06.01.2012 13:30 Čína Jinling
1elias
Město: Libčice nad Vltavou
IP:83.208.206.xxx
Offline 1/12
SMC Razeer 300
Tuto kolku jsem koupil k vánocům za malý peníz pro kluka, aby se na ni učil jezdit a pokusil se ji udržet v provozuschopném stavu. Moc dobrá volba. Myslím že bude mít stále co dělat.))
Zatím si dal nové pneu na zimu. Aby z kolky taky něco měl. Myslím, že to byl krok v před. Také olej a svíčka nezůstaly původní. Kompletní dotažení všech šroubků a matiček a udělaná geometrie také prospěly. Ted asi zjistíme lépe, jaké šroubky a matičky budou potřeba měnit za lepší.
Také experimentujem s myšlenkou, kde sehnat a jakou zadní rozetu aby se nám vrátil původní poměr převodu. Tím, že jsme daly větší kola, ztratí kolka sílu a tachometr bude ukazovat bludy, zato z kopce by se mohla rozutíkat . Ještě jsem zapoměl na řetěz, ten bych taky dal asi lepší.
To je asi tak vše z mého postřehu o kolce Jinling. Pokud by někdo na něco přišel a mohl by se podělit o tom jak kolku vylepšit a zdokonalit, byl bych moc vděčný.
21.06.2014 06:01 #901 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Otas43
Město: Hradec Králové
IP:93.153.62.xxx
Offline 0/892
Na otázku kolik to asi tlačí odpovídám a jestli toto je turbo: turbo je jen dmýchadlo vzduchu. U auta to roztáčí výfukové plyny a spíná se obvykle podtlaqkem. Kolik myslíte, že tlačí průměrné turbo u cestovního auta ? To je do jedné atmosféry. A jaké jsou to divy. Toto tlačí podle výkon motorku. Je to od asi 50W ..do. já jsemmax jsem našel 250W, ale to se mi zdá moc.
V našem případě není potřeba tolik tlačit pro jeden hrnek.
Navíc je to zapojeno přes elektromagnet, netočí se to stále. Proto si nemyslím, že to bude mít vliv na karbec. A pokud ano, vlítne do hrnku o něco bohatší směs pod tlakem, takže výkon vyskočí. Také není potřeba mazání, podtlak atd jako u běžného turba.
Lepší by to bylo samozřejmě mezi motor a karbec, to je bez debat. Jsou i různé typy těchle turbofoukadel, ale mezikus jak bychom chtěli my, není. Leda předělat, ale kdo ví, jak by to dopadlo při kontaktu s palivem..
A v nouzi se s tím nafoukne guma, nebo nafoukne panna :D :D
pokusím se najít v technických datech, kolik to tlačí
Ceny jsou myslím od 20 ti doláčů, což není moc zase.
Našel jsem toto, které není z plastu a možná by to za karbec šlo.
Dává 3/4 atmosfery, což i strhne ten motor, nebo spojku.
ALE DOCELA URČITRĚ BYCH TO NEŘEŠIL TAKTO
21.06.2014 09:15 #902 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Otas43
Město: Hradec Králové
IP:93.153.62.xxx
Offline 0/892
Turbo se bude významně hodit při systému jednobodu. Už si kreslím řídící logiku. bude to založené jen na logických hradlech plus navíc jen čítač otáček a měření úhlu klapky.Kvůlu el. spotřebě budou použity pokud možno hradla CMOS, tranzistory FET (nepotřebuje se přesné ref. 5V napětí a cmos i FET mají mizivou spotřebu a úbytky).
Celá elktronika by šla udělat naprogramováním PIC procesoru, ale takto to bude jednoduššeí a levnější.
Protože je jen jeden válec, nebude to náročné.
Myškul, dokázal by soustružník tvůj vytvarovat přírubui do motřoru na místo té tvrzené gumy za karbcem? Byla by delší o kousek a do ní ještě pod úhlem sedlo pro trysku.
Cože ?
21.06.2014 20:33 #903 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Maxxx
Město: Držovice
IP:85.70.55.xxx
Offline 0/82
když jsme u spojky.. kolik na ní tak najezdíte? mam celkem najeto 500 z toho 400 s rozetou 17/27 většinou s přítelkyní takže dostane a podle charakteru páčky tipuju že tak 200km a je po ní..
BTW.... kolik má lamel? koukám že to není laciná záležitost pokud by jich tam bylo 5...
22.06.2014 00:31 #904 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Kobliha
Město: Dvůr Králové nad Labem
IP:90.183.82.xxx
Offline 0/184
22.06.2014 07:32 #905 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Otas43
Město: Hradec Králové
IP:93.153.62.xxx
Offline 0/892
Maxxx>
Já mám stále origo spojku a to mi věř, že za sezonu s tím několik tisíc (v loni denně asi 300km) nalítám. Ještě jsem nemusel povolovat ani táhlo.
Chci to vyzkoušet taky s tou rozetou jak máš, jestli to Myškul teda pošle. Já mám jen strach ze slabého řetězu a těch svárů. Ale to se poddá :D
Jinak po dobrém seřízení karbce a svíčky, odpálením toho akcelerátoru a zaslepenm, opravou výfuků již konečně mohu potvrdit, že to takovou spotřebu nemá a je to dost živé se zásobou síly v sobě.
22.06.2014 08:26 #906 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Otas43
Město: Hradec Králové
IP:93.153.62.xxx
Offline 0/892
Kobliha>Otas43>A co použiješ jako A/D převodník pro snímání polohy škrtící klapky ? FET pro ovládání vstřiku OK , Logika CMOS proč ne ( i když to bude možná trochu složitější )
22.06.2014 22:30 #907 Téma: Jinling 250 JLA-21B
imarektomas
Město: Nový Hrádek
IP:88.208.111.xxx
Offline 1/87
Jinling JLA 250
Maxxx>když jsme u spojky.. kolik na ní tak najezdíte? mam celkem najeto 500 z toho 400 s rozetou 17/27 většinou s přítelkyní takže dostane a podle charakteru páčky tipuju že tak 200km a je po ní..
BTW.... kolik má lamel? koukám že to není laciná záležitost pokud by jich tam bylo 5...
25.06.2014 17:44 #908 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Bizon1888
Město: Český Krumlov
IP:217.194.173.xxx
Offline 0/1
Jinling JLA 250
Zdravím všechny, díky tomudle tématu jsem také zakoupil Jinling. Po třech dnech používání jsem roztrhl kolečko v převodovce takže mám již zkušenost s půlením motoru, po opravě jsem nahodil 24 zubovou rozetu kterou jsem pálil z nerezu na laseru, takže uvidím co vydrží, jinak jsem trošku poladil design kolky, později dám pár foto, jede to super a já jsem spokojen,jen mě štve to plavání po silnici a určitě za to můžou ty silentbloky co jsou v ramenech, nevím zda jsou takhle měkké v originálu, nebo jsou vybehane,takže mám na někoho z vás otázku,jaké jsou rozměry silentbloků v ramenech a na kivce ? nechal bych to udělat ze silonu, ale nechce se mi to kvůli tomu rozebírat když to někdo z vás určitě ví, díky...
26.06.2014 13:39 #909 Téma: Jinling 250 JLA-21B
fofrař
Město: Praha
IP:78.45.184.xxx
Offline 0/43
Tak jsem nakonec stejně jako odstatní nasadil to přední kolečko 17 zubů ta 16 má sice lepší tah,ale 17 jede rychlejš a
a kdyby se tam vešla 18 zubá tak jí tam snad dám taky
Na úvod bych chtěl jen upozornit,že tu nikomu nedohazuju kšefty !!!To jen tak abych nebyl zase osočován.
A můžu potvrdit,že to s 17 kolečkem opravdu po rovince udělá 120km/h je to fofr ta aerodinamika na helmu je tedy mazec
Bylo tady psáno,že to nemá výkon a že je to líné o 1/2/3 psat už nebudu tam je to OK,ale čtyřka nemůžu si pomoc,ale taky je OK.
To že trvá delší dobu než se vytočí do max ot.tak to je jasné jenže také je rychlost úplně někde jinde.
Dokonce při rychlosti 40km/h dokáže Jinling s tímto kolečkem jet no spíše se "šourat" žadné cukání motoru nic takového přidáte plyn a čtyřkolka jde za plynem.
Jsem 100% spokojený,že jsem to riskl a předělal to na 428 řetěz nechápu že to někteří drží pořát na origo rozložení.
Jinak dnes jsem poslal dotaz k Mulyši ohledně údajného zvýšení výkonu čtyřkolky tak uvidím co to obnáší jestli to nebude nějak komplikované
na změnu (snižování hlavy atd.) tak bych do to rád šel,protože jestli se u Jinlingu s těmito rozetami ještě zvedne výkon tak to si nedokážu představit jak se to bude dát ukočírovat
26.06.2014 22:40 #910 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Otas43
Město: Hradec Králové
IP:93.153.62.xxx
Offline 0/892
fofrař>
Při té konstrukci té kolky je to asi risk takové rychlosti.
Ale zase je lepší jet 80 za mírného brblání motoru, než za klepání a řevu.
Zkoušel jsi 2 lidi ? Jak to táhne potom ? A v kopcích třeba. Moje kolka je skoro na konci sil a takový převod nemám. To jsem již kdysi psal, protivítr a padá rychlost. To je právě o výkonu.
27.06.2014 05:39 #911 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Otas43
Město: Hradec Králové
IP:93.153.62.xxx
Offline 0/892
fofrař>
Já teď koukám více na ta tvá kolečka, já stále čekám na to větší 13 zubů, vzadu mám 24.
Jaké ty máš průměry ? jaký je to průměrz adní rozety ? Ne od zubu k zubu, ale v drážkách.
Mě se totiž zdá, že jsou téměř stejně velké s tím 24 zubů. Dopředu kolečko stejně nedáme větší, než nám prostor dovolí. Ty 17, já 13, ale průměrově to bude stejné, takže jestli vepředu 1000 zubů, nebo jen 13, větší se tam nedá dát.
Podle mne máš asi velice podobné průměry, jen na jiný řetěz. Tedy tenčí.
Asi ale platí to, že tenčí řetěz - menší zub a mírně větší průměr. Ale o tolik to nebude zase.
27.06.2014 10:23 #913 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Otas43
Město: Hradec Králové
IP:93.153.62.xxx
Offline 0/892
fofrař>
Změřil by jsi ten průměr toho zadního kola ? To by mne zajímalo jak je velký rozdíl.
Jedu teď na dovču. Mezi tím by mělo přijít to turbo a začnu dělat na tom vstřikování.
i když turbo v tomto převodu zatím nebude moc pklatné, dokud nebude to 13ti kolečko.
Myškul se mi neozývá koukám rošťák. Potřeboval bych udělat tu přírubu. Matroš mám.
27.06.2014 11:16 #914 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Maxxx
Město: Držovice
IP:85.70.55.xxx
Offline 0/82
v jednom to víc lítá to je jasný.. takový splašený trubky zkrátka ve dvou je to stabilnější moc to netřepe takže pro delší jízdy ideální je jasný že do táhlího kopce padám za 3 ale na vytočenou 3ku to jede jako s původníma rozetama na 4ku.
k rozetám.. nerejpejte se furt v průměrech! stačí poměr jako u diferáku 27/17=1.588(řetěz 428) 24/13=1,846(řetěz origo) tvému převodu 24/13 je nejblíže když nechám zadní rozetu 27..27/15=1,8
řetěz 428 není tak širokej a vysokej jak origo.
tohle už jsem dávno všechno psal!
ps aby jsi se přiblížil k 27/17(428) ta bys musel dát 24/15(origo)
27.06.2014 11:46 #915 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Otas43
Město: Hradec Králové
IP:93.153.62.xxx
Offline 0/892
Maxxx>
Jenže v našem případě je průměr dost důležitý, protože jde o jiný typ řetězu.
nemůžeš tedy počítat poměrem :
i= z2/z1
i= převodový poměr
z= počet zubů na kole
Ale i = D2/D1
To by jsi si tam jinak mohl dát řetěz z koloběžky a počítal by jsi zase jiné výsledky.
Nebo rovnou řemenici a kladky :D.
Protože máme každý řetěz jiný, je tu i jistě někdo, kdo má 530, 525, je počet možných zubů také jiný.
Proto je více důležitý poměr průměrů ozubeného kola. Chápeš? Jedno kolo o daném průměru může mít X zubů a to jen podle typu řetězu. Ale průměr kola může být stejný.
Správně předpokládám, že při použití slabého řetězu, lze vepředu použít v podstatě větší kolečko, díky menšímu ozubení a obráceně i dozadu.
27.06.2014 12:17 #916 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Maxxx
Město: Držovice
IP:85.70.55.xxx
Offline 0/82
ne, ne...... je úplně jedno jaký má kolo průměr vždy je důležitý poměr! mužeš mít i metr průměr prvního kola o počtu 1000 zubů pokud budeš mět druhý kolo v pomeru 1,588 tak to bude sejný jako 27/17
motor se otočí jednou dokola at už má rozetu jakou chce....
s převodem 27/17 po jednom otočení motoru vynese rozsudek o 17 zubu jedním smerem pokud se dá jedna otáčka zadního kola uznat jako 100% znamená to že se otočí o 63%
a tím i obráceně aby se zadní kolo otočilo o 100% (jednou) musí se přední kolečko na motoru otočit 1,588ktrát a je uplně jedno jestli je tam řetěz z kola nebo jakýkoliv...
průměry by jsi potřeboval právě u zmiňovaných řemenic a řemenech ale i tak by jsi musel vypočítat nejdřív obvody a pak je porovnávat protože samotný průměr je ti k ho.nu
27.06.2014 12:28 #917 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Maxxx
Město: Držovice
IP:85.70.55.xxx
Offline 0/82
já chápu přesně jak to myslíš a věř mi že i já jsem v tokovém stádiu byl... ale musíš si uvědomit že vždy měníš komplet a pokud dám 428 řetěz menší jak 27 kolo do zadu nedáš ale při origo řetězu v pohodě 24...prototu musíš dát do předu 17 na 428 aby jdi to dorovnal prtože na origo by ti stačilo dát 15z jenže .......to už se tam nevejde!!!!
27.06.2014 12:34 #918 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Otas43
Město: Hradec Králové
IP:37.188.237.xxx
Offline 0/892
30.06.2014 15:11 #921 Téma: Jinling 250 JLA-21B
sir.dlodl
Město: Hazlov
IP:176.12.115.xxx
Offline 3/6
30.06.2014 18:17 #922 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Maxxx
Město: Držovice
IP:85.70.55.xxx
Offline 0/82
sir.dlodl>Zdarec borci nevíte kde se daj sehnat nahradní díly na jinling 250 dik
30.06.2014 18:35 #924 Téma: Jinling 250 JLA-21B
imarektomas
Město: Nový Hrádek
IP:88.208.111.xxx
Offline 1/87
Jinling JLA 250
30.06.2014 19:06 #927 Téma: Jinling 250 JLA-21B
imarektomas
Město: Nový Hrádek
IP:88.208.111.xxx
Offline 1/87
Jinling JLA 250
01.07.2014 13:00 #929 Téma: Jinling 250 JLA-21B
fofrař
Město: Praha
IP:78.45.184.xxx
Offline 0/43
Maxxx>první chyba .. způsobená montáži kdesi v čině
druhá chyba.. že jsem se tam koukal.. věděl jsem že to nebude ono ale až tak to ne-e
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.77s