29.03.2009 13:03
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
Zakládám toto téma k užitku všem již současným a jistě i budoucím uživatelům tohoto stroje. A doufám, že se zde budou objevovat příspěvky a potřehy spojené s provozem této 4 kolky. Zdůverného zdroje vím, že se X 5tek mělo již prodat cca 60 kousků...
Zároveň bych zde chtel poděkovat p. Friedlovi od Journeymana za příjemný zákaznický servis a profesionální přístup.
Upozorňuji, že příspěvky mimo problematiku, nebo obsahující vzájemné napadání budou neprodleně odstraněny!!!
Naposledy editováno 12.07.2010 10:49:30
02.03.2012 17:08 #1861 Téma: Journeyman X5-A
Tomas-JM
Město: Strančice
IP:194.213.210.xxx
Offline 0/606
02.03.2012 17:38 #1862 Téma: Journeyman X5-A
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
02.03.2012 17:43 #1863 Téma: Journeyman X5-A
Tomas-JM
Město: Strančice
IP:194.213.210.xxx
Offline 0/606
02.03.2012 17:45 #1864 Téma: Journeyman X5-A
xsob
Město: Hostěradice
IP:109.81.254.xxx
Offline 2/7928
02.03.2012 17:50 #1865 Téma: Journeyman X5-A
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
xsob> no vejfukový ventily sou dost na prd přístupný i měrky jsem si musel přihnout aby se to dalo udělat. ale tim zrcátkem sem koukal do tý kontrolní díry na rysku pro nastavení horní úvratě, bo abych do toho nahlíd bych musel mít voko jak šnek.
co mi ale u glada štve je přístup na svíčku. to je naprd
02.03.2012 17:54 #1866 Téma: Journeyman X5-A
xsob
Město: Hostěradice
IP:109.81.254.xxx
Offline 2/7928
13.03.2012 20:20 #1867 Téma: Journeyman X5-A
had1
Město: Děčín II-Nové Město
IP:90.178.178.xxx
Offline 0/54
Journeyman Gladiator X5
27.03.2012 10:41 #1868 Téma: Journeyman X5-A
sparkl67
Město: Mělník
IP:213.195.194.xxx
Offline 1/828
Suzuki LT-A 75O King Quad 4x4
27.03.2012 10:51 #1869 Téma: Journeyman X5-A
SilverX5
Město: Zbečno
IP:213.195.224.xxx
Offline 0/270
Journeyman Gladiator X5
27.03.2012 11:41 #1870 Téma: Journeyman X5-A
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
27.03.2012 11:44 #1871 Téma: Journeyman X5-A
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
14.06.2012 00:07 #1872 Téma: Journeyman X5-A
PePe111
Město: Košice
IP:91.127.55.xxx
Offline 0/132
Journeyman Gladiator X8, Journeyman Gladiator X5-A
14.06.2012 10:16 #1873 Téma: Journeyman X5-A
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
24.06.2012 23:52 #1874 Téma: Journeyman X5-A
PePe111
Město: Košice
IP:178.41.42.xxx
Offline 0/132
Journeyman Gladiator X8, Journeyman Gladiator X5-A
08.09.2012 17:34 #1875 Téma: Journeyman X5-A
Drobek-Žižkov
Město: Praha 3-Žižkov
IP:62.168.31.xxx
Offline 0/81
X5-A. končím, to se nedá...
Ahoj všichni, po delší době!
Tak dnes jsem dospěl k závěru (po 3 letech), že koupě JM byla opravdu chyba a bude třeba se vrátit z5 k ověřeným výrobkům.
Už jsem na tomto WEBu popisoval moc akcí s výměnou toho či onoho, problém tu a tam.
Snažil jsem se být maximálně objektivní a dokonce některé rady typu "Vyměnit zadní brzdové destičky? To musíte sundat spodní kryty, a kardan" jsem se snažil popsat spíš s úsměvem.
Dopředu případné lobbisty či spřizněnce JM upozorňuji, že stroj dostával to co měl a obvykle s předstihem, nikdy ne později. Nikdy nebrodil víc než je zdrávo (ne ořes půlku kol), občas vytáhl z lesa vozík dřeva na to určený. Jinými slovy stroj dělal PŘESNĚ TO NA CO JE URČEN.
Dnes (najeto necelých 6000 km, většina z toho po silnici) jsem se málem ani nerozjel. Variátor zpíval a křičel. OK, říkám si, mohl by být řemen už ojetý, mám náhradní originál stejný jako z výroby.
Sundám kryt variátoru, nikde viditelná kapka oleje. Řemen šíře 34mm, servisní minimum je 33,5 dle servisního manuálu CFMOTO.
Na kolech viditelné stopy, téměř suchá, ale přeci jenom mastná vrstvička. Prosakuje jeden ze simerinků.
PO NECELÝCH 6000 km!!! Navíc hřídel končí v ložisku, které je usazeno v krytu Variátoru. Hřídel má zakončení, za které by mě vyrazil v praxi na průmyslovce náš učitel bez pardonu. Nedoleštěnými pruhy oddělaný simerink, který drží mastnou z ložista aby se nedostala do variátoru. Ta to ale neni, je to olejz motoru.
Nemluvím o nepochopení konstruktérů co znamená slovo "přístupnost". Stačí chtít vyměnit zadní dvouvláknovou žárovku v brzdovém/koncovém světle.
Ano, neustále jsem tu slýchal rady typu "přivezte to do Stránčic, pokud Vám nevyhovuje bližší značkový servis". Musím říci, že ze strany stránčických lidí to byla většinou ochota pomoci! Ano, nejbližší "značkový" servis mi opravdu nevyhovuje. Servis, který je značkový po opravě geometrie neudělá rozbíhavost 14mm a pokud chcete Vás pustí na dílnu kouknout a nezamyká se se strojem do baráku.
Ano, do Stránčic bych to mohl dovézt (100 km), ale při počtu "drobností" bych tam mohl již možná mít nějaké přechodné bydliště.
Pracovní profesionální stroj (jak bylo při koupi na WEBu uvedeno) musí vydržet podstatně víc než tu selanku co měl se mnou.
Navíc si myslím, že ceny dílů již nějak nekorespondují s tím, že se jedná o levnější čtyřkolku.
Bohužel teď nemám foťák na vyfocení jak taková hřídel made in JM vypadá, ale snad zítra to nafotím.
Myslel jsem si, že koupě JM bude levnější dobrou koupí i přes občasnou drobnou opravu která je mi u třeba Grizzliny naprosto cizí.
Bude-li mít někdo zájem sepíšu co se za ty 3 roky vše měnilo a tak podobně...
Přeji všem pevné zdraví!
Drobek
09.09.2012 11:14 #1876 Téma: Journeyman X5-A
Drobek-Žižkov
Město: Praha 3-Žižkov
IP:62.168.31.xxx
Offline 0/81
bulda> Mohu se Tě kolego na něco zeptat? Tedy teď se ptám sám za sebe, protože té šikovnosti máme každý jinak. Je na JM něco opravdu přístupného kromě nádrže a měrky motorového oleje?
Proč musím sundavat 3 plasty s milionem šoubů kvůli víku Variátoru? Stačilo udělat výřez v plastu o pár mm větší a bylo to OK.
Proč musím kvůli vzduchovému filtru (X5-A!!!) (ty 2 ocelové výztuhy chápu a nepočítám) vymontovat kryt baterie, úložný prostor, když stačilo o5 pár mm?
Proč musím rozebrat půlku zadku kvůli výměně žárovky v koncovém/brzdovém světle, když stačilo ten červený plast udělat rovný a ne do "V"
Cokoliv se na X5-A měnilo neprošlo bez komplikací.
Servo 4x4 - minimálně jeden šroub velmi problematický, nepočítám demontáž předního nosiče abych se dostal ke konektoru, celkem chápu že tam se moc neleze.
Zadní brzdové destičky - pohoda, povolíme a posuneme kardan
Svíčka - toho "konstruktéra" bych rád poznal. Jistě to bude nezapomenutelná osobnost...
Obecně řečeno se u JM asi ujal známý vtip jak v autoservise přijmou bývalého gynekologa. Když ho nikdy nevidí otevřít kryt motoru a vždy je auto opraveno tak se ho zeptají jak to dělá. Odpoví "Normálně, skrz vejfuk, jak jinak?"
Přeji všem pevné zdraví!
Drobek
09.09.2012 12:05 #1877 Téma: Journeyman X5-A
1Pegas
Město: Havlíčkův Brod
IP:178.255.168.xxx
Offline 11/3274
Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring
09.09.2012 12:26 #1878 Téma: Journeyman X5-A
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
1Pegas> Nesmysl. BAN tady za pravdu o SVÉM (tohle slovo zdůrazňuji!) nikdo nedostal.
Téměř stejné příspěvky napsal Drobek již loni a předloni. Nikdo mu BAN nedal, protože nebyl důvod.
BANy dostali jen lidi co plivali kolem sebe, dělali si na foru bezplatnou reklamu a poškozovali konkurenci.
Drobek napíše své zajímavé zkušenosti, ale nikdy nepřidá fotografie .
Nestydí se uvést celé své jméno a umísťuje zde celé servisní postupy .
09.09.2012 17:43 #1879 Téma: Journeyman X5-A
xsob
Město: Hostěradice
IP:109.81.252.xxx
Offline 2/7928
Drobek-Žižkov> No o domyšlenosti sem soudil stejně jako ty do doby než sem začal servisovat i světvý začky. S tou svíščkou máš recht ale nechápu ty zadní desky. pokud to je hydraulickej drzdič a né ruční brzda, tak ten jde sundat normálně. Dělal sem to už mockrát. A nposledy mě vyvedl z omylu věhlasnej Can am hned dvakrát po sobě v jednom tejdnu. Tam nepřemýšleli snad u ničeho Takže až na vzácný vyjímky je servisní obslužnost kolek prašť jak uhoď. Třeba sevis 720 je balzám na nervy až se mi tomu nechtělo věřit. Proč mám při štelování vůle ventilů víko včetně nádrže aplastů za pět minut dole a jinde ještě po hodině furt modruju nádrž. no prostě to tak je a při změně si moc nepomůžeš (s přístupem při servisu). Jo a jen rada s tím guferem. Odchází po přehřátí spojky, teplem prostě vyteče a na spojce a koši to de vidět. Jinak je to práce asi na hodinu pokud máš lis.
10.09.2012 10:54 #1880 Téma: Journeyman X5-A
IntruderVS1400
Město: Frýdek-Místek
IP:62.168.19.xxx
Offline 6/209
Access Motor Max 700i Long 4x4
Zdravím vespolek.
Chtěl bych se optat na přední diferak.Šlo by nějak diagnostikovat vibrace a následné samovolné vyšroubování matice kardanu,která drží kardan v předním diferaku?I při vynětí kardanu a zapnutí předního náhonu se ozýva v diferaku klepání.Poraďte, než dojde na kompletní demontáž.Děkuji.
10.09.2012 15:22 #1881 Téma: Journeyman X5-A
xsob
Město: Hostěradice
IP:109.81.252.xxx
Offline 2/7928
10.09.2012 21:20 #1882 Téma: Journeyman X5-A
fischpis
Město: Tachov
IP:90.180.7.xxx
Offline 3/403
Journeyman Gladiator X550
IntruderVS1400> Já vyndaval kvůli očesané uzávěrce a bylo to takový praskání a přeskakování..... Kdyby bylo pryč ložisko, tak by to nemělo nic společnýho s povolováním matice.... Jesli ti z toho lezou prostě nezdravý zvuky, tak se obávám že tě nic jinýho než demontáž nečeká.........
14.09.2012 10:28 #1883 Téma: Journeyman X5-A
Drobek-Žižkov
Město: Praha 3-Žižkov
IP:62.168.31.xxx
Offline 0/81
martinur> Ahoj VŠICHNI,
vezmu to popořadě:
1/ BAN jsem nikdy i u "drsnějších" příspěvků NIKDY na tomto WEBu nedostal
2/ Fotky pokud vím pokud to mělo smysl a měl jsem tu možnost jsem uveřejnil. Osobně ne vždy mám foťák po ruce a ten co mám ve staříkovi telefonu nemá cenu ani zapínat
3/ Mé celé jméno je Roman Kubálek (pro ty co to nenumí najít v profilu ) a tímto jménem (i před zavináčem) komunikuji třeba s JM Stránčice.
Ale abych opravil alespoň ty fotky, tak po návratu mého miláčka "foťáka" ze servisu (už má také odslouženo, navíc ho manželka vykoupala v sopečném popelu když zdrhala z Etny a ten jak známo proleze i do konzervy) jsem zatím vyfotil gufero a ložisko ve víku CVT. Gufero (fotka díky stínům trochu kecá) je "sjeté" trochu k jedné straně, ale nemyslím, že tudy mastnota unikla.
Gufero je Taiwanec NAK SC 17-35-5 9C
Nicméně LOŽISKO by nemělo dělat "chroup, chrup, křup" a "vazelína" by neměla připomínat brusnou pastu na povrchy tanků T-72 Dle člověka znalého oboru maziv "evidentní degradace teplotou a teplotně nevhodné mazivo"
Podle všeho se jedná o ložisko 6003-P6
Výrobce CJB, Chongqing Changjiang Bearing Co., Ltd. (vzhledem k tomu, že firma o sobě tvdí že vyrábí i software... No comment)
Variátor NIKDY nebyl "zavodněn/utopen"
Teprve včera jsem se dostal do dílny a vyrobil přípravek na zablokování primáru a sekundáru variátoru tedy teprve dnes to hodlám sundat a kouknout kde nechal tesař díru )
Fotit tedy konečně budu...
Přeji všem pevné zdraví!
Drobek (Roman Kubálek)
PS: Za fotky se hluboce omlouvám, nenám s sebou "krátké sklo" a tedy to vyřezávám z fotek daleko větších a focených skoro z metru a půl - blíž to prostě nezaotřím.
14.09.2012 15:32 #1884 Téma: Journeyman X5-A
xsob
Město: Hostěradice
IP:109.81.252.xxx
Offline 2/7928
Drobek-Žižkov> Nepochopil sem prvně že myslíš ve víku Jestli je ložisko Ko tak to i vysvětluje sjetý gufero k jedný straně(vůle v ložisku). Jestli tam máš mastnotu tak je pravděpodobně od hřídele spojky na přední řemenici.
Jinak to ložisko co máš na fotce vyndávám (je to tak řešený u více variátorů) tzv. reverzním kladivem.
16.09.2012 16:27 #1885 Téma: Journeyman X5-A
Drobek-Žižkov
Město: Praha 3-Žižkov
IP:62.168.31.xxx
Offline 0/81
Ahoj všichni,
po výrobě vlastního přípravku na blokaci CVT primáru i sekundáru jsem to rozebral. Bohužel je tu pouť a tedy jsem neměl moc času, protože synovci...
Rozkres hausingu CVT zde:
http://atv-newforce....650736_4b704c30a5e14
takže teče gufero označené jako E-03-09, OIL SEAL 54×70×8 a možná i O kroužek označený jako E-03-07, O-RING 40×2.4...
Dále odešlé ložisko a gufero E-03-15 a 16. Ložisko vyhozeno z lože po ohřevu krytu CVT v horkovzdušné troubě, lehkým úderem o prkno krásně vypadlo.
Jen manželka když viděla jak cpu kryt CVT do trouby nahodila divný obličej a kamsi odešla. Její reakci nechápu!
Musím pořídit reverzní kladivo, ale nemám čas ho vyrábět.
Bohužel máme sporák pouze o šíři 45cm tedy to bylo "na knop".
Zakoupil jsem pořádnou vazelínu Molykote 41 za téměř 800,-, jediná v tu chvíli dostupná vydrží teploty i 250 stupňů C bez skápnutí a je určena pro ložiska. Tedy pro to malé do toho víka ideální. Odzkoušena v té troubě. Zatímco původní prskala, kouřila a tekla tato se ani nehla.
Průšvih je tem, že musím tedy kvůli výměně toho většího gufera sundat i další kus boku motoru a to znamená vycucnout/vypustit olej, předopkládám, že tady už to bude "mokrá strana"
Pro šťouraly: fotky dalšího snažení dodám v další fázi boje s tímto "výrobkem".
Pokud se zadaří a gufera dorazí tak snad v týdnu, spíš koncem...
PS: Nevíte někdo jaká je obvyklá norma u tohoto "stroje" na spotřebu motorového oleje?
Zdá se mi že začíná chlastat čím dál víc tak abych byl "v obraze" co dalšího mohu od tohoto stroje*** čekat:
***
- "...profesionální pracovní stroj pro všechny druhy těžké práce. Jeho doménou je práce v nepřístupném terénu"
- "pro nejnáročnější zákazníky a pro nejnáročnější použití"
- "je navržen pro minimální nároky na údržbu"
Hmmm... tak nevím...
Přeji pevné zdraví!
19.09.2012 12:19 #1886 Téma: Journeyman X5-A
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
Drobek-Žižkov> čus, promiň, neměl sem čas sem teď psát moc práce a pakárna, takže popořadě:
přístupnost: kola a řidítka celkem ujdou
svíčka: totál na piču, možná na dvě piči
dekl varia: nevim cos sundaval, povolim šrouby na deklu a sundám ho je jich asi 12, žádný dekly( nášlapy a plasty nesundavám
ložisko v deklu: protože sem celkem pravidelně kontroloval při servisech vario tak jsem to ložisko měnil někdy v 5 000km i s guferem, dal jsem ZKL zavřený a domazaný + gufero ze silikonu v tom hice co tam je musíš dát kvalitu, to co bylo origo nic moc... tedy na piču
vzduchfiltr: povolim dva šroubky na sání filtrboxu , normál ho otevřu a vyměnim, mám to upravený na papírovej, ale na krátkým gladovi to je asi složitější
zadní světlo: nemám zkušenost, žárovky mám všechny původní, NP.
jinak už psali kluci, hlavně xsob na piču to bude u všech kolek s přístupem, někde de tohle blbě jinde tamto, takže bych to jako průser u glada celkově neviděl. mě teda te´d aktuálně neukazuje tachometr, ale neni chuť to odkrýt a podívat se po káblu, taky sem ještě furt nevyměnil ty přední desky páč to je do Strančic z mělníka děsně daleko a neni čas a tak nějak furt něco. takže jsem asi v republice poslední pičus co se na X8 nesvezl.
olej podle hřídele spojky jsem kdysi řešil, těsní to gufero na mezikus ve tvaru zvonečku, ten je nasazenej na hřídeli spojky a oněj je opřenej talíř varia myslím, nebo ta rozporka po kerý jezdí, ten zvonek na hřídeli těsní O-kroužek a ten je na piču bo je vymačklej a přez něj to teče po hřídeli, už jsem to řešil, mezi hřídelí a tim zvonkem jejichž vnitřní a vnější plochy jsou kuželové jsem dal silikon okroužek a stáhnul to na sebe a od té doby se to točí asi už 6 000km a ve variu sucho.
19.09.2012 16:31 #1887 Téma: Journeyman X5-A
xsob
Město: Hostěradice
IP:109.81.252.xxx
Offline 2/7928
bulda> O kroužek se máčkne jen když je špatně setavený nebo dotažený vario. Gufero je častější jev, hned za ním je spojka a ta když se přehřeje tak to gufero de srát. Dělal sem to asi třikrát a vždycky spojka spálená, jednou upálená na kaši. To je třeba tahání na spátečku když zabere omezovač a kola se neprotáčej, spojka pořád kouže a klouže, beno když se neřadí L a zase se to klouže. Podle cara je na hřídeli při zabarvení koše cca 800 stupňů, tak asi tak no.
20.09.2012 15:56 #1888 Téma: Journeyman X5-A
Durasel
Město: Nový Bor
IP:188.175.222.xxx
Offline 9/31
20.09.2012 16:04 #1889 Téma: Journeyman X5-A
xsob
Město: Hostěradice
IP:109.81.252.xxx
Offline 2/7928
20.09.2012 16:57 #1890 Téma: Journeyman X5-A
Durasel
Město: Nový Bor
IP:188.175.222.xxx
Offline 9/31
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.19s