steve1
Město: Deblín
IP:212.96.187.xxx
Offline 2/17
Zdravím všechny, mohl by mi někdo napsat, jaké jsou zhruba provozní náklady čtyřkolky? Párkrát jsem se na ní svezl a docela vážně začínám uvažovat o koupi. Pročetl jsem pár témat, diskusí a odkazů, ale nikde jsem se nedozvěděl provozní náklady. Jedná se mi o interval výměny oleje, filtrů, řemenů, kolik vydrží gumy, brzdové desky atd. (myslím jak mth, km tak cenu). A co se týče typu čtyřkolky – nejradši bych pracovně sportovní pětistovku (vzhledem k poměru cena – kvalita – výkon – užitná hodnota asi Glada 530). Je mi jasné, že Cam-am, Yamaha apod. bude mít cenu náhradních dílů asi trochu jinou než čína (ale taky bude jiná kvalita). Je mi taky jasné, že dost záleží na způsobu jízdy, terénu a celkové údržbě a zacházení. Beru na vědomí, že když si člověk chce užít zábavu v terénu, tak by se na spotřebu neměl dívat, ale přece... O motorkách vím dost, ale čtyřkoly jsou pro mě docela neprobádané. Každopádně ta radost z jízdy stojí za to…
Jo a jestli můžu poprosit – zdržte se příspěvků mimo téma. Byl bych raději, stejně jako mnoho jiných čtenářů fóra, kdyby tohle téma skončilo s pěti odpověďmi, které jsou k věci, než že se potáhne další měsíc a bude se na něm pár lidí hádat o nesmrtelnosti brouka…
Dík všem za smysluplné odpovědi.
18.02.2009 20:56 #1 Téma: provozní náklady
cort
Město: Havlíčkův Brod
IP:78.136.163.xxx
Offline 28/2946
Já mám Access a tam jsou intervaly prohlídky 1000km. Mění se náplň převodovky a motoru, plus zběžná kontrola dílů. U Japonců je servis tuším 2500, tedy ne u sportek jako je LTR. Desky žere bahno, je potřeba po blbnutí třmeny a kotouče omýt vodou. Gumy mají životnost závislou na typu a používání silnice/off. Já jezdím 90% mimo asfalt a mám po 3 tisících osmdesát procent vzorku. Jinak spotřeba, řemen a další je závislá od používání a určit se asi přesně nedá.
18.02.2009 20:57 #2 Téma: provozní náklady
jarda1
Město: Brno-Brno Město
IP:89.190.44.xxx
Offline 0/93
takze mam suzuki kinq quad 750 nalitany 3800km gumy na odpis ale to je palim furt na asfaltu a gumuju snima takze vydrzely az dost jinak udrzba vetsinou je servis po 1000km to nedavam davam to dvouch tisicach meneni oleju atd. dal sem to jednou do suzuki a naposled do servisu chtely pome 7000kc no des ted to davam za 2000kc jinam mislim ze servis na glada je 1300kc jinak to co pises co chces tak asi tgb target 525 30kw vykonu je az az
18.02.2009 20:58 #3 Téma: provozní náklady
pumix
Město: Staňkov
IP:82.100.0.xxx
Offline 4/1844
S tou cenou dílů bacha... na smc třeba desky stojí 890kč a na zadku vydrží cca 500km ,přední rám je dvakrát dražší než na yamahu , pneu duro zatím po 700km - ubyly 3 mm na středu vzorku . olej 500,1200,2000,3000,4000.... ale to má kařdý stroj jinak, takže asi mimo téma, bude ti muset poradit majitel glada...
18.02.2009 20:59 #4 Téma: provozní náklady
burda1
Město: Brno-Brno Město
IP:89.190.44.xxx
Offline 5/1167
Suzuki LT-A 75O King Quad 4x4
18.02.2009 21:06 #5 Téma: provozní náklady
Saimon
Město: Hodonín
IP:85.13.108.xxx
Offline 1/9294
Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, Access Motor Max 250
Široká otázka na co nejde odpovědět, protože každá 4k má jiné intervaly a je jinak trochu dělaná! A to se musíš trochu vyjádřit co chceš koupit? A záleží, jak s ní jezdíš a na co ji potřebuješ!!! Takže ti tady každý odpoví po svém nebo co má napsané co by měl dělat. Tak se zaměř na určitý typ nebo jestli chceš závodit nebo jen tak jezdit! A každému stejně prodejce píše, že po 1.000km a stejně to není pravda, protože z tebe chcou vytáhnou jen peníze za garančky, které stejně nedělají ale, jakože jo anebo to dělají a zbytečně, jen aby vytáhli penízky z tvé pokladničky! Tak to trochu upřesní
18.02.2009 21:41 #6 Téma: provozní náklady
steve1
Město: Deblín
IP:212.96.187.xxx
Offline 2/17
Saimon1> To mě bylo jasné, že je to hodně široká otázka a že na ní každý odpoví dle svých zkušeností. A tak trochu to bylo i úmyslně, abych měl porovnání různých kolek s různým zacházením. Ale když bych teda měl zmínit konkrétní čtyřkolu, tak stále vyhrává Gladiátor 530 v prodloužené verzi. A styl jízdy bych rozhodil cca 40% tahání vozíku a práce, 40% rozumné výjezdy do lesů převážně ve dvou a 20% adrenalinový těžký terén. Se závodama nepočítám.
Jo a všem ostatním prozatím díky za odpovědi.
18.02.2009 21:51 #7 Téma: provozní náklady
Miky26
Město: České Budějovice 4
IP:92.62.224.xxx
Offline 14/1538
Yamaha Wolverine 450
Yamaha Wolverine 450, první servis 300km 1500kč,druhej 1300km za 4500 seřízení ventilů a velkej sevis.Po 2500km 3500kč.Ted jdu po 5000km počitám tak 3500 - 4500 chci aby se mi koukli na čepy.Přeci jenom sem se už otrkal a občas si i skočím.Servisní intervaly jsou ted již po 2500km.
Vše servisováno u Yamahy.Pneu tak 60% na 5000km a při mým driftování a hrabání považuji za zázrak.servisní zásahy mimo pravidelný servis žádné.2 x přes boudu, hodněkrát větvě stromy a kořeny jen zbělali plasty kde byli nad svůj limit.Jednou čelně strom ohlý přední rám,náraz zezadu od Glada já OK glad předek plasty na výměnu.
Pokud chceš znát ceny origo dílů tak tady odkaz .http://www.partsdepot.cz/index.php?curl=
Nepočítej s tím ,že na glada jsou díly levnější,spíše naopak.
19.02.2009 09:04 #8 Téma: provozní náklady
mihcal
Město: Budějovické Předměstí
IP:194.213.199.xxx
Offline 2/4075
Masai K 50
19.02.2009 19:55 #9 Téma: provozní náklady
Fidži
Město: Bavorov
IP:81.90.161.xxx
Offline 3/2215
Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4
New Force Hunter 500 L, základ je stejnej jako glad 530, akorát zbytek je montovanej na thaivanu. Mám ho novýho, takže skušenosti zatim žádný, ale servis první po 500-oleje, ventily, kontrola atd. Ten mám zdarma,další servis co 1000km a ten je za 700,- a tomu já říkám seriózní jednání. Oproti tomu na jumbo jsem každou garančku platil přes 2000,-. A ještě k těm destičkám na jumbo jak psal pumix, mě vydrželi 2000km, nový stajej 490,- ale já jsem použil alternativu, snad od yamahy nevim přesně, značka Ferodo a stáli 350,-.
19.02.2009 20:49 #10 Téma: provozní náklady
leos2
Město: Moravské Budějovice
IP:80.79.24.xxx
Offline 44/2795
Can-Am Spyder RS, Can-Am Outlander 800R Max XT-P, Can-Am Outlander 800R Max XT-P, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, Access Motor Max 250, Polaris Sportsman X2 500 EFI
steve1>Saimon1> To mě bylo jasné, že je to hodně široká otázka a že na ní každý odpoví dle svých zkušeností. A tak trochu to bylo i úmyslně, abych měl porovnání různých kolek s různým zacházením. Ale když bych teda měl zmínit konkrétní čtyřkolu, tak stále vyhrává Gladiátor 530 v prodloužené verzi. A styl jízdy bych rozhodil cca 40% tahání vozíku a práce, 40% rozumné výjezdy do lesů převážně ve dvou a 20% adrenalinový těžký terén. Se závodama nepočítám.
Jo a všem ostatním prozatím díky za odpovědi.
19.02.2009 21:48 #12 Téma: provozní náklady
Miky26
Město: České Budějovice 4
IP:92.62.224.xxx
Offline 14/1538
Yamaha Wolverine 450
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.08s