29.03.2009 13:03
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
Zakládám toto téma k užitku všem již současným a jistě i budoucím uživatelům tohoto stroje. A doufám, že se zde budou objevovat příspěvky a potřehy spojené s provozem této 4 kolky. Zdůverného zdroje vím, že se X 5tek mělo již prodat cca 60 kousků...
Zároveň bych zde chtel poděkovat p. Friedlovi od Journeymana za příjemný zákaznický servis a profesionální přístup.
Upozorňuji, že příspěvky mimo problematiku, nebo obsahující vzájemné napadání budou neprodleně odstraněny!!!
Naposledy editováno 12.07.2010 10:49:30
20.09.2012 17:45 #1891 Téma: Journeyman X5-A
xsob
Město: Hostěradice
IP:109.81.252.xxx
Offline 2/7928
20.09.2012 19:49 #1892 Téma: Journeyman X5-A
Durasel
Město: Nový Bor
IP:188.175.222.xxx
Offline 9/31
20.09.2012 21:23 #1893 Téma: Journeyman X5-A
fischpis
Město: Tachov
IP:90.180.7.xxx
Offline 3/403
Journeyman Gladiator X550
Durasel> Tohle se stalo mímu bráchovi na NF500!!!! zničeho nic ztráta víkonu, bez žádné rány ani jiného zvuku při lanksam jízdě.... Odešl napínák rozvod. řetězu a přeskočilo to o dva zuby..... Naštěstí se to nepotkalo, dal se nový napínák a tradááááá. Tak snad nebudeš mít nic horšího. Dělal mu to Venca113 a naprostá spokojenost.
20.09.2012 22:09 #1894 Téma: Journeyman X5-A
Durasel
Město: Nový Bor
IP:188.175.222.xxx
Offline 9/31
22.09.2012 08:56 #1895 Téma: Journeyman X5-A
Drobek-Žižkov
Město: Praha 3-Žižkov
IP:62.168.31.xxx
Offline 0/81
bulda> Ahoj,
děkuju za vyčerpávající odpověď, ale bohužel u mého stroje asi soudruhům ujely ruce, protože ty mé nerozebiratelnosti jsou skutečně o milimetry překryvu tu či tam a konkrétně u těch plastů nemám to srdce něco páčit. Takže je evidentní, že co stroj to unikát. Dekl Varia by při větším vypětí opravdu šel bez demontáže nášlap-plastů, ale to nemám zapotřebí.
Každopádně pokud sundáváš pravý boční plast je vepředu šroub schovaný pod krytem brzdového válce a spínače zadní brzdy. To se mi opravdu jinde nestalo. A ano jsou to další dva šrouby, ale někdy se blbě trefují
Každopádně měním (doufám dnes) jak gufero na hřídeli/zvonečku, tak O kroužek ve "zvonečku".
Ložisko v deklu mám již vyměněno i s guferem. Namazáno Molykote 41, která by měla snést údajně do 288 Celsiusů a krátkodobě 300.
https://www.dowcorni...ype=PROD&Country=USA
Včera jsem ohříval dekl a mrazil ložisko. Dekl měl něco přes 150 stupňů a Molykote vazelína se ani nehla. Vzorek původní ve starém ložisku měl konzistenci oleje na smažení.
Pokusím se fotit, ale spíš pro dokumentaci, je evidentní, že to tu již spousta lidí také dělala.
Každopádně měnit o profesionálního pracovního stroje s tou sadou přívlastků, které o něm JM píše po 5000 takové věci je trochu mimo mé zvyklosti...
Všem přeji pevné zdraví!
Drobek
22.09.2012 09:02 #1896 Téma: Journeyman X5-A
Drobek-Žižkov
Město: Praha 3-Žižkov
IP:62.168.31.xxx
Offline 0/81
22.09.2012 09:03 #1897 Téma: Journeyman X5-A
Drobek-Žižkov
Město: Praha 3-Žižkov
IP:62.168.31.xxx
Offline 0/81
22.09.2012 19:10 #1898 Téma: Journeyman X5-A
xsob
Město: Hostěradice
IP:109.81.252.xxx
Offline 2/7928
22.09.2012 21:03 #1899 Téma: Journeyman X5-A
CROZ
Město: Strážkovice
IP:188.120.194.xxx
Offline 0/139
Journeyman Gladiator X5 - A
Drobek-Žižkov,nic si z toho nedělej, ten překryt je snad u všeho, ale napadlo mě to až když to tu čtu.Měnil jsem nedávno žhavičky na R.Kangoo a 3 v pohodě a na čtvrtou ani boha, 5x zalomenej klíč a sjetý klouby a pak šla to samé startér, o pár mm ho nevyndáš, musí se vyndat katalizátor a jednu poloosu + kolo, brnkačka, to samé Espace, dělal jsem spojku, vyndat převodovku to bylo nadávání na francouze, pokud chceš vyndat vstřiky o pár mm nejdou musí se spustit motor, zárovka na levé světlo odřená ruka po 30 minutách zápasu vyměněno, přitom stačí dát konstrukci ŘJ o pár cm dál a že tam na to místo je, a takle by se dalo pokračovat.Neviděl jsi na internetu Lakatoš očkový klíč
Taky mám JM a už jsem si zvyknul, u svíčky jsem se tedy vztekal ale šlo to a zadní třmen na ručku jsem si upravil a výměna je teď na 10 min, tak pevné nervy
23.09.2012 10:29 #1900 Téma: Journeyman X5-A
Venca113
Město: Tachov
IP:46.167.201.xxx
Offline 4/1330
SMC Jumbo 720 R 4x4, Journeyman Gladiator X8, Journeyman Gladiator X6-A EFI
23.09.2012 12:14 #1901 Téma: Journeyman X5-A
Drobek-Žižkov
Město: Praha 3-Žižkov
IP:62.168.31.xxx
Offline 0/81
CROZ>
Jo všude je něco. Ale upřímě jeden by řekl že vstřiky bude měnit 1-2x za auto pokud ho bude mít hoodně dlouho. A všechny tyhle věci jsou "sto a vícetisícové" záležitosti. Pochopitelně z pohledu majitele!
Člověk co se tím živí to má z jiného úhlu pohledu.
A uznávám, že uživatelské záležitosti typu žárovka jsou snad pomstou většiny dnešních aut. Rozhodně ale neuznám, že bych musel kvůli zadní žárovce rozebrat půl zadku. Notabene když má 2 přístupné šrouby na shození krtu, ale kryt má tak blbej tvar, že prostě nejde vyndat. To je unikum. A toho je tu víc.
A ano je to o pevných nervech.
Jen mě prostě maximálně naštvalo, že po 5000 odejde NĚKOLIK věcí, které by měly odejít v ŘÁDOVĚ jiné kilometráži - gufera, O kroužek a ložisko.
Nevím jak nový JM, ale X5-A je totální "dodo" a ta moje i když s ní žádné šílenosti nedělám, používám ji občas k práci a hobby za těch 5000 měla takových poruch (od drobností po velké), že když to tak sečtu i s časem tak mi to nějak nevychází.
Jak se tak prodírám tím variátorem, koukám, že čůrá (to neznamená lehký průsak, který bych snesl) olej okolo senzoru polohy "řadící" páky. Bodejť by ne, když je tam O kroužek který nepřesahuje nebo je z nevhodného materiálu a teplem se upravil. Ano je to drobnost a snadno to přetěsním, ale to měl snad her*ot udělat výrobce ne? Materiálů ma na výběr dost.
Když to tak vezmu za těch 5000:
- Servo řazení 4x4/Lock (pokud se Vám to stane, nově před montáží přetěsnit, já to preš původní těsnění navíc namáznul tekutým těsněním na bloky a pohoda.)
- spínač zadní brzdovky
- Ventilátor (vylita voda a přetěsněn, od té doby OK)
- Těsnění výfuku
- Spínací "skříňka" (lze opravit)
- Víčko nádrže
- Levý přední brzdový třmen
- Světla komplet přetěsnit hned po koupi, první jízda v dešti a hned vevnitř mlha později i voda
- Nepočítám poztrácené povypadané šrouby z plastů.
- začíná to žrát olej (nevím kolik je norma, poučte mě prosím)
- houkačka po druhém pokusu o originál kdy přežila 2 mokré jízdy nainstalován originál, ale FORD
- ty slavně inzerované plynokapalinové tlumiče také stojí za prd, po povolení je to lepší, ale pořád daleko od "normálu". Tedy zde hodiny štelování a zkoušení. Původní byly úplně k ničemu.
- Naviják rozebrán, odvodněn, přetěsněn a namazán. Od té doby dokonce i navíjí po víc než 5ti kalužích
- sedlo upraveno tak, aby ty sponky do sešívačky kterými je koženka "zafixována" k sedlu vydržely déle než pár týdnů. Doporučuji popruh od NoteBooku a černý polyuretanový tmel Wurth, sponky a šev tím popruhem napatlaným tím tmelem přelepit a tedy ochránit.
- Držák koule se s prázdným přívěsem uvolnil již během první jízdy. Ty dva šrouby co ho na rámu bez jakéhokoliv zajištění drží vyměněny za vysokopevnostní s pérovkou. Od té doby OK.
To je na 5000 trochu moc.
Těšil jsem se na novou, že tuhle prodám a půjdu do X-8 JAKMILE BUDE.
Za těchto okolností asi ještě chvíli podržím tuhle a vrátím se ke Grizzlině. Nemůžu pořád rozebírat něco co skoro nic neudělalo pro mě.
Takže tak...
Přeji pevné zdraví!
Dr.
23.09.2012 12:35 #1902 Téma: Journeyman X5-A
CROZ
Město: Strážkovice
IP:188.120.194.xxx
Offline 0/139
Journeyman Gladiator X5 - A
Drobek-Žižkov> Já jsem koupil při 3500 km teď mám 6000 Km, žárovku jsem vzadu měnil, nic jsem nesundaval prostě jsem to rozpáčil a zase zpátky, preventivně svíčku, tam se opravdu nemůže, dál oprava ruční brzdy, ta byla vyrezlá(výměna lanka,destičky + úprava třmenu pro snadné rozebrání), kontrolně přemazány jehličky v kardanech, oprava šteftíku ve variu, jinak ostatní zatím drží.Nevím kolik to zažilo předemnou ale já nebrodím a neskáču, spíše si to šetřím, na jinou zatím není
24.09.2012 10:55 #1903 Téma: Journeyman X5-A
Drobek-Žižkov
Město: Praha 3-Žižkov
IP:213.220.204.xxx
Offline 0/81
CROZ> Ahoj,
Tu ručku jsem dělal taky, zarezlá... Ale dal jsem tam nějaké mazivo co by mělo být snad ne tak lehce vymývací. Tak uvidíme...
Světlo: Hmmm, tak takovou odvahu jsem neměl.
Ty kardany bych měl udělat taky. Řekni mi pls upřímně zdali to mazání po rozebrání bylo opravdu třeba nebo si to namazal protože už si měl kardany dole???!!!
Nojo, Glad je časově náročnější stroj než jsem čekal.
Mám bohužel určitou hladinu trpělivosti a jakmile dojde tak jde do světa. Taky si nemohu extra vyskakovat, ale rozhodně raději počkám na finance než tohle. A jak tak pročítám fórum o X8 tak to má taky pár překvápek.
Přeji všem pevné zdraví!
26.09.2012 22:35 #1904 Téma: Journeyman X5-A
CROZ
Město: Strážkovice
IP:188.120.194.xxx
Offline 0/139
Journeyman Gladiator X5 - A
Drobek-Žižkov> kardanku jsem mazal (na základě fotoseriálu Buldy ) zatím jen zadní, protože jsem dělal zadní brzdu, ta trvale tahá je teda víc namáhaná, přední mě ještě čeká.Bylo to tak akorát že končí životnost mazadla, sedla ještě čistá nevydřená bez otisku ale mazivo na výměnu.Moc dobře se to nedělá, je to hodně na těsno hlavně ten menší křížek , a hlavně nikam moc nechodit jehlička se přilepí na hadr člověk popojde a je to v pr.....
06.10.2012 19:32 #1905 Téma: Journeyman X5-A
Drobek-Žižkov
Město: Praha 3-Žižkov
IP:62.168.31.xxx
Offline 0/81
CVT uvnitř
Ahoj,
trochu se zpožděním, ale přece přináším pár fotek.
Ta první je jasná, zde je vidět kde olej prosákl (hřídel primáru nebo tedy ta vpravo):
Další je "zvoneček" (normálně je nasazen na té hřídeli vpravo a těsní mezi hřídelí a blokem) a v něm je O kroužek coby další podezřelý a podle toho jak (ne)přesahoval drážku tak i další viník.:
Olej jsme tam měl krátce a bylo mi líto ho znehodnotit vypuštěním kde občas něco spadne z podvozku a tím se olej znehodnotí. Jediná cesta nalévacím hrdlem. Vyrobil jsem samodomo vývěvu, kterou lux na první zátah okamžitě zbortil, nicméně objemově na ty 2 litry stačila ) :
Další foto je pohled na spojku, která se kupodivu po 5000 km zdála netknutá včetně protikusu (ten jsem bohužel nevyfotil).:
Dalším zdrojem nemalých průsaků je čidlo polohy řadící páky (ten černý plastový bazmek se 2 šrouby - nad tou levou hřídelí mírně vpravo nahoře). Zde nejspíš vinou nevhodného rozměru O kroužku, který nejen že v drážce plandal, ale i nepřesahoval - jinými slovy když to dáváte z5 do díry musíte cítit tření guma-kov a ne plast-kov. Použit tlustší a navíc přemáznut nížeuvedeným těsnícím tmelem.
Louže pod motorem si pls nevšímejte, to byla má blbost.
Pochopitelně došlo k destrukci těsnění (to papírové mezi motorem a CVT nikoliv to plechové na víku CVT.
Po odzkoušení všemožných nástrojů se osvědčil skalpel ve tvaru dláta (tedy kolmý), kterým šlo původní těsnění dolu úplně luxusně. Vše ostatní buď krájelo hliník nebo nekrájelo vůbec.
Jako těsnění použit modrý Loctite 5926.
Takže tak.
Sice nemám talent na fotopopis jako Bulda (budiž mu vyslovena pochvala!!!) A spoustu věcí jsem měl vyfotit a nevyfotil (třeba protikus spojky), ale myslím, že jako dokumentace průsaku a opravy to stačí.
Přeji pevné zdraví!
Roman Kubálek
08.10.2012 08:21 #1906 Téma: Journeyman X5-A
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
19.10.2012 08:12 #1907 Téma: Journeyman X5-A
Mio
Město: Havířov (Město)
IP:62.129.34.xxx
Offline 0/6
17.11.2012 21:58 #1908 Téma: Journeyman X5-A
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
výměna předních desek, původní už měly nejvyšší čas... 9500km
jo a kdyby měl někdo navíc oplechování spodku za rozumný peníze na dlouhýho Glada tak bych nad tim uvažoval, na posledním dřevobraní dostal Gladec dobře do těla, zkusim najít nějakou fotku. a jedna manžeta na přední polofčele odešla do věčných lovišŤ... víc fotek na profilu
17.11.2012 22:26 #1909 Téma: Journeyman X5-A
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
17.11.2012 22:51 #1910 Téma: Journeyman X5-A
cestovatel110
Město: Mělník
IP:81.0.197.xxx
Offline 1/380
Journeyman Gladiator X8
18.11.2012 08:55 #1911 Téma: Journeyman X5-A
xsob
Město: Hostěradice
IP:109.81.252.xxx
Offline 2/7928
27.11.2012 22:36 #1912 Téma: Journeyman X5-A
mysakz
Město: Kostelní Lhota
IP:212.96.164.xxx
Offline 0/11
Journeyman Gladiator Z8, Kymco Maxxer 50
27.11.2012 22:39 #1913 Téma: Journeyman X5-A
Aligator.avs
Město: Zlín
IP:217.115.248.xxx
Offline 12/12416
Journeyman Gladiator X8, Journeyman Gladiator X8
29.11.2012 20:29 #1914 Téma: Journeyman X5-A
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
04.01.2013 13:38 #1915 Téma: Journeyman X5-A
PePe111
Město: Košice
IP:178.40.167.xxx
Offline 0/132
Journeyman Gladiator X8, Journeyman Gladiator X5-A
04.01.2013 13:45 #1916 Téma: Journeyman X5-A
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
04.01.2013 14:03 #1917 Téma: Journeyman X5-A
PePe111
Město: Košice
IP:178.40.167.xxx
Offline 0/132
Journeyman Gladiator X8, Journeyman Gladiator X5-A
04.01.2013 17:31 #1918 Téma: Journeyman X5-A
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
15.01.2013 22:13 #1919 Téma: Journeyman X5-A
Kedar08
Město: Lázně Bělohrad
IP:46.13.34.xxx
Offline 0/41
16.01.2013 10:44 #1920 Téma: Journeyman X5-A
xsob
Město: Hostěradice
IP:82.209.61.xxx
Offline 2/7928
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.12s