06.01.2012 13:30 Čína Jinling
1elias
Město: Libčice nad Vltavou
IP:83.208.206.xxx
Offline 1/12
SMC Razeer 300
Tuto kolku jsem koupil k vánocům za malý peníz pro kluka, aby se na ni učil jezdit a pokusil se ji udržet v provozuschopném stavu. Moc dobrá volba. Myslím že bude mít stále co dělat.))
Zatím si dal nové pneu na zimu. Aby z kolky taky něco měl. Myslím, že to byl krok v před. Také olej a svíčka nezůstaly původní. Kompletní dotažení všech šroubků a matiček a udělaná geometrie také prospěly. Ted asi zjistíme lépe, jaké šroubky a matičky budou potřeba měnit za lepší.
Také experimentujem s myšlenkou, kde sehnat a jakou zadní rozetu aby se nám vrátil původní poměr převodu. Tím, že jsme daly větší kola, ztratí kolka sílu a tachometr bude ukazovat bludy, zato z kopce by se mohla rozutíkat . Ještě jsem zapoměl na řetěz, ten bych taky dal asi lepší.
To je asi tak vše z mého postřehu o kolce Jinling. Pokud by někdo na něco přišel a mohl by se podělit o tom jak kolku vylepšit a zdokonalit, byl bych moc vděčný.
10.02.2015 12:40 #1321 Téma: Jinling 250 JLA-21B
michalnero
Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250
roxor> Takové startovací rady, tím nic nezjistíš. Otázkou je, zda se ti po té zátěži opět vrátí na relativně původní hodnotu. Takže správně je, jí zatížit, ale pak jí nechat a zas změřit ..po 5 min +/- ..když bude řádově hodnota nižší o desetiny, je relativně ok ..pokud spadně o 1 volt a více, je to jak jsi říkal dost o hubu
Jinak ten pokles z původní hodnoty 12,35 na 12,26 po několika dnech svědčí, že není uplně KO. Trochu bych jí proměřil ..párkrát zastartuj, jak říkal kolega,nech kolku minutu vrčet, a pak jí změř hned po těch několika startech a pak třeba dvakrát v rozmezí 5 min. Pokud budou volty stoupat, nebál bych se jí na další sezonu Pokud má ta tvá nabíječka udržovací mod ..tzn po dobití baterie se sama přepne, po určitých intervalech proměří baterii a ve chvíli kdy napětí klesne pod určitou hodnotu začne znovu nabíjet, tak jí prostě připoj a nech jí tam klídně týden. Pak jí odpoj a znovu po týdnu, dvou jí na týden připoj. Takhle je to ideál.
S baterií se dá jezdit i když není 100% ..řekl bych, dokud neklesnou její hodnoty pod 70% jak volty, tak ampéry, dá se používat ..ale samozřejmě, člověk na to musí myslet a s další příchozí zimou bude zřejmě po ní.
Čistě můj názor: Když baterii nabiju, nechám jí být někde v teplu ..do 15 stupňů celsia a po týdnu stání na ní nenastartuju, nic bych neřešil a koupil novou. V opačnám případě, když nastartuje, i přes tebou udávané hodnoty kolem 12,2 bude šlapat dál.
10.02.2015 12:59 #1322 Téma: Jinling 250 JLA-21B
michalnero
Město: Chvalčov
IP:77.48.31.xxx
Offline 0/661
Jinling JLA 250
http://www.autobater...fb.html#.VNnvTPmG8TA
Tady přikládám vysvětlení co je a rozdíly AGM a gelové baterie, celkem jednoduše a výstižně napsané. Je jasné, že jsou lepší oproti klasice kyselinové Ale jak říkám, vysoký výkon nezaručuje že vydrží o dost více..déle než obyčejná, těch reklamací jsem řešil mraky.
Nejdůležitější je asi to, jak se o tu baterii člověk stará ..i přesto, jak píšou, že gel a AGM jsou "bezůdržbové" to se týká jen toho, že se nedoplňují kyselinou ..ale i ty se musí nabíjet.
10.02.2015 15:30 #1323 Téma: Jinling 250 JLA-21B
roxor
Město: Kyjov
IP:90.179.113.xxx
Offline 0/1738
10.02.2015 15:52 #1324 Téma: Jinling 250 JLA-21B
roxor
Město: Kyjov
IP:90.179.113.xxx
Offline 0/1738
michalnero> udělám to podle tvé rady.Teď má 12,92 V,ještě dnes ji namontuju do kolky,ale startovat nebudu.Zítra odpoledne po 24 hodinách ji zaměřím a zkusím nastartovat.....ale stejně je to naprd kemo,potřebují se spolehnout,že sednu a jedu do práce.někdy nejedu i víc dni po sobě,podle počasí.Teď třeba sem nejel ani nevím kdy ale pár dní ,týdnů je po zimě,tady je to hned na jižní moravě,tu je pořád teplo,sníh jen pár dní v roce.....vzteky bych byl bez sebe,kdybych někam jel třeba 35 km a tam nenastartoval,tzn,někoho zavolat,odtahnnout,nebo rychle sehnat baterii Atd....problémy...radši problémům predchazim a koupím tam baterku.ale asi jen k vůli tomu,že líp snasi otřesy,aspoň teda co jsem se dočetl,je to pravda?ty silnice co tu máme,to je v určitých místech fakt síla.
10.02.2015 16:02 #1325 Téma: Jinling 250 JLA-21B
roxor
Město: Kyjov
IP:90.179.113.xxx
Offline 0/1738
10.02.2015 16:34 #1326 Téma: Jinling 250 JLA-21B
já
Město: Blansko
IP:37.48.41.xxx
Offline 0/755
roxor> nechci se plést do odborné debaty, ale kolik V chceš naměřit na 12V baterii?. Nehledej žádný napětí třeba 13,5V. To je skoro napětí nabíječky a to, že napětí na baterce ihned po nabíjení je trošku vyšší a pak klesne, je normální. Jestli máš pochybnosti o stavu, vem ji k nějakému mechošovi v okolí ať ji napichne na zátěžák a máš jasno
10.02.2015 17:27 #1327 Téma: Jinling 250 JLA-21B
roxor
Město: Kyjov
IP:46.135.37.xxx
Offline 0/1738
já> ani já nejsem odborník přes baterie,ale přečetl jsem docela dost na netu,a dočetl jsem se,že baterie pod 12,5 volt,není nabitá.Teď jsem namnamontoval bat do kolky,a už na multimetru,který jsem koupil v obi sem naměřil 12,5 V.Po zasunutí kličku me voltmetr,který mám na kolce zapojeny do spínací skříňky,me ukazuje 12,1V,viz foto.Startovat jsem nezkousel,mám kolku zaparkovanou pod ložnicí a můj 5 mesicni kluk tam spí to by moja vyletěla,jestli jsem normální zítra jak dojdu z práce,změřím,nastartuju ....možná pisnu výsledek.
10.02.2015 17:39 #1328 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Otas43
Město: Hradec Králové
IP:93.153.62.xxx
Offline 0/892
Nikoho snad doposud nenapadlo -jak vlastně tato kolka dobíjí - maximální dobíjecí proud a napětí ?
Ach jo. To jsou pak debaty.
Já mám na kolce baterie 2 s nižší kapacitou (v součtu pak vyšší než originál) - jsou levnější a v případě závady vyměním jen jednu, případně mohu jet na jednu slabou a druhou doplnit.
Taky jsem uvažoval o tom, že starter pojedu jen z jedné baterie a elektronika a zapalování z druhé a po nastartování se propojí teprve. Ale to jsem ještě neudělal, čili jsou paralelní prozatím. tyto kolky mají vyníkající starter - ten točí i když jiskra v podstatě už skoro není a baterie je skoro vyždímaná. Dokonalý starter. Takže si jeden myslí, jak má nabito - přece to točí -jenže ona je baterie labá a nehodí jiskru s dostatečnou intenzitou.
NAPĚTÍ baterie (V) : je sestava článků o napětí 2,1V. Počet článků dává napětí autobaterie. Autobaterie 6V složena ze tří článků 3x2,1, autobaterie 12V složena z šesti článků 6x2,1. Dobře nabitá 12V autobaterie může mít až 12,9V
KAPACITA baterie (Ah): udává kolik proudu dokáže baterie teoreticky poskytnout. Akumulátor s hodnotou 44Ah je schopen dodávat - jeden ampér po dobu 44 hodin, nebo 44 ampér po jednu hodinu. Hodnota je dána množstvím olověných desek a elektrolytu v baterii. Skutečná (disponibilní) kapacita číní nanejvýš 70% teoretické.
STARTOVACÍ PROUD baterie (A): se dnes udává podle normy EN jako proud, který je baterie schopna poskytovat deset vteřin 3x po sobě, aniž by došlo k poklesu napětí pod 7,5V.
Čtěte zde:
http://eshop.tza.cz/...co-vas-zajima-navody
10.02.2015 18:19 #1329 Téma: Jinling 250 JLA-21B
roxor
Město: Kyjov
IP:212.96.182.xxx
Offline 0/1738
10.02.2015 18:24 #1330 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Sobol
Město: Znojmo 5
IP:109.81.252.xxx
Offline 0/2839
10.02.2015 18:32 #1331 Téma: Jinling 250 JLA-21B
já
Město: Blansko
IP:37.48.41.xxx
Offline 0/755
Otas43> dobíjení? Napadlo hned. Jenomže byla řeč o baterce z nabíječky. Pokud bude dobíjet málo, nabíječka pomůže a nějaký čas to bude vpohodě. Jiná věc je, pokud přebíjí. Baterka jde za chvíli do ...
Na rovinu, nechápu ty dvě baterky. Proč se bavit nějakýma samostatnýma okruhama. Pokud to ovšem nemáš jako koníčka
10.02.2015 18:34 #1332 Téma: Jinling 250 JLA-21B
roxor
Město: Kyjov
IP:212.96.182.xxx
Offline 0/1738
10.02.2015 18:37 #1333 Téma: Jinling 250 JLA-21B
roxor
Město: Kyjov
IP:212.96.182.xxx
Offline 0/1738
10.02.2015 19:52 #1334 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Otas43
Město: Hradec Králové
IP:93.153.62.xxx
Offline 0/892
Sobole kde jsi na takovou volovinu přišel ? Proboha nejvíc nápadů a připomínek mají ti " největší znalci" :)
Pokud tu opravdu není nikdo, komu něco říká Ohmův zákon a zde potřebný Kirchhoffův zákon, pak je docela i škoda písmenek pro ty, kteří toho moc nepobrali :) a ukazovat příklady jak na to. Mimochodem - to se každý učil už na základní škole :). Z toho plynou 2 baterie a neměl jsem problém. Toto jsem řešil právě loňské léto, kdy ta mrcha nechtěla chytit. A mám klid a budu ho mít. A jestli je někdo jelito tak napíše hovadinu jako Sobol či roxor - A ti ještě větší laici a blbci pak uplatní jen smajlíky - za které skovávají své nízké IQ a naprosto nulové zkušenosti a znalosti.
10.02.2015 20:04 #1335 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Sobol
Město: Znojmo 5
IP:109.81.252.xxx
Offline 0/2839
Otas43> Nejsi náhodou nemocnej? Nechápu důvod proč mě a ostatní urážíš.
Nepotřebuju vysoký školy a znalostí zákonů probíraných na základních školách. Stačí mít minimální zkušenosti a umět číst, popřípadě dávat pozor na učňáku. Dle tebe jsou blbci všichni konstruktéři a výrobci bateríí v autom... průmyslu, konstruktéři dobíjení jeich stroji, konstruktéři diagnostik a dobíjecích zařízení. Než budeš všechny uvádět v omyl, použij apoň základní znalost podávanou na nejnižším stupni zákadní školy a to je čtení Protže pak ze sebe děláš vola, jako jedinej na světě jsi objevil jedinej správnej směr
10.02.2015 20:16 #1336 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Otas43
Město: Hradec Králové
IP:93.153.62.xxx
Offline 0/892
Sobolíku - baterie má nad 2,1 V vždy jen při nabíjení - pak U klesne. Každá baterie má však i svůj samovybíjecí proces, takže nelze čekat, že po měsíci bude mít baterie naprosto stejně jako po nabití. Tato vlastnost stoupá úměrně se stářím a opotřebením . Je vidět, že znáš velký kulový. Ostatně nahoře jsem použil přímej link i s výňatkem právě tebou citovaných odborníků-což ty opravdu nejsi. Právě jsi se jen dokonale zesměšnil a ukázal jsi cennost svého příspěvku. Ostatně jako jinní. Kapacita baterie i její startovací proud se mění díky mnou citovaným zákonům. Jde o proud vytékajícím s uzlu a o jeho součet. To jen pro roxora. Je to těžký, když se tu píše o tom, jak někdo kupuje předražený voloviny a přitom za pár kaček lze vyřešit spoustu věcí. Zahlédl jsem třeba článek o ložisku. Dobrý nápad. Jenže kuličkové ložisko od válečkového má naprosto jiné vlastnosti - ale nekomentoval jsem to. Ale kraviny to už fakt hýbne žlučí.
No a jestli ani toto ti nestačí - utíkej přepsat wikipedii inženýre :) protože i tam jsou podle tebe blbci a možná tě najme i Varta. Udělal jsi nový vynález asi :D :
http://cs.wikipedia....3%BD_akumul%C3%A1tor
10.02.2015 20:23 #1337 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Otas43
Město: Hradec Králové
IP:93.153.62.xxx
Offline 0/892
A co se týče baterií, které mám - skutečně mám menší, ale 2 . V paralelením zapojení - tedy pro laika : vedle sebe - ne za sebou - mají v součtu vyšší startovací proud. Tím se nezatěžuje jedna baterie. a nikdy neodejdou současně. Jen musí být dobře spárované - jinak jedna baterie táhne druhou. Zkoušel jsem jet i na jednu a v pohodě to točilo a chytlo - díky znamenitému starteru. Mají jen nižší kapacitu (To nemá vliv na chod motorky) - to je dohnáno právě druhou baterií. Ale líbí se mi když se diletanti dohadují :). A pak se usmívají proč druhá baterie přičemž jsou ale chytří a zkušení jako mistři světa ale dvě stránky ptákovin co s baterií a jestli je nemocná :) :).
10.02.2015 20:29 #1338 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Hans-quad
Město: Litoměřice-Město
IP:83.208.210.xxx
Offline 11/7924
Otas43>A co se týče baterií, které mám - skutečně mám menší, ale 2 . V paralelením zapojení - tedy pro laika : vedle sebe - ne za sebou - mají v součtu vyšší startovací proud. Tím se nezatěžuje jedna baterie. a nikdy neodejdou současně. Jen musí být dobře spárované - jinak jedna baterie táhne druhou. Zkoušel jsem jet i na jednu a v pohodě to točilo a chytlo - díky znamenitému starteru. Mají jen nižší kapacitu (To nemá vliv na chod motorky) - to je dohnáno právě druhou baterií. Ale líbí se mi když se diletanti dohadují :). A pak se usmívají proč druhá baterie přičemž jsou ale chytří a zkušení jako mistři světa ale dvě stránky ptákovin co s baterií a jestli je nemocná :) :).
10.02.2015 20:36 #1339 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Otas43
Město: Hradec Králové
IP:93.153.62.xxx
Offline 0/892
10.02.2015 21:21 #1340 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Sobol
Město: Znojmo 5
IP:109.81.252.xxx
Offline 0/2839
Otas43> Dyť i ta tvoje modla na netu mi dává za pravdu. Ano jsou tam ideální hodnoty, já jsem napsal jak to funguje v praxi. Nabíjení do 14,8 V je naprosto v pořádku pod 14 začíná být problém. Pokud je baterie po stání 12,5 a míň nastává problé s nastartováním motoru né proto že by to neutáhl znamenitý startér (to je jen obyčejnej elektromotor kterýmu je buřt malej pokles napětí), ale pro to že má odběr a napětí baterie při startu padá k cca 10V a níž a cívka už bohužel nemá napětí na to aby jiskra byla dostatečně silná na to aby zapálila směs. U vstřikovacích systémů je problém markantější, řídící jednotka potřebuje přesnější hodnoty, pro teoretiky, nepobírá takovej pokles.
K tomu znamenitýmu startéru:
Většina čtyřtaktních jednoválcových motorů má na vačce dekompresní ventil, ten nechává né úplně zavřenej výfukový ventil aby lehce poklesla komprese ve válci a znamenitej startér s tím motorem mohl dostatečně lehce otáčet a po dosažení cca 800 otáček za min. se zavře zcela.
Skoro žádná komprese?
Můžu ti garantovat že když padne pod 6,5 bar tak svíčka nezapálí směs ani kdyby znamenitej startér točil 2 tisíce otáček na klice. Konstrukční komprese bude kolem deseti, sám si to jednosuše můžeš změřit.
No a na konec. Je vás takovejch znalců plnej Hradec, nebo jsi osamelá existence?
10.02.2015 21:42 #1342 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Levis29
Město: Chlebičov
IP:84.244.91.xxx
Offline 0/301
SMC RAM 520, SMC Jumbo 302, Kinroad XT250
Sobol> "znamenitej startér" se pos..u
moje nabíječka která má displej s měřákem, nabíjí na 12,9 pak stopne - takže to beru jako "plně nabito"
pod 12,5 V by baterka něměla nikdy jít - pokud jde tak buď dlouho stojí a stačí ji dobít nebo je na výměnu.
max nabíjení by němělo jít přes 14,4 V - to je hranice kdy tam začíná nějaký ten chemický proces a kyselina začne bublat - viz nabíječky které nemají procesor - každou baterku rozbublají
nic sem na netu nečet, jen vlastní zkušenost
10.02.2015 21:59 #1343 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Sobol
Město: Znojmo 5
IP:109.81.252.xxx
Offline 0/2839
10.02.2015 22:14 #1344 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Mulyšhuliš
Město: Olomouc
IP:90.180.26.xxx
Offline 0/912
Sobol>Otas43> Nejsi náhodou nemocnej? Nechápu důvod proč mě a ostatní urážíš.
10.02.2015 22:15 #1345 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Levis29
Město: Chlebičov
IP:84.244.91.xxx
Offline 0/301
SMC RAM 520, SMC Jumbo 302, Kinroad XT250
Sobol> myslel sem dobíjení nabíječkou - těch max 14,4
kolik dobíjí kolka sem nikdy neměřil, nebyl důvod...ale taky to o víkendu ze zvědavosti změřím
baterky mám taky 6 let a myslím že ta v Jumbu ještě pár let vydrží...a v kolce co sem prodal je původní čínská no name baterka už 7 let
10.02.2015 22:57 #1346 Téma: Jinling 250 JLA-21B
ELektro
Město: Ostrava - Heřmanice
IP:213.195.237.xxx
Offline 0/323
11.02.2015 10:00 #1348 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Hanz3
Město: Chotětov
IP:213.168.185.xxx
Offline 0/94
Linhai 400 4x4
11.02.2015 10:02 #1349 Téma: Jinling 250 JLA-21B
Hanz3
Město: Chotětov
IP:213.168.185.xxx
Offline 0/94
Linhai 400 4x4
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.31s