asp_leden_2013

QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


banner

Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI

06.12.2015   19:34 Journeyman Gladiator X450

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072

Provoz, údržba, zkušenosti - moderované vlákno. Foto pořízeno v Prostějově - TOMICO Centrum čtyřkolek.
http://cfmoto.cn/atv/.
Výkresy dílů: http://www.cfmotoparts.eu/
Technická data jsou na webu CF MOTO mírně odlišná, než u dovozců. Např.:
Off road výkon 22,5 kW při 7200 ot/min (max 90 km/h), homologovaný výkon 14,2 kW při 6700 ot/min (max. 70 km/h).
Max. off road točivý moment 33 Nm při 6000 ot/min, homologovaný 22 Nm při 6000 ot/min.
Nosnost 210 kg (homologovaná dle TP).
Tažená "homologovaná" hmotnost 150 kg.
Pohotovostní (odpovídá zhruba dovozcům) hmotnost 345/360 kg (stejná jako u X550 nebo X6)

Naposledy editováno 20.03.2016 13:18:01

předchozínásledující 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 ... 53

Odpovědi: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI

18.03.2016   19:21   #121 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072

martinur>Vlastní měření na zkušební čtyřkolce u firmy Tomico, Prostějov, 29.1.2016:
Měřeno na čtyřkolce Journeyman Gladiator X450 EFI EPS.
Čtyřkolka měla na tachometru doslova pár kilometrů. Motor byl „otevřený“ na klapce sání, ale pro zkušební jízdu jsem jej „uzavřel“ na páčce plynu, nastavil jsem šroub dorazu páčky na přibližně 15 kW. Podle vedle stojící „zavřené“ čtyřkolky. Rozdíl mezi „zavřenou“ a mnou zkoušenou čtyřkolkou byl na páčce plynu max. 2 mm. Chod páčky se nastavením zkrátil cca o třetinu, vzhledem k otevřené verzi.

Studený start bez problému. Volnoběžné otáčky 1650 ot/min.
Vibrace motoru v normě, nebyly vnímány nepříjemně. Při stání minimální, za jízdy jsem je vůbec nevnímal.
EPS pracoval velmi dobře při rozjezdu, nízkých (10-20 km/h GPS) i vyšších rychlostech (50-82 km/h GPS). Ve všech rychlostech se dá čtyřkolka řídit bezproblémově jednou rukou, není sice bezpečné, ale chvílemi jsem musel ovládat GPS.
Čtyřkolka drží, při přímé jízdě, výborně stopu ve všech výše uvedených rychlostech. Jízda pouze po asfaltu.
Rozjezdy i minimální přidání plynu velmi pružné a dynamické.

Trochu mne překvapily 2 věci. Za prvé příliš hladké sedlo, na kterém jsem v uzavřených zatáčkách občas klouzal. Ale na druhou stranu se lépe vysedalo v zatáčkách. Za druhé ovládání směrových světel. Má zajištěné polohy vpravo i vlevo. Jsem zvyklý na přepínač, který se sám vrací do základní polohy a vypíná se stlačením. Zde se směrovky vypínají zpětným přesunutím ovladače doleva nebo doprava.
Rychloměr proměřuje v rychlostech 50 – 80 km/h cca o 12 km/h více.
Při rychlostech (dle GPS) 50 km/h a 60 km/h točí motor 6000 ot/min (maximální točivý moment). 60 km/h je bezproblémová trvalá cestovní rychlost.
Nejvíce jsem tachometrově jel 95 km/h, dle GPS 82 km/h. Otáčky jsem nestihl přesně odečíst, ale byly cca 6500 ot/min (maximální výkon „uzavřeného“ motoru).

Nezaznamenal jsem žádné (tak typické u mnohých 4x4 ATV) cvakání kardanu při prudším rozjedu, brzdění nebo dobržďování před zastavením. Příjemný byl progresivní účinek motorové brzdy, čím nižší byla rychlost tím nastupoval vyšší účinek motorové brzdy.
Brzdy jsem moc nevyzkoušel, brzdil jsem jen nožním pedálem. Účinnost brzd nehodnotím.
Řazení N, L i H pohodové, hladké, bez doprovodných pazvuků. Poloha P šla zařadit ztuha (což má asi být).
Nastavení tlumičů nehodnotím. V terénu jsem nejel.
Absence uzamykatelného víčka nádrže.


Doplňuji informace po svezení na čtyřkolce se zavřeným motorem na "throttle body"- škrtící klapce. Krátká X450.
Rychloměr proměřuje o 5-6 km/h více než GPS, ve všech režimech. Trvalá cestovní rychlost 55 km/h (GPS). Maximální rychlost 68 km/h na rovině v obou směrech (GPS). Z kopce dle GPS 85 km/h, otáčky 6250.
Rozdíl v proměřování rychloměru dvou identických X450 je zvláštní. Pokaždé jsem použil jinou GPS, poprvé turistický Garmin, podruhé automobilní Garmin. Příležitostně oba Garminy porovnám spolu.



Naposledy editováno 18.03.2016 19:22:15

Citace | Odpovědět

18.03.2016   20:44   #122 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI

Sobol Sobol Město: Znojmo 5
IP:194.213.237.xxx
Offline 0/2839

martinur> mel jsi na obou stejne nafoukany kola?

Citace | Odpovědět

18.03.2016   20:55   #123 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072

Sobol> To vůbec netuším. Navíc, jak uvádím, tak rozdíl na páčce plynu byl cca 2 mm, i to může udělat mírný nárůst výkonu.

Citace | Odpovědět

19.03.2016   10:36   #124 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI

Air23 Air23 Město: Humpolec
IP:94.112.247.xxx
Offline 2/485
Journeyman Gladiator X550, Journeyman Gladiator X450

souhlas páčka je hodně znát, respektive i tyto mm hodně ovlivní roztočení motoru. Za mě jsem naměřil dle GPS skoro identické hodnoty, všechny kola na 0,5 a rychlost maximální se vyšplhala na 89 km/h měřeno Garmin Dakota 10, displej ukazoval 97km/h

Citace | Odpovědět

19.03.2016   20:51   #125 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI

vrzik vrzik Město: Vítkov
IP:194.228.164.xxx
Offline 0/9

Zdravím pánové/dámy
kolega si asi před mesícem udělal radost a koupil si BLADE 550i LT tak jsem ho musel okamžite navštívit a zdupat jaktože si udelal takovou radost dříve než já, podotýkám jsem absolutní začatečník a amatér,
jeste ten den jsem jezdily až do večera a parada, žádný velký terén brodení a bahýnko přeci jenom jsem to mel prvne v rukách ale tak se mi to zalíbilo že jsem začal taky pokukovat po čtyřkolkách

mě se TGB moc nelíbí a zacal jsem tedy koukat po gladiátorech
puvodne se mi hodne líbil glad RX530 tedy líbí se mi pořád ale začal jsem koukat na x450 která už se mi vzhledove zase tolik nelíbí na druhou stranu je to novejší, modernejší a je to stříkačka no a ten nový variátor který se prý povedl.

rx 530 nebo x450 bych nejspíš chtel kratkou vzhledem k tomu že budu jezdit převážne sám
co mužete doporučit?
predem hlásím že cesty bych chtel vyloučit co nejmene na jezdení po cestách mám auto, čtyřkolka nebude pracovní ale pouze rekreační na vyblbnutí
co se terenu týče, jezdím polní cesty, lesy, žádné brodění, bahnění, ale nebudu lhát líbí se mi to, takže až bych to dostal trošku do ruk tak bych si rád užíval nějaký pořádný terén

co nějaké boční náklony? není v tomhle x450 hodne limitovaná?
přeci jenom moje první jízda byla stylem že jsem se trošku nahnul a už jsem si myslel že se překlopíme

Díky za reakce

Citace | Odpovědět

19.03.2016   21:23   #126 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072

Měl jsem TGB 550 dva roky, 2500 km. Nyní mám X450. Nelze moc srovnávat, mám na X450 najeto velmi málo km. Každopádně X450 patří ke čtyřkolkách s nižším těžištěm. Jednak je celkově nízká a druhak má 24 palcová kola.
Prudké svahy jsem již trénoval a náklony také. X450 se nechová nijak nestandardně. Cenový rozdíl je 50 000 KČ. Ceny náhradních dílů v neprospěch TGB. Hmotnost také. Poměrný výkon vzhledem k hmotnosti podobný.
Většina dealerů Journeyman má zkušební X450 k dispozici.

Citace | Odpovědět

19.03.2016   21:41   #127 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI

vrzik vrzik Město: Vítkov
IP:194.228.164.xxx
Offline 0/9

nemužu nijak porovnávat me se na TGB jezdí jinak moc dobře, ale proste se mi nelíbí vzhledove a ty nahradní díly to jsem taky četl.

Uvažuju, přemýšlím, porovnávám, rx530 se mi líbí vzhledove nejlepe trošku me odrazuje karburátor na druholu stranu ten si človek už tak nějak pošteluje oproti stříkačce.

no a práve ta výška u x450 se mi moc nezdá, není to nijak limitující nekde v kopcích?

Ano ano, jenom co bude v práci trošku klidu chystám se jít podívat k prodejci jestli nabízí rx 530 nebo x450 možná rozhodne první zamilování, možná rozum, kazdopádn e budu rád za napady, postřehy a rady

Citace | Odpovědět

19.03.2016   21:54   #128 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072

vrzik> Limitující je nižší světlost u X450 - pár cm. RX 530 je o generaci zpět než X450, v podvozku i motoru. Co by jsi chtěl "poštelovat" na karburátoru?
Svez se na všem aspoň 2x a vybereš.

Citace | Odpovědět

19.03.2016   21:59   #129 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI

PetrP PetrP Město: Chrastava
IP:85.70.226.xxx
Offline 1/1368
TGB Blade 425, Polaris Sportsman 800/EFI

Ten cenový rozdíl mezi TGB a CF moto je fakt značný. Divím se, že TGB se neprodává na levnejch čínskejch gumách, na plecháčích a s noname čínským navijákem. Pak by se s cenou mohli dostat níže a někteří by byli spokojení.
To Vrzik : pokud budeš kolku kupovat na blbnutí, tak si rozmysli, zda raději neinvestovat do jiné a hlavně výkonnější. Výkon se neomrzí.

Citace | Odpovědět

19.03.2016   22:20   #130 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI

Philipezk Philipezk Město: Praha
IP:151.249.105.xxx
Offline 0/138

martinur> Ale 450 jsou uz na 25" kolech, jen tu zakladni maji na 24". Je to rozdil.

Citace | Odpovědět

19.03.2016   22:25   #131 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072

Philipezk> Nerozumím ti. Kola jsou 12-ti palcová, pneumatiky 24 palcové.
Přední:24x8-12.
Zadní: 24x10-12.

Citace | Odpovědět

19.03.2016   22:26   #132 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI

hejda11 hejda11 Město: Liberec V - Kristiánov
IP:46.135.70.xxx
Offline 0/2149
SMC Jumbo 720 R 4x4

A proč ne JM 550? A je tady taky o nich vlákno.

Citace | Odpovědět

19.03.2016   22:34   #133 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI

Honza73 Honza73 Město: Liberec VI - Rochlice
IP:82.150.169.xxx
Offline 0/2035
TGB Blade 425 4x4 limited

19.03.2016   22:38   #134 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072

Základ jsou pneumatiky jak jsem uvedl. Technický průkaz uvádí mžnost instalace pneumatik 25 palců. Nicméně nikde jsem zatím neviděl X450 na 25 palcových pneu.

Citace | Odpovědět

19.03.2016   22:39   #135 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI

Philipezk Philipezk Město: Praha
IP:151.249.105.xxx
Offline 0/138

martinur> http://journeyman.cz...kolky/gladiator-x450
Koukam na to, 24 ma jen Black edition, to je ta levna verze.

Citace | Odpovědět

19.03.2016   22:41   #136 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI

Honza73 Honza73 Město: Liberec VI - Rochlice
IP:82.150.169.xxx
Offline 0/2035
TGB Blade 425 4x4 limited

martinur>

Tak to už vypadá jako dospělá kolka.



Naposledy editováno 19.03.2016 22:42:20

Citace | Odpovědět

19.03.2016   22:41   #137 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072

Philipezk>martinur> http://journeyman.cz...kolky/gladiator-x450
Koukam na to, 24 ma jen Black edition, to je ta levna verze.


Třeba se mýlím. Kde je uvedeno, že X450 má pneu 25 palců?

Citace | Odpovědět

19.03.2016   22:45   #138 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072

Honza73>martinur>

Tak to už vypadá jako dospělá kolka.


Standardní výbava?

Citace | Odpovědět

19.03.2016   22:47   #139 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI

Honza73 Honza73 Město: Liberec VI - Rochlice
IP:82.150.169.xxx
Offline 0/2035
TGB Blade 425 4x4 limited

martinur>Honza73>martinur>

Tak to už vypadá jako dospělá kolka.
Standardní výbava?

jen pro ty co s koupí nespěchali

Citace | Odpovědět

19.03.2016   22:48   #140 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI

Philipezk Philipezk Město: Praha
IP:151.249.105.xxx
Offline 0/138

martinur> na webu Journeymana, tam na tom odkazu.

Citace | Odpovědět

19.03.2016   22:50   #141 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI

Honza73 Honza73 Město: Liberec VI - Rochlice
IP:82.150.169.xxx
Offline 0/2035
TGB Blade 425 4x4 limited

Další evoluce bude menší ET a bude to dokonalé

Citace | Odpovědět

19.03.2016   22:50   #142 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072

Philipezk> Díky, už to vidím. Třeba sem někdo dá test, jak se liší jízdní vlastnosti.

Citace | Odpovědět

19.03.2016   22:53   #143 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI

PetrP PetrP Město: Chrastava
IP:85.70.226.xxx
Offline 1/1368
TGB Blade 425, Polaris Sportsman 800/EFI

martinur> na stránkach JM je uvedena výbava s al koly a pneu 25 palců za 120 tisíc. Takže za mě se vyplatí si těch 5 tisíc připlatit.

Citace | Odpovědět

19.03.2016   22:54   #144 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072

Honza73> Kdysi dávno jsem měl Adly 250 s 10 palcovými pneu. Jelo to adekvátně na 250-ku. Zkusil jsem instalovat 12 palcové disky i pneu. Tragédie , stroj přišel o pružnost a něco málo na maximální rychlosti. 12 kola jsem dal pryč. Drtivá většina výrobců dává na malořážky v kategorii 40 ccm 24 palcové pneu. Otázka co je lepší.

Citace | Odpovědět

19.03.2016   22:56   #145 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI

Philipezk Philipezk Město: Praha
IP:151.249.105.xxx
Offline 0/138

Si myslim, ze to udelali aby zvedli tu svetlou vysku trosku. Navic to vypada o dost lip. Mozna taky chteli odlisit tu zakladni verzi.

Citace | Odpovědět

19.03.2016   23:00   #146 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI

Honza73 Honza73 Město: Liberec VI - Rochlice
IP:82.150.169.xxx
Offline 0/2035
TGB Blade 425 4x4 limited

PetrP> to je ale novinka,dříve na al kolech a vlastně všechny měly jen 24"

Citace | Odpovědět

19.03.2016   23:03   #147 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072

Větší pneu budou dobře vypadat na dlouhé verzi. Světlá výška u obou verzí se zlepší. Možná to ubere trochu výkonu.

Citace | Odpovědět

19.03.2016   23:09   #148 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI

Honza73 Honza73 Město: Liberec VI - Rochlice
IP:82.150.169.xxx
Offline 0/2035
TGB Blade 425 4x4 limited

martinur> Prodejce píše ,že nová 450(400) má motor silnější než 500 a ta má standardně 25" tak se neboj.
A taky tachometr ,tím že to má větší kola nebude tak kecat a prodlouží se vám tak km servisního intervalu.

Citace | Odpovědět

19.03.2016   23:14   #149 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI

Philipezk Philipezk Město: Praha
IP:151.249.105.xxx
Offline 0/138

No mne se 450 hrozne libi, tata si ji chce koupit na chalupu. A myslim si, ze motor bude plus minus stejny vykonem, ale je tam lepsi variator, zadna spojka, zadne krize na kardanu... To vsechno umazava ztraty vykonu, takze vysledek je o dost lepsi.

Citace | Odpovědět

20.03.2016   05:29   #150 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI

paul44 paul44 Město: Trnava
IP:79.170.254.xxx
Offline 0/1146
Čína LYDA203, Linhai ATV 260 LH, Goes 520 Max, Journeyman Gladiator X8, Journeyman Gladiator X8

Philipezk>No mne se 450 hrozne libi, tata si ji chce koupit na chalupu. A myslim si, ze motor bude plus minus stejny vykonem, ale je tam lepsi variator, zadna spojka, zadne krize na kardanu... To vsechno umazava ztraty vykonu, takze vysledek je o dost lepsi.

Takže kardan bez křížů-tož to je faň-o starost méně Klíňáky sů lepší-nebo vlastně,jak se to celé rozpohybuje???

Citace | Odpovědět

Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.

předchozínásledující 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 ... 53


English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.13s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce