06.12.2015 19:34 Journeyman Gladiator X450
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
Provoz, údržba, zkušenosti - moderované vlákno. Foto pořízeno v Prostějově - TOMICO Centrum čtyřkolek.
http://cfmoto.cn/atv/.
Výkresy dílů: http://www.cfmotoparts.eu/
Technická data jsou na webu CF MOTO mírně odlišná, než u dovozců. Např.:
Off road výkon 22,5 kW při 7200 ot/min (max 90 km/h), homologovaný výkon 14,2 kW při 6700 ot/min (max. 70 km/h).
Max. off road točivý moment 33 Nm při 6000 ot/min, homologovaný 22 Nm při 6000 ot/min.
Nosnost 210 kg (homologovaná dle TP).
Tažená "homologovaná" hmotnost 150 kg.
Pohotovostní (odpovídá zhruba dovozcům) hmotnost 345/360 kg (stejná jako u X550 nebo X6)
Naposledy editováno 20.03.2016 13:18:01
18.03.2016 19:21 #121 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
martinur>Vlastní měření na zkušební čtyřkolce u firmy Tomico, Prostějov, 29.1.2016:
Měřeno na čtyřkolce Journeyman Gladiator X450 EFI EPS.
Čtyřkolka měla na tachometru doslova pár kilometrů. Motor byl „otevřený“ na klapce sání, ale pro zkušební jízdu jsem jej „uzavřel“ na páčce plynu, nastavil jsem šroub dorazu páčky na přibližně 15 kW. Podle vedle stojící „zavřené“ čtyřkolky. Rozdíl mezi „zavřenou“ a mnou zkoušenou čtyřkolkou byl na páčce plynu max. 2 mm. Chod páčky se nastavením zkrátil cca o třetinu, vzhledem k otevřené verzi.
Studený start bez problému. Volnoběžné otáčky 1650 ot/min.
Vibrace motoru v normě, nebyly vnímány nepříjemně. Při stání minimální, za jízdy jsem je vůbec nevnímal.
EPS pracoval velmi dobře při rozjezdu, nízkých (10-20 km/h GPS) i vyšších rychlostech (50-82 km/h GPS). Ve všech rychlostech se dá čtyřkolka řídit bezproblémově jednou rukou, není sice bezpečné, ale chvílemi jsem musel ovládat GPS.
Čtyřkolka drží, při přímé jízdě, výborně stopu ve všech výše uvedených rychlostech. Jízda pouze po asfaltu.
Rozjezdy i minimální přidání plynu velmi pružné a dynamické.
Trochu mne překvapily 2 věci. Za prvé příliš hladké sedlo, na kterém jsem v uzavřených zatáčkách občas klouzal. Ale na druhou stranu se lépe vysedalo v zatáčkách. Za druhé ovládání směrových světel. Má zajištěné polohy vpravo i vlevo. Jsem zvyklý na přepínač, který se sám vrací do základní polohy a vypíná se stlačením. Zde se směrovky vypínají zpětným přesunutím ovladače doleva nebo doprava.
Rychloměr proměřuje v rychlostech 50 – 80 km/h cca o 12 km/h více.
Při rychlostech (dle GPS) 50 km/h a 60 km/h točí motor 6000 ot/min (maximální točivý moment). 60 km/h je bezproblémová trvalá cestovní rychlost.
Nejvíce jsem tachometrově jel 95 km/h, dle GPS 82 km/h. Otáčky jsem nestihl přesně odečíst, ale byly cca 6500 ot/min (maximální výkon „uzavřeného“ motoru).
Nezaznamenal jsem žádné (tak typické u mnohých 4x4 ATV) cvakání kardanu při prudším rozjedu, brzdění nebo dobržďování před zastavením. Příjemný byl progresivní účinek motorové brzdy, čím nižší byla rychlost tím nastupoval vyšší účinek motorové brzdy.
Brzdy jsem moc nevyzkoušel, brzdil jsem jen nožním pedálem. Účinnost brzd nehodnotím.
Řazení N, L i H pohodové, hladké, bez doprovodných pazvuků. Poloha P šla zařadit ztuha (což má asi být).
Nastavení tlumičů nehodnotím. V terénu jsem nejel.
Absence uzamykatelného víčka nádrže.
18.03.2016 20:44 #122 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
Sobol
Město: Znojmo 5
IP:194.213.237.xxx
Offline 0/2839
18.03.2016 20:55 #123 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
19.03.2016 10:36 #124 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
Air23
Město: Humpolec
IP:94.112.247.xxx
Offline 2/485
Journeyman Gladiator X550, Journeyman Gladiator X450
19.03.2016 20:51 #125 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
vrzik
Město: Vítkov
IP:194.228.164.xxx
Offline 0/9
Zdravím pánové/dámy
kolega si asi před mesícem udělal radost a koupil si BLADE 550i LT tak jsem ho musel okamžite navštívit a zdupat jaktože si udelal takovou radost dříve než já, podotýkám jsem absolutní začatečník a amatér,
jeste ten den jsem jezdily až do večera a parada, žádný velký terén brodení a bahýnko přeci jenom jsem to mel prvne v rukách ale tak se mi to zalíbilo že jsem začal taky pokukovat po čtyřkolkách
mě se TGB moc nelíbí a zacal jsem tedy koukat po gladiátorech
puvodne se mi hodne líbil glad RX530 tedy líbí se mi pořád ale začal jsem koukat na x450 která už se mi vzhledove zase tolik nelíbí na druhou stranu je to novejší, modernejší a je to stříkačka no a ten nový variátor který se prý povedl.
rx 530 nebo x450 bych nejspíš chtel kratkou vzhledem k tomu že budu jezdit převážne sám
co mužete doporučit?
predem hlásím že cesty bych chtel vyloučit co nejmene na jezdení po cestách mám auto, čtyřkolka nebude pracovní ale pouze rekreační na vyblbnutí
co se terenu týče, jezdím polní cesty, lesy, žádné brodění, bahnění, ale nebudu lhát líbí se mi to, takže až bych to dostal trošku do ruk tak bych si rád užíval nějaký pořádný terén
co nějaké boční náklony? není v tomhle x450 hodne limitovaná?
přeci jenom moje první jízda byla stylem že jsem se trošku nahnul a už jsem si myslel že se překlopíme
Díky za reakce
19.03.2016 21:23 #126 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
Měl jsem TGB 550 dva roky, 2500 km. Nyní mám X450. Nelze moc srovnávat, mám na X450 najeto velmi málo km. Každopádně X450 patří ke čtyřkolkách s nižším těžištěm. Jednak je celkově nízká a druhak má 24 palcová kola.
Prudké svahy jsem již trénoval a náklony také. X450 se nechová nijak nestandardně. Cenový rozdíl je 50 000 KČ. Ceny náhradních dílů v neprospěch TGB. Hmotnost také. Poměrný výkon vzhledem k hmotnosti podobný.
Většina dealerů Journeyman má zkušební X450 k dispozici.
19.03.2016 21:41 #127 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
vrzik
Město: Vítkov
IP:194.228.164.xxx
Offline 0/9
nemužu nijak porovnávat me se na TGB jezdí jinak moc dobře, ale proste se mi nelíbí vzhledove a ty nahradní díly to jsem taky četl.
Uvažuju, přemýšlím, porovnávám, rx530 se mi líbí vzhledove nejlepe trošku me odrazuje karburátor na druholu stranu ten si človek už tak nějak pošteluje oproti stříkačce.
no a práve ta výška u x450 se mi moc nezdá, není to nijak limitující nekde v kopcích?
Ano ano, jenom co bude v práci trošku klidu chystám se jít podívat k prodejci jestli nabízí rx 530 nebo x450 možná rozhodne první zamilování, možná rozum, kazdopádn e budu rád za napady, postřehy a rady
19.03.2016 21:54 #128 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
19.03.2016 21:59 #129 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
PetrP
Město: Chrastava
IP:85.70.226.xxx
Offline 1/1368
TGB Blade 425, Polaris Sportsman 800/EFI
Ten cenový rozdíl mezi TGB a CF moto je fakt značný. Divím se, že TGB se neprodává na levnejch čínskejch gumách, na plecháčích a s noname čínským navijákem. Pak by se s cenou mohli dostat níže a někteří by byli spokojení.
To Vrzik : pokud budeš kolku kupovat na blbnutí, tak si rozmysli, zda raději neinvestovat do jiné a hlavně výkonnější. Výkon se neomrzí.
19.03.2016 22:20 #130 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
Philipezk
Město: Praha
IP:151.249.105.xxx
Offline 0/138
19.03.2016 22:25 #131 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
19.03.2016 22:26 #132 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
hejda11
Město: Liberec V - Kristiánov
IP:46.135.70.xxx
Offline 0/2149
SMC Jumbo 720 R 4x4
19.03.2016 22:34 #133 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
Honza73
Město: Liberec VI - Rochlice
IP:82.150.169.xxx
Offline 0/2035
TGB Blade 425 4x4 limited
19.03.2016 22:38 #134 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
19.03.2016 22:39 #135 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
Philipezk
Město: Praha
IP:151.249.105.xxx
Offline 0/138
martinur> http://journeyman.cz...kolky/gladiator-x450
Koukam na to, 24 ma jen Black edition, to je ta levna verze.
19.03.2016 22:41 #136 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
Honza73
Město: Liberec VI - Rochlice
IP:82.150.169.xxx
Offline 0/2035
TGB Blade 425 4x4 limited
19.03.2016 22:41 #137 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
19.03.2016 22:45 #138 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
19.03.2016 22:47 #139 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
Honza73
Město: Liberec VI - Rochlice
IP:82.150.169.xxx
Offline 0/2035
TGB Blade 425 4x4 limited
19.03.2016 22:48 #140 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
Philipezk
Město: Praha
IP:151.249.105.xxx
Offline 0/138
19.03.2016 22:50 #141 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
Honza73
Město: Liberec VI - Rochlice
IP:82.150.169.xxx
Offline 0/2035
TGB Blade 425 4x4 limited
19.03.2016 22:50 #142 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
19.03.2016 22:53 #143 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
PetrP
Město: Chrastava
IP:85.70.226.xxx
Offline 1/1368
TGB Blade 425, Polaris Sportsman 800/EFI
19.03.2016 22:54 #144 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
Honza73> Kdysi dávno jsem měl Adly 250 s 10 palcovými pneu. Jelo to adekvátně na 250-ku. Zkusil jsem instalovat 12 palcové disky i pneu. Tragédie , stroj přišel o pružnost a něco málo na maximální rychlosti. 12 kola jsem dal pryč. Drtivá většina výrobců dává na malořážky v kategorii 40 ccm 24 palcové pneu. Otázka co je lepší.
19.03.2016 22:56 #145 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
Philipezk
Město: Praha
IP:151.249.105.xxx
Offline 0/138
19.03.2016 23:00 #146 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
Honza73
Město: Liberec VI - Rochlice
IP:82.150.169.xxx
Offline 0/2035
TGB Blade 425 4x4 limited
19.03.2016 23:03 #147 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
19.03.2016 23:09 #148 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
Honza73
Město: Liberec VI - Rochlice
IP:82.150.169.xxx
Offline 0/2035
TGB Blade 425 4x4 limited
19.03.2016 23:14 #149 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
Philipezk
Město: Praha
IP:151.249.105.xxx
Offline 0/138
20.03.2016 05:29 #150 Téma: Journeyman Gladiator X450 a X450-A EFI
paul44
Město: Trnava
IP:79.170.254.xxx
Offline 0/1146
Čína LYDA203, Linhai ATV 260 LH, Goes 520 Max, Journeyman Gladiator X8, Journeyman Gladiator X8
Philipezk>No mne se 450 hrozne libi, tata si ji chce koupit na chalupu. A myslim si, ze motor bude plus minus stejny vykonem, ale je tam lepsi variator, zadna spojka, zadne krize na kardanu... To vsechno umazava ztraty vykonu, takze vysledek je o dost lepsi.
Takže kardan bez křížů-tož to je faň-o starost méně Klíňáky sů lepší-nebo vlastně,jak se to celé rozpohybuje???Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.13s