29.03.2009 13:03
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
Zakládám toto téma k užitku všem již současným a jistě i budoucím uživatelům tohoto stroje. A doufám, že se zde budou objevovat příspěvky a potřehy spojené s provozem této 4 kolky. Zdůverného zdroje vím, že se X 5tek mělo již prodat cca 60 kousků...
Zároveň bych zde chtel poděkovat p. Friedlovi od Journeymana za příjemný zákaznický servis a profesionální přístup.
Upozorňuji, že příspěvky mimo problematiku, nebo obsahující vzájemné napadání budou neprodleně odstraněny!!!
Naposledy editováno 12.07.2010 10:49:30
15.06.2010 20:11 #1321 Téma: Journeyman X5-A
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:62.44.18.xxx
Offline 4/3072
Milda72>martinur> chtěl bych se nechat poučit a možná nejsem sám,jak by se vlivem malé nebo velké vůle ventilů vydřela vačková hřídel.To že se podpálí ventil(malá vůle) nebo klepání(velká vůle) to ano ale vydřená vačková hřídel-to jsem ještě neslyšel.Díky
15.06.2010 20:13 #1322 Téma: Journeyman X5-A
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
15.06.2010 20:45 #1323 Téma: Journeyman X5-A
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
martinur> tak jsi nás poučil jak to je u Suzuki a u blejda, a i o pittingu atd, ale otázka byla cílená ke Gladovi a k tomu v kolika, případně v jakém intervalu se dělaj ventily.
xsob: malou nebo žádnou vůli docílíš, když ventily seřídíš špatně. V provozu je opak, vůle se zvětšuje běžným opotřebením vahadel, vačky atd....
15.06.2010 21:01 #1324 Téma: Journeyman X5-A
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:62.44.18.xxx
Offline 4/3072
15.06.2010 21:35 #1325 Téma: Journeyman X5-A
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
15.06.2010 21:39 #1326 Téma: Journeyman X5-A
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:62.44.18.xxx
Offline 4/3072
bulda> Ale postřehl . Reagoval jsem na hloupost, že ventily u Glada seřizují až podle toho, jestli to uzná za vhodné pan servisman podle startování motoru.
U Adly mi také v centrále nechtěli říci vůle a způsob seřízení (dost neobvyklé seřízení, zvenku motoru). Tak jsem jemně naznačil svému servisu, že také mohu jezdit jinam a hned jsem ty informace měl .
15.06.2010 21:54 #1327 Téma: Journeyman X5-A
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
16.06.2010 08:25 #1328 Téma: Journeyman X5-A
DUBO
Město: Velké Meziříčí
IP:90.179.62.xxx
Offline 0/63
Can-Am Outlander 1000R, Can-Am Outlander L 500, Journeyman Gladiator X5
Ten manual je proto aby znas tahal jedině prachy,dam přiklad měl jsem opla a tam byla vyměna oleju a kontrola po 2 letech nebo 300000 km. stalo to 3500kč byl to opel meriva ktery byl vyhlašen nejspolehlivějšim autem do 3 let staři takže žadna plečka, ted jsem koupil TOYOTU VERSO take kvalitu ale dělaji maly servis a vyměnu oleje po 15000km nebo 1 roce stoji 3700 kč dalši po 1 roce nebo 15000km a stoji 5600 tak to jde až do 90 000kč nebo 6 let,kde je kontrola větší a stojí 10 000kč,to je podle mě názorný příklad zbyrečného vyhazovu peněz,ale chceš-li mít záruku,tak ti nic jiného nezbývá, čest práci kolkaři
16.06.2010 09:20 #1329 Téma: Journeyman X5-A
Milda72
Město: Strakonice
IP:93.99.19.xxx
Offline 1/190
EMU Alltrack 700 Vario
DUBO> naprostý souhlas.
martinur> schválně jsem se zeptal na to jak se může vydřít vačka aby jsi se na to chytnul.Vydře se proto že je tam malá vůle-souhlas. Ale ta malá vůle se tam neudělá jen tak sama!!!! Běžným provozem se ta vůle jen "zvětšuje". A je absolutní zbytečnost po nějakých 2000 tis.km na to hrabat. Pokud vše pracuje tak jak má. Tu malou vůli tam na 99,999% udělá ten kdo si myslí jaké blaho kolce prokazuje tím že na to hrabe. A je jedno jestli to je servis nebo samodoma. Pokud jsi ale přesvědčen že je to takto nutné,klidně takto do servisu jezdi.
Je až s podivem jaké se tu nekdy řeší témata. A jak odborně!!! Třeba jaký olej,jestli speciální na čtyřkolku a nebo jestli stačí 10W40 API SL. A vzápětí ten kdo tvrdí že olej musí být jen ten spešl je schopen na vyjížďce 20 km od baráku utopit kolku až po přední nosič v bahně a se zalepeným chladičem to pak v klidu valit dalších x km a pak jet domu. Ještě že ty kolky namají ukazatel teploty!!!!!! A věř že tímto dostane motor podstatně víc zabrat že mu je jedno jaký je v ní olej. A obzvlášt když se to udělá podruhý,potřetí..... A pak ten údiv když se v pár tisísích km motor kousne.Jak to,když jsem mu dal jen to nejlepší??? Ale co,je to vlastně každého věc. Ale to jsem odbočil od ventilů. Pokud se nic viditelně neprojevuje tak za předpokladu že se k motoru bude uživatel chovat tak jak má,kontrola klidně okolo 5000km.A za tím si stojím.
16.06.2010 10:33 #1330 Téma: Journeyman X5-A
Jaryn
Město: Nové Strašecí
IP:213.195.226.xxx
Offline 0/31
16.06.2010 11:37 #1331 Téma: Journeyman X5-A
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
Milda72>DUBO> naprostý souhlas.
martinur> schválně jsem se zeptal na to jak se může vydřít vačka aby jsi se na to chytnul.Vydře se proto že je tam malá vůle-souhlas. Ale ta malá vůle se tam neudělá jen tak sama!!!! Běžným provozem se ta vůle jen "zvětšuje". A je absolutní zbytečnost po nějakých 2000 tis.km na to hrabat. Pokud vše pracuje tak jak má. Tu malou vůli tam na 99,999% udělá ten kdo si myslí jaké blaho kolce prokazuje tím že na to hrabe. A je jedno jestli to je servis nebo samodoma. Pokud jsi ale přesvědčen že je to takto nutné,klidně takto do servisu jezdi.
Je až s podivem jaké se tu nekdy řeší témata. A jak odborně!!! Třeba jaký olej,jestli speciální na čtyřkolku a nebo jestli stačí 10W40 API SL. A vzápětí ten kdo tvrdí že olej musí být jen ten spešl je schopen na vyjížďce 20 km od baráku utopit kolku až po přední nosič v bahně a se zalepeným chladičem to pak v klidu valit dalších x km a pak jet domu. Ještě že ty kolky namají ukazatel teploty!!!!!! A věř že tímto dostane motor podstatně víc zabrat že mu je jedno jaký je v ní olej. A obzvlášt když se to udělá podruhý,potřetí..... A pak ten údiv když se v pár tisísích km motor kousne.Jak to,když jsem mu dal jen to nejlepší??? Ale co,je to vlastně každého věc. Ale to jsem odbočil od ventilů. Pokud se nic viditelně neprojevuje tak za předpokladu že se k motoru bude uživatel chovat tak jak má,kontrola klidně okolo 5000km.A za tím si stojím.
16.06.2010 12:18 #1332 Téma: Journeyman X5-A
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:195.113.151.xxx
Offline 4/3072
Milda72> Ty kecko . A běžným provozem se vůle jen "zvětšuje" , na to se mám také chytnout ? Na takový nesmysl?
Není ostuda přiznat, že "tomu" skutečně vůbec nerozumíš . Ostuda je, že tu radíš ignorovat servisní intervaly stanovené výrobcem.
Evidentně jsi vůbec nepochopil, že se seřizování ventilových vůlí u motorů čtyřkolek je preventivní údržba. O to důležitější, že čtyřkolkové motory nejsou tak dobře chlazeny jako motocykly. Ale tepelnou bilanci motorů fakt rozepisovat nebudu .
16.06.2010 12:46 #1333 Téma: Journeyman X5-A
Milda72
Město: Strakonice
IP:212.20.73.xxx
Offline 1/190
EMU Alltrack 700 Vario
martinur> 1.schválně pověz jakým provozem se vůle na ventilech "zmenšuje"
2.nikomu jsem neradil ignorovat intervaly stanovené výrobcem!!!!!!!!!
Napsal jsem že je to každého věc
3.nevím jaké máš vzdělání a případně praxi v oboru.Já jsem vyučen mechanik-opravář a nějakých 10let praxe a zároven různé konzultace s kolegy s dlouholetou praxí.
4.a vůbec bych netvrdil že taková Yamaha Virago 535(kterou jsem vlastnil nějaký rok) se líp chladí než kolka.
A hlavně-příde mi to a to i v ostatních příspěvcích že ti jde o to že musíš mít vždy a ve všem pravdu a poslední slovo. (ale to se možná pletu)
16.06.2010 12:52 #1334 Téma: Journeyman X5-A
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:195.113.151.xxx
Offline 4/3072
16.06.2010 13:10 #1335 Téma: Journeyman X5-A
DUBO
Město: Velké Meziříčí
IP:90.179.62.xxx
Offline 0/63
Can-Am Outlander 1000R, Can-Am Outlander L 500, Journeyman Gladiator X5
Milda72>martinur> 1.schválně pověz jakým provozem se vůle na ventilech "zmenšuje"
2.nikomu jsem neradil ignorovat intervaly stanovené výrobcem!!!!!!!!!
Napsal jsem že je to každého věc
3.nevím jaké máš vzdělání a případně praxi v oboru.Já jsem vyučen mechanik-opravář a nějakých 10let praxe a zároven různé konzultace s kolegy s dlouholetou praxí.
4.a vůbec bych netvrdil že taková Yamaha Virago 535(kterou jsem vlastnil nějaký rok) se líp chladí než kolka.
A hlavně-příde mi to a to i v ostatních příspěvcích že ti jde o to že musíš mít vždy a ve všem pravdu a poslední slovo. (ale to se možná pletu)
16.06.2010 13:15 #1336 Téma: Journeyman X5-A
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:195.113.151.xxx
Offline 4/3072
16.06.2010 15:09 #1337 Téma: Journeyman X5-A
caprighia
Město: Praha
IP:85.160.34.xxx
Offline 3/2602
Polaris Sportsman 800 EFI, Journeyman Stormer LC320
Pokud vačka tlačí na plošku (destičku, většinou výměnnou), tak se provozem ztenčí a tudíž se zdvih ventilu zmenšuje (vačka má zdvih pořád stejný, ale delší dobu ventil sedí, než se otevře) Ovšem vůle ventilů se měří právě mezi vačkou (vahadlem u OHV) a destičkou a tato vůle se tudíž provozem opravdu zvětšuje. Nehrozí tak tedy podpálení z důvodu nedovřeného ventilu, ale ventil je otevřený kratší dobu. Když se omlátí sedlo a ventil, tak se měřená vůle zmenšuje (neb se dřík ventilu dostává výš - blíž k vačce.
16.06.2010 15:37 #1338 Téma: Journeyman X5-A
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:195.113.151.xxx
Offline 4/3072
caprighia> Když vyjdu z toho, že ve hlavě válce Glada je jedna vačková hřídel a 4 ventily, tak měřit vůli mezi vačkou (vahadlem u OHV) a destičkou je nesmysl. Jedině, že by Glad měl jen 2 ventily. Pak to nesmysl není.
Glad nemá rozvod OHV, ale SOHC .
Vůle mezi vačkou vačkové hřídele a vahadlem nebo mezi vahadlem a ventilem je vždy STEJNÁ. Ovšem za předpokladu, že je při měření správně natočená klikovka .
Vůle se mění zejména z důvodu tepelné roztažnosti ventilu a vymačkání sedla ventilu. K opotřebení vačky také dochází, ale spíše vlivem neseřízené ventilové vůle a hlavně najetými kilometry.
16.06.2010 15:39 #1339 Téma: Journeyman X5-A
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
Milda72> Máš v dost věcech pravdu. Já to ale beru tak že mám a né sám, stroj né zrovna věhlasnýho jména a renomé, možná to montuje ten kdo vydrží méně spát , tak to radší zkontroluju za včas, abych měl klid na duši že to nějakej ospalej strejda na dálným víchodě zapoměl dodělat. Ale jak říkáš, je to každýho věc a už bych to asi víc nerozebíral.
16.06.2010 15:47 #1340 Téma: Journeyman X5-A
marek.sm
Město: Praha
IP:85.160.180.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
Nechci vám tu do toho mluvit, ale to tu nikdo nemá servisní manuál na glada, aby se tam podíval a napsal po kolika km nebo mh se má vůle kontrolovat? Já mám v manuálu 100 mh nebo 1000 km. Neznám motor glada jak moc se konstrukčně liší od polarisu 500 ale myslím, že to bude dost podobný.
16.06.2010 16:01 #1341 Téma: Journeyman X5-A
Xawerius
Město: Libočany
IP:194.228.40.xxx
Offline 3/900
16.06.2010 16:14 #1342 Téma: Journeyman X5-A
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
marek.sm> pokud jsem dobře četl v manuálu tak každých 1000km, což mi přijde jako 3,14íčovina vymyšlená leda výrobcem, který nedůvěřuje tomu co vytvořil, to bych musel na autě dělat tak každý 3-4000 km, mimochodem sem na ně za posledních 30 000 nešáh
Ale je dobře že tady je dost teoretiků, člověk se fakt dozví , třeba jak u 4ventilový hlavy na V vahadle štelovat ventily mezi vačicí a vahadlem . Blejdaři, alou mudrovat do svýho vlákna o praskavejch diferákách a drnčících sponách na hadicích. Hybaj
16.06.2010 16:24 #1343 Téma: Journeyman X5-A
marek.sm
Město: Praha
IP:85.160.180.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
bulda> Máš pravdu těch 1000 km je píčovina, reálnější je těch 100 mh. Dneska v autě nebo i u některejch kolek jsou samovymezovací vůle, takže tam je to něco jinýho. Je to prostě doporučení výrobce, tím si kryje záda pro případ problémů, stejně jako se má kontrolovat před každou vyjížďkou olej, vzduchový filtr, brzdy řízení atd.
16.06.2010 16:36 #1344 Téma: Journeyman X5-A
caprighia
Město: Praha
IP:85.160.34.xxx
Offline 3/2602
Polaris Sportsman 800 EFI, Journeyman Stormer LC320
Bulda : už hybajuju ale ne k blejdum. Já jen obecně chtěl reagovat na to, jestli se provozem vůle zvětšuje či zmenšuje - někde ta vůle být musí a v principu je šumák, jestli je to OHV, OHC, 2xOHC atd...To už záleží na tom, čím ten ventil stlačuješ. Pravdu máš, že hlavu Glada neznám a měl jsem se zdržet projevu náhlého nutkání napsat
18.06.2010 08:51 #1346 Téma: Journeyman X5-A
had1
Město: Děčín II-Nové Město
IP:90.176.246.xxx
Offline 0/54
Journeyman Gladiator X5
18.06.2010 16:25 #1347 Téma: Journeyman X5-A
had1
Město: Děčín II-Nové Město
IP:90.176.246.xxx
Offline 0/54
Journeyman Gladiator X5
20.06.2010 17:39 #1348 Téma: Journeyman X5-A
Jaryn
Město: Nové Strašecí
IP:213.195.226.xxx
Offline 0/31
20.06.2010 19:53 #1349 Téma: Journeyman X5-A
větvičkář_Rox
Město: Lomnice nad Lužnicí
IP:90.176.242.xxx
Offline 7/3549
Journeyman Gladiator X6-A Efi
Kucí, jak píšete že po studeným startu nedrží otáčky. Máte karbec nebo stříkačku? U karbece mi to příde zcela normální, právě stříkačka by si tohle měla upravovat. Karbec si neupravuje vůbec nic
Jinak servis JM je fakt na špičce . Teď se rozmejšlim jakou 4o a kde koupit a přístup a servis JM je pro mně hodně důležitým argumentem.
20.06.2010 21:18 #1350 Téma: Journeyman X5-A
had1
Město: Děčín II-Nové Město
IP:90.176.246.xxx
Offline 0/54
Journeyman Gladiator X5
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.28s