06.12.2015 19:34 Journeyman Gladiator X450
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
Provoz, údržba, zkušenosti - moderované vlákno. Foto pořízeno v Prostějově - TOMICO Centrum čtyřkolek.
http://cfmoto.cn/atv/.
Výkresy dílů: http://www.cfmotoparts.eu/
Technická data jsou na webu CF MOTO mírně odlišná, než u dovozců. Např.:
Off road výkon 22,5 kW při 7200 ot/min (max 90 km/h), homologovaný výkon 14,2 kW při 6700 ot/min (max. 70 km/h).
Max. off road točivý moment 33 Nm při 6000 ot/min, homologovaný 22 Nm při 6000 ot/min.
Nosnost 210 kg (homologovaná dle TP).
Tažená "homologovaná" hmotnost 150 kg.
Pohotovostní (odpovídá zhruba dovozcům) hmotnost 345/360 kg (stejná jako u X550 nebo X6)
Naposledy editováno 20.03.2016 13:18:01
25.01.2016 19:43 #31 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
26.01.2016 18:12 #32 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
Bublina
Město: Údolí
IP:91.217.53.xxx
Offline 0/76
Yamaha Grizzly 700, Journeyman Gladiator X450
26.01.2016 19:01 #33 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
26.01.2016 19:16 #34 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
ladik
Město: Šanov
IP:5.104.21.xxx
Offline 0/22
26.01.2016 20:29 #35 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
Bublina
Město: Údolí
IP:91.217.53.xxx
Offline 0/76
Yamaha Grizzly 700, Journeyman Gladiator X450
26.01.2016 20:35 #36 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
Bublina
Město: Údolí
IP:91.217.53.xxx
Offline 0/76
Yamaha Grizzly 700, Journeyman Gladiator X450
26.01.2016 20:37 #37 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
26.01.2016 20:40 #38 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
Bublina
Město: Údolí
IP:91.217.53.xxx
Offline 0/76
Yamaha Grizzly 700, Journeyman Gladiator X450
26.01.2016 21:07 #39 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
26.01.2016 21:19 #40 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
Bublina
Město: Údolí
IP:91.217.53.xxx
Offline 0/76
Yamaha Grizzly 700, Journeyman Gladiator X450
26.01.2016 21:21 #41 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
Bublina
Město: Údolí
IP:91.217.53.xxx
Offline 0/76
Yamaha Grizzly 700, Journeyman Gladiator X450
26.01.2016 21:25 #42 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
Bublina
Město: Údolí
IP:91.217.53.xxx
Offline 0/76
Yamaha Grizzly 700, Journeyman Gladiator X450
26.01.2016 21:27 #43 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
26.01.2016 22:25 #44 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
ladik
Město: Šanov
IP:5.104.21.xxx
Offline 0/22
27.01.2016 06:47 #45 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
Bublina
Město: Údolí
IP:91.217.53.xxx
Offline 0/76
Yamaha Grizzly 700, Journeyman Gladiator X450
27.01.2016 08:29 #46 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
Air23
Město: Humpolec
IP:176.97.14.xxx
Offline 2/485
Journeyman Gladiator X550, Journeyman Gladiator X450
29.01.2016 17:03 #47 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
Vlastní měření na zkušební čtyřkolce u firmy Tomico, Prostějov, 29.1.2016:
Měřeno na čtyřkolce Journeyman Gladiator X450 EFI EPS.
Čtyřkolka měla na tachometru doslova pár kilometrů. Motor byl „otevřený“ na klapce sání, ale pro zkušební jízdu jsem jej „uzavřel“ na páčce plynu, nastavil jsem šroub dorazu páčky na přibližně 15 kW. Podle vedle stojící „zavřené“ čtyřkolky. Rozdíl mezi „zavřenou“ a mnou zkoušenou čtyřkolkou byl na páčce plynu max. 2 mm. Chod páčky se nastavením zkrátil cca o třetinu, vzhledem k otevřené verzi.
Studený start bez problému. Volnoběžné otáčky 1650 ot/min.
Vibrace motoru v normě, nebyly vnímány nepříjemně. Při stání minimální, za jízdy jsem je vůbec nevnímal.
EPS pracoval velmi dobře při rozjezdu, nízkých (10-20 km/h GPS) i vyšších rychlostech (50-82 km/h GPS). Ve všech rychlostech se dá čtyřkolka řídit bezproblémově jednou rukou, není sice bezpečné, ale chvílemi jsem musel ovládat GPS.
Čtyřkolka drží, při přímé jízdě, výborně stopu ve všech výše uvedených rychlostech. Jízda pouze po asfaltu.
Rozjezdy i minimální přidání plynu velmi pružné a dynamické.
Trochu mne překvapily 2 věci. Za prvé příliš hladké sedlo, na kterém jsem v uzavřených zatáčkách občas klouzal. Ale na druhou stranu se lépe vysedalo v zatáčkách. Za druhé ovládání směrových světel. Má zajištěné polohy vpravo i vlevo. Jsem zvyklý na přepínač, který se sám vrací do základní polohy a vypíná se stlačením. Zde se směrovky vypínají zpětným přesunutím ovladače doleva nebo doprava.
Rychloměr proměřuje v rychlostech 50 – 80 km/h cca o 12 km/h více.
Při rychlostech (dle GPS) 50 km/h a 60 km/h točí motor 6000 ot/min (maximální točivý moment). 60 km/h je bezproblémová trvalá cestovní rychlost.
Nejvíce jsem tachometrově jel 95 km/h, dle GPS 82 km/h. Otáčky jsem nestihl přesně odečíst, ale byly cca 6500 ot/min (maximální výkon „uzavřeného“ motoru).
Nezaznamenal jsem žádné (tak typické u mnohých 4x4 ATV) cvakání kardanu při prudším rozjedu, brzdění nebo dobržďování před zastavením. Příjemný byl progresivní účinek motorové brzdy, čím nižší byla rychlost tím nastupoval vyšší účinek motorové brzdy.
Brzdy jsem moc nevyzkoušel, brzdil jsem jen nožním pedálem. Účinnost brzd nehodnotím.
Řazení N, L i H pohodové, hladké, bez doprovodných pazvuků. Poloha P šla zařadit ztuha (což má asi být).
Nastavení tlumičů nehodnotím. V terénu jsem nejel.
Absence uzamykatelného víčka nádrže.
29.01.2016 17:06 #48 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
30.01.2016 16:38 #49 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
Sobol
Město: Znojmo 5
IP:194.213.237.xxx
Offline 0/2839
martinur> Ovladače na řidítkách jsou stejný v všech gladů od prvopočátku. No a stroj nemá žádné kříže kardanů, což docela eliminuje pazvuky kardanů. Ono celkově odlehčený převody (absence spojky, provedení kardanů) umožňuje lepší využití výkonu motoru. Prostě menší váha a tím odpor točivých součástí. To řešení se mi docela líbí, někdo se při konstrukci zamyslel
30.01.2016 20:41 #50 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
30.01.2016 21:31 #51 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
ladik
Město: Šanov
IP:5.104.21.xxx
Offline 0/22
31.01.2016 13:40 #52 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
Air23
Město: Humpolec
IP:85.71.230.xxx
Offline 2/485
Journeyman Gladiator X550, Journeyman Gladiator X450
31.01.2016 14:15 #53 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
Honza73
Město: Liberec VI - Rochlice
IP:82.150.169.xxx
Offline 0/2035
TGB Blade 425 4x4 limited
Napadá mě,když to tady tak vidím proč kupovat čtyřkolku s větším objemem. Číňanům se povedlo něco neuvěřitelného, kolky která váží cca 350kg je uzavřená na 15kw jede 95km/h to po otevření dle mého odhadů pojede minimálně 140. Počítán že i spotřeba díky snížení tření a ztrát bude tak kolem pěti litrů a s tou velikosti to také není tak hrozné,dle Martinova fota, kdy on je voják jako hrom se za něj vejde minimálně ještě jeden somálec. Moc dobrá koupě,připojuji se a doporučuji.
31.01.2016 16:02 #54 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
Honza73> Pro dva chlapi to opravdu není, zkoušeli jsme to. Jako spolujezdec jsem si sedl dozadu a trubka nosiče mne tlačila do zadku. Jako nouzovka pro přesun na pár kilometrů postačující. Jinak ne.
Čtyřkolka se "zavřeným" motorem skutečně jela tachometrově 95 km/h, reálně tedy 82 km/h. "Otevřená" pojede kolem 100 km/h. Více to otáčky motoru nepustí. Pouze odhad ...
31.01.2016 16:04 #55 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
31.01.2016 17:03 #56 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
Air23
Město: Humpolec
IP:85.71.230.xxx
Offline 2/485
Journeyman Gladiator X550, Journeyman Gladiator X450
martinur>Honza73> Pro dva chlapi to opravdu není, zkoušeli jsme to. Jako spolujezdec jsem si sedl dozadu a trubka nosiče mne tlačila do zadku. Jako nouzovka pro přesun na pár kilometrů postačující. Jinak ne.
Čtyřkolka se "zavřeným" motorem skutečně jela tachometrově 95 km/h, reálně tedy 82 km/h. "Otevřená" pojede kolem 100 km/h. Více to otáčky motoru nepustí. Pouze odhad ...
31.01.2016 17:13 #57 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
31.01.2016 17:20 #58 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
31.01.2016 17:30 #59 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
Kolegové, poraďte prosím. Budu objednávat X450. Dlouhou nebo krátkou?? Zajímají mne zejména jízdní vlastnosti. Je pravděpodobné, že dlouhá bude stabilnější při přímé jízdě a v prudkých výjezdech. Dlouhá bude mít o něco větší poloměr zatáčení. A dál? Vliv na výkon kvůli delšímu kardanu dozadu? Nárůst hmotnosti je 15 kg dle výrobce.
31.01.2016 18:13 #60 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
Air23
Město: Humpolec
IP:85.71.230.xxx
Offline 2/485
Journeyman Gladiator X550, Journeyman Gladiator X450
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.11s