asp_leden_2013

QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


banner

Téma: Jinling 250 JLA-21B

06.01.2012   13:30 Čína Jinling

1elias 1elias Město: Libčice nad Vltavou
IP:83.208.206.xxx
Offline 1/12
SMC Razeer 300

Tuto kolku jsem koupil k vánocům za malý peníz pro kluka, aby se na ni učil jezdit a pokusil se ji udržet v provozuschopném stavu. Moc dobrá volba. Myslím že bude mít stále co dělat.))


Zatím si dal nové pneu na zimu. Aby z kolky taky něco měl. Myslím, že to byl krok v před. Také olej a svíčka nezůstaly původní. Kompletní dotažení všech šroubků a matiček a udělaná geometrie také prospěly. Ted asi zjistíme lépe, jaké šroubky a matičky budou potřeba měnit za lepší.
Také experimentujem s myšlenkou, kde sehnat a jakou zadní rozetu aby se nám vrátil původní poměr převodu. Tím, že jsme daly větší kola, ztratí kolka sílu a tachometr bude ukazovat bludy, zato z kopce by se mohla rozutíkat . Ještě jsem zapoměl na řetěz, ten bych taky dal asi lepší.
To je asi tak vše z mého postřehu o kolce Jinling. Pokud by někdo na něco přišel a mohl by se podělit o tom jak kolku vylepšit a zdokonalit, byl bych moc vděčný.




předchozínásledující 1 ... 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 ... 330

Odpovědi: Jinling 250 JLA-21B

11.05.2014   17:54   #511 Téma: Jinling 250 JLA-21B

michalnero michalnero Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250

Maxxx>

..díky

Citace | Odpovědět

11.05.2014   22:13   #512 Téma: Jinling 250 JLA-21B

Otas43 Otas43 Město: Hradec Králové
IP:93.153.62.xxx
Offline 0/892

michalnero>
Pakl asi nemáš ten zázrak, který tu někdo má. Já lkaboroval a laboruji stále, ale 10kW je dost málo. Vše je na úkor něčeho. jinak jsme na tom stejně. Myslím tím otáčky-výkon a rychlost. Je tu asi jen jediná kolka, která umí zázrak. Asi jediná z tisíce.

Citace | Odpovědět

11.05.2014   22:15   #513 Téma: Jinling 250 JLA-21B

Otas43 Otas43 Město: Hradec Králové
IP:93.153.62.xxx
Offline 0/892

Mulyšhuliš>

Odkud jsi ? venku je hezky, že bych si udělal rodinný výklet a ty by jsi mi ukázal těch 120, nebo kolik ti to jede ? to popírá ten nejzákldnější vzorec o přímé úměře mezi váhou a rychlostí v pohybové energii. Tedy když se použije jen jednoduchý vzorec a nebere se na zřetel součinitel valivých odporů ložisek, kol apod : Ek = 1/2 m.v2. Výsledek je v joulech, kde v je m/s a m je váha. Když se vezme v úvahu to, že motor má oficiálně nějaký výkon, ale je v něm jako v každém nepatrná zásoba koníčků navíc, ne však taková aby to nějak výrazně ovlivnilo byť i tento nejzákladnější vzorec. To jsem vážně zvědav a klidně i přijedu. Já si to hodil na papír a musím potvrdit, že v originále zásoba je. po přidání vyššího převodu je to limit. pak je to na úkor výkonu. No matematika je jedna věc a zázrak je druhá.



Naposledy editováno 12.05.2014 00:03:25

Citace | Odpovědět

12.05.2014   09:56   #514 Téma: Jinling 250 JLA-21B

Maxxx Maxxx Město: Držovice
IP:85.70.55.xxx
Offline 0/82

popsaný vzorec mi nic neříká, můžeš nahodit ten výpočet tak nějak přesněji.. klidně vyfoť a pošli sem fotku ať se na to mohu kouknout. dik

tak jsem kouknul co to je za vzorec a to je úplně k ničemu! toto je potřeba si představit jakou auto s diferenciálem kde měním poměr v diferáku tedy nejdřív by jsi musel vědět jaký je převod na 4ku (tedy kolik ot motoru je ot výstupu z převodovky((ot malého kolečka) z toho by jsi nějak teoreticky vypáčil kroutící moment a výkon který ti leze že špajzky, ještě by jsi měl zahrnout odpor v tomto ústrojí ten totiž není zanedbatelnej a až potom dosadit origo "diferák" a změněnej "diferák + odpory (tady moc velký neboudou) z toho ti vyjde možná nějaká maximální kroutící síla která by teoreticky mohla působit na osu...... a nemůžu si pomoct a ještě by se tam mělo zanést poměr zadní rozety s kolama...... druhej výpočet by byl součet odporů valení ložisek gum odpor vzduchu a síla připadající pro hmotnost kolky a posádky. a to jsem na polovinu věcí zapoměl takže to je doma nepočitatelné!



Naposledy editováno 12.05.2014 12:31:12

Citace | Odpovědět

12.05.2014   15:09   #515 Téma: Jinling 250 JLA-21B

michalnero michalnero Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250

..tyhle světla se mi na tom líběj asi více

Citace | Odpovědět

12.05.2014   15:14   #516 Téma: Jinling 250 JLA-21B

michalnero michalnero Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250

..tady je rámeček ..za 700,- a světla za 1500,-


Citace | Odpovědět

12.05.2014   18:42   #517 Téma: Jinling 250 JLA-21B

michalnero michalnero Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250

Tak jsem se byl dnes projet a myslím, že jsem docenil výměnu rozet. I když rychlost není jak jsem doufal, ta jízda je o poznání pohodlnější, komfortnější ..při zachování stejné rychlosti

Ale jedna věc mi nedá spát. Dnes jsem jel vyloženě na jedno místo, dlouhá táhlá rovina z kopce dolů, dříve jsem tam jezdil na max otáčky. Teď to nedostanu přes 7000 ot/min. ani z toho kopce dolů. Pak jsem zastavi, zkusil na volnoběh max otáčky a vyletí to na 10500 ....to je DIVNÝ !!!

..čím dál více nabývám dojmu, že je to tam nějak "rychlostně" omezené. A to jsem i vypojil čidlo rychloměru a stále stejný. Vše by tomu nasvědčovalo ...dosahuju velmi podobné rychlosti,možná stejné jako předtím s méně otáčkama.

Další věc ..jsem si naprosto jistej, že se mi zkrátil chod plynu, otočení rukojeti ..předtím jsem za jízdy nedokázal otočit bez přehmatu plnej plyn ..teď bez problémů. Ale i s tímto otočením na volnoběh mam max otáčky když to vytočím. jsem z toho jelen

Citace | Odpovědět

12.05.2014   20:05   #518 Téma: Jinling 250 JLA-21B

michalnero michalnero Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250

..novější provedení zadní osy s diferencialem

Citace | Odpovědět

12.05.2014   20:10   #519 Téma: Jinling 250 JLA-21B

Mulyšhuliš Mulyšhuliš Město: Olomouc
IP:90.180.26.xxx
Offline 0/912

michalnero>Tak jsem se byl dnes projet a myslím, že jsem docenil výměnu rozet. I když rychlost není jak jsem doufal, ta jízda je o poznání pohodlnější, komfortnější ..při zachování stejné rychlosti

Ale jedna věc mi nedá spát. Dnes jsem jel vyloženě na jedno místo, dlouhá táhlá rovina z kopce dolů, dříve jsem tam jezdil na max otáčky. Teď to nedostanu přes 7000 ot/min. ani z toho kopce dolů. Pak jsem zastavi, zkusil na volnoběh max otáčky a vyletí to na 10500 ....to je DIVNÝ !!!

..čím dál více nabývám dojmu, že je to tam nějak "rychlostně" omezené. A to jsem i vypojil čidlo rychloměru a stále stejný. Vše by tomu nasvědčovalo ...dosahuju velmi podobné rychlosti,možná stejné jako předtím s méně otáčkama.

Další věc ..jsem si naprosto jistej, že se mi zkrátil chod plynu, otočení rukojeti ..předtím jsem za jízdy nedokázal otočit bez přehmatu plnej plyn ..teď bez problémů. Ale i s tímto otočením na volnoběh mam max otáčky když to vytočím. jsem z toho jelen



Tak hlavně,že se to vyvíjí pozitivní cestou

Ale jedna věc mi nedá spát. Dnes jsem jel vyloženě na jedno místo, dlouhá táhlá rovina z kopce dolů, dříve jsem tam jezdil na max otáčky. Teď to nedostanu přes 7000 ot/min. ani z toho kopce dolů.



Tady je názorný příklad,že to z výkonem motoru nemá nic společného pokud to ani z kopce nedá přes 7000ot/m a na rovině je to to stejné tak tam bude někde nějaký šotek

..čím dál více nabývám dojmu, že je to tam nějak "rychlostně" omezené. A to jsem i vypojil čidlo rychloměru a stále stejný.



To by potom muselo mezi sebou navzájem vyhodnocovat otáčky motoru a rychlost výsledek by poslali do CDI a a ta by usoudila,že hrozí velká rychlost a proto ti to zarazí na 7000ot/m.
Mě právě zaráží to,že můžeš točit motor přes 10000ot/m to jsou ďábelské točky.
Můžeš odhadnout kolik by ti to s těmahle novýma rozetama jelo při otáčkách 10500ot/m ????

Další věc ..jsem si naprosto jistej, že se mi zkrátil chod plynu, otočení rukojeti ..předtím jsem za jízdy nedokázal otočit bez přehmatu plnej plyn ..teď bez problémů.



Nemáš nakonec někde jen přidřený lanko a tím pádem nemáš na plno otevřený karbec

To je jak když Jinling začal žít vlatním životem Jestli by to nehctělo pomalu nechat vysvětit farářem



Naposledy editováno 12.05.2014 20:15:31

Citace | Odpovědět

12.05.2014   20:26   #520 Téma: Jinling 250 JLA-21B

michalnero michalnero Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250

Mulyšhuliš>

..kdybych měl přidřené lanko, nevytočím to při volnoběhu na těch 10500 ..to je to co mě tak mate ..to mě právě napadlo při jízdě, když jsem zjistil, že jsem schopen dát najednou plný plyn na jeden zátah, bez přehmatu ..že to lanko mam někde skříplé, zaseklé a proto to více než 7000 netočí ...proto jsem zastavil a zkusil to ...ups a 10500 bez problémů

Citace | Odpovědět

12.05.2014   21:08   #521 Téma: Jinling 250 JLA-21B

michalnero michalnero Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250

..tak jsem to byl projet znovu, a zastavili mě akorát Polocajti, co že to mám prej za stroj že mě zastavili aby si to prohlídli

..jede to fajn i tak jak to jede ..a jestli se naseru ..jdu do tohoto pánové



..vypadá uplně stejně ..ale mrkněte na parametry :

Loncin 250cc Engine,

Type: Four-Stroke, Single Cylinder, Water Cooled, Electric Start
Displacement: 243ml (250cc) Bore x Stroke 69 x 65mm
Compression Ratio: 10.5:1
Max Power: 19.5kw / 9000rpm (1 ± 5%) (26.15HP)
Ignition: CDI
Transmission: 5 Speed, Revers
Shift Pattern: R-N-1-2-3-4

Fitment:
Spy 250cc F1-A Quad Bike
Jinling 250cc JLA 21B Quad Bike
XS Do55 250cc Quad Bike
Zhenhua 250cc Quad Bike

Citace | Odpovědět

12.05.2014   22:05   #522 Téma: Jinling 250 JLA-21B

JenndaArt JenndaArt Město: Dobříš
IP:77.240.97.xxx
Offline 0/35
Access Motor Tomahawk 400, EMU Alltrack 650 manuál, Jinling JLA 250

michalnero>

A co rikali pani policajti? Me jeste za cca 2000km nestavili....ale jednou to prijde...snad me nebudou je*** za kraval vyfuku. Ale kdyz jsem byl na prijimce na technicky, tak mi nevěřili, ze ta kola jsou v TP a chteli me vyhodit, tos mel videt, jak cumel, kdyz si přečetl, ze tam patri.

Kde se ten motor da sehnat? To je docela mocnej agregat...

Citace | Odpovědět

12.05.2014   22:10   #523 Téma: Jinling 250 JLA-21B

michalnero michalnero Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250

JenndaArt>

..no, je to bezmála 2x silnější při stejné kubatuře

K sehnání je v Anglii, stojí 540 liber ..řekněme 15 tis Kč. Ale to už je překupník ..takže soudím, že přímo z Číny by se dal sehnat levněji.

Citace | Odpovědět

12.05.2014   22:23   #524 Téma: Jinling 250 JLA-21B

JenndaArt JenndaArt Město: Dobříš
IP:77.240.97.xxx
Offline 0/35
Access Motor Tomahawk 400, EMU Alltrack 650 manuál, Jinling JLA 250

michalnero>

Tak jich objedname z ciny vic a bude "sleva...mos dobla cena pane".....nebo se poptam v sape...ma tam "svyho conga"

Citace | Odpovědět

12.05.2014   22:49   #525 Téma: Jinling 250 JLA-21B

Maxxx Maxxx Město: Držovice
IP:85.70.55.xxx
Offline 0/82

michalnero>Mulyšhuliš>

..kdybych měl přidřené lanko, nevytočím to při volnoběhu na těch 10500 ..to je to co mě tak mate ..to mě právě napadlo při jízdě, když jsem zjistil, že jsem schopen dát najednou plný plyn na jeden zátah, bez přehmatu ..že to lanko mam někde skříplé, zaseklé a proto to více než 7000 netočí ...proto jsem zastavil a zkusil to ...ups a 10500 bez problémů



dám ruku do ohně že motor bez kvaltu na 10 000 vytočíš i s plynem za 3/4 na autě taky nemusíš mít plný plyn a jsi v omezovači takže tě nemá co mást ukopni filtr a koukni se jak se to zvedá otázka 2minut



Naposledy editováno 12.05.2014 22:49:36

Citace | Odpovědět

12.05.2014   22:56   #526 Téma: Jinling 250 JLA-21B

Maxxx Maxxx Město: Držovice
IP:85.70.55.xxx
Offline 0/82

ten motor je fakt mocnej.. nejlepší je že hardware bude stejnej takže ted šup je potřeba najít jaký je rozdíl v zapalování přípravě směsy atd. je to běžný jev že se motory škrtěj a jsou i open verze což evidentně tenhle je .. myslím že mě to nedá toto jsem vůůůbec neměl vidět už mě chytaj nápady abych to udělal jak tehdá motor na favorita

tak co jsem koukal asi to řeší kompresníma poměrama mi máme asi 9???
8,7 má 9,9KW a 9,2 má 12,5 a 10,3 má 18,5 a 10,5 má 19,5 kw



Naposledy editováno 13.05.2014 00:47:34

Citace | Odpovědět

13.05.2014   10:41   #527 Téma: Jinling 250 JLA-21B

Maxxx Maxxx Město: Držovice
IP:85.70.55.xxx
Offline 0/82

výpočet zní že z 9ti co máme asi mi na 10,5 je potřeba zmenšit spalovací prostor o 3,97cm3 tedy pro představu bylo by potřeba ubrat na průměru vrtání 69 (válec) 1,06mm.. jelikož válec snížit nepujde tak jit jedině cestou hlavy ale tam není průměr 69 takže snížit to o cca 1,15mm. otázka je za jak dlouho by nás brzdili ventily v hlavě atd. ale netvrdim že po tomhle zásahu to budě mýt oněch 19Kw záležet tam bude asi i na vačce.. příprava směsi vypadá stejně.

tak kdo jde do toho?

potřeboval bych ověřit tu 9ku.... někde jsem to už kdysi četl ale ted to nemůžu najít



Naposledy editováno 13.05.2014 10:45:33

Citace | Odpovědět

13.05.2014   15:00   #528 Téma: Jinling 250 JLA-21B

michalnero michalnero Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250

Maxxx>

I já hledal kompresní poměr, ale nenašel ..zatím. Já kdysi změnil kompresní poměr u MZ 250 svíčkou Pokud si dobře vzpomínám, vyměnil jsem původní svíčku za svíčku do Lady Měla uplně stejné parametry, ale byla delší, mám tím na mysli tělo se závitem ..zhhruba o 0,5 cm ..už si fakt detaily nepamatuji. Vycházelo to jen tak tak, že to necvakalo do válce Každopádně když jsem to chtěl pak prvně našlápnout, ne jen že mě to málem zlámalo kotník, ale tak mě to seklo do holeně, že jsem se proklínal

Ale v našem případě myslím, že to nebude jen změna komprese. Vem si, že ten výkon je tam udávaný při 9000 otáčkách, ten motor bude mít i větší max otáčky, tipuji někde kolem 12 možná i 13000. Určitě to tam bude ošéfovaný i softwérově přes CDI zapalování. Další, co mě napadá, co jsem neúspěšně hledal je vrtání a zdvih, porovnat zda je to u obou vážně stejný. Těch verzí motoru se stejným obsahem může být více.

Já to vyřeším asi tak, že nevyměním olej, motor se mi zadře a pak manželce řeknu, že potřebuju novej motor a místo z Auto Kelly za 10 koupím tenhle dvojnásobně silnej za 15

Citace | Odpovědět

13.05.2014   17:16   #529 Téma: Jinling 250 JLA-21B

Maxxx Maxxx Město: Držovice
IP:90.183.164.xxx
Offline 0/82

hej tak tvé polovičce řekní že už zadřenej je objednej si ho a ten to co máš mě dej a já ho zkusim poladit a když něco řachne tak co.. už je stejně vydanej jako že je po smrti a když se to povede tak ty máš co chceš já mám jeden co pojede a druhej do zásoby

jinak to co píšeš o MZ to samo jsem udělal s babetou a ještě jezdila na starting spray.. Eter.. jediná babeta v okrese co jezdila 60

Citace | Odpovědět

13.05.2014   18:21   #530 Téma: Jinling 250 JLA-21B

Mulyšhuliš Mulyšhuliš Město: Olomouc
IP:90.180.26.xxx
Offline 0/912

Maxxx>hej tak tvé polovičce řekní že už zadřenej je objednej si ho a ten to co máš mě dej a já ho zkusim poladit a když něco řachne tak co.. už je stejně vydanej jako že je po smrti a když se to povede tak ty máš co chceš já mám jeden co pojede a druhej do zásoby

jinak to co píšeš o MZ to samo jsem udělal s babetou a ještě jezdila na starting spray.. Eter.. jediná babeta v okrese co jezdila 60



To je super nápad a ten tvůj motor až taky poladíš tak ty si tam dáš motor od "michalnero" a ten tvůj si můžu vzít zase já a už to budou 3 lidi a ten můj motor dám "michalnero" a na konci budeme mít všichni poladěný motory a žádný o motor nepříjde

Citace | Odpovědět

13.05.2014   18:43   #531 Téma: Jinling 250 JLA-21B

michalnero michalnero Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250

Maxxx>

Víš co by mě ale zajímalo ? ..jaký jsou na té 250 cm převody ..stejný, jako na té slabší verzi? Koukal jsem na tenhle motor v kubatuře 350 a uváděj max rychlost do 130 km/h , 6rychlostí a výkon 29 bhp ,což už je skoro podobný, když 250cm má 26 bhp. To znamená, že tam je dosaženo té rychlosti přidáním 5 rychlostního stupně. A ta silnější verze 250 má stále jen 4 + R.

Pokud by tam byly stejné převody, jsme s rychlostí tam kde jsme byli, jen by nás to uvezlo tři Žádné konkrétní parametry ohledně rychlosti jsem nenašel, jediné, co jsem četl, že v této verzi silnějšího motoru 250 je "větší" karburátor

..tak jinak, už jsem to našel ..max rychlost s tímto motorem 130 km/h ..takže i jiné převody

Citace | Odpovědět

13.05.2014   18:47   #532 Téma: Jinling 250 JLA-21B

michalnero michalnero Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250

..a ještě jedna věc ..na těch 130 km/h dávaj 14 palcový kola

Citace | Odpovědět

13.05.2014   18:56   #533 Téma: Jinling 250 JLA-21B

michalnero michalnero Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250

..ten náš model je fešáckej ..ale stále mě to táhne k té 350 verzi ..to provedení je už o dost lepší ..pevnější rám, je to víc vytuněný ..14ky kola ..fakt pěkný




..a je ti i rychlejší

Citace | Odpovědět

13.05.2014   19:00   #534 Téma: Jinling 250 JLA-21B

michalnero michalnero Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250

...kdo přemýšlel o tom předním křídle ???

Citace | Odpovědět

13.05.2014   20:51   #535 Téma: Jinling 250 JLA-21B

michalnero michalnero Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250

..tak to vypadá, že ta 350 není u nás homologovaná ..ale mám dojem, že kdyby mě policie zastavila a kontrolovala, sotva by přišli na to, že mám papíry od 250 a jezdím na 350

Citace | Odpovědět

13.05.2014   21:11   #536 Téma: Jinling 250 JLA-21B

michalnero michalnero Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250

...chcete bejt fakt nasranýýý

..tak tohle stojí za zhlédnutí

Citace | Odpovědět

13.05.2014   22:38   #537 Téma: Jinling 250 JLA-21B

Maxxx Maxxx Město: Držovice
IP:85.70.55.xxx
Offline 0/82

o raptoru vim ještě než jsem kolku kupoval davaj tak 660 nebo 700 motor ale to prostě nezaplatíš jetá šunka rozhadrovana na kašu tě vijde tak na 60-70 TKč

S 350kou bude problém na STK to oni kontrolují!

křídlo by mě nevadilo i bych to bral i stím chladičem..

ta silnější 250ka jsem našel 65MPH+ to znamená cca 110kmh

a ten větší karburátor jsem taky našel je podtlakově ovládanej je to kvuli průběhu kroutáku.

víte někdo co to za debilní jednotku "BHP"



Naposledy editováno 13.05.2014 22:40:36

Citace | Odpovědět

13.05.2014   22:53   #538 Téma: Jinling 250 JLA-21B

michalnero michalnero Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250

Maxxx>

BHP ...z Angličtiny označení koňské síly ..prostě koně. Užívá se buď HP nebo BHP ..Brake Horse Power

Citace | Odpovědět

13.05.2014   23:04   #539 Téma: Jinling 250 JLA-21B

michalnero michalnero Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250

Maxxx>

S 350kou bude problém na STK to oni kontrolují!

..měl jsem na mysli, že bych koupil 350 bez TP a kdyby mě zastavili policajti, oni to nepoznaj. Na technickou bych šel s 250

Citace | Odpovědět

13.05.2014   23:58   #540 Téma: Jinling 250 JLA-21B

Maxxx Maxxx Město: Držovice
IP:85.70.55.xxx
Offline 0/82

potřeboval bych ověřit ten kompresní poměr! mám teorii ale potřebuju se hnout z místa

Citace | Odpovědět

Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.

předchozínásledující 1 ... 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 ... 330


English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.21s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce