06.01.2012 13:30 Čína Jinling
1elias
Město: Libčice nad Vltavou
IP:83.208.206.xxx
Offline 1/12
SMC Razeer 300
Tuto kolku jsem koupil k vánocům za malý peníz pro kluka, aby se na ni učil jezdit a pokusil se ji udržet v provozuschopném stavu. Moc dobrá volba. Myslím že bude mít stále co dělat.))
Zatím si dal nové pneu na zimu. Aby z kolky taky něco měl. Myslím, že to byl krok v před. Také olej a svíčka nezůstaly původní. Kompletní dotažení všech šroubků a matiček a udělaná geometrie také prospěly. Ted asi zjistíme lépe, jaké šroubky a matičky budou potřeba měnit za lepší.
Také experimentujem s myšlenkou, kde sehnat a jakou zadní rozetu aby se nám vrátil původní poměr převodu. Tím, že jsme daly větší kola, ztratí kolka sílu a tachometr bude ukazovat bludy, zato z kopce by se mohla rozutíkat . Ještě jsem zapoměl na řetěz, ten bych taky dal asi lepší.
To je asi tak vše z mého postřehu o kolce Jinling. Pokud by někdo na něco přišel a mohl by se podělit o tom jak kolku vylepšit a zdokonalit, byl bych moc vděčný.
04.06.2014 17:45 #691 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Otas43
Město: Hradec Králové
IP:93.153.62.xxx
Offline 0/892
04.06.2014 18:10 #692 Téma: Jinling 250 JLA-21B
michalnero
Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250
04.06.2014 18:40 #693 Téma: Jinling 250 JLA-21B
michalnero
Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250
Otas43>michalnero>
kolego prosím, neláduj nám sem bláboly. spíš něco konstruktivního, co víš a znáš, nějakou vychytávku atd... ju ?Tvá slova? dodatečné spalovaní....? kde ? v katalyzátorusna :D ? Ju ?Piš sem tvé nápady ale tak nějak relizovatelné. Vlastní zkušenosti atd...
04.06.2014 18:46 #694 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Otas43
Město: Hradec Králové
IP:93.153.62.xxx
Offline 0/892
04.06.2014 18:48 #695 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Otas43
Město: Hradec Králové
IP:93.153.62.xxx
Offline 0/892
04.06.2014 18:50 #696 Téma: Jinling 250 JLA-21B
michalnero
Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250
04.06.2014 20:15 #697 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Sobol
Město: Znojmo 5
IP:109.81.252.xxx
Offline 0/2839
michalnero>Otas43> ..a co se tím stane ???
04.06.2014 20:19 #698 Téma: Jinling 250 JLA-21B
michalnero
Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250
Sobol>michalnero> dobra ja jen aby si z toho nekdo nemyslel ze to ma neco spolecnyho z akceleraci.
04.06.2014 20:27 #699 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Sobol
Město: Znojmo 5
IP:109.81.252.xxx
Offline 0/2839
michalnero> Oběvil jsi ameriku příteli. Ta hliníková věcička je podtlakový ventil "Podtlakový". Proto tam musíš dát jiné sání který má přirubu na tu hadičku. Protže mezi karbecem a hlavou válce je už jen podtlak, tak to prostě při zvýšení otáček zavře, případně otevře ten ventyl a tím se dostává vzduch do výfuku. Hele motory jsou můj koníček od mala, stavíme závodní auta, jezdíme aktivně, vím o čem píšu a hlavně vím jak jedinou cestou se dá zvětšovat výkon. EGR ventilem né, ten to bohužel většinou lece posere I když tady to je míň destrukční varianta pro motor jak snížit emise, než znovu přepouštět spaliny do sání. Klidně se ještě zeptej, zkusím ti to dovysvětlit. Myšleno v dobrým.
04.06.2014 20:39 #700 Téma: Jinling 250 JLA-21B
michalnero
Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250
[quote]Sobol>michalnero>Otas43> ..a co se tím stane ???
Stane se to že odhoří plyn, nikoliv směs. Pokud by dohořívala smě, špatně by to jelo a lehce černě pokuřovalo a taky trochen střílelo. Správnou směs obsluhuje karburace.
..Jasně, máš pravdu. Odhoří ply. Nebudem se přít o detaily. Jen k tomu řeknu co znám z výuky, z čeho jsem maturoval
Ideální hoření je KULOVITÉ ..zapálit ve středu kulového prostoru a prohoří veškerá směs. Ale takové podmínky v motoru nemáme. Proto se tvůrci motoru snaží dělat různé polokruhovité výlisky ve válci, aby se co nejvíce přiblížili ke kulovitému hoření.
Když to přeženu, a bude li průřez spalovacím prostorem krychle, obdelníku, směs při zapálení odhoří kulovitě a v každém z rohů spalovacího prostoru zbyde nespálená směs.
Díky tomuto jevu byli dříve vysoké emise, motor zvonil a nejen proto se vymyslel sekundární přívod vzduchu, který naředil zplodiny ..a dál to prohoření raději nebudu rozebírat ..ať tu nepobuřuji
Další důvod toho sekundárního vzduchu je výplach splodin právě ze spalovacího prostoru. Dochází k podtlaku ve výfuku a ve chvíli otevření výfukového ventilu dochází k rychlejšímu vyprázdnění, doslova vysátí zplodin ze spalovacího prostoru.
Jestli se se mnou chcete někdo přít, klidně...pokud je tam dle vašeho něco zásadně špatně
04.06.2014 20:41 #701 Téma: Jinling 250 JLA-21B
michalnero
Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250
Sobol>michalnero> Oběvil jsi ameriku příteli. Ta hliníková věcička je podtlakový ventil "Podtlakový". Proto tam musíš dát jiné sání který má přirubu na tu hadičku. Protže mezi karbecem a hlavou válce je už jen podtlak, tak to prostě při zvýšení otáček zavře, případně otevře ten ventyl a tím se dostává vzduch do výfuku. Hele motory jsou můj koníček od mala, stavíme závodní auta, jezdíme aktivně, vím o čem píšu a hlavně vím jak jedinou cestou se dá zvětšovat výkon. EGR ventilem né, ten to bohužel většinou lece posere I když tady to je míň destrukční varianta pro motor jak snížit emise, než znovu přepouštět spaliny do sání. Klidně se ještě zeptej, zkusím ti to dovysvětlit. Myšleno v dobrým.
04.06.2014 20:43 #702 Téma: Jinling 250 JLA-21B
michalnero
Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250
michalnero>Sobol>michalnero>Otas43> ..a co se tím stane ???
Stane se to že odhoří plyn, nikoliv směs. Pokud by dohořívala smě, špatně by to jelo a lehce černě pokuřovalo a taky trochen střílelo. Správnou směs obsluhuje karburace.
..Jasně, máš pravdu. Odhoří ply. Nebudem se přít o detaily. Jen k tomu řeknu co znám z výuky, z čeho jsem maturoval
Ideální hoření je KULOVITÉ ..zapálit ve středu kulového prostoru a prohoří veškerá směs. Ale takové podmínky v motoru nemáme. Proto se tvůrci motoru snaží dělat různé polokruhovité výlisky ve válci, aby se co nejvíce přiblížili ke kulovitému hoření.
Když to přeženu, a bude li průřez spalovacím prostorem krychle, obdelníku, směs při zapálení odhoří kulovitě a v každém z rohů spalovacího prostoru zbyde nespálená směs.
Díky tomuto jevu byli dříve vysoké emise, motor zvonil a nejen proto se vymyslel sekundární přívod vzduchu, který naředil zplodiny ..a dál to prohoření raději nebudu rozebírat ..ať tu nepobuřuji
Další důvod toho sekundárního vzduchu je výplach splodin právě ze spalovacího prostoru. Dochází k podtlaku ve výfuku a ve chvíli otevření výfukového ventilu dochází k rychlejšímu vyprázdnění, doslova vysátí zplodin ze spalovacího prostoru.
Jestli se se mnou chcete někdo přít, klidně...pokud je tam dle vašeho něco zásadně špatně
04.06.2014 20:46 #703 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Sobol
Město: Znojmo 5
IP:109.81.252.xxx
Offline 0/2839
Detailisto Taky tenkrát jak se píše měli motory tlak ve válci jen asi 6 atmosfér, stačilo to na zapálení směsy, ale muselo jí být poměrně dost a ideálně, spíš málo dohořívala, proto je dnes technologie trošku dál, větší tlaky, větší kompresní poměr, lepší příprava směsy atd atd. Všechno musí být akorát, protože když se moc rychle vyplachuje spalovací prostor a okysličuje splodiny hned za ventilem, dochází k nadměrnému ohřívání vetilů a sedel a ty jdou rychle do pr... Proto moderní motory mají tento prostor chlazený vodou. Hau končím, případně hodně zdaru při tunění.
04.06.2014 20:47 #704 Téma: Jinling 250 JLA-21B
imarektomas
Město: Nový Hrádek
IP:88.208.111.xxx
Offline 1/87
Jinling JLA 250
04.06.2014 20:49 #705 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Sobol
Město: Znojmo 5
IP:109.81.252.xxx
Offline 0/2839
04.06.2014 20:50 #706 Téma: Jinling 250 JLA-21B
imarektomas
Město: Nový Hrádek
IP:88.208.111.xxx
Offline 1/87
Jinling JLA 250
04.06.2014 20:51 #707 Téma: Jinling 250 JLA-21B
imarektomas
Město: Nový Hrádek
IP:88.208.111.xxx
Offline 1/87
Jinling JLA 250
04.06.2014 20:58 #708 Téma: Jinling 250 JLA-21B
imarektomas
Město: Nový Hrádek
IP:88.208.111.xxx
Offline 1/87
Jinling JLA 250
04.06.2014 21:02 #709 Téma: Jinling 250 JLA-21B
michalnero
Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250
imarektomas>vrací se část zplodin zpět do sání
04.06.2014 21:05 #710 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Sobol
Město: Znojmo 5
IP:109.81.252.xxx
Offline 0/2839
04.06.2014 21:10 #711 Téma: Jinling 250 JLA-21B
michalnero
Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250
Sobol>michalnero> Postup zvýšení výkonu tet chválím, ale přez to bych tech 30 koní u 250 vidět, moc tomu nevěřím.
04.06.2014 21:14 #712 Téma: Jinling 250 JLA-21B
imarektomas
Město: Nový Hrádek
IP:88.208.111.xxx
Offline 1/87
Jinling JLA 250
U výkonnějšího motoru ta hliníková blbost výkonu tedy nepomůže, na tom se asi už shodneme. Stálo by za to zkusit jiné CDI. Je pravda, že ten karburátor, co máme na čtyřkolkách je shodný s tím, který se dává i na slabší motory, je možné, že nedodá dostatek paliva, aby se využil potenciál motoru. S tím bude nejspíš souviset i jiné sání. Někdy pomůže jen vyměnit trysku za větší, což není ani tak strašná investice. Těžko říct co opravdu pomůže. Jaký kompresní poměr je u našeho motoru?
04.06.2014 21:23 #713 Téma: Jinling 250 JLA-21B
imarektomas
Město: Nový Hrádek
IP:88.208.111.xxx
Offline 1/87
Jinling JLA 250
04.06.2014 21:27 #714 Téma: Jinling 250 JLA-21B
michalnero
Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250
imarektomas>U výkonnějšího motoru ta hliníková blbost výkonu tedy nepomůže, na tom se asi už shodneme. Stálo by za to zkusit jiné CDI. Je pravda, že ten karburátor, co máme na čtyřkolkách je shodný s tím, který se dává i na slabší motory, je možné, že nedodá dostatek paliva, aby se využil potenciál motoru. S tím bude nejspíš souviset i jiné sání. Někdy pomůže jen vyměnit trysku za větší, což není ani tak strašná investice. Těžko říct co opravdu pomůže. Jaký kompresní poměr je u našeho motoru?
04.06.2014 21:28 #715 Téma: Jinling 250 JLA-21B
michalnero
Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250
imarektomas>Už jsem to našel.
1. Engine type:250cc, 4 strokes, water cooled
2. Bore and stroke:72x 69
3. Compression rating: 9.2:1
4. Max. torque:17.5N.m / 5000rpm
5. Max. power:10.7kW /6500rpm
6. Ignition type: CDI
je to zřejmě jiný motor, který stejně vypadá.
04.06.2014 21:35 #716 Téma: Jinling 250 JLA-21B
michalnero
Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250
imarektomas>Už jsem to našel.
1. Engine type:250cc, 4 strokes, water cooled
2. Bore and stroke:72x 69
3. Compression rating: 9.2:1
4. Max. torque:17.5N.m / 5000rpm
5. Max. power:10.7kW /6500rpm
6. Ignition type: CDI
je to zřejmě jiný motor, který stejně vypadá.
04.06.2014 21:38 #717 Téma: Jinling 250 JLA-21B
imarektomas
Město: Nový Hrádek
IP:88.208.111.xxx
Offline 1/87
Jinling JLA 250
zadej "jinling 250 bore" do googlu, 3. odkaz. Je to sice jiná kolka, ale se stejným motorem. Co se týče té trysky, bylo by nejlepší to vyzkoušet. Třeba tam jde vzduchu dostatečně, jen paliva málo. Až se mi podaří zjistit, jaká tam je tryska, tak koupím několik větších a s radostí to zkusím.
04.06.2014 21:52 #718 Téma: Jinling 250 JLA-21B
michalnero
Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250
imarektomas>zadej "jinling 250 bore" do googlu, 3. odkaz. Je to sice jiná kolka, ale se stejným motorem. Co se týče té trysky, bylo by nejlepší to vyzkoušet. Třeba tam jde vzduchu dostatečně, jen paliva málo. Až se mi podaří zjistit, jaká tam je tryska, tak koupím několik větších a s radostí to zkusím.
04.06.2014 21:54 #719 Téma: Jinling 250 JLA-21B
michalnero
Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250
04.06.2014 22:27 #720 Téma: Jinling 250 JLA-21B
imarektomas
Město: Nový Hrádek
IP:88.208.111.xxx
Offline 1/87
Jinling JLA 250
Mám velmi pozitivní zkušenosti se stabilitou poté, co jsem cca o 8 cm zvedl celou přední část. Udělal jsem tam takovou jednoduchou konstrukci pod tlumiče. Tím, jak se zvýšila jen přední část, ramena dostala větší sklon směrem dozadu a tím ztuhlo řízení a nerovnosti se přenáší více do tlumičů, než do řízení. Stabilita v zatáčkách zůstala téměř stejná. Vcelku jednoduché, ve dvou už si nikde neškrtám a je to opravdu znát. S pneu je to horší :D
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.27s