně s guferem při jednom. Jo a dobře odmastit celý prostor variátoru.
30.08.2011 08:40 #1380 Téma: JM Gladiátor - jen užitečné
Michall
Město: Ústí nad Orlicí 1
IP:46.135.100.xxx
Offline 12/2712
Can-Am Renegade 850, Can-Am Renegade 570, Can-Am Outlander 800R X xc, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.11s