BULOH
Město: Brno-Brno Město
IP:212.96.178.xxx
Offline 3/10
Chlapi nedávno jsem řešil absenci uzávěrky předku, tak jsem se chtěl zeptat na praktické názory Vás majitelů, jestli její absenci v terénu nějak pociťujete....
27.08.2009 08:23 #1 Téma: Majitelům TGB Blade 550
Wikki
Město: Chotěboř
IP:85.160.69.xxx
Offline 6/440
Jelikoz uz mam skoro Blada objednaneho, tak mne to zajima taky. Myslim si, ze jde o to, co kdo chce jezdit. Na Linhai mi chybela ve chvili, kdy jsem uvazl v kolejich a jedno kolo mi zustalo ve vzduchu.
Nicmene kdyz sem videl na Youtube co projede 425 Blade, tak bych se nebal. A navijak vepredu to jisti.
My s kamosem objednavame dva a budeme jezdit spolu, takze kdyby neco, tak te vytahne.
¨Premysleli jsem o Gladiatorech, pak sme videli Blada........Glad ma sice uzaverku, ale je to Cinan...
27.08.2009 08:51 #2 Téma: Majitelům TGB Blade 550
quattromas
Město: Česká Lípa 1
IP:88.103.182.xxx
Offline 2/151
Journeyman Gladiator 510 RX-A
http://www.quad-info...6-tgb-blade-550.htmltřeba tady tgb 550 uzávěrku má,takže se na něj montuje.jinak je to věcička k nezaplacení.
27.08.2009 08:55 #3 Téma: Majitelům TGB Blade 550
virtual
Město: Praha
IP:84.42.138.xxx
Offline 2/247
Podle toho co jsem videl, Glad projede mnohem vic nez blade, i kdyz ani ten neprojede malo. Ale glad ma vyssi svetlou vysku, uzaverku, o dost vyssi kroutak a vubec je to vic pracant, blade je vetsi rekreacka.
U Blada kdyz je jedno kolo nahore nebo na mekkem podkladu, koncis. To ti asi rekne kazdy offroudak.
27.08.2009 10:55 #4 Téma: Majitelům TGB Blade 550
slezak.z
Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289
Jak se ti jedno přední kolo zvedne do vzduchu, máš z toho jen zadokolku. Kolo ve vzduchu se roztočí dvojnásobnou rychlostí a to na zemi se zastaví - pokud teda zadní kola taky hrabou na místě.
Hodně ale záleží kde chceš jezdit. I když i taková polní cesta se dokáže po dešti hodně změnit a uzávěrka se pak může hodit. Hlavně když jedeš sám a nikde v dosahu není žádnej strom, aby se dal problém řešit navijákem. Sníh taky dokáže svoje.
Na druhou stranu ale musím z vlastní zkušenosti říct, že pořádný gumy, správně nafoukaný a s dobrým vzorkem mohou absenci uzávěrky úplně nahradit.
Nejlepší je samozřejmě oboje, dobrý gumy a uzávěrka k tomu. Plus naviják jako železná rezerva. No a když je Vás tam víc, dostaneš se snad ze všeho.
Tak mě napadá taková hloupost, ale nedal by se ten diferák na tý kolce vyměnit, když to jinde mají s uzávěrkou? Zkus se zeptat dovozce, jestli by ti s tím nevyšli vstříc. Alespoň předběžně. Vem to třeba jak to je, ale domluv se s nima, že když časem zjistíš, že bez uzávěrky nemůžeš být, tak aby ti za příplatek diferák (plus káblíky a tlačítko) vyměnili třeba jako náhradní díl.
27.08.2009 11:01 #5 Téma: Majitelům TGB Blade 550
marek.sm
Město: Praha
IP:85.161.201.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
27.08.2009 11:29 #6 Téma: Majitelům TGB Blade 550
Lupíno
Město: Čestlice
IP:194.228.14.xxx
Offline 19/4881
CF Moto Gladiator X520
27.08.2009 14:01 #7 Téma: Majitelům TGB Blade 550
quattromas
Město: Česká Lípa 1
IP:88.103.182.xxx
Offline 2/151
Journeyman Gladiator 510 RX-A
27.08.2009 15:06 #8 Téma: Majitelům TGB Blade 550
slezak.z
Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289
27.08.2009 19:02 #9 Téma: Majitelům TGB Blade 550
1Pegas
Město: Havlíčkův Brod
IP:90.176.62.xxx
Offline 11/3274
Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring
27.08.2009 23:18 #10 Téma: Majitelům TGB Blade 550
Miky26
Město: České Budějovice 4
IP:92.62.224.xxx
Offline 14/1538
Yamaha Wolverine 450
Nemám také uzávěrku a zatím mi nechyběla.Naopak když maj klucí zapnutý uzávěrky a já ne tak tam co je omezuje omezovač tak já s připojeným předkem profrčím jak je libo.Hlavně při delších prudkých výjezdech to považuji jako výhodu.V bahně je určitě potřeba a na trialu se určitě také hodí, ale to se snažím řešit větší výjezdovou rychlostí.Neříkám že na tom trialu nechybí.
28.08.2009 09:20 #11 Téma: Majitelům TGB Blade 550
slezak.z
Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289
No mě na poláru žádnej omezovač neomezuje. Na Suzuce sice cosi takovýho je, ale dá se to vypnout tlačítkem. Nehledě k tomu, že zapínat uzávěrku bys neměl, pokud chceš jet rychle. Tu je vhodný zapnout až když uvízneš a potřebuješ se vyprostit. Dávat uzávěrku před kopcem, do kterýho se chcu pořádně rozjet je nesmysl, mohl bys roztrhnout diferák. Stačí zapnout 4x4 bez uzávěrky a tu tam dát až když uvázneš.
Třeba na tomto videu vidíš, že to co by na jiném stroji vyřešila uzávěrka musí na TGB nahradit práce 4 lidí:
Otázkou ale je, zda chceš vůbec takové terény jezdit. Pokud ne, absencí uzávěrky se natrap.
28.08.2009 09:53 #12 Téma: Majitelům TGB Blade 550
PetrP
Město: Chrastava
IP:85.70.51.xxx
Offline 1/1368
TGB Blade 425, Polaris Sportsman 800/EFI
slezak.z> Tohle video krásně ukazuje, jak "funguje" přední diferenciál u TGB. Mám Blada 425 a pokud se z nějakého důvodu zvedne nebo nadlehčí jedno přední kolo, pak se naprázdno roztočí, to co je ve vzduchu.
Ve sněhu mám vyzkoušeno, že hrabou obě přední kola a když jezdíme v pískovně nebo v bahně tak taky. Zde mě spíše limituje nižší světlá výška konkrétně u Blada 425. Možná by to zlepšila 26" kola. Model Blade 550 je snad vyšší než 425.(I když kdoví jestli - neměřil jsem to).
28.08.2009 09:54 #13 Téma: Majitelům TGB Blade 550
marek.sm
Město: Praha
IP:85.161.167.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
28.08.2009 09:58 #14 Téma: Majitelům TGB Blade 550
marek.sm
Město: Praha
IP:85.161.167.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
28.08.2009 10:07 #15 Téma: Majitelům TGB Blade 550
virtual
Město: Praha
IP:84.42.138.xxx
Offline 2/247
28.08.2009 10:18 #16 Téma: Majitelům TGB Blade 550
marek.sm
Město: Praha
IP:85.161.167.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
28.08.2009 10:21 #17 Téma: Majitelům TGB Blade 550
slezak.z
Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289
ministr> Blbosti to až tak nejsou. U aut se právě takto chovají systémy pro zamezení prokluzu, ESP a podobní elektroničtí asistenti. Prostě využívají možnostii brzdit každé kolo zvlášť a díky senzorům ABS ví, které kolo prokluzuje.
Třeba na tom videu výše by možnost přibrzdit pravé přední kolo (to zdvižené) problém zřejmě vyřešila a kolka by se vyškrábala nahoru sama.
28.08.2009 18:23 #18 Téma: Majitelům TGB Blade 550
virtual
Město: Praha
IP:84.42.138.xxx
Offline 2/247
28.08.2009 21:45 #19 Téma: Majitelům TGB Blade 550
Aligator.avs
Město: Zlín
IP:217.77.165.xxx
Offline 12/12416
Journeyman Gladiator X8, Journeyman Gladiator X8
Nazdar Bulohu a co Cectek ten má uzávěrku a navíc i zadní diferák http://www.aligator....ranka/cectek-500-efi
29.08.2009 01:15 #20 Téma: Majitelům TGB Blade 550
.KUBA
Město: Skalica
IP:85.135.130.xxx
Offline 0/3749
Can-Am Outlander 650 Max, Polaris Sportsman 800/EFI, Journeyman Gladiator 510 RX-A
29.08.2009 10:35 #21 Téma: Majitelům TGB Blade 550
slezak.z
Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289
TVK> Tak co se týče výbavy, tos udělal s Gladem určitě dobře. Protože TGB 425ce chybí nejen uzávěrka, ale má taky jen tuhou zadní osu a menší oběm motoru. Takže Glad je tady určitě dál.
Ale co se týče spolehlivosti, to si netroufnu posoudit která mašina je lepší.
30.08.2009 19:19 #22 Téma: Majitelům TGB Blade 550
Wikki
Město: Chotěboř
IP:85.160.75.xxx
Offline 6/440
ministr> Nenechte se mylit tim, ze ma Blade maly kroutak, nebo mensi nez Glad - je to naopak. Kdyz si totiz vezmete k sobe tabulky o Bladu a Gladovi, tak zjistite, ze uvedeny kroutak 25,5Nm pri 4000ot./min je v uzavrenem!!!
Blade narozdil od Glada neuvadi kroutak u otevrene verze. Uvadi vykon a ten je 20/40k (15/30kw) 6500ot./min.
Glad ma vykon 20/35k (14,5/26kw) 6000/7000ot./min. A kroutak je 39,9Nm pri 4500ot./min. ale pri otevrenem, pri zavrenem ma kroutak 25Nm!!!
Jinak diferak a svetla vyska s tim souhlasim. Ale dnes jsem nad tim spekuloval, ze Blade ma nizko kouli vzadu, niz nez podvozek, takze jestli neni ta svetla vyska brana na ni, pokud by to bylo bez ni, tak je pak svetla vyska o cca 4cm vyssi.
30.08.2009 20:25 #23 Téma: Majitelům TGB Blade 550
virtual
Město: Praha
IP:84.42.138.xxx
Offline 2/247
Wikki> Ale ja se nenecham mylit. Otevreny motor u Blade ma kroutak jen neco malo pres 31Nm... Maji i verzi s vyssim kroutakem, ale pak je zas nizsi vykon...
Ono je to logicke, petikilo petikilem zustane, standardni vykony 500cc motoru s variatorem jsou 32-40HP. V podstate plati, ze na cim mene koni je motor naladeny, tim ma vyssi kroutak a opacne.
Takze - je to jak rikam.
V zasade ale take plati, ze kroutici moment neni potreba, pokud mas dostatek otacek, nebo jinak, vyssi otacky nahradi velky kroutici moment, protoze po zprevodovani ti v urcitych otackach hridele jde na kola stejny kroutak... Dulezitejsi je, ze u uzitkovky chces asi vic kroutaku dole nez vykonu nahore. Ale to tady asi nemusim popisovat.
Navic jsem ted desne unaveny, byl jsem se podivat na offroadmaratonech u Marianskych lazni. Strasne se tam prasilo. Mimochodem vyhral Gladiator.
30.08.2009 21:23 #24 Téma: Majitelům TGB Blade 550
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:62.44.18.xxx
Offline 4/3072
ministr>Wikki> Ale ja se nenecham mylit. Otevreny motor u Blade ma kroutak jen neco malo pres 31Nm... Maji i verzi s vyssim kroutakem, ale pak je zas nizsi vykon...
Ono je to logicke, petikilo petikilem zustane, standardni vykony 500cc motoru s variatorem jsou 32-40HP. V podstate plati, ze na cim mene koni je motor naladeny, tim ma vyssi kroutak a opacne.
Takze - je to jak rikam.
V zasade ale take plati, ze kroutici moment neni potreba, pokud mas dostatek otacek, nebo jinak, vyssi otacky nahradi velky kroutici moment, protoze po zprevodovani ti v urcitych otackach hridele jde na kola stejny kroutak... Dulezitejsi je, ze u uzitkovky chces asi vic kroutaku dole nez vykonu nahore. Ale to tady asi nemusim popisovat.
Navic jsem ted desne unaveny, byl jsem se podivat na offroadmaratonech u Marianskych lazni. Strasne se tam prasilo. Mimochodem vyhral Gladiator.
01.09.2009 17:32 #25 Téma: Majitelům TGB Blade 550
Wikki
Město: Chotěboř
IP:77.104.214.xxx
Offline 6/440
01.09.2009 20:23 #26 Téma: Majitelům TGB Blade 550
virtual
Město: Praha
IP:84.42.138.xxx
Offline 2/247
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.11s